Home ခရီးသြားေဆာင္းပါး ျမစ္မ်ား၊ေခ်ာင္းမ်ား၊ ဘ၀မ်ား အပုိင္း(၁)

ျမစ္မ်ား၊ေခ်ာင္းမ်ား၊ ဘ၀မ်ား အပုိင္း(၁)

181
0
Advertise Here

 

(၁) တဒုတ္ဒုတ္ႏွင့္ ခုတ္ေမာင္းေနေသာ ပဲ့ေထာင္သည္ ဖ်ာပံုျမစ္ထဲတြင္ေျပး လႊားလ်က္ရွိသည္။ ေကာင္းကင္တြင္ မိုးသားမည္းမည္းမ်ား အလိပ္လိုက္တက္ လာေနသည္။ တိမ္းမည္းညိဳမ်ားက ျမစ္ ကို အလ်ားလိုက္ဆန္ေနသည့္ ပဲ့ေထာင္၏ ေခါင္မိုးေပၚမွ ေက်ာ္လႊားသြားၾကသည္။  မိုးစက္မ်ား၏ ေရွ႕ေတာ္ေျပးျဖစ္သည့္ မုတ္ သုန္ေလက ပဲ့ေထာင္၏ ဦးခန္းတြင္ မတ္ တတ္ရပ္ေနသည့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ မ်က္ ႏွာမ်ားကို ခပ္ၾကမ္ၾကမ္း ပြတ္တိုက္သြားသည္။

ေခတၱမွ်ေလၿငိမ္သြားခိုက္ ကြၽန္ ေတာ့္ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားကို လွ်ာႏွင့္သပ္လိုက္မိ သည့္အခါ ငန္က်ိက်ိအရသာကို ထိေတြ႔ရ သည္။ မုတ္သုန္ေလတြင္ ဆားငန္ေငြ႕ ပါပံု ရသည္။ လတ္ဆတ္သည့္ေလ၊ ေအးျမ သည့္ေလ၊ ငန္ေသာေလကို ႏွစ္အနည္း ငယ္အတြင္း ပထမဆံုး ျပန္လည္ထိေတြ႕ရ ျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ အူျမဴးသြားသည္။

Advertise Here

အတူပါလာသည့္ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း ၏ တက္ၾကြလြန္းေသာ သတင္းေထာက္ ကိုခင္ေမာင္ျမင့္ႏွင့္ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ကိုေအာင္ေလးတို႔ကလည္း လတ္ဆတ္ သည့္ ပတ္ဝန္းက်င္အခင္းအက်င္းၾကည့္ေငးရင္း ဘာေတြ သေဘာက်ေနသည္ မေျပာတတ္။ ပဲ့ေထာင္ေပၚမွ ဟြန္ဒါစက္ သံက ဆူညံေနသျဖင့္ သူတို႔ေျပာေသာ စကားမ်ားကို သဲကြဲစြာ မၾကားရ။ ထို႔ ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္က အေဝးကိုပဲ ေငးေန လိုက္သည္။ ဇာတိရနံ႔သည္ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ ထဲတြင္ ျပန္လည္စိမ္းစိုလာသည္။

ဓာတ္ပုံ -ဝင္းေဇာ္လတ္/ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း
ဓာတ္ပုံ -ဝင္းေဇာ္လတ္/ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း

ဟုတ္သည္။ ဆားငန္ေငြ႕သင္းေသာ ေအးျမေလညင္း၊ ႏြံဝါေရာင္ ဒီေရ၊ လတာ ျပင္၊ လမုပင္၊ သမဲ့ပင္၊ ေဗဒါႏွင့္ ဒိုက္ သေရာမ်ား။ ထိုအရာေတြက ျမစ္ဝကြၽန္း ေပၚ၏ အေရျပားေပၚတြင္ မေျပာင္းလဲဘဲ ရွိေနသည့္ အမွတ္အသားမ်ားျဖစ္ၾက သည္။ ေခတ္ေတြေျပာင္းသြားမည္။ စနစ္ ေတြေျပာင္းသြားမည္။ တန္ဖိုးထားမႈမ်ား ေျပာင္းလဲသြားမည္။ ၿပီးေတာ့ လူေတြ ေျပာင္းသြားမည္။

သို႔ေသာ္ ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚ၏ အမွတ္ သေကၤတေတြကေတာ့ ေျပာင္းလဲမသြား ဘဲ ရွိေနသည္။ သစ္ပင္တို႔သည္ စိမ္းလန္း ၿမဲ။ ျမစ္တို႔သည္ စီးဆင္းဆဲ။ ေလတို႔သည္ ေအးျမဆဲ။ ျမင္ကြင္းေတြ လတ္ဆတ္ဆဲ။

