Home ခရီးသြားေဆာင္းပါး ျမစ္မ်ား၊ေခ်ာင္းမ်ား၊ ဘ၀မ်ား အပုိင္း(၂)

ျမစ္မ်ား၊ေခ်ာင္းမ်ား၊ ဘ၀မ်ား အပုိင္း(၂)

207
0
ဓာတ္ပုံ - ေဇယ်လႈိင္/ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း
Advertise Here

(၇)

သို႔ေသာ္ ဖ်ာပံုသည္ အေစာႀကီး ႏိုး တတ္ေသာ ၿမိဳ႕ကေလးျဖစ္တာေတာ့ ေသ ခ်ာသည္။ နံနက္ ၄ နာရီခြဲေလာက္က ပင္ လူသံမ်ားကို ၾကားေနရသည္။ ၅ နာရီ တြင္ ေစ်းထဲမွာ လူစည္ေနၿပီး ၆နာရီ၌ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားတြင္ လူျပည့္ေန ပါၿပီ။ အင္န္ဂ်ီအိုဝန္ထမ္းအခ်ဳိ႕ ၿမိဳ႕လယ္ လမ္းမွာ ေစာေစာစီးစီး ေက်ာပိုးအိတ္မ်ား လြယ္ၿပီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲ ဝင္လာ သည္။ မိတ္ေဆြ အင္န္ဂ်ီအိုဝန္ထမ္းမ်ား ႏွင့္ပင္ ဆံုေသးသည္။

”ဒီၿမိဳ႕မွာ ခင္ဗ်ားတို႔ အင္န္ဂ်ီအိုက လူေတြ မ်ားလွေခ်လားဗ်ာ”ဟု လူရင္း တစ္ေယာက္ကို ေနာက္မိသည္။

Advertise Here

”အရင္ထက္စာရင္ ဒါ အေတာ္ နည္းသြားတာကိုယ့္လူ၊ အရင္တုန္းက ဒီထက္မ်ားတာေပါ့။ အခု လက္က်န္ အင္န္ဂ်ီအိုက နည္းနည္းပါးပါးပဲ ရွိေတာ့ တာပါ။ အလုပ္လုပ္ေနေသးတယ္ဆို႐ုံ ေလာက္ပဲ”

အင္န္ဂ်ီအိုမွ မိတ္ေဆြဝန္ထမ္းတစ္ ဦးက အသံတိုးတိုးျဖင့္ ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။

လုပ္ငန္းမ်ား ႐ုပ္သိမ္းသြားသည့္ အင္န္ဂ်ီ အုိအေရအတြက္မွာ မနည္းလွ။ ေရရွည္ စြဲၿမဲလုပ္ကိုင္သည့္ အင္န္ဂ်ီအိုမွာ ယခု အခါ အနည္းငယ္သာ က်န္ေတာ့သည္။ သူတို႔ကလည္း မုန္တိုင္းကာကြယ္ေရးဆို သည္ထက္ အျခားေသာ ဖြံၿဖိဳးေရးလုပ္ ငန္းမ်ားဘက္သို႔ အာ႐ုံစိုက္လုပ္ေပးၾက သည္။ ၿပီးေတာ့ ေဒသခံဝန္ထမ္းအနည္း ငယ္ႏွင့္သာ စခန္းသြားေနၾကသည္။

ဓာတ္ပုံ - ေဇယ်လႈိင္/ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း
ဓာတ္ပုံ – ေဇယ်လႈိင္/ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း

(၈)

ဖ်ာပံုတြင္ နံနက္စာစားၿပီး ကြၽန္ ေတာ္တို႔ ဘိုကေလးသို႔ သုတ္ေျခတင္ၾက သည္။ ဖ်ာပံုႏွင့္ ဘိုကေလးေျပးေသာ ခရီး သည္တင္ကားမွာ  ရန္ကုန္မွလာစဥ္ စီး လာခဲ့ရသည့္ ကားထက္ ပို၍ ႀကံ႕ခုိင္သည္။ လယ္ကြင္းေတြထဲမွာ ျဖတ္ၿပီး ေဖာက္ ထားသည့္ ကတၱရာလမ္းသည္လည္း ျဖဴး ေန၏။

တစ္ခုေတာ့ သတိျပဳမိသည္။ ဖ်ာပံု မွ ဘိုကေလးသို႔ အသြား လမ္းတစ္ ေလွ်ာက္တြင္ အရက္ေၾကာ္ျငာဗီႏိုင္းမ်ား ကို အိမ္မ်ား၏ ထရံမ်ား၊ ေခါင္မိုးမ်ားတြင္ ကပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ကုန္စံုဆိုင္ဆို လွ်င္ ပို၍ ဆိုးေသးသည္။ အေဝးမွ လွမ္း ၾကည့္လွ်င္ ေစ်းဆိုင္ထက္ အရက္ေၾကာ္ ျငာဗီႏိုင္းပံုႀကီးကို ၾကည့္ရသလို ရွိသည္။ ဆိုင္ရာ အရက္ကုမၸဏီကပင္ ေၾကာ္ျငာ ေကာင္း၍လား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ကိုယ့္ သေဘာႏွင့္ကိုယ္ ကပ္ထားၾကသည္လား မေျပာတတ္။ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ကား ေပၚမွ လွမ္းျမင္ရျခင္းသာျဖစ္သည္။

ကားေပၚတြင္ ပိုက္ဆံသိမ္းသည့္ အစ္ကိုႀကီးက ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ စကား ေတြ ေဖာင္လာသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ က ရြာေတြကို ေျပာျပေနသည္။ ဘို ကေလးသို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေရာက္ဖူးၾက သည္မဟုတ္။ ကိုေအာင္ေလးက သူ႔ေဘး တြင္ ထိုင္ေနသည့္ အသားညိဳညိဳႏွင့္ တုတ္ခိုင္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ပိုင္ရွင္တစ္ဦး ကုိ စက္ေလွဘယ္လိုငွားရမလဲဟု ေမး ေနသည္။

