Home အက္ေဆး က်ြန္ေတာ္ႏွင့္ ပနး္ခ်ီ အပုိင္း(၁)

က်ြန္ေတာ္ႏွင့္ ပနး္ခ်ီ အပုိင္း(၁)

211
0
Advertise Here

Photo: Tun Win Nyein                                            ပန္းခ်ီေပၚဦးသက္၏ လက္ရာ

၂၀၁၆-ဇြန္လထုတ္၊ ေမာ္ကြန္း မဂၢဇင္း အမွတ္(၃၅) မွ အက္ေဆး ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။

ထြန္းဝင္းၿငိမ္း ေရးသည္။

Advertise Here

ကြၽန္ေတာ္၏ ငယ္စဥ္ဘဝသည္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ မဟာမုနိဘုရားႀကီး၌ ႀကီးျပင္းခဲ့သည္။ မိဘမ်ား၊ ေဆြမ်ဳိးမ်ားသည္ ဘုရားႀကီးေစာင္း တန္းမ်ားတြင္ ေစ်းေရာင္းၾက၏။ နိဗၺာန္ကုန္လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ၾက၍ အသက္ေမြးၾက၏။ ရွမ္းျပည္ဘက္မွ ဘုရားဖူးလာၾက သည့္ ပအုိဝ္း၊ ပေလာင္၊ ရွမ္း၊ ေတာင္႐ုိး၊ ဓႏု စသည့္ တုိင္းရင္းသား မ်ားကုိ ဧည့္တဲႀကီးမ်ားျဖင့္ တည္းခုိေစၿပီး မႏၲေလးၿမိဳ႕ေပၚႏွင့္ စစ္ကုိင္း၊ မင္းကြန္းစေသာ အနီးအပါးမွ ထင္ရွားေသာ ဘုရားမ်ားသုိ႔ လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္ေပးရသည့္ ဧည့္လမ္းညႊန္လုပ္ငန္းကုိလည္း ကြၽန္ေတာ္၏ အဘုိးအဘြားမ်ားက ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကေပသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ အေတာ္ငယ္ငယ္ကပင္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ေပၚရွိ တန္ခုိးႀကီးဘုရားမ်ားႏွင့္ ေျမြႀကီးႏွစ္ေကာင္ရွိ ေသာ မႏၱေလးေတာင္၊ ငါးရံ႕မင္းဂူရွိေသာ ရန္ကင္းေတာင္၊ ကုိရင္ေမာင္ႏွင့္ ရကၠန္းသမေလး မမဥတုိ႔၏ လြမ္းေမာဖြယ္ ဒ႑ာ ရီရွိခဲ့ရာ မမဥေတာင္တုိ႔ကုိ မၾကာခဏ ေရာက္ခဲ့ဖူးပါသည္။  ထုိသုိ႔ေသာ ဘုရားမ်ားကုိ ေရာက္သည့္အခါတုိင္း ဘုရားေစာင္းတန္း မ်ားတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ

Sayar C

Photo: Tun Win Nyein                          ပန္းခ်ီဆရာျခဳံ၏ လက္ရာ

ဘုရားသမုိင္းပန္းခ်ီကားမ်ား၊ ဗုဒၶ ျဖစ္စဥ္ေတာ္ႏွင့္ ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္ေတာ္လာ နိပါတ္ေတာ္ ပန္း ခ်ီကားမ်ားကုိ တေမ့တေမာ ေငးေမာခဲ့ေလသည္။ ထုိနိပါတ္ပန္း ခ်ီကားထဲမွ ႐ုပ္ပုံမ်ားသည္ ဘာသာတရား၏ အေငြ႕အသက္မ်ား ႏွင့္အတူ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္တြင္ စြဲ၍ေနသည္။