(၂)

ထိုေန႔ နံနက္ပိုင္းက မိုးေတြရြာေန သည္။ ပန္းဆိုးတန္းမွ ဒလဘက္သို႔ ကူး ရန္ ကူးတို႔သေဘၤာကို ေစာင့္ေနစဥ္ နာရီ ၾကည့္မိေတာ့ ၇ နာရီပဲ ရွိေသးသည္။ ေကာင္းကင္တစ္ခြင္တြင္ မုိးသားေတြ အံု႔ အံု႔မိႈင္းမိႈင္းရွိေန၏။ တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ကူး စဥ္ ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္း ေလအနည္းငယ္ ျပင္းသျဖင့္ သေဘၤာမွာ လူးလူးလြန္႔လြန္႔ ျဖစ္သြားသည္။

ဒလႏွင့္ ဖ်ာပံုသို႔ တုိက္႐ုိက္ေျပးဆြဲ ေသာ ခရီးသည္တင္ကားမွာ ခေနာ္ခနဲ႔။ သို႔ေသာ္ တျခားလည္း ေရြးစရာမရွိ။ လက္မွတ္ေရာင္းသည့္ေနရာတြင္ ခရီး သည္အခ်ဳိ႕မတ္တတ္ရပ္ေနသည္။ ေနရာ ေကာင္းမ်ားရမလားဟု ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ သည္။ မရ။ ကားစက္ဖံုးအေပၚတြင္ ရႊံ႕ေပ ေနသည့္ ခပ္ပါးပါး အစိမ္းေရာင္အခင္း တစ္ခုေပၚတြင္ ႏွစ္ေယာက္စာေနရာတစ္ ခုရွိသည္။ ”လိုက္မလား”ဟုု လက္မွတ္ ေရာင္းသူက ေမးသည္။ စုစုေပါင္း ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔က သံုးေနရာလိုသည္။ ကြမ္းၿခံ ကုန္းတြင္ တစ္ေယာက္ကို ေခၚတင္ရမည္။

ဒလႏွင့္ ဖ်ာပံုမွာ ၅၆မိုင္ခန္႔ေဝးသည္။ ဒီလုိ ‘ေခြးတိုးဝက္ဝင္’ပံုစံျဖင့္ မလိုက္ခ်င္။ ၿပီးေတာ့ ဟိုေရာက္လွ်င္ ပင္လယ္ဘက္ သို႔ ခရီးဆက္ရဦးမည္ျဖစ္ရာ ဒီပံုအတိုင္း ဆိုလွ်င္ ခရီးပန္းလိမ့္မည္ျဖစ္သျဖင့္ ခပ္ အင္အင္လုပ္လိုက္သည္။

”ေနရာမရွိေတာ့ရင္လည္း ေနာက္ တစ္စီး ေစာင့္ၿပီး လိုက္မယ္ဗ်ာ”ဟု လက္ မွတ္ေရာင္းသူကို ေျပာၿပီး ျပန္လွည့္ထြက္ ဖုိ႔ ျပင္လိုက္သည္။ လက္မွတ္ေရာင္းသူက သူ႔လက္ထဲမွ လက္မွတ္ျဖတ္ပိုင္းမ်ားကို ျပန္ငံု႔ၾကည့္ေနသည္။

”ကဲဗ်ာ…လူလည္း ထပ္မေစာင့္ ေတာ့ဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဒီခုံေနရာေတြရမယ္။ ဒါ အားလံုး VIP ခံုေတြခ်ည္းပဲ”ဟု လက္ မွတ္ေရာင္းက ဆိုသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ ရယ္ ခ်င္သြားမိသည္။ အေရးႀကီးပုဂၢိဳလ္ အတြက္ ခ်န္ထားေသာေနရာကို ေပး သည္ဆိုပါကလား။ ခံုေနရာကို ၾကည့္ ေတာ့ ကားဒ႐ုိင္ဘာေနာက္ဘက္ျခမ္းမွ ႏွစ္ေယာက္ထိုင္ခံုတစ္ခံုႏွင့္ ကားေခါင္းခန္း ဒ႐ုိင္ဘာေဘးမွ တစ္ခံုျဖစ္သည္။ သူ တို႔အဆို အေရးႀကီးပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ အထူးေနရာ ဆိုပါေတာ့။