ကိုခင္ေမာင္ျမင့္ကေတာ့ သူ႔ေဘးမွ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးႏွင့္ စကားေတြေဖာင္ ေန၏။ သတင္းေထာက္ေတာ့ ပီသသည္။ ေဒသခံေတြက သေဘာေကာင္းၿပီး ေဖာ္ ေရြတာေၾကာင့္လည္း ပါပါသည္။ ခပ္စိမ္း စိမ္မေနတတ္သည့္ သဘာဝေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ကားေပၚမွာ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး စပ္စုႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။

ဘုိကေလးသေဘၤာဆိပ္တြင္ ရန္ ကုန္သို႔ သြားမည့္ သေဘၤာႀကီးအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ပင္လယ္ဝေက်းရြာမ်ာသို႔ေျပးဆြဲသည့္ ရွပ္ေျပးယာဥ္မ်ား ဆိုက္ကပ္ထားသည္။ သေဘၤာဆိပ္မွ ကြမ္းယာေရာင္းသူတစ္ဦး ထံ စက္ေလွဘယ္လိုငွားရမလဲေမးေတာ့ သူတို႔က ေစ်းသက္သာသည့္ လမ္းကို ညႊန္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္အခက္အခဲ အရ ကြၽန္ေတာ္တို႔က စက္ေလွႏွင့္သြားမွ ျဖစ္မည္။ သည္ေတာ့လည္း သူက ကူညီ  ပါသည္။

စက္ေလွေမာင္းသူကိုယ္တုိင္က  ကုလသမဂၢဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအစီအစဥ္(UNDP) တြင္ အလုပ္လုပ္ဖူးသည့္ ေဒသခံျဖစ္ သျဖင့္ ပို၍ အဆင္ေျပသြားသည္။ သြား ခ်င္သည္မွာ ကဒံုကနိေက်းရြာျဖစ္ေသာ္ လည္း ေဝးလြန္းသျဖင့္ အခ်ိန္မီ ဘို ကေလးသို႔ ျပန္မလာႏိုင္မွာစိုးေၾကာင္း သူ ကေျပာသည္။ သို႔ႏွင့္ ပဒဲေကာေက်းရြာသို႔ ဦးတည္သြားရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ ထို ရြာမွာ ဘိုကေလးျမစ္ ေအာက္ဘက္ အျခမ္းတြင္ နာဂစ္တုန္းက လူအေသ အေပ်ာက္ အေတာ္မ်ားသည္ဟု ေဒသခံ ေတြက ဆိုသည္။ ထိုရြာမွာေတာ့ မုန္တိုင္း ဒဏ္ခံအေဆာက္အအံု မရွိ။

စက္ေလွႏွင့္ ေလးနာရီခန္႔ သြားရ သည္။ ဘိုကေလးျမစ္ထဲမွာ ေနေရာင္ ကေလးတစ္ခ်က္လင္းပြင့္လာသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဝမ္းသာသြားသည္။ သို႔ ေသာ္ ၾကာၾကာမေပ်ာ္လိုက္ရ။ တစ္နာရီ ခန္႔ ရွိေသာအခါ ပင္လယ္ဘက္မွ မိုးရိပ္မိုး သားမ်ား တရိပ္ရိပ္တက္လာၿပီး အံု႕ဆိုင္း မည္းေမွာင္လာသည္။ ေလွေသးေသး ကေလးေတြႏွင့္ ငါးဖမ္းသူမ်ားက ကမ္း ေျခဘက္သို႔ ေျပးကပ္ေနၾကသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘိုကေလးျမစ္ထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပဲ့ေထာင္တစ္စင္းသာ ေရ လယ္ေကာင္မွ ခုတ္ေမာင္းလ်က္ရွိေန သည္။ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္အတိုင္း မိုး သည္ အၿငိဳးတႀကီးရြာခ်လိုက္သည္။ ေလ ကလည္းထန္သျဖင့္ လိႈင္းမ်ားထလာ သည္။ ပဲ့ေထာင္မွာ လိႈင္းေၾကာင့္ လူးေန သည္။ မိုးက သည္းထန္သျဖင့္ ကမ္းေျခကို ဝိုးတဝါးသာ ျမင္ရပါသည္။

ပဲ့ေထာင္ဝင္းထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သံုးေယာက္က စကားတေျပာေျပာႏွင့္ ရွိ ေနသည္။ ထိုစဥ္ ပဲ့ေထာင္ၾကမ္းျပင္ေပၚ သို႔ ေရမ်ား စီးက်လာသည္။ ပထမတြင္ မိုးပက္သည္ဟု ထင္ေသးသည္။ ေသခ်ာ ၾကည့္မိမွ ပဲ့ေထာင္ဦးပိုင္းက ေရေတြ ဝင္ လာျခင္းျဖစ္သည္။ ပ်ဥ္ျပားျဖင့္ ဖာထား သည့္ အေပါက္ေနရာမွ ေရဝင္လာျခင္း ျဖစ္သည္။

”ေဟ့လူေတြ…ဟိုမွာၾကည့္စမ္း၊ ေလွေပါက္ၿပီး ေရေတြဝင္လာၿပီ”