ဘုရား၊ ရဟန္း၊ ဘုရင္၊ မင္းညီမင္းသား၊ မိဖုရား၊ အပ်ဳိ ေတာ္၊ ရေသ့၊ ေဇတဝန္ေက်ာင္း၊ နဂါး၊ ဂဠဳန္၊ မာရ္နတ္၊ နတ္ျပည္၊ နတ္သား၊ ျဗဟၼာ၊ လွည္းသားငါးရာ၊ ဝန္ႀကီး၊ တံခါးမွဴး၊ ငရဲ၊ နိဗၺာန္၊ သုစ႐ုိက္၊ ဒုစ႐ုိက္၊ သီလစေသာ ႐ုပ္ပုံမ်ားႏွင့္ ေဝါဟာရ မ်ားကုိ မက်က္မွတ္ရပါဘဲႏွင့္ အလြတ္ရေနမိသည္။ တစ္ဖန္ မဟာမုနိဘုရားႀကီးအနီးဝန္းက်င္မွ အေသာကရာမေက်ာင္း တုိက္၊ ဘုရားႀကီးတုိက္၊ ေရႊေရးေဆာင္ေက်ာင္းတုိက္၊ ဒကၡိဏာ ရာမတုိက္၊ ေရေတာ္ေက်ာင္းတုိက္၊ မဟာနႏၵိေသရာမတုိက္၊ ျမင္း ဝန္တုိက္စေသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတုိက္မ်ား၏ အရိပ္အာဝါသ မ်ားသည္ ငယ္ဘဝ၏ ကြန္းခုိရာမ်ား ျဖစ္ေပ၏။ ထုိေက်ာင္းတုိက္ ႀကီးမ်ားကုိ အုတ္႐ုိးတံတုိင္းႀကီးမ်ား အခုိင္အခန္႔ျဖင့္ ဝင္းခတ္ ထားသည္။ အခ်ဳိ႕အဝင္လမ္းတြင္ ေစာင္းတန္းသြယ္ထားသည္။ အတြင္း၌ ႀကီးမားေသာ မန္က်ည္းပင္ႀကီးမ်ား၊ ထေနာင္းပင္ႀကီး မ်ား၊ ခေရ၊ တ႐ုတ္စကားပင္၊ ေဖ်ာက္ဆိပ္၊ တမာစေသာ အပင္ ႀကီးမ်ား၏ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေသာ အရိပ္မ်ားျဖင့္ ခန္႔ညားေန ေပသည္။

ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးတုိင္းတြင္ အလယ္တုိက္ဟုေခၚေသာ ပင္မေက်ာင္းေဆာင္ႀကီးရွိသည္။ ေဘးဘီတြင္ ေက်ာင္းတုိက္ငယ္ မ်ား ရွိမည္။ စာအံသံမွတစ္ပါး ၿငိမ္ဆိတ္ေနမည္။ ရံဖန္ရံခါေပၚ ထြက္လာေသာ အုန္းေမာင္းေခါက္သံ၊ ေၾကးစည္သံမ်ားျဖင့္ ဆြမ္းခံခ်ိန္၊ ဆြမ္းစားခ်ိန္၊ စာအံခ်ိန္၊ ဝတ္ျပဳခ်ိန္ စသည္တုိ႔ျဖင့္ သက္ဝင္၍ေနမည္။ ဝါဆုိလျပည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ဝါဆုိပန္းကပ္သူ မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးမ်ားသည္ အစည္ကားဆုံးျဖစ္သည္။ အလယ္တုိက္ႀကီးမ်ား၏ ျမန္မာမႈဗိသုကာလက္ရာမ်ား၊ ေလွ ကားထစ္မ်ား၊ လက္ရန္းမ်ား၊ မုခ္ဦးႏွင့္ စိန္ေတာင္မ်ားက ကြၽန္ ေတာ္၏ ပန္းခ်ီဝါသနာ ဗီဇမ်ားအတြင္းသုိ႔ ႐ုိးရာမ်ဳိးေစ့မ်ားကုိ ေရေလာင္းေပါင္းသင္ေပးခဲ့ပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ ကေလးဘဝက ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမမ်ား၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ဘုရားႀကီးေစာင္းတန္းေလးသြယ္တြင္ လွည့္ ပတ္ေဆာ့ကစားသည္။ မဟာမုနိဘုရားႀကီး၌ မဟာရာမ္တံတုိင္း သုံးထပ္ရွိသည္။ တတိယႏွင့္ ဒုတိယမဟာရာမ္တံတုိင္းအတြင္း၌ သစ္ပင္ပန္းမန္မ်ား၊ စုိက္ပ်ဳိးရာ ဥယ်ာဥ္ေတာ္မ်ားရွိသည္။ ေရွး ေခတ္အခါကပင္ ဘုရားပန္းမ်ား ကပ္လွဴရန္အလုိ႔ငွာ ဥယ်ာဥ္ မ်ားစုိက္ပ်ဳိးခဲ့သည္ဟု လူႀကီးသူမမ်ား ေျပာျပသည္ကုိ အမွတ္ရ မိသည္။ ယခုအခါ ထုိဥယ်ာဥ္မ်ားေနရာတြင္ အေဆာက္အအုံတုိ႔ ျဖင့္ ျပည့္က်ပ္၍ ေနေလၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ကေလးတစ္သုိက္သည္ ဥယ်ာဥ္မ်ားတြင္ ေဆာ့ကစား၍ ေမာလွ်င္ ေစာင္းတန္းမ်ားရွိ မုခ္ ဦးမ်ားတြင္ နားခုိၾကသည္။ အေပၚသုိ႔ ေမာ့၍ မုခ္ဦးမ်ားတြင္ ေရး ထားေသာ နံရံပန္းခ်ီမ်ားကုိ ေငးေမာၾကသည္။

