Home အက္ေဆး စစ္ပြဲေတြရပ္

စစ္ပြဲေတြရပ္

89
0
ေစ်းႏႈန္းသက္သာစြာ ေၾကာ္ျငာထည့္သြင္းႏုိင္ပါၿပီ

၂၀၁၃ မတ္လထုတ္၊ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း အမွတ္(၄)မွ အက္ေဆး ျဖစ္ပါသည္။

၀င္းေဇာ္လတ္ ေရးသည္။

(က) ‘စစ္ပြဲေတြမွာ ပထမဆံုး က်ဆံုးသြားရတာကေတာ့ အမွန္ တရားပဲ”ဟူသည့္ ဆိုစကားတစ္ခုရွိသည္။ အေမရိကန္လူမ်ဳိး လႊတ္ေတာ္အမတ္ အိတ္ခ်္ဂြၽန္ဆင္က ၁၉၁၇ တြင္ ေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။ တိုက္ခုိက္ေနၾကေသာ အုပ္စုႏွစ္ခုအၾကား ”သူမွား ငါ မွန္” အျငင္းသန္ေနၾကသျဖင့္ အမွန္တရားႏွင့္ တျဖည္းျဖည္း ေဝးသြားေသာအျဖစ္ကို ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္ဟန္တူပါသည္။ အမွန္ တရားက ပထမဆံုးတိုက္ပြဲက်ဆံုးသူျဖစ္သတဲ့။

ေစ်းႏႈန္းသက္သာစြာ ေၾကာ္ျငာထည့္သြင္းႏုိင္ပါၿပီ

စစ္ပြဲတိုင္းတြင္ ဘက္ႏွစ္ဖက္စလံုးက လက္နက္မ်ားျဖင့္ လည္း အျပန္အလွန္ပစ္ခတ္သည္။ စကားလံုးမ်ားျဖင့္လည္း တိုက္ခိုက္ၾကသည္မွာ ဓမၼတာျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမွန္ တရားသည္ စစ္ပြဲတြင္ ဦးစြာက်ဆံုးသြားသူ ျဖစ္ရေလသည္။ စစ္ ကာလအတြင္း အျပန္အလွန္ ျငင္းခံုျခင္းမ်ား၊ ေဝဖန္႐ႈတ္ခ်မႈမ်ား၊ စြပ္စြဲအျပစ္တင္ျခင္းမ်ား၊ ဝါဒမိႈင္းလံုးမ်ားအၾကား၌ က်ဆံုးခဲ့ရ သည့္ အမွန္တရားအတြက္ ေရစက္ခ်အမွ်ေဝရန္သာ က်န္     ေတာ့သည္။

(ခ) ငိုေနေသာ ကေလးငယ္တစ္ဦး။ ေသာကႏွင့္ စိုးေႏွာင့္ဗ်ာ ေပြျဖစ္ေနသည့္ အမ်ိဳးသမီးငယ္။ မႈန္သီေသာ အၾကည့္မ်ားျဖင့္ ေငးေနေသာ အဘြားအို၊ ခက္တေရာ္ေသာ ေလာကဓံကို အန္တု သည့္တိုင္ အလားအလာဟန္ပံုမရေသးသျဖင့္ ငိုင္ေနသည့္ အမ်ဳိးသားႀကီး။ တဲကေလးတစ္လံုး၏ ကျပင္ေပၚမွ အထိတ္ တလန္႔ မ်က္ႏွာမ်ားျဖင့္ ထိုင္ေနေသာ လံုမငယ္တခ်ဳိ႕…။

စစ္ေၾကာင့္ ေနရပ္စြန္႔ခြာခဲ့ၾကရသည့္ စစ္ေဘးသင့္ ကခ်င္ ျပည္သူတခ်ဳိ႕၏ ပံုရိပ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္က စခဲ့ေသာ စစ္မီးေတာက္သည္ ထိုအရပ္တြင္ ယခုတိုင္ မၿငိမ္းေသးေခ်။မၿငိမ္း႐ုံမက ပုိ၍ပင္ ဆိုးရြားခဲ့သည္။ စစ္ကိုမုန္းေသာ အသံမ်ားကို ျပည္သူတို႔က ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္ခဲ့ၾကသည့္တိုင္ အဆံုး အျဖတ္ေပးႏိုင္ေသာ ေနရာတြင္ရွိသည့္ လူႀကီးမင္းတို႔၏ ထက္သန္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စကားလံုးမ်ားကိုမူ မၾကားရတစ္ခ်က္၊ ၾကားရတစ္ခ်က္သာ ရွိခဲ့ပါသည္။