ကြၽန္ေတာ့္အသံၾကားမွ ေဆးလိပ္ ဖြာေနသည့္ ကိုေအာင္ေလးႏွင့္ ကိုခင္ ေမာင္ျမင့္တို႔ ျပဴးျပဴးပ်ာပ်ာျဖစ္ၿပီး ေလွဦး ပိုင္းကို လွမ္းၾကည့္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦး မ်က္ႏွာပ်က္သြားသည္။ စက္ေလွသမား ကို ကြၽန္ေတာ္လွမ္းေျပာလိုက္သည္။  သူက ”ေအးေဆးပါဗ်”ဟု ပဲ့ပိုင္းမွ မုိးေရ ထဲတြင္ ထုိင္၍ တက္မကိုင္ထားရင္း ေျပာ သည္။ သူ႔ၾကည့္ရသည္မွာ အမွန္ပင္ ေအး ေအးေဆးေဆး။ သို႔ေသာ္ ကိုခင္ေမာင္ျမင့္ က လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္ေနၿပီ။

”ရႊမ့္(ရႊံ႕) နဲ႔ ပိတ္ေဟ့၊ ရႊမ့္(ရႊံ႕) နဲ႔ ပိတ္ရေအာင္ဗ်ဳိ႕”

ကိုခင္ေမာင္ျမင့္ အသံကုန္ဟစ္ သည္။ မိုးသံ၊ ေလသံႏွင့္ စက္သံတို႔ကို လႊမ္းေအာင္ ေအာ္ရသျဖင့္ သူ႔အသံမွာ ျပာေနသည္။ ေအာ္ေျပာတာမို႔ သူ႔အသံကို ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုး ၾကားပါသည္။ ခက္ သည္မွာ ေရးႀကီးသုတ္ပ်ာ သူေျပာေန သည့္ ‘ရႊမ့္’ဆိုသည္ကို ဘာမွန္း မသိျခင္း ျဖစ္သည္။ရခိုင္အမ်ိဳးသား ကိုခင္ေမာင္ျမင့္ က စကားဝဲသည္။ မိနစ္အနည္းငယ္ၾကာမွ သူေျပာသည့္ ‘ရႊမ့္’ဆိုသည္မွာ  ‘ရႊံ႕’ကို ဆို လိုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အားလံုးက ရိပ္မိၾက သည္။ သို႔ေသာ္ ေရလယ္ေကာင္မွာ သူ ေျပာသည့္ ရႊံ႕ကို ဘယ္မွာရႏိုင္မလဲ။ ငိုအား ထက္ရယ္အားသန္သည့္ အျဖစ္မ်ဳိးဆို ပါေတာ့။

ေသြး႐ူးေသြးတန္းႏွင့္ ကိုေအာင္ ေလးက သူ႔အက်ႌကို ခြၽတ္သည္။ ကိုခင္ ေမာင္ျမင့္ကလည္း ေရာေယာင္ၿပီး ခြၽတ္ ပစ္လိုက္သည္။ စက္ေလွသမားက တဟားဟားရယ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေၾကာက္ေနပံုကို ျမင္ၿပီးကတည္းက စက္ ေလွကို ကမ္းသို႔ ဦးတည္ထားၿပီျဖစ္သည္။ လိႈင္းထန္ေရဆန္မို႔ အေတာ္ႏွင့္ မေရာက္ ႏုိင္တာပဲျဖစ္သည္။ ကမ္းနဖူးသို႔ ထိုးဆိုက္ လိုက္မွ အားလံုး သက္ျပင္းခ်ႏိုင္ၾကသည္။

Photo: Win Zaw Latt

 

(၉)

ပဒဲေကာရြာသည္ ကဒံုျမစ္႐ုိးတစ္ ဖက္ကမ္းတြင္ရွိသည္။ ရြာ၏ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္တြင္ မိန္းမလွကြၽန္းသစ္ေတာႀကိဳး ဝိုင္းကို ျမင္ရသည္။ ေလွဆိပ္မွ တက္လွ်င္ တက္ခ်င္း ရြာလက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကေလး ကို ျမင္ရသည္။ သို႔ေသာ္ ေကာ္ဖီမစ္ပဲရ သည္။ ဆုိင္ရွင္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ရယ္၍ ေနရာထုိင္ခင္းေပးသည္။ သူ႔ဆီမွ ေတာ အရက္နံ႔မွာ သင္းေနသည္။

”ေမာင္ႀကီးတို႔က ဘယ္ကလာၾက သတုံး”

အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ေကာ္ဖီမစ္ ေဖ်ာ္ရင္းလွမ္းေမးသည္။ ‘ေမာင္ႀကီး’ဆို ေသာ အသံုးအႏႈန္းကို သတိထားလိုက္မိ သည္။ ေရငန္ပိုင္ ဦးရွင္ႀကီး ဇာတ္လမ္း စတင္ရာမွာ ဒီေနရာတစ္ဝိုက္တြင္ျဖစ္ သည္။ ကြၽန္းညိဳႀကီး၊ မိန္းမလွကြၽန္းႏွင့္ ေမာင္ႀကီးဆိုသည့္ အသံုးအႏႈန္းသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က ဦးရွင္ႀကီးဇာတ္ ထုပ္ၾကည့္လွ်င္ ၾကားရတတ္ေသာ အေခၚ အေဝၚမ်ားျဖစ္သည္။

”က်ဳပ္တို႔ရြာက နာဂစ္မတုိက္ခင္ ကဆိုရင္ ဒီလို ဘယ္ဟုတ္မလဲ ကိုရင္ရာ”

လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ရွင္က ေျပာ သည္။ သူက သဲအိတ္မ်ားခင္းထားသည့္ ရြာလမ္းက်ဥ္းကေလးကို လက္ညႇိဳးထိုး၍ ေျပာသည္။ ဟိုစဥ္က ျဖဴးျဖဴးေျဖာင့္ေျဖာင့္ ရွိေသာလမ္းကေလးမွာ နာဂစ္ၿပီးက တည္းက ဗြက္ထသည့္လမ္းအျဖစ္ေျပာင္း လဲသြားသည္။