ကိုခင္ေမာင္ျမင့္က ကားေရွ႕ေခါင္း ခန္းမွ လိုက္ရမည္ဆိုသျဖင့္ မ်က္ႏွာဝင္းပ သြားသည္။ ကားထြက္မည္ဆိုေသာအခါ ပုဆိုးကို အနည္းငယ္ မ,၍ ခရီးသည္အခ်ဳိ႕ ကို ေက်ာ္လႊားၿပီး ေခါင္းခန္းမွာ အခန္႔ သားထုိင္သည္။ ကားဘီးလိမ့္သည္ႏွင့္ ခဏၾကာေသာအခါ ေစာေစာက အံု႔မိႈင္း ေနသည့္ မိုးသည္ အၿငိဳးတႀကီး ရြာခ် လိုက္သည္။

ကားျပတင္းေပါက္၏ မွန္ကို မိုးေရ စက္ေတြက တေျဖာက္ေျဖာက္ ထိမွန္ေန ၏။ ေရေငြ႕႐ုိက္ေနသည့္ မွန္ကို ေက်ာ္၍ ေဘးဘီကို ၾကည့္လိုက္သည္။ လယ္ကြင္း ထဲမွာ ေရေတြေဖြးေနသည္။ လယ္သမား အခ်ဳိ႕က လယ္ထြန္ေနသည္။ လမ္းေဘးဝဲ ယာမွ ဓနိမိုးအိမ္ကေလးမ်ားသည္ မိုးသီး မိုးေပါက္မ်ားကို ႀကံ႕ႀကံ႕ခံ၍ ခုခံေနသလို ထင္ရသည္။ စက္ကုန္ဖြင့္၍ ေျပးေနေသာ ေမာ္ေတာ္ကားေပၚမွ ျမင္ရသည့္ ႐ႈခင္း မ်ားမွာ လႈပ္ရွားလ်က္ ရွိေနၾကသည္။

ဓာတ္ပုံ – ေဇယ်ာလႈိင္/ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း

 

(၃)

ခေနာ္နီခေနာ္နဲ႔ ရွိလွသည့္ ခရီး သည္တင္ကားမွာ ကုန္ႏွင့္ လူအျပည့္တင္ ႐ုံသာမက လမ္းႀကံဳစီးသူမ်ားကိုပါ တင္ လာသည္။ လမ္းႀကံဳစီးသူေတြထဲမွာ ေက်ာင္းဆရာမကေလးေတြလည္း ပါ သည္၊ ဟိုၿမိဳ႕၊ ဒီၿမိဳ႕ ေစ်းေရာင္းေစ်းဝယ္ေတြ လည္း ပါလာသည္၊ အထုပ္ႀကီးအထုပ္ ငယ္ႏွင့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား သယ္လာသူ လည္း ရွိသည္။

သို႔ျဖင့္ ကားတစ္စီးလုံးမွာ ထိုင္ခံု မွစီးသူ၊ မတ္တတ္ရပ္ လမ္းႀကံဳစီးသူေတြ ႏွင့္ ျပည့္ေန၏။  ေက်ာင္းဆရာမကေလး မ်ားက ဆြဲျခင္းကို လက္တစ္ဖက္က ကိုင္ ၿပီး က်န္တစ္ဖက္ျဖင့္ ေခါင္မိုးတန္းကို ကိုင္စီးေနရသည္။ လမ္းၾကမ္းသည့္အခါ ကားမွာ လႈပ္ခါသြားသျဖင့္ သူတို႔လည္း ယိမ္းကသလို ရွိေနေတာ့သည္။

ကားက ေကာ့မွဴးကို ေက်ာ္လာ သည္။ ကြမ္းၿခံကုန္းကို ေက်ာ္လာသည္။ ေဒးဒရဲကိုေရာက္ဖို႔မူ တိုးျမစ္ကို ကန္႔လန္႔ ျဖတ္ထုိးထားသည့္ တံတားႀကီးေပၚမွ ျဖတ္ရလိမ့္မည္။ တံတားေျခရင္းမွာ ဂိတ္ တစ္ခုရွိသည္။ နာဂစ္မုန္တုိင္းအၿပီး ကယ္ ဆယ္ေရးကာလတုန္းကေတာ့ ႏုိင္ငံျခား သားႏွင့္ စာနယ္ဇင္းသမားမ်ားကို ဒီ ဂိတ္ဝမွ ျဖတ္ခြင့္မေပးခဲ့တာ အမွတ္ရ သည္။ ဒီဂိတ္ဝမွ ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚကို စူးစမ္း လိုသူ အေတာ္မ်ားမ်ား လွည့္ျပန္ခဲ့ရဖူး သည္။ အခုေတာ့ ဥဒဟို ဝင္ႏိုင္ေနၿပီထင္ သည္။ ၿမိဳ႕အဝင္တြင္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကို ကူညီပါရန္ ဆိုင္းဘုတ္ေထာင္ၿပီး အသိ ေပးထားသည္။