ထိုအစား တိုက္ခိုက္ေနသည့္ တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္အၾကား အျပန္အလွန္ စြပ္စြဲျခင္း၊ ေဝဖန္ျခင္းတို႔ကိုသာ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္။ တိုက္ပြဲမ်ားကေတာ့ မရပ္ေပ။ တိုးလို႔သာ ဆိုးလာေနသည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားက တိုက္ပြဲျဖစ္ေနခ်ိန္မ်ားမွာပင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ အႀကိမ္ႀကိမ္လုပ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြး ပြဲ တစ္ႀကိမ္လုပ္ၿပီးတိုင္း တုိက္ပြဲမ်ားက အရင္ထက္ ပို၍ျပင္းထန္ လာသည္သာျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရျပန္သည္။ သူတို႔ေျပာသည့္ ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးဟူသည္ သုသာန္တစ္စျပင္အလား လူေသအေလာင္းတို႔ ျဖင့္ အတိၿပီးသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမ်ားလားဟု ထင္မွတ္မွားစရာျဖစ္ ရ၏။ ထိုၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွာေတာ့ တိုက္ခိုက္ျခင္းမ်ားလည္း ရွိေတာ့ မည္မဟုတ္၊ အျပန္အလွန္ စြပ္စြဲသံမ်ားလည္း နားေထာင္ရမည္ မဟုတ္။ ၿပီးေတာ့ လူတို႔၏ အသက္႐ွဴသံကုိပင္ ၾကားရမည္မဟုတ္။

စစ္သည္ သံသယႏွင့္ မုသားစကားကို ေပါက္ဖြားေစၿပီး အမွန္ျဖစ္မႈႏွင့္ သစၥာတရားကို သတ္ပစ္လိုက္ပါသည္။ ေဝဖန္ပိုင္း ျခားႏိုင္မႈႏွင့္ တရားမွ်တမႈကို လိုလားေသာ စိတ္ဓာတ္တို႔အား  မိုက္မဲေတြေဝမႈ ေမာဟတရားက ဖံုးလႊမ္းလိုက္ပါသည္။ ကိုယ္ ခ်င္းစာတရား၊ ေမတၱာစိတ္ႏွင့္ ညီရင္းအစ္ကိုသေဘာထားကို ေသးသိမ္သြားေစၿပီး ရန္လိုျခင္းႏွင့္ေဒါသတရားတို႔ကို ေခါင္း ေထာင္လာေစပါသည္။

စစ္ေၾကာင့္ လူထု၏ မ်က္ရည္တို႔သည္ ႏွစ္ဖက္ စစ္သည္ ေတာ္တို႔၏ ေသြးမ်ားႏွင့္အတူ ေရာေထြးသြားပါသည္။ မိသားစု မ်ားကို ရွင္ကြဲ၊ ေသကြဲ ကြဲေစပါသည္။ စီးပြားစည္ပင္မႈႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ တို႔ကို အမႈန္႔ေခ်ပစ္လိုက္ပါသည္။ ”ၿငိမ္းခ်မ္းေရး”သည္ ဆီသည္မ၏ လက္သုတ္လို အဖန္ တစ္ရာေတေနၿပီး တန္ဖိုးခ် ျခင္းခံရေသာ စကားလံုးတစ္လံုး ျဖစ္လာပါသည္။

(ဂ) ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း ျဖစ္ပြားေနေသာ စစ္ပြဲမ်ား အရွိန္ ျမင့္ေနသည့္ တစ္ရက္တြင္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က စစ္တပ္သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အလုိလားဆံုး အဖြဲ႕ အစည္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။ ဒီမတိုင္ခင္ကပင္ အစိုးရ သတင္းစာမ်ားတြင္လည္း ေကအိုင္ေအမွ လုပ္ကိုင္ခဲ့ေသာ အဖ်က္လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဖာ္ျပမႈမ်ား ျပဳလုပ္လာခဲ့ပါသည္။ ၿပီးခဲ့ သည့္ ဇန္နဝါရီမွ စတင္၍ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္မွ ေလေၾကာင္းအကူ အညီယူတိုက္ခိုက္မႈမ်ား စတင္ျပဳလုပ္လာသည္ဟူေသာ သတင္း မ်ား ထြက္လာခ်ိန္ႏွင့္လည္း တိုက္ဆိုင္ေနပါသည္။