ဒီရြာမွာ ေျပာင္းလဲတာေတြ မနည္း ဘူးရွိသည္။ ရြာခံေတြက နာဂစ္မွာ ဆံုးပါး သြားၾကသည့္ေနာက္ အျခား ရြာခံမဟုတ္ သူမ်ား ပဒဲေကာတြင္ လာေရာက္ ေနထိုင္ ခဲ့ၾကသည္။ ယခု ရွိေနသည့္ ရြာလူဦးေရ၏ သံုးပံုႏွစ္ပံုမွာ အျခားေဒသမ်ားမွ နာဂစ္ အၿပီး ေျပာင္းေရႊ႕လာသူေတြျဖစ္သည္။

”ရြာက အရင္ ဒီထက္စည္းလံုး တယ္။ ညီၫြတ္ၾကတယ္။ အခု နာဂစ္ၿပီး ကတည္းက လူေတြလည္း ေျဗာက္ ေသာက္ေရာက္လာေတာ့ အက်င့္စ႐ုိက္ ကလည္း ေပါင္းစံုျဖစ္လာတယ္”

ဆိုင္ရွင္က ဆက္ေျပာသည္။ ထိုစဥ္ တြင္ လူတစ္ေယာက္ဝင္လာသျဖင့္ ဆိုင္ ရွင္က သူႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို မိတ္ဆက္ ေပးသည္။ သူ႔နာမည္မွာ ကိုေက်ာ္လြင္ျဖစ္ သည္။ နာဂစ္တုန္းက ဇနီး၊ သားႏွင့္ သမီး တို႔ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရသူျဖစ္သည္။

”နာဂစ္ရဲ႕ ႐ုိက္ခ်က္ကေတာ့ ျပင္း လြန္းပါတယ္ ငါ့ညီရာ”ဟု သူကေျပာ သည္။ လယ္သမားတစ္ဦးလည္းျဖစ္ၿပီး ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေနတတ္သည့္ စ႐ုိက္က ေပၚ လြင္လြန္းသည္။

”နာဂစ္ၿပီးကတည္းက ဘာပဲလုပ္ လုပ္ အဆင္မေျပေတာ့ဘူး၊ စပါးစိုက္ ေတာ့ ၾကြက္ေတြ ေသာင္းက်န္းတာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ ဒါနဲ႔ ပင္လယ္ႏွမ္းေျပာင္း စိုက္ၾကည့္တယ္။ ကိုယ္စိုက္တဲ့ႏွစ္မွ ႏွမ္း ေစ်းက်လိုက္တာ ေသာက္ေသာက္လဲ ကြဲ ပါေရာလား”

ကိုေက်ာ္လြင္က အားပါးတရ ရယ္ ၍ ေျပာသည္။

”ဒါေပမဲ့ ဘယ္တတ္ႏုိင္မလဲ ညီ ေလး။ အလုပ္ကေတာ့ လုပ္ေနရတာပဲ”

ေဖာ္ေရြလြန္းသည့္ ကုိေက်ာ္လြင္ ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ရင္းႏွီးသြားၾကသည္။

ဒူးေခါင္းေလာက္ထိ ျမဳပ္ေသာ ရႊံ႕ဗြက္မ်ား ကို ျဖတ္ၿပီးသြားရသည့္ သစ္သားအိမ္ ကေလးမ်ားကို ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ အစီ အရီေတြ႕ရသည္။ နာဂစ္အၿပီးတြင္ အလွဴ ရွင္မ်ားက ေဆာက္ေပးထားေသာအိမ္ကေလးမ်ားျဖစ္သည္။ သရက္သားသစ္ျဖင့္ ေဆာက္ထားသျဖင့္ ယခုအခါ ေဆြးသည့္ ေနရာ ေဆြးေနၿပီ။ ပိုးစားသည့္ေနရာက စားေနၿပီ။

ပဒဲေကာရြာမွ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ထြက္ လာခဲ့ၾကသည္။ လမ္းမွာ တံငါသည္ေလွ ကေလးေတြကို ေတြ႔ရသည္။ ဒီေဒသမွာ ငါးဖမ္းစားရသည္မွာလည္း ယခင္ကလို မဟုတ္ေတာ့။ ဘိုကေလးျမစ္၊ ကဒံုျမစ္႐ုိး တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ျမစ္ကို အကြက္လိုုက္ ေနရာလုပ္ၿပီး ေဒသအာဏာပိုင္မ်ားက ေလလံေပးသည္။ ေငြရွိသူတို႔က ေလလံဆြဲ သည္။ ေလလံေအာင္ျမင္သူတို႔က တံငါ သည္မ်ားကို လုပ္ကြက္ျပန္ခ်သည္။ ကိုယ့္ ပိုင္နက္ႏွင့္ ကိုယ္ျဖစ္သည္။

ငါးဖမ္းသူ တံငါသည္မ်ားက ေန႔စဥ္ ေၾကး၊ လစဥ္ေၾကးေပး၍ လုပ္ကိုင္စား ေသာက္ရသည္။ တံငါသည္တင္မဟုတ္၊ဘဲေမြးျမဴသူမ်ားလည္း ထိုအတိုင္းျဖစ္ သည္။ ေလလံဆြဲထားသည့္ ျမစ္အတြင္း ဘဲေက်ာင္းမည္ဆိုလွ်င္ သက္ဆိုင္ရာ ျမစ္ ဧရိယာကို ေလလံဆြဲထားသူမ်ားထံ ဘဲ တစ္ေကာင္လွ်င္ မည္မွ်ဟူ၍ သတ္မွတ္ ႏႈန္းအတိုင္း ေပးရသည္ဟု ေဒသတံငါ သည္မ်ားက ေျပာျပသည္။