တံတားေပၚကို ျဖတ္ေတာ့ တိုးျမစ္ ကို ေအာက္ငံု႔ၿပီး ၾကည့္လိုက္သည္။ ေရ ႀကီးေနပုံရသည္။ မိုးေပါက္ေတြက ျမစ္ထဲ သို႔ ကြၽမ္းထိုးခ်ေနသည္။ တုိးျမစ္ကို ဒီေန ရာတြင္ ေဒးဒရဲျမစ္ဟု ဆိုၾကသည္။ သူ႔ အထက္မွာေတာ့ မအူပင္ျမစ္ဟု ေခၚၾက ျပန္သည္။ ၿမိဳ႕ႏွင့္ ရြာမ်ားကိုလိုက္ၿပီး ေခၚ ေဝၚသည့္အမည္မ်ား ကြဲျပားေသာ္လည္း ျမစ္က တစ္ျမစ္တည္းျဖစ္သည္။ ဧရာဝတီ မွ ခြဲထြက္ၿပီး ပင္လယ္ဝသို႔ တည့္တည့္ မတ္မတ္ စီးဝင္သည့္ ျမစ္ႀကီးျဖစ္သည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ထုိင္ခံုေရွ႕မွ ထိုင္ေန သည့္ ေကာင္ကေလးက သူ႔ရည္းစား၏ ဆံပင္မ်ားကို ညာဘက္လက္ျဖင့္ ထုိးဖြ ေနသည္။ ဆံပင္နီနီႏွင့္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ က်ပ္က်ပ္ကို ဝတ္ထားသည့္ ေကာင္မ ေလးက သူ႔ခ်စ္သူကို ကလူက်ီစယ္ေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ခပ္ေမွးေမွးၾကည့္ေန သည္။ လမ္းက ၾကမ္းသျဖင့္ ကားမွာ ခုန္ ၾကြလ်က္ရွိသည္။ ကားတစ္ခ်က္ခုန္လိုက္ တုိင္း သူတို႔ႏွစ္ဦးမွာ ရင္ဘတ္ခ်င္း၊ မ်က္ ႏွာခ်င္း၊ အၿပံဳးခ်င္း နီးကပ္သြားသည္။

တစ္ႀကိမ္တြင္ ကားမွာ ခ်ဳိင့္တစ္ခုေၾကာင့္ ခုန္သြားရာ ခ်စ္သူႏွစ္ဦးမွာ နီး ကပ္ရာမွ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ျပန္ကြာမသြား ၾက။ ကားေပၚပါလာသူေတြက သူတို႔ႏွစ္ ဦးကို အာ႐ုံစိုက္ေနၾကသည္။ ထိုစဥ္ ကား ေခါင္းခန္းတြင္ ထုိင္ေနသည့္ ကိုခင္ေမာင္ ျမင့္က ကြၽန္ေတာ့္ဘက္ လွည့္ၾကည့္လိုက္ သည္။ အၾကည္ဆုိက္ေနသည့္ ခ်စ္သူႏွစ္ ဦးက ထိုအခ်ိန္တြင္မွ ပတ္ဝန္းက်င္ကို သတိျပဳမိပံုရသည္။ လူခ်င္းခြာလိုက္ၾက သည္။ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚအသြား လမ္းေပၚ တြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုရီးယားကား ၾကည့္ လာရသျဖင့္ ဖ်ာပံုသို႔ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္လာၾကသည္။

(၄)

ဖ်ာပံုသည္ နာဂစ္မုန္တုိင္းအၿပီး တြင္ အင္န္ဂ်ီအိုမ်ားျဖင့္ ေျခခ်င္းလိမ္ ေနသည့္ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚရွိ ၿမိဳ႕မ်ားအနက္ မွ တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာ ပိုးအိတ္၊ ဂ်င္းေဘာင္းဘီျဖင့္ အေဝးေျပး ကားေပၚမွ ဆင္းလာသည့္ မ်က္ႏွာစိမ္း ဧည့္သည္တုိင္းကို အင္န္ဂ်ီအိုဝန္ထမ္းဟု ထင္ေနပံုရသည္။ ဆိုင္ကယ္အငွားလိုက္ သူမ်ားက ေျပးလာၿပီး အထုပ္ကို အလု အယက္ဆြဲသူ ဆြဲ၏။