ေကအုိင္ေအဘက္မွလည္း အစုိးရ၏ ထိုးစစ္ဆင္မႈမ်ား ရပ္ တန္႔လွ်င္ တိုက္ပြဲအရွိန္မ်ားေလ်ာ့သြားမည္ဟု ေျပာဆိုမႈမ်ား ရွိ လာပါသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ အစိုးရတပ္မေတာ္မ်ား၏ ထုိးစစ္ ဆင္မႈအေပၚတြင္ တိုက္႐ုိက္မူတည္ေၾကာင္း ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္ပံုရသည္။

ထိုအခ်က္ကို မၾကာေသးမီက သတင္းစာေစာင္တစ္ခုတြင္ ယွဥ္လ်က္ေဖာ္ျပထားေသာ သမၼတ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူႏွင့္ ေကအိုင္ေအ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူတို႔၏ အင္တာဗ်ဴးကို ၾကည့္ လွ်င္ သိႏုိင္သည္။

သမၼတေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူ။  ။ လိုင္ဇာကို ထိုးစစ္ဆင္ျခင္း၊ ေက အိုင္ေအကို အၿပီးတိုင္ေခ်မႈန္းျခင္းမဟုတ္ပါဘူး။ တပ္မေတာ္ အေနနဲ႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ လံုၿခံဳေခ်ာေမြ႕ေစေရး၊နယ္ေျမ ေဒသ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္ေရးနဲ႔ မိမိကိုယ္မိမိ ခုခံကာကြယ္ႏိုင္ေရး အတြက္ လိုအပ္သေလာက္ အင္အားသာ အသံုးျပဳၿပီး စစ္ေရး အရ ျပန္လည္တံု႔ျပန္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။

ေကအိုင္ေအေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ။  ။ ကခ်င္ျပည္နယ္ကို ေရာက္ ေနတဲ့ တပ္မေတြအားလံုးကို မူလတပ္ေတြေနရာကို ျပန္ၿပီး ဆုတ္ သြားလိုက္ပါ။ ေနာက္ၿပီး ေလယာဥ္သံုးပစ္ခတ္မႈေတြကို ရပ္ဆိုင္း လိုက္ပါ။ ဒါဆိုရင္ စစ္အရွိန္ေလ်ာ့သြားမွာပဲ။ ၂ဝ၁၂ ပတ္ဝန္းက်င္ မွာ တိုက္ပြဲေတြ ႀကီးႀကီးမားမားမရွိခဲ့ဘူးဆိုတာ သူတုိ႔ စစ္ေရးလႈပ္ ရွားမႈမရွိခဲ့လို႔ပါ။ စစ္ဆင္ေရးလုပ္လာတာနဲ႔အမွ် တိုက္ပြဲေတြ ျပင္း ထန္လာတယ္။ စစ္အရွိန္ဟာ အစိုးရတပ္ရဲ႕ ထိုးစစ္အေပၚမွာ မူ တည္တယ္။

တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ သူျငင္း၊ ငါျငင္းႏွင့္ပင္ စစ္သည္ ၂ဝ၁၂ ကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီး ဇန္နဝါရီလဆန္းအထိ တုိင္ခဲ့သည္။ စစ္နယ္ဝန္းလည္း တျဖည္းျဖည္းက်ယ္လာၿပီး အရပ္သားမ်ား အား ထိမွန္ေသဆံုးမႈမ်ား ရွိလာခဲ့သည္။