ေျမာက္မုခ္ေစာင္းတန္းေဟာင္း အတြင္းတန္းအေရွ႕ဘက္ ျခမ္းမွ ေျမာက္ဘက္နံရံတြင္ အလွဴပြဲအတြက္ ပေဒသာပင္ ပုိ႔ေန ပုံကုိ ၾကည့္ၾကသည္။ အလွဴပေဒသာပင္ အပုိ႔သြားရာ၌ ေရွ႕ဆုံးမွ စည္ေတာ္ဝုိင္းအျပင္ ရွမ္းအုိးစည္ဝုိင္းတုိ႔ႏွင့္ တေပ်ာ္တပါး တီး မႈတ္ကခုန္သြားၾကသည္။ ရွမ္းအုိးစည္ဝုိင္းတြင္ ရွမ္းလူမ်ဳိးမ်ား၏ ဟန္အတုိင္း ရွမ္းအုိးစည္၊ လင္းကြင္း၊ ေမာင္းမ်ားျဖင့္ ကေနသည့္ လူပုံတုိ႔ကုိ ေဖာ္ျပထားသည္။ လူမ်ဳိးစုတုိင္းရင္းသားမ်ား၏ ယဥ္ ေက်းမႈသ႐ုပ္ေဖာ္မ်ားျဖစ္သည္ဟု ယခုအခါ ေတြးထင္မိသည္။ ယခုအခါတြင္ ေျမာက္မုခ္မွာ ေစာင္းတန္းအသစ္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ သျဖင့္ ထုိနံရံပန္းခ်ီမ်ား မရွိေတာ့ပါ။ ေရွးေဟာင္းသုေတသနမွ ကူးယူထားလွ်င္ ေတြ႕ႏုိင္ပါမည္။

Khin Aung

Photo: Tun Win Nyein                                      ပန္းခ်ီဦးေအာင္ခင္၏ လက္ရာ