ေဒသခံ သို႔မဟုတ္ ၿမိဳ႕ႏွင့္ အကြၽမ္း တဝင္ရွိသူမဟုတ္လွ်င္ သူတို႔ေခၚမည့္ ေစ်း က ေၾကာက္စရာျဖစ္သည္။ အေၾကာင္း သိသူမ်ားကို ေတာင္းသည္ထက္ အစစ အရာရာ ေစ်းပိုေတာင္းတတ္သည္။  အခု လည္း ဆိုင္ကယ္သမားအခ်ဳိ႕က ကြၽန္ ေတာ္တို႔အနီး အံုခဲလာၿပီး ဘယ္သြားမလဲ ေမးသည္။ ဟုိနားဒီနား ဆုိင္ကယ္တစ္ခါ ငွား က်ပ္တစ္ေထာင္ခန္႔ေတာင္း ခ်င္သည္။

”နာဂစ္အၿပီး အင္န္ဂ်ီအုိေတြ ဝင္ လာကတည္းက ဒီမွာ အက်င့္ေတြ ပ်က္ ကုန္တာပဲ”ဟု အတူပါလာသည့္ သူငယ္ခ်င္း ကိုေအာင္ေလးက ကြၽန္ေတာ့္ကို ေျပာသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို က်ပ္တစ္ ေထာင္ေတာင္းထားေသာ ခရီးကို ကိုေအာင္ေလးက ငါးရာႏွင့္ ေစ်းျဖတ္ လိုက္သည္။ ကိုေအာင္ေလးက ဖ်ာပံုႏွင့္ ကြမ္းၿခံကုန္းကို အိမ္ဦးႏွင့္ၾကမ္းျပင္ သြား ေနသူျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းသိသူတစ္ဦး ပါလာသျဖင့္ ေစ်းပိုမေတာင္းပါ။

ပဲ့ေထာင္သေဘၤာငွားရန္ သေဘၤာ ဆိပ္သို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေလွ်ာက္လာစဥ္ ၿမိဳ႕ ေပၚမွ လူေတြက စူးစမ္းသလို ၾကည့္ေနၾက သည္။ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီဆြဲသူ၊ ဆိုက္ကား သမားမ်ားက ဘယ္ပို႔ေပးရမလဲဟု ခ်ဥ္း ကပ္ၿပီး ေမးသျဖင့္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ေျဖလာရသည္။ ”မင္းတို႔ကို အင္န္ဂ်ီအိုက လူေတြလို႔ ထင္ေနတာေနမွာေပါ့”ဟု ကိုေအာင္ေလးက ေျပာျပန္သည္။ ခြေတာ့ က်သား။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚသို႔ လာခဲ့သည္မွာ နာဂစ္အၿပီး ငါးႏွစ္ၾကာ လာသည့္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမစ္ဝကြၽန္း ေပၚ၌ မုန္တိုင္းကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ပတ္ သက္ၿပီး မည္ေရြ႕မည္မွ် လုပ္ေဆာင္ေန သည္ကို ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္းအတြက္ သတင္းေဆာင္းပါးေရးရန္ျဖစ္သည္။ ၿပီး ေတာ့ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚ၏ လူမႈဘဝကို ခရီး သြားဟန္လႊဲ ေလ့လာဖို႔ျဖစ္သည္။

စက္ေလွဆိပ္သို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရာက္လာၾကသည္။ မိုးမ်ားက အဆက္ မျပတ္ရြာေနတုန္းျဖစ္သည္။ ဒီေန႔ တစ္ေန႔ လံုး ေနေရာင္ကို မျမင္ရေသး။ ဖ်ာပံုမွ ေရ မိုင္အားျဖင့္ ၂ဝ ခန္႔ေဝးသည့္ တင္ပုလြဲ ေက်းရြာသို႔ သြားရန္ စက္ေလွငွားခ်င္ သည္။ သို႔ေသာ္ ပထမခ်ဥ္းကပ္မိသည့္ စက္ေလွသမားႏွစ္ဦးခန္႔က မတန္တဆ ေစ်းေတာင္းသျဖင့္ ျငင္းလႊတ္လိုက္ရ သည္။ အနီးအနားမွ ကိုေအာင္ေလးမိတ္ ေဆြမ်ားကလည္း ကူညီငွားေပးသည္။ ေစ်းကို စြတ္ေခၚေနၾကသည္။