ဇန္နဝါရီလ ၁၄ ရက္နံနက္ခင္းတြင္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္မွ ပစ္ခတ္လိုက္ေသာ ၁ဝ၅ မမ အေျမာက္ဆန္သည္ လိုင္ဇာၿမိဳ႕ထဲသို႔ က်ေရာက္ေပါက္ကြဲသည္။ ေလးႀကိမ္တိတိက်ေရာက္ေသာ အဆိုပါ အေျမာက္ဆန္ေၾကာင့္ အသက္ ၇ဝ ေက်ာ္ အမ်ဳိးသား တစ္ဦး အပါအဝင္ စုစုေပါင္း သုံးဦး ေသဆံုးခဲ့သည္ဟု ဆိုပါသည္။  အစိုးရအဖြဲ႕၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူက ထိုကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ထုိ ေန႔နံနက္ခင္းက တပ္မေတာ္ဘက္မွ လက္နက္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ပစ္ခတ္မႈမရွိေၾကာင္း ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဘက္မွ သိရသည္ဟု ေျဖ ၾကားသည္ကို သတင္းတစ္ပုဒ္က ေရးသားသည္။

၂ဝ၁၂၊ ဒီဇင္ဘာအထိ စစ္ေၾကာင့္ ေနရပ္စြန္႔ခြာခဲ့ရသူ အေရအတြက္မွာ ခုႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ကုလသမဂၢ လူ သားခ်င္းစာနာေထာက္ထားေရးဆိုင္ရာ ညႇိႏႈိင္းေရးမွဴး႐ုံးက ထုတ္ျပန္ေၾကညာမႈကို ကိုးကားၿပီး သတင္းမ်ားက ဆိုသည္။ သူ တို႔သည္ အိုးအိမ္ကို ပစ္ခဲ့ရသည္။ ေနရပ္ကို ခြာခဲ့ရသည္။ အလုပ္ အကိုင္တို႔ကို ထားခဲ့ရသည္။

႐ုပ္သံသတင္းမ်ားတြင္လည္း ကခ်င္စစ္ေဘးဒုကၡသည္တို႔ ၏ ပံုရိပ္မ်ားကို ျမင္ေနရသည္။ ဖန္သားျပင္တြင္ အမယ္အိုက စို႔ ေနေသာ မ်က္ရည္စကို တြန္႔လိပ္ေနသည့္ လက္ဖမိုးျဖင့္ သုတ္ေန သည္။ စစ္ေဘးေရွာင္စခန္းထဲမွာေတာ့ ကေလးတခ်ဳိ႕ ေျပးလႊား ေနၿပီး အမ်ိဳးသားတခ်ဳိ႕က ကင္မရာဘက္သို႔ လွမ္းၾကည့္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္ျမင္ကြင္းက ေျပာင္းသြားသည္။ မီးခိုမ်ားအူေနေသာ ကြင္းျပင္၊ ေတာအုပ္တို႔ဆီ ေရာက္သြားသည္။ ဖန္သားျပင္မွ တစ္ဆင့္ မီးခုိးေညႇာ္သည္ ၾကည့္ေနသူ ပရိသတ္ဆီ ေရာက္လာ၏။ ယမ္းနံ႔သည္ အူလာသည္။ ေသြးညႇီနံ႔မ်ား ရလာသည္။ အမယ္အုိ ၏ မ်က္ရည္သည္ ဖန္သားျပင္ကိုေက်ာ္ၿပီး စာနာတတ္ေသာ လူထု၏ ႏွလံုးသားအတြင္းသုိ႔ ထိုးေဖာက္ဝင္ေရာက္သြားသည္။

ရာစုႏွစ္ ထက္ဝက္သက္တမ္းေက်ာ္ ျဖစ္ပြားလာခဲ့သည့္ ျပည္တြင္းစစ္တေစၧႀကီးႏွင့္အတူ ကပ္လ်က္ ပါလာခဲ့ေသာ သံ သယ၊ အာဃာတ၊ အမုန္းမီးေတာက္တို႔သည္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မ်ားေျမာင္လွေသာ လူမ်ိဳးစုမ်ားအၾကား သံမဏိရွည္ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ ယခုျဖစ္ပြားေနေသာ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း စစ္ပြဲမ်ားတြင္ အေျဖကို အားသြန္ခြန္စိုက္ ရွာၾကရမည့္အစား တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ ဖက္ အျပန္အလွန္ အျပစ္တင္ရင္း၊ ျငင္းခံုရင္း၊ စြပ္စြဲရင္း အေျဖႏွင့္ ေဝးကြာေနဆဲရွိသည္ကို ျမင္ေနရသည္မွာ ဝမ္းနည္းဖြယ္ ျဖစ္ပါ သည္။