ျမစ္မ်ားသည္ သဘာဝ၏ လက္ ေဆာင္ျဖစ္ပါသည္။ လူတို႔မွီခိုအသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းရာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အဆို ပါ သဘာဝလက္ေဆာင္ျဖစ္သည့္ ျမစ္ႀကီး ကို ေငြရွင္ႏွင့္အာဏာရွိသူတို႔ ပူးေပါင္းၿပီး ေမာင္ပိုင္စီးလိုက္ၾကသည္မွာ ျဖစ္သင့္ပါ သလားဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားရ လိမ့္မည္။

ျမစ္ကို မီွခိုစားေသာက္ရသည့္ ေဒသခံ တံငါသည္ေတြမွာ  ဝမ္းစာအခက္ အခဲျဖစ္ရသည့္အထဲ ေငြေပးၿပီး ငါးရွာေန ရသည္မွာ မျဖစ္သင့္ဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္ သည္။ သဘာဝ၏လက္ေဆာင္ကို လူ တုိင္း ခံစားထုိက္သည္မဟုတ္လား။ ထို စနစ္ဆိုးသည္ အမွန္တကယ္ ေဖ်ာက္ ဖ်က္သင့္သည္။ ဆင္းရဲျခင္းကို တိုက္ဖ်က္ ရန္ ေၾကြးေၾကာ္ေနသည့္ အစိုးရသည္ ထို လုပ္ရပ္မ်ားကိုလည္း တစ္ပါတည္း တုိက္ ဖ်က္ရလိမ့္မည္။

(၁ဝ)

ကဒံုျမစ္႐ုိးႏွင့္ မိန္းမလွကြ်န္းသည္ မ်ဥ္းၿပိဳင္ကဲ့သို႔ျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ မိန္းမလွကြၽန္းသည္ပင္ ယခင္လို စိမ္းစိမ္း အုပ္အုပ္ရွိေတာ့သည္မဟုတ္။ ဆံပင္က်ဳိး တိုးက်ဲတဲသာ က်န္ေတာ့သည့္ အဘိုးအို တစ္ဦးႏွင့္ တူေနသည္။ တဒုတ္ဒုတ္ခုတ္ ေမာင္းေနသည့္ ပဲ့ေထာင္မွာ ဓနိပင္ေတြ ၾကားထဲရွိ ေခ်ာင္းကေလးထဲသို႔ ခ်ဳိးဝင္ လိုက္သည္။ ေခ်ာင္း႐ုိးထဲတြင္ ငွက္ေပ်ာ သီးတင္သည့္ ေလွကေလးအခ်ဳိ႕ ေတြ႔ရ သည္။ ေလွေပၚမွာပင္ ခ်က္ျပဳတ္စား ေသာက္သည့္ စားအိုးစားခြက္ႏွင့္ တံငါ သည္ေလွကေလးမ်ားသည္ ဓနိပင္မ်ား၏ ေျခရင္းတြင္ ထိုးဆိုက္ထားသည္။

ဆတ္ကြၽန္းရြာဆုိသည့္ ဆိုင္းဘုတ္ ကို ေလွဆိပ္တြင္ ထင္ရွားစြာျမင္ရသည္။ ရြာကေလးမွာ အိမ္ေျခတစ္ရာခန္႔ရွိသည္။ ေရလုပ္ငန္းႏွင့္ လယ္ယာလုပ္ကိုင္သူမ်ား သာရွိသည္။ ကိုေအာင္ေလးက ဆတ္ ကြၽန္းမွာ သူ႔ေဆြမ်ဳိးေတြ ရွိသည္။ ရွာခ်င္ သည္ဟု ေျပာသျဖင့္ လိုက္ရွာၾကသည္။ ရြာက ေသးေသးေလးမို႔ သိလိုသည့္နာ မည္ကို ဘယ္သူ႔ေမးေမးသိၾကသည္သာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔နားတြင္ ကေလးေတြ ဝိုင္း အံုလာၾကသည္။ လူစိမ္းသူစိမ္း အလာ နည္းသည့္ ရြာကေလးျဖစ္ဟန္ရွိသည္။

ကေလးေလးေတြက ကိုယ္ေပၚမွာ အဝတ္မပါ။ အဝတ္ပါသူမ်ားကလည္း ရြ႔ံႏွင့္ ဗြက္ႏွင့္ လူးေနသည္။ ကေလးအခ်ဳိ႕ သစ္ပင္ကို ကားရားခြေနရင္းမွ လွမ္း ၾကည့္သည္။ သူတို႔ေလးေတြမွာ ေပ်ာ္ေနပံု ရပါသည္။ ကေလးအခ်ဳိ႕က ဗိုက္ပူပူ ကေလးေတြျဖစ္တာ သတိထားမိသည္။လက္သည္းၾကားမွာလည္း ရႊံ႕ေတြဝင္      ေနသည္။

”ရြာမွာ က်န္းမာေရးေဆးေပးခန္း မရွိဘူးလား”ဟု ရြာခံလူႀကီးအခ်ဳိ႕ကို ေမး ၾကည့္သည္။ အနီးအနားမွာေတာ့ မရွိဟု သိရသည္။ ကေလးေလးအခ်ိဳ႕ ဗိုက္ႀကီး ေတြ ကားေနတာ သန္ေကာင္ေၾကာင့္ဟု ကြၽန္ေတာ္က သံသယရွိေနသည္။ ခက္ သည္မွာ ကိုယ္ကလည္း ဆရာဝန္မဟုတ္။ မွန္းဆ႐ုံသာ စြမ္းႏိုင္သည္။

ကေလးေတြကေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါး ပါးပါပဲ။ အခ်ဳိ႕ကေလးေတြက ကိုယ္တံုး လံုး၊ အခ်ဳိ႕ကေလးမ်ားမွာ အေပၚဝတ္သာ ပါၿပီး ခါးေအာက္ပိုင္းတြင္ အဝတ္မပါ။ မိန္းကေလးအခ်ဳိ႕က ဂါဝန္ကေလးေတြႏွင့္၊ သူတို႔ကို ဓာတ္ပံု႐ုိက္ေတာ့ ရွက္ေနသည္။

”အင္းေလ၊ ဒီလိုရြာမ်ဳိးက ကေလး ေတြထဲကလည္း တစ္ခ်ိန္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတေပၚထြက္မလာႏိုင္ဘူးလို႔ ဘယ္ ေျပာႏိုင္မလဲ”

ကြၽန္ေတာ္ကေျပာေတာ့ ကိုခင္ေမာင္ျမင့္ႏွင့္ ကိုေအာင္ေလးတို႔က ရယ္ ၾကသည္။ ဟုတ္သည္။ အနာဂတ္ကို ဘယ္ သူမွ ႀကိဳတင္ျမင္ၾကရသည္မဟုတ္။ ဘာ ကိုမွ ကံေသကံမ ေျပာ၍ ရသည္မွ မဟုတ္ ဘဲ။ ဆတ္ကြၽန္း၏ ေခ်ာင္း႐ုိးကေလးထဲက ထြက္ေတာ့ ကြၽန္းညိဳႀကီးကို မားမားႀကီး ျမင္ရသည္။အသြားတုန္းကမိုးရြာေနသျဖင့္ သဲကြဲစြာ မျမင္ခဲ့ရသည့္ ကြၽန္းျဖစ္သည္။

ကြၽန္းညိဳႀကီး။ ရာဇဝင္ဇာတ္လမ္း ေတြထဲက နာမည္ႀကီးသည့္ ကြၽန္း။ ေရငန္ ပိုင္ ဦးရွင္ႀကီး၏ ကြၽန္း။

နတ္ႀကီးသည္၊ နတ္မႀကီးသည္ ေတာ့ မသိ။ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚသား ကြၽန္ ေတာ္တို႔အဖို႔ေတာ့ စိတ္ထဲမွာ စြဲလမ္းေန သည့္ ကြၽန္းျဖစ္သည္ကေတာ့အမွန္။ ေနာင္တြင္ ေရငန္ပိုင္အျဖစ္ ယံုၾကည္သူ ေတြအၾကား ေပၚေပါက္လာမည့္ ေမာင္ ရွင္ကို ကြၽန္းညိဳႀကီးအနီးတြင္ ေရထဲပစ္ခ် ခဲ့သည္။ ယခု ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပဲ့ေထာင္ခုတ္ ေမာင္းေနသည့္ကြၽန္းႏွင့္ မနီးမေဝးတြင္ ျဖစ္သည္။

ဦးရွင္ႀကီးဇာတ္လမ္း စတင္ျဖစ္ေပၚ သည့္ ကြၽန္းညိဳႀကီးတစ္ဝိုက္တြင္လည္း ဦးရွင္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲကို ႏွစ္စဥ္ ဝွဲခ်ီးက်င္းပ ၾကသည္။ ကြ်န္းညိဳႀကီးကို ကြၽန္ေတာ္ လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္။ ကြၽန္းထိပ္ရွိေစတီ က ေရႊေရာင္တလက္လက္ႏွင့္။ ညေန ေစာင္းလာၿပီျဖစ္ရာ ျမစ္ေရျပင္က်ယ္ကို ျဖတ္သန္းရင္း ကြၽန္းညိဳႀကီးကို ေငးကာ ေရငန္ပိုင္ဦးရွင္ႀကီးဇာတ္လမ္းကို စဥ္းစား ရသည္မွာ လြမ္းစရာႀကီးျဖစ္ေနပါ  ေတာ့သည္။

(၁၁)

တစ္ေန႔လံုး ရြာခဲ့ေသာမိုးသည္ အခု ေတာ့  ေမာသြားပံုရသည္။ ေနေရာင္ ကေလး လင္းပြင့္လာသည္။ ျမစ္ထဲတြင္ ဘိုကေလးဘက္မွ ေစ်းေရာင္းေစ်းဝယ္ၿပီး ျပန္လာၾကသူေတြကို တင္ေဆာင္လာ သည့္ လိုင္းသေဘၤာေတြက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်ာခိုင္းခဲ့ရာ ပင္လယ္ဘက္သို႔ ဦးတည္ ေနၾကသည္။

သေဘၤာေခါင္မိုးေပၚမွာ ဖဲ႐ုိက္ၿပီး လိုက္လာသည့္ ေဒသခံအမ်ဳိးသားအခ်ဳိ႕ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို လက္လွမ္းျပသြားသည္။ သေဘၤာေခါင္မိုးမွာ လူစုၿပီး ဖဲ႐ုိက္သည့္ ဓေလ့ကေတာ့ အခုအထိ ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚ ႏွင့္ ေရလမ္းခရီးသြားမ်ားအၾကားတြင္ ပေပ်ာက္ေသးဟန္မတူပါ။

(၁၂)

ဘိုကေလးႏွင့္ နီးလာသည္။ ေနလံုး နီသည္ အေနာက္ဘက္သို႔ တျဖည္းျဖည္း နိမ့္ဆင္းလာသည္။ ျမစ္ထဲတြင္ ငါးဖမ္း သူမ်ားက ေမွ်ာထားသည့္ ပိုက္ေဖာင္မ်ား ကို ျပန္႐ုပ္ေနၾကသည္။  ပိုုက္ေဖာင္ႏွင့္ တြဲ ထားသည့္ ေဖာ့သီးကေလးေတြက ေရေပၚ မွာ ေပါေလာေပၚေန၏။ ျမစ္ေရက်ခ်ိန္မို႔ ေဗဒါပင္မ်ားက ပင္လယ္ဘက္သို႔ ဦး တည္ၿပီး စုန္ေမ်ာသြားသည္။