ေနာက္ဆံုးတြင္ ပဲ့ေထာင္တစ္စင္း ကို ငွားလိုက္သည္။ ပဲ့ေထာင္သည္ လူသံုး ေယာက္အတြက္ လိုအပ္သည္ထက္က်ယ္ ဝန္းသည္။ မိုးက အနည္းငယ္စဲသြား သည္။ ေကာင္းကင္မွာေတာ့ တိမ္မည္း တိမ္လိပ္မ်ား တရိပ္ရိပ္ေျပးေန၏။ ဖ်ာပံု ျမစ္လယ္ေကာင္မွ ျပန္၍ ျမင္ရသည့္ ဖ်ာပံု သည္ တိုက္တာမ်ားျဖင့္ ျပြမ္းတီးေန၏။ ကြန္ကရစ္ေတာ အေသးစားကေလးႏွင့္ တူသည္။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔စက္ေလွမွာ ဖ်ာပံုျမစ္ ေရျပင္ကို ထိုးခြဲၿပီး ေရွ႕သို႔ လြန္းထိုးေျပး လႊားေနသည္။ ျမစ္႐ုိးတစ္ေလွ်ာက္ ငါး ဖမ္းသေဘၤာမ်ားကို အစီအရီျမင္ရသည္။ တံငါသည္အိမ္ကေလးေတြ၊ ငါးဒိုင္၊ ပုစြန္ ဒိုင္ေတြက ေရေပၚတြင္ ေပၚေနၾကသည္။ ျမစ္ကို ဆီးပိတ္၍ ငါးဖမ္းသူမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။ ျမစ္ထဲတြင္ တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္ ငါးဖမ္းသူတို႔က ေမွ်ာထားေသာ ပိုက္ ေဖာင္မ်ားကို ျပန္႐ုပ္ေနၾကသည္။ ပင္ လယ္ဝႏွင့္ နီးလာသည္ႏွင့္အမွ် ေလက လည္း ပိုထန္လာ၏။ လိႈင္းကလည္း ပုိ ၾကမ္းလာ၏။

ဓာတ္ပုံ – ေဇယ်ာလႈိင္/ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း

 

(၅)

အေဝးတြင္ ပင္လယ္ဝကို ျမင္ေနရ ၿပီ။ ေရျပင္က်ယ္သည္ ေဖြးေနသည္။ ထို အခိုက္ ပဲ့ေထာင္မွာ ဖ်ာပံုျမစ္မွ ညာဘက္ ရွိ ေခ်ာင္းထဲသို႔ ခ်ဳိးေကြ႕လိုက္သည္။ ပဲ့ ေထာင္၏စက္သံမွာ ေခ်ာင္း႐ုိးထဲ ဆူညံ ေနသည္။ ေခ်ာင္းေဘးမွ အမ်ဳိးသားႀကီး အခ်ဳိ႕က ထြက္လာၾကည့္ၾကသည္။ လူစိမ္း ေတြျဖစ္သျဖင့္ စူးစမ္းခ်င္ပံုရသည္။

”က်ဳပ္တို႔ကို မုန္တုိင္းဒဏ္ခံ အေဆာက္အအံုရွိတဲ့ေနရာအနီးထိ ပို႔ေပး ပါဗ်”

ပဲ့ေထာင္ေမာင္းသူက ေခါင္းညိတ္ သည္။ အုန္းသားျဖင့္ေဆာက္ထားသည့္ တံတားတိုကေလး၏ ေျခရင္းတြင္ ပဲ့ ေထာင္ထုိးစိုက္သည္။ ေရက်ခ်ိန္မို႔ ကမ္း ေပၚသို႔ ႐ုတ္တရက္ ခုန္တက္လို႔မရ။ ပိန္ ပိန္ပါးပါးရွိသည့္ ကိုခင္ေမာင္ျမင့္က အရင္ဆံုးတက္ၿပီးကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်ာပိုး အိတ္ေတြကို သူကလွမ္းသယ္သည္။

တင္ပုလြဲရြာသည္ ပင္လယ္ႏွင့္ ႏွစ္ မိုင္ခန္႔သာ ေဝးသည့္ ပင္လယ္ဝရြာျဖစ္ သည္။ ရြာတြင္ လူဦးေရက ၅ဝဝႏွင့္ ၁,ဝဝဝၾကားရွိသည္ဟု ရြာသားေတြက ေျပာသည္။ ရြာဆိုေသာ္လည္း ျမစ္ဝကြၽန္း ေပၚ၏ ထံုးစံအတိုင္း ျပန္႔က်ဲေသာ လူေန ထုိင္မႈပံုစံျဖစ္သည္။ လယ္ကြင္းေတြထဲမွာ ေနၾကသူကမ်ားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရြာတြင္ လူသံသိပ္မၾကားရ။ ကြင္းျပင္မ်ားထဲတြင္မူ တဲကေလးေတြကို ႀကိဳၾကားျမင္ရ၏။

ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚ၏ ခ်စ္စရာေကာင္း မႈတစ္ခုမွာ ေဖာ္ေရြျခင္းျဖစ္သည္။ ရပ္ေဝး မွ လူစိမ္းဆိုလွ်င္ ပို၍ပင္ ေဖာ္ေရြကူညီခ်င္ သည္။ ဟန္ေဆာင္မႈမရွိဘဲ စိတ္ရင္း အတိုင္း သူတို႔ေန႔စဥ္ေျပာေနက် စကား လံုးမ်ားျဖင့္ ရင္းရင္းႏီွးႏွီးေျပာတတ္ၾက သည္။ သို႔ေသာ္ နာဂစ္အၿပီးတြင္ လူမႈ ဘဝေတြ ဟန္ခ်က္ပ်က္သြားသည္က ေတာ့ စိတ္မေကာင္းစရာျဖစ္သည္။

နာဂစ္မုန္တုိင္းတေစၧက သူတို႔ကို ယေန႔အထိ ေျခာက္လွန္႔ေနတုန္းရွိပါ သည္။ ပင္လယ္ဆီမွ ေလထန္ထန္ကေလး တစ္ခ်က္ေဝွ႔႐ုံႏွင့္ စိုးရိမ္မႈဒီေရက သူတို႔၏ ရင္ထဲမွာ တလိပ္လိပ္တက္လာေနတုန္း ျဖစ္သည္။ မုန္တုိင္းအၿပီး ျပန္လည္ထူ ေထာင္ေရးႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္း မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့သည့္ အဖြဲ႔ အစည္းမ်ားအေနျဖင့္ ဆံုး႐ႈံးသြားသည့္ ႐ုပ္ပစၥည္းမ်ားအတြက္ တစ္စုံတစ္ရာ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ခဲ့သည္မွာ ေသခ်ာ ပါသည္။

သို႔ေသာ္ အနာတရျဖစ္သြားေသာ ေဒသခံတို႔၏ ႏွလံုးသားမ်ားကိုေတာ့ ျပန္ လည္ထူေထာင္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္မထင္ပါ။ ကူညီေထာက္ပံေရးအဖြဲ႔ မ်ား ေနာက္ထပ္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည့္ အခ်က္တစ္ခုရွိေသးသည္။ ယင္းမွာ ျမစ္ဝ ကြၽန္းေပၚ၏ ဘဝေနမႈပံုသဏၭာန္မ်ား ဟန္ ခ်က္ပ်က္ယြင္းသြားျခင္းႏွင့္ ဆိုင္သည္။

စက္ေလွဆီ ျပန္ဆင္းမည္လုပ္သည့္ အခါ အတူပါလာသည့္ ကိုခင္ေမာင္ျမင့္ကို ရွာမရဘဲျဖစ္ေနသည္။ နာမည္ေခၚၿပီး ေအာ္မွ အိမ္တစ္အိမ္အတြင္းမွ ျပန္ထူးသံ ၾကားရသည္။ အသံၾကားသည့္ ဓနိအိမ္ ပုပုကေလးထဲသို႔ ဝင္သြားသည့္အခါ မိန္းမပ်ဳိကေလးႏွစ္ဦးႏွင့္ အသက္ေလး ဆယ္နီးပါး အေဒၚႀကီးတစ္ဦး၏ အလယ္ တြင္ေရာက္ေနသည္။ သူ႔ကို အမ်ိဳးသမီး သံုးေယာက္က နာဂစ္ဇာတ္လမ္းအား ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ ေျပာျပေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ေထာင့္တစ္ေနရာတြင္ ပုဆိုးျဖင့္ ထုပ္ထားသည့္ အထုပ္တစ္ထုပ္ကို အေဒၚ ႀကီးက ကြၽန္ေတာ္တို႔အား လက္ညႇိဳးထိုး ျပသည္။ ဘာပါလိမ့္ဟု ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ေတြးေနစဥ္ သူက ေျပာျပသည္။

”အဲဒါ မုန္တိုင္းလာရင္ အဆင္သင့္ ထြက္ေျပးလို႔ရေအာင္ ရွိတဲ့အဝတ္ကေလး ေတြ ထုပ္ထားတာ’မဟာစင္မုန္တိုင္းဝင္မည့္သတင္း ကို ၾကားကတည္းက ထုပ္ထားသည့္ အထုပ္မွာ ယခုအထိ ျပန္မေျဖဘဲ ရွိေန ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မိန္းမပ်ဳိကေလးက သူ႔ အေမကို တစ္လွည့္၊ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကို တစ္လွည့္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔လက္ထဲမွ ကင္မရာ ကို တစ္လွည့္ ေငးလ်က္ရွိသည္။

(၆)