ေနျပည္ေတာ္၏ ခမ္းနားေသာ လႊတ္ေတာ္အေဆာက္အအုံ ထဲရွိ မိမိတို႔ကိုယ္ကိုယ္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဟု ခံယူထား ၾကေသာ အမတ္မင္းတို႔၏ ႏႈတ္ထြက္စကားမ်ားတြင္လည္း ကခ်င္စစ္ပြဲမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားသည္ တိုးတိမ္ လြန္းေနပါသည္။ တိုင္းျပည္၏ အေရးတႀကီးျပႆနာႀကီးတစ္ ရပ္အား ေျပလည္မႈရေစရန္ ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းရမည့္ကိစၥထက္  ႀကီးမားသည့္ တိုင္းျပည္ျပႆနာမရွိေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ထိုအခ်က္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈလ်က္ရွိေနသည္မွာ အမ်ားျပည္သူတို႔အတြက္ မခ်င့္မရဲျဖစ္ေစပါသည္။

လူထု၏ အသည္းစြဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ပင္လွ်င္ ကခ်င္အေရးတြင္ ထိေရာက္ေသာ ေဝဖန္ေျပာဆိုမႈ မရွိသျဖင့္ ေဝဖန္မႈမ်ား ခံခဲ့ရသည္။ အစိုးရ၏ တာဝန္သာျဖစ္သည္ဟု သူက ေျပာဆိုပါသည္။ ကခ်င္ကိစၥတြင္ ပါဝင္ရန္ အဆင္သင့္ရွိပါသည္ ဆုိေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေျပာဆိုခ်က္တစ္ခုကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ထင္ရွားေသာ အတိုက္အခံေခါင္း ေဆာင္ႏွင့္ ဒီမုိကေရစီေရး ဦးေဆာင္သူတစ္ဦးအေနျဖင့္ တိက်ေသာ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေပးျခင္းကို တိုင္းျပည္က ၾကား ခ်င္သည္သာျဖစ္ပါသည္။ ႏႈတ္ဆိတ္ေနျခင္းက တိုင္းရင္းသား မ်ားအၾကား ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေပၚထားေသာ သေဘာ ထားကို ထိခိုက္ႏိုင္ပါသည္။

(ဃ) မ်ားေျမာင္ေသာ လူမ်ဳိးစုမ်ားျဖင့္ စုဖြဲ႕ထားသည့္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံကဲ့သုိ႔ေသာ တုိင္းျပည္တြင္ တိုင္းရင္းသားစည္လံုးညီၫြတ္ ေရးဆိုေသာ စကားလံုးကို လြန္ခဲ့သည့္ အုပ္စိုးသူအဆက္ဆက္က ေျပာခဲ့ၾကပါသည္။ သို႔တုိင္ေအာင္ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီၫြတ္ ေရးမွာ တည္ေဆာက္မရႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနရသည္မွာ ဘာေၾကာင့္လဲ ဟု ေမးစရာျဖစ္ပါသည္။

မၾကာေသးမီကပင္ ကခ်င္တြင္ တိုက္ပြဲမ်ား အရွိန္ျမင့္ေန ခ်ိန္တြင္ အစိုးရႏွင့္ တပ္မေတာ္အႀကီးအကဲမ်ားသည္ တျခား အပစ္အခတ္ရပ္ လက္နက္ကိုင္မ်ားႏွင့္ လံုးလားေထြးလား ရွိေန ပါသည္။  ယင္းမွာ လတ္တေလာတြင္ စစ္ဒဏ္ကို ခံစားေနၾကရ ေသာေဒသမွ တိုင္းရင္းသားမ်ားအား စိတ္အနာတရျဖစ္ေစႏိုင္ ပါသည္။ ထိုအတူ စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးတစ္ခု သုိ႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံ ေရးက်ားကြက္ေရႊ႕ျခင္းလည္း ျဖစ္ေနႏိုင္သည္။ ထိုအခ်က္က    တိုင္းရင္းသားစည္လံုးညီၫြတ္ေရးဆုိေသာ စကားလံုးႏွင့္ ေဝး ကြာသြားေစၿပီး အေရးတႀကီးလိုအပ္ေနေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ ေဆာင္မႈႏွင့္လည္း အလွမ္းေဝးေစႏိုင္ပါသည္။ ခါးသီးၿပီး မဆံုးႏိုင္ ေသာ ၿငိဳးမာန္ဖြဲ႕မႈမ်ားကို ပို၍ ႀကီးထြားေစႏိုင္ပါသည္။