”ဒီခရီးကေတာ့ လြမ္းစရာႀကီးပဲ ျဖစ္မွာပါ အစ္ကိုရာ”ဟု ကိုခင္ေမာင္ျမင့္ က အနားလာၿပီး ခပ္တိုးတိုးေျပာသည္။ တစ္ေန႔ခရီးသာ လာရေသာ္လည္း ျမစ္၊ ေခ်ာင္းႏွင့္ ေဒသခံတို႔၏ ဘဝမ်ားက သူ႔ ကို ဆြဲေဆာင္ထားႏုိင္သည္လား မေျပာ တတ္။ ဆတ္ကြၽန္းမွာ ဆံပင္နီနီႏွင့္ ေကာင္မေလးကို ေတြ႔သည့္အခါ သူက ကမၲာရထဲမွာ ေရခဲေခ်ာင္းစားရသလို မ်က္ႏွာေပးမ်ဳိးျဖစ္သြားတာကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သတိထားမိသည္။ ေကာင္မ ေလးႏွင့္ ဓာတ္ပံုတြဲ႐ုိက္ဖို႔ သူႀကိဳးစားခဲ့ ေသးသည္။

အစပိုင္းမွာ လူစိမ္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ ဓာတ္ပံုအ႐ုိက္ခံဖို႔ ကေလးမက ျငင္း သည္။ ရြာမွ ကိုေအာင္ေလး၏ ေဆြမ်ဳိး အေဒၚႀကီးက ”အမ်ိဳးေတြပဲ၊ ဓာတ္ပံု အ႐ုိက္ခံလိုက္ပါ”ဆိုေတာ့မွ အ႐ုိက္ခံ သည္။ ကိုခင္ေမာင္ျမင့္က ၿပံဳးၿပံဳးႀကီး။ အျပန္မွာ ဒီအေၾကာင္းကိုပဲ တဖြဖြေျပာလို႔ မဆုံးေတာ့။ ဘိုကေလးျမစ္ထဲမွ ရြာ ကေလးတစ္ရြာက သူ႔ကိုျပဳစားလိုက္သည္ ထင္၏။ လူငယ္မို႔ ရင္ခုန္သံ နည္းနည္းျမန္ ေကာင္းျမန္ပါလိမ့္မည္။

ကြၽန္ေတာ္လည္း ရင္ခုန္သည္။ ခ်စ္ ခဲ့ရေသာ ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚ၏ ရင္ခြင္ထဲသို႔ ေခတၱမွ် ေျပးဝင္ခိုလံႈရေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါ သည္။ ဇာတိရနံ႔မ်ား ရင္ထဲမွာ ျပန္လည္ စိမ္းစိုလာေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

တိုးျမစ္ကမ္းေဘးကဘဝ၊ ဖ်ာပံုျမစ္ ကမ္းေဘးက ဘဝ၊ ဘိုကေလးျမစ္ကမ္း ေဘးက ဘဝ၊ ကဒံုျမစ္႐ုိးကဘဝ၊ ေရြးျမစ္ ေဘးက ဘဝ၊ ပုသိမ္ျမစ္ေဘးက ဘဝ၊ ျပာ မေလာ့ျမစ္ေဘးကဘဝ၊ သံလြင္ျမစ္ေဘး က ဘဝ၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေဘးက ဘဝ၊ မုန္း ျမစ္ကမ္းေဘးက ဘဝ၊  ဧရာဝတီျမစ္႐ုိး တစ္ေလွ်ာက္က ဘဝမ်ား အစရွိသည့္ ျမန္မာျပည္ေျမပံုေပၚတြင္ ရွိ သမွ်ျမစ္ေတြ၊ ေခ်ာင္းေတြ ေဘးတြင္ ေန ထိုင္ၾကသူတို႔၏ ဘဝမ်ားသည္ ပထဝီအေနအထားအရ အလွမ္းကြာေကာင္းကြာမည္။ ႐ုပ္ပိုင္း ဆိုင္ရာအေျခအေနေပးမႈအရ ကြဲျပားႏုိင္ သည္။ သို႔ေသာ္ အႏွစ္သာရႏွင့္ သဘာဝ အေပၚ ခံုမင္တပ္မက္စိတ္၊ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုး စိတ္ႏွင့္ ေလာကဓံကို ႀကံ႕ႀကံ႕ခံႏိုင္ျခင္း ဆိုသည့္ စိတ္ဓာတ္ေရးရာခံယူမႈမွာေတာ့ အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ ထုိသို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္သည္။

ျမစ္မ်ား၊ ေခ်ာင္းမ်ားသည္ ျမစ္ဝ ကြၽန္းေပၚ၏ အေရျပားေပၚတြင္ ဖန္ကြဲစ မ်ားလို႔ စိတ္ျမႊာလ်က္ရွိၾကသည္။ ထို႔အတူ ဘဝမ်ားလည္း ျခားနားၾကသည္။ သို႔ ေသာ္ ကံတရားအေပၚတြင္ ယံုၾကည္စိတ္ ႏွင့္ သဘာဝ၏ အဖ်က္စြမ္းအားစုမ်ား တြန္းလွန္ရာတြင္ေတာ့ ညီၫြတ္မႈရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နာဂစ္အၿပီးတြင္ ဆံုး႐ႈံးခဲ့သမွ် အေျခအေနမ်ားမွ ႐ုန္းထႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