ဖ်ာပံုျမစ္အတြင္း ကမ္းပါးတစ္ ေလွ်ာက္ အိမ္သာမ်ားမွာ ေရထဲတြင္ ေဆာက္ထားၾကသည္။ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚ၏ ဓေလ့တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ အိမ္သားေတြ ျမစ္ကမ္းပါးတစ္ေလွ်ာက္ ရွိေနၾကေသာ္ လည္း ျမစ္ေရႏွင့္ပင္ ခ်က္ျပဳတ္စား ေသာက္ၾကသည္က မ်ားသည္။ ေရခ်ဳိး လွ်င္လည္း ျမစ္ထဲဆင္း၍ (သို႔မဟုတ္) ျမစ္ထဲမွ ခပ္၍ ခ်ဳိးၾကသည္။

”ေရမ်ား တစ္ ပိႆာ     ရွိရင္ သန္႔ပါ တယ္ဟယ္”ဟု ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုးျမစ္ ကမ္းနဖူးမွ ရြာသားေတြက ေျပာေလ့ရွိၾက သည္။ ေရမ်ားလွ်င္ အညစ္အေၾကးပါဦး ေတာ့ သန္႔သည္ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပံုရ သည္။ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚမွာလည္း ထိုသို႔ ေသာ အေတြးအေခၚရွိသည္။ စက္ေလွေပၚ ကေန ကမ္းပါးတစ္ေလွ်ာက္မွ အိမ္သာ မ်ားကို ေငးေနရင္း ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚ၏ လူမႈ အေျပာင္းအလဲမ်ားတြင္ မေျပာင္းလဲ သည့္ ဓေလ့တစ္ခုမွာ အိမ္သာယဥ္ေက်းမႈ ပဲ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ေတြးမိသည္။

”အစ္ကိုက အိမ္သာေတြခ်ည္း ဓာတ္ပံု႐ုိက္လို႔ေနပါလားဗ်”

ကိုခင္ေမာင္ျမင့္က ကြၽန္ေတာ့္ အေတြးစကို ဝင္ၿပီး ကဖ်က္ယဖ်က္ လုပ္ သည္။ ကိုေအာင္ေလးကလည္း မီးထိုးေပး သည္။

”ဟုတ္တယ္ ခင္ေမာင္ျမင့္ေရ၊ သူ က ေစ်းႀကိဳက္တယ္”

ၿပီးေတာ့ တဟီးဟီးႏွင့္ ရယ္ၾက သည္။ ပဲ့ေထာင္စက္သံႏွင့္ ရယ္သံမ်ား ေရာေထြးသြားသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ဆက္ ေတြးလို႔ မရေတာ့ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတို႔ ရွိရာ ပဲ့ေထာင္ဦးခန္းဆီ ထြက္ထိုင္လိုက္ သည္။ ဖ်ာပံုဆိပ္ကမ္းသို႔ ျပန္ေရာက္ေတာ့ မည္။ ေမွာင္ရီလည္း ပ်ဳိးေနပါၿပီ။ ဖ်ာပံုမွာ မီးေရာင္ကေလးေတြျမင္ရသည္။ ဘုရားပဲြ ေစ်းတန္းကို အေဝးက လွမ္းျမင္ရသည္ ႏွင့္ပင္ တူေသးေတာ့သည္။

ဖ်ာပံုညခင္းသည္ လန္းေန၏။ ဆိုင္ ကယ္၊ ဆုိက္ကားႏွင့္ စက္ဘီးမ်ား ၿမိဳ႕၏ လမ္းမ်ားတြင္ ႐ႈပ္ေထြးေနသည္။ အင္န္ ဂ်ီအိုေတြ ေရာက္လာၿပီးေနာက္ စင္တင္ ကာရာအိုေကႏွင့္ တြဲဖြင့္သည့္ စား ေသာက္ဆိုင္ကေလးေတြလည္း ဖ်ာပံုမွာ ေပၚလာသည္။ စက္ေလွသမား၊ ငါးဖမ္း သမားႏွင့္ ခရီးသြားဟန္လြဲဝင္လာသူမ်ား အပန္းေျဖစရာ စားေသာက္ဆိုင္ကေလး ေတြကေတာ့ မနည္းလွ။ ထို႔ေၾကာင့္  ဖ်ာပံု သည္ ညမွာပင္ စည္ကားလ်က္ ရွိေနျခင္း ျဖစ္ပံုရသည္။ ဖ်ာပံုသည္ ညလံုးေပါက္ အိပ္မေပ်ာ္သူမ်ားရွိတတ္ေသာ ၿမိဳ႕ ကေလးျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

ၾသဂုတ္လထုတ္-၂၀၁၃၊ ေမာ္ကြန္း မဂၢဇင္းအမွတ္(၇)မွ ခရီးသြားေဆာင္းပါးျဖစ္ ပါသည္။

၀င္းေဇာ္လတ္ ေရးသည္။

       အပုိင္း(၂)သို႔

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here