”သူမနာ ကိုယ္မနာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး”ဟု ဆရာႀကီးသခင္ ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက သံုးႏႈန္းခဲ့သည္။ ယခုကာလ ေခတ္စားေနေသာ ေဘာဂေဗဒသီအိုရီတစ္ခုျဖစ္ေသာႏိုင္-ႏိုင္(win-win solution) သေဘာတရားထက္ ႏွစ္မ်ားစြာ ေစာ၍ေျပာခဲ့ေသာ ျမန္မာစာဆိုႀကီး၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ထက္သန္ေသာ ႏွလံုးသားမွ ေပၚေပါက္လာသည့္ ႐ုိးစင္းၿပီး အဓိပၸာယ္ရွိေသာ စကားလံုးျဖစ္ပါသည္။

”ပါး႐ုိက္သျဖင့္ နားကိုျပန္ကိုက္မည္”ဟူေသာ သေဘာ မ်ဳိးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္လို႔ ရမည္မဟုတ္ပါ။ ေကအိုင္ေအ ႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရအၾကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားႏွင့္ ပတ္ သက္၍ တိက်ၿပီး ရွင္းလင္းေသာ သတင္းထုတ္ျပန္မႈမ်ဳိးကို တိုင္း ျပည္က မေတြ႔ၾကရေသးသျဖင့္  ဘာေတြ ဘယ္လို ေဆြးေႏြးၾက သည္၊ ေျပလည္သည္၊ မေျပလည္သည္ကို အတိအက်ေျပာရန္ ခက္ပါသည္။

တစ္ဖက္က လက္နက္ကိုင္တပ္ကို မိမိလက္ေအာက္ခံ အျဖစ္ထားရန္ဟူေသာ မူကို ကိုင္၍ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ၾကလွ်င္ ေတာ့ အစဥ္သျဖင့္ ေျပလည္မႈကို ျမင္ၾကရဦးမည္မဟုတ္ပါ။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး(တစ္နည္း) ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္မႈ မ်ားသည္ တစ္ဖက္က အျခားတစ္ဖက္ကို ေခါင္းလွ်ဳိေရး၊ ဒူး ေထာက္ေရးဟု သေဘာရည္ရြယ္ခ်က္ရွိပါက အလုပ္ျဖစ္မည္ မဟုတ္ပါ။

ဘယ္သူမွားသည္၊ မွန္သည္ကို အသာထား၍ တိုင္းရင္း သားမ်ားအၾကား ညီရင္းအစ္ကို စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ သေဘာထားႀကီး ေၾကာင္း အင္အားႀကီးသည့္ အစိုးရႏွင့္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္က ပထမဦးစြာ ျပဖို႔လိုမည္သာျဖစ္ပါသည္။ လံုေလာက္သည့္ ယံု ၾကည္မႈကို တစ္ဖက္ဖက္က ပထမဦးစြာ တည္ေဆာက္မျပႏိုင္ဘဲ ႏွင့္ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ေႏြဦး၏ ျမဴမ်ားကဲ့သို႔ လက္ဆုပ္ လက္ကိုင္ျပရန္ ခက္ခဲပါသည္။ ေစတနာသည္ ေနရာတကာတြင္ စကားေျပာပါသည္။

”သူမနာ ကိုယ္မနာ” ဆိုသည္မွာလည္း ႐ုိးေျဖာင္႔ေသာ သေဘာထားႏွင့္ ေစတနာတို႔မွ ေဖာ္ျပေသာ ေကာင္းမြန္သည့္ စိတ္အေျခအေနတစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစိတ္အေျခအေနမွ တစ္ ဆင့္တက္၍ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေရွး႐ႈေဖာ္ေဆာင္ၾကရန္ျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး လက္သီးခ်ည္းဆုပ္ထားပါက မည္သို႔မွ် လက္ ဆြဲႏႈတ္ဆက္ၾကဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္သည္မွာ ရွင္းလင္းေသာ ဥပမာျဖစ္ပါ သည္။  သံသယႏွင့္ အမုန္းကို ေခ်ဖ်က္ရန္မွာ အျပန္အလွန္ ယံု ၾကည္မႈ လိုအပ္ၿပီး ႐ုိးသားမႈရွိဖို႔လည္း အေရးႀကီးပါသည္။