အေနာက္မုခ္ အျပင္ဆုံးအတန္းတြင္မူ ဗုဒၶဝင္ပန္းခ်ီလက္ ရာေကာင္းမ်ားကုိ ေတြ႕ရသည္။ ျမတ္စြာဘုရားဖြားေတာ္မူခန္း၊ ပလႅင္လုခန္း၊ သုဇာတာ၏ ဃနာႏုိ႔ကပ္လွဴခန္း စသည္တုိ႔ ပါဝင္ သည္။ ျမင္းမုိရ္ေတာင္ႏွင့္ အာလိန္ငါးဆင့္ပုံ၊ လယ္ထြန္မဂၤလာ စသည့္ မင္းခမ္းမင္းနားဆုိင္ရာ ႐ုပ္ပုံမ်ားကုိလည္း လက္ရာ ေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ေရးဆြဲထားသည္ကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႀကိမ္ဖန္ မ်ားစြာ ေငးေမာခဲ့ပါသည္။ ေတာင္ဘက္မုခ္အျပင္ဘက္ဆုံး မုခ္ ဦးေထာင့္ခ်ဳိးမ်ား၏ ျမင္းမုိရ္ပိတ္ေခၚ သုံးေထာင့္ပုံကြက္လပ္နံရံ မ်ား၌မူ သီဟုိဠ္ကြၽန္းရွိ ‘ေဟတပသာဒျပာသာဒ္’ သုမနေတာင္ ထိပ္ရွိ ေျခေတာ္ရာပုံ၊ မဟာေစတီပုံ၊ ဗုဒၶဂါယာရွိ မဟာေဗာဓိပုံ ေတာ္မ်ားကုိ ေတြ႕ရသည္။ ဇာတ္နိပါတ္ပုံမ်ားေအာက္တြင္ ရတနာပုံေခတ္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈႏွင့္ ဆုိင္ေသာပုံမ်ား သီးျခား ေဖာ္ျပထားသည္။ ပြဲၾကည့္ေဆာင္၊ ဗီ႐ုိလွည္း၊ တစ္ေကာင္က ျမင္းရထား၊ တ႐ုတ္၊ ကုလားလူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ ရွမ္း၊ ပေလာင္၊ ေတာင္ ႐ုိးစေသာ လူမ်ဳိးစုမ်ား ၾကည္ႏူးေပ်ာ္ရႊင္စြာ သြားလာေနထုိင္ၾက ပုံမ်ား ေရးဆြဲထားသည္။ ထုိအထဲမွ ထူးထူးျခားျခား မွတ္မိေန သည္မွာ ဧရာဝတီျမစ္အတြင္း မီးသေဘၤာမ်ား ခုတ္ေမာင္းသြား လာေနပုံ၊ မီးရထား ခုတ္ေမာင္းေနပုံ၊ ဘူတာ႐ုံ၌ လူအမ်ား ရထား ေစာင့္ေနပုံ စေသာ လူထုၾကားမွ ျမင္ကြင္းမ်ားကုိ ေရးဆြဲထားျခင္း ပင္ ျဖစ္သည္။

မႏၱေလးမွ ထင္ရွားေသာ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး အလကၤာေက်ာ္ စြာ ဦးေစာေမာင္ (၁၉ဝဝ-၁၉၆၉)က ဤေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ားသည္ သူ ရွစ္ႏွစ္သားအရြယ္ေလာက္က ဖခင္ျဖစ္သူ ဆရာေအးေရးဆြဲ ေသာ ပန္းခ်ီလက္ရာအခ်ဳိ႕ ပါဝင္သည္ဟု ဆုိေၾကာင္း မွတ္သားဖူး ပါသည္။ မၲေလးမဟာမုနိဘုရားႀကီးမွ ပန္းခ်ီလက္ရာမ်ားသည္ ရတနာပုံေခတ္ ေနာက္ဆက္တြဲ ပန္းခ်ီမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ မဟာမုနိ ေစာင္းတန္းမ်ားမွာ သီေပါမင္း ပါေတာ္မမူမီ ၁၈၈၃ ခုႏွစ္က မီး သင့္ပ်က္စီးသျဖင့္ အသစ္ထပ္မံ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းထား ေၾကာင္း သိရပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နံရံပန္းခ်ီအားလုံးမွာ ရတနာပုံ ေခတ္လက္ရာမ်ားခ်ည္း မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာပန္းခ်ီေရး နည္းေရးဟန္ကုိ ထိန္းသိမ္း၍ မ်က္ေမွာက္ေခတ္႐ႈခင္းမ်ား၊ ဇာတ္ေတာ္မ်ားကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားရာ အေနာက္တုိင္းပန္းခ်ီ မထြန္းကားမီ ေနာက္ဆုံးကာလမွ ျမန္မာမႈပန္းခ်ီမ်ား၏ ေရွ႕ ေမွာက္တြင္ ကြၽန္ေတာ့္၏ ငယ္စဥ္ဘဝမွာ ရွင္သန္ခဲ့ရပါေတာ့သည္။

အပုိင္း( ၂ )သုိ႕

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here