နာဂစ္မုန္တိုင္းက ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚ၏ အေရျပားေပၚရွိ အမွတ္အသားအခ်ဳိ႕ကို ေနရာေရြ႕သြားေစခဲ့ပါသည္။ အခ်ဳိ႕အမွတ္ အသားမ်ားကေတာ့ ထာဝရေပ်ာက္ဆံုး သြားပါၿပီ။ သို႔ေသာ္ ေလာကဓံကို အန္တု ရန္ အဆင္သင့္ရွိေနတတ္သည့္ ျမစ္ဝ ကြၽန္းေပၚသားတို႔၏ စိတ္ဓာတ္အင္အား ကိုေတာ့ နာဂစ္က လႈပ္ယမ္းမပစ္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚသည္ မီးပံုထဲက ထပ်ံသန္း လာမည့္ ဖီးနစ္ငွက္ျဖစ္ပါသည္။

(၁၂)

ဘိုကေလးဆိပ္ကမ္းကို ပဲ့ေထာင္ ဝင္လာေတာ့ ေနလံုးနီနီမွာ ေကာင္းကင္ ၏ အစြန္းတစ္ဖက္သုိ႔ ဝင္ေရာက္ေပ်ာက္ ကြယ္သြားပါၿပီ။  ဆိပ္ကမ္းမွာ အမ်ဳိးသမီး အခ်ဳိ႕က ေရခ်ဳိးေနသည္။ ဆန္စက္မ်ား၏ ေခါင္းတိုင္ထိပ္မွ မီးခိုးမ်ားသည္ ေမွာင္ရီ ပ်ဳိးစ ေကာင္းကင္ထဲသို႔ တလူလူ လြင့္ တက္သြားသည္။

ရွပ္ေျပးယာဥ္တစ္စင္း ဆိပ္ကမ္းသို႔ ထိုးစိုက္လာသျဖင့္ လိႈင္းထသြားသည္။ ရပ္ထားသည့္ ေလွကေလးေတြမွာ ေရေပၚ တြင္ တလြန္႔လြန္႔ျဖစ္ကုန္သည္။ ပဲ့ေထာင္ ဦးတြင္ မတ္တတ္ရပ္ေနသည့္ ကြၽန္ေတာ္ တို႔သံုးဦးလည္း အနည္းငယ္ ယိုင္သြား သျဖင့္ စက္ေလွသမားက ကြၽန္ေတာ့္လက္ ကို လွမ္းဆြဲလိုက္သည္။ သူက ဆိပ္ခံတံ တားေပၚ ေရာက္ႏွင့္ၿပီ။ သူ႔ကိုပါ တစ္ခါ တည္း လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္လိုက္သည္။

”ထပ္ဆံုၾကဦးမယ္ဗ်ာ”

စက္ေလွသမားက ၿပံဳးၿပီး ေခါင္း ညိတ္သည္။

”ေနာက္တစ္ေခါက္ လာခဲ့ပါဦး”

သူကေျပာသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သံုးေယာက္စလံုး ေခါင္းၿပိဳင္တူညိတ္လိုက္ မိ၏။

စက္ေလွေမာင္းသူက သူ႔ပဲ့ေထာင္ ဆီသို႔ ျပန္လည္ခုန္ဆင္းလိုက္သည္။ ကိုေအာင္ေလး၊ ကိုခင္ေမာင္ျမင့္ႏွင့္ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ တံတားကေလးအတိုင္းေလွ်ာက္ လာခဲ့သည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦး ေရွ႕က စိုက္စိုက္ စိုက္စိုက္ႏွင့္သြားေနစဥ္ ကြၽန္ေတာ့္ေခါင္း ထဲမွာ တစ္ခု သတိရလာသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဆိပ္ခံတံတားဘက္ေျပး ဆင္းၿပီး မိုးရြာၿပီးစ တိမ္ေရာင္စံုယွက္ ေျပးေနေသာ ေကာင္းကင္ေပၚသို႔ ေမာ့ ၾကည့္လိုက္သည္။ အိပ္တန္းျပန္ ငွက္ ကေလးေတြကို ျမင္ရမလားလို႔ပါ။ အထူး သျဖင့္ ရာဂဏန္းမွ်ရွိေသာ ဗ်ိဳင္းအုပ္ႀကီး ေတြ ေလးကိုင္းသဏၭာန္လုပ္၍ အိပ္တန္း ျပန္ၾကသည္ကို္ ငယ္ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ညေနခင္းေတြမွာ အၿမဲတမ္း ေမာ့ၾကည့္ ခဲ့ဖူးသည္။

ျဖဴဆြတ္သည့္ ဗ်ိဳင္းကေလးသံုး ေကာင္လားမသိ။ အထီးက်န္ဆန္စြာ အိပ္ တန္းသို႔ ပ်ံသြားၾကသည္။ ျမစ္တစ္ဖက္ ကမ္းရွိ ေတာအုပ္ကေလးထဲသို႔ျဖစ္မည္။  ဟိုတုန္းကလို ဧရာမ ဗ်ိဳင္းအုပ္ႀကီးေတြ၊ ငွက္အုပ္ႀကီးေတြကို မျမင္ရသည္မွာ နာ ဂစ္ၿပီးကတည္းက ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္က ငွက္ေတြ အိပ္တန္းျပန္တာ ကို ေမာ့ၾကည့္ခ်င္ေနဆဲပါ။

လြန္ခဲ့သည့္ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္တုန္းက လို ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚမွာ ငွက္ေတြ မရွိေတာ့ တာကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္  ဝမ္းနည္းသည္။       ။

ၾသဂုတ္လထုတ္-၂၀၁၃၊ ေမာ္ကြန္း မဂၢဇင္းအမွတ္(၇)မွ ခရီးသြားေဆာင္းပါးျဖစ္ ပါသည္။

၀င္းေဇာ္လတ္ ေရးသည္။

     အပုိင္း(၁)သုိ႕

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here