”သူ႔လက္က ဓားကို လႊတ္ခ်မွ ငါ့လက္ထဲက ဓားကုိ လႊတ္ မယ္”ဟု တစ္ဖက္က ေတြးေနလွ်င္ အျခားတစ္ဖက္ကလည္း ထို အတိုင္းေတြးေနမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီလိုႏွင့္ အေတာမသတ္ႏိုင္ ဘဲရွိၾကလွ်င္ ၾကာသည္ႏွင့္အမွ် အပ်က္အဆီးမ်ားဖုိ႔သာ  ရွိပါ သည္။ စစ္ၾကာရွည္ေနရျခင္းမွတစ္ဆင့္ ေပါက္ဖြားလာေသာ ႐ုပ္ ပိုင္း၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာေဝဒနာမ်ားကို ကုစားရန္မွာ စစ္ျဖစ္ေန သည့္ အခ်ိန္ထက္ ႏွစ္ဆမက ၾကာႏိုင္ပါသည္။

ဦးေခါင္း၊ လက္၊ ေျခ စသည့္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းတို႔ကို စု ေပါင္းၿပီး လူ႔ခႏၶာကိုယ္ဟု ေခၚၾကပါသည္။ ျပည္ေထာင္စုသည္ လည္း ထို႔အတူျဖစ္ပါသည္။ တိုင္းရင္းသားအစုအေဝးမ်ားအား စုေပါင္းၿပီး ေခၚျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း စစ္မက္ျဖစ္ရျခင္း၊ မညီမၫြတ္ျဖစ္ၾကရျခင္းမွာ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းတခုခုကို ကိုယ္တိုင္ ႐ုိက္ႏွက္ခုတ္ျဖတ္ရသည္ႏွင့္ တူပါသည္။ မည္သည့္အစိတ္အပိုင္း ထိခိုက္သည္ျဖစ္ေစ နာက်င္ မႈကို ခံစားရသည္မွာ အတူတူျဖစ္ပါသည္။

(င) ျပည္တြင္းစစ္အေၾကာင္းစဥ္းစားတိုင္း ငယ္ငယ္တုန္းက စာသင္ေက်ာင္းတြင္ သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္း ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားၾက သည့္အခါ ေခၚယူဆံုးမတတ္ေသာ ငယ္ဆရာမတစ္ဦးကို ကြၽန္ ေတာ္သတိရလာတတ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားအခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ၾကသည့္အခါတိုင္း ဆရာမက အခုလို အၿမဲတမ္းဆံုးမ တတ္သည္။

”ရန္ျဖစ္တာ မေကာင္းဘူး။ အထူးသျဖင့္ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း၊ မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ရတာ မတန္ဘူး။ တြက္ ေျခမကိုက္ဘူးကြ”

ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္းတြင္ ျဖစ္ပြားေနသည့္ ေကအိုင္ေအ ႏွင့္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္အၾကား တိုက္ပြဲမ်ား၏ သတင္းမ်ားကို ဖတ္ေနရင္း ကြ်န္ေတာ္သည္ ငယ္ဆရာမ၏ ေဖာ္ျပပါစကားကို အမွတ္ရလာပါသည္။

စစ္ပြဲေတြဟာ ဘယ္စစ္ပြဲမွ ေကာင္းသည္မရွိပါ။ (တရားစစ္၊ မတရားစစ္၊ က်ဴးေက်ာ္စစ္၊ ခုခံစစ္ဆိုတာေတြလည္း ရွိေသး သည္။ ထားေတာ့) သို႔တုိင္ေအာင္ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း၊ တိုင္း ရင္းသားအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္တိုက္ခိုက္ေနရသည္က အဆ ေပါင္းမ်ားစြာ ပို၍ မေကာင္းပါ။ ၿပီးေတာ့ တြက္ေျခလည္း မကိုက္ ပါ။ ကိုယ့္လက္ကိုယ္ ႐ုိက္ခ်ဳိးသည္ႏွင့္သာ တူေနပါသည္။   ။

ေစ်းႏႈန္းသက္သာစြာ ေၾကာ္ျငာထည့္သြင္းႏုိင္ပါၿပီ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here