Home သံုးသပ္ခ်က္ ျမန္မာ-မြတ္ဆလင္ မုန္းတီးမႈေတြ ဘယ္လုိအျမစ္တြယ္ခဲ႔သလဲ

ျမန္မာ-မြတ္ဆလင္ မုန္းတီးမႈေတြ ဘယ္လုိအျမစ္တြယ္ခဲ႔သလဲ

192
0
Advertise Here

ေမ-ဇြန္ – ၂၀၁၃ ၊ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း အမွတ္(၅)မွ သုံးသပ္ခ်က္ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။

သင္ကာ ေရးသည္။

Advertise Here

(က)

တကယ္ေတာ့ ျမန္မာ-မြတ္ဆလင္၊ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ မုန္းတီး မႈ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး ျမန္မာျပည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္နဲ႔ခ်ီ အျမစ္တြယ္ၿပီး ခ်ိန္ ကိုက္ဗံုးလို ျဖစ္ေနတာကေတာ့ ျငင္းမရတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ဒီေနရာ မွာ ျမန္မာ-မြတ္ဆလင္ မုန္းတီးမႈကိုပဲ ကြက္ၿပီး ေလ့လာၾကည့္ မယ္။ အရွိတရားမ်ားနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမ်ားကိုသာ ထည့္တြက္မွာ ျဖစ္ လို႔ ႏွစ္ဖက္စလံုး နာခ်င္နာမယ္၊ သာခ်င္သာမယ္။

          တရားဝင္ ေျပာဆိုေဖာ္ျပျခင္းမရွိတဲ့ ေနာက္ကြယ္က Factor ေတြ၊ ျပ႒ာန္းျခင္း မရွိေပမယ့္ လက္ေတြ႕အရွိတရားေတြ၊ ေခတ္နဲ႔ စနစ္၊ တစ္သီးပုဂၢလမွသည္ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒအထိ အႏွစ္ခ်ဳပ္ အက်ဥ္းထုတ္ၾကည့္မယ္။ စံုခ်င္မွလည္း စံုမယ္။ အျမင္ ေတြ ထပ္ထည့္ၾကည့္တာေပါ့။

(ခ)

(၁) ခ်စ္တီးကုလား၊ ေခၚေတာကုလား စတာေတြဟာ ျမန္မာ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ လူထုၾကားမွာ ႏွိမ္တဲ့အသံုးအႏႈန္း၊ မႏွစ္ၿမိဳ႕တဲ့ အျမင္ ေတြနဲ႔ စာေပေတြမွာ ထင္ဟပ္ထားခဲ့တယ္။

(၂) ဟိုးအရင္ကေတာ့ ပန္ခ်ာပီ၊ ဟိႏၵဴ၊ ခ်စ္တီး၊ ေခၚေတာ၊ မြတ္ ဆလင္ စသျဖင့္ ခြဲျခားေခၚၾကတယ္။ ပညာတတ္ ပန္ခ်ာပီႀကီးေတြ ဟာ ဟိုးအရင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္မွာ ပါဠိဘာသာ ျပဆရာေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဟိႏၵဴေတြရဲ႕ အယူဝါဒနဲ႔ ျမန္မာေတြ သက္ဝင္တဲ့ မိ႐ိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာက ဆန္႔က်င္မႈ သိပ္မရွိဘဲ ေဒြး ေရာယွက္တင္ ရွိခဲ့တယ္။ (ဥပမာ – ယၾတာေျခၿပီး အုန္းသီးခြဲတယ္။ ကာလီမယ္ေတာ္ကို လွဴဒါန္းဖို႔ ေဗဒင္ဆရာေတြက အႀကံေပး တယ္၊ ဟိႏၵဴေတြက ဘုရားလွည့္ရင္ ေဂါတမဗုဒၶကို ထည့္တယ္)ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္တို႔၊ ဗိုလ္မွဴးဘရွင္တို႔ကေန က်ားဘၿငိမ္း၊ စာေရးဆရာ၊ ကာတြန္းဆရာ ဦးကံခြ်န္ စတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားဟာ ထင္ရွားတဲ့ မြတ္ဆလင္ႀကီးေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။

          ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကုလားဆင္ မွန္သမွ် ‘ကုလား’လို႔ သိမ္းက်ဳံးေခၚေဝၚလိုက္ၾကၿပီး ေရာေထြးကုန္တယ္။ ကုလားဆင္နဲ႔ ကုလားမွန္ရင္ အတြင္းက်ိတ္ၿပီး မုန္းေနၾကေတာ့တယ္။ ဘာ ေၾကာင့္လဲ။ (အခုေရးတာမွာလည္း ခြဲျခားမႈ မဟုတ္သည့္တိုင္ ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္အတုိင္း လိုအပ္သလို ကုလားလို႔ သံုးစြဲသြားပါ မယ္)

(ဂ)

(၁) ‘ကိုယ္ေတာ့္ က႐ုဏာ’ ကေန ‘အမ်ိဳးေၾကာက္မွာ စိုးေၾကာက္ ပါသည္’ဆိုတဲ့ စာအုပ္၊ တိပ္ေခြေတြ တိတ္တဆိတ္ လက္သိပ္ထိုး ေဝမွ်ၾကတာေတြဟာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြၾကား စိမ့္ဝင္ပ်ံ႕ႏွံ႔ ေနခဲ့တာ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာၾကာတယ္။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ နဲ႔ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒီမ်ားကလည္း မုန္းတီးေရးတရားေတြ ေဟာ ခဲ့ၾကတယ္။ အစိုးရဝါဒျဖန္႔ေတြမွာ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြကို လက္ ညိႇဳးထိုးေပမယ့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ မုန္းတာက တျခားျဖစ္ ေနတယ္။

(၂) စစ္အစိုးရက တစ္ဖက္မွာ ဒါမ်ဳိးေတြကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့သလို တစ္ဖက္မွာလည္း လူမ်ဳိးျခား စီးပြားေရးသမားေတြနဲ႔ ပလဲနံပ သင့္ခဲ့တယ္။ ဒါေတြကို ေတြ႔ႀကံဳသိျမင္ခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ဝင္ေတြဟာ စစ္အစိုးနဲ႔အတူ ကုလား၊ တ႐ုတ္ေတြကို မုန္းတီးခဲ့ တယ္။

(၃) တစ္ဖက္မွာလည္း မြတ္ဆလင္မ်ားဟာ ယခင္ (ပေဒသရာဇ္ ေခတ္မွသည္ မဆလေခတ္အထိ) ျမန္မာျပည္ဖြား ေရွးမြတ္ ဆလင္ႀကီးမ်ားလို ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဝန္းက်င္နဲ႔ ေပါင္းစည္းေရာဝင္မႈ (Integrated) မရွိဘဲ သိသိသာသာ ခြာထြက္ၿပီး အတြင္းပိတ္ အသိုင္းအဝိုင္းလို ျဖစ္လာတယ္။ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြကို ဘာသာတြင္း သိမ္းသြင္းေရး၊ သိမ္းသြင္းႏုိင္သူေတြကို ေထာက္ပံ့ ေပးေရးဆိုတာေတြကို ျပဳလုပ္တယ္လို႔ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ က ယံုၾကည္ၿပီး မုန္းတီးမႈေတြ ပိုပြားခဲ့တယ္။ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ အတိုင္း အတာမျဖစ္ေတာင္ အျဖစ္အပ်က္တခ်ဳိ႕ဟာ ယံုၾကည္ေစတဲ့ အေထာက္အထား ျဖစ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေမးျမန္းခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားအျပားက အခိုင္အမာ ေျပာ ဆိုၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ စာရင္းအင္း၊ ေလ့လာမႈ၊ ေျဖရွင္းမႈ အလ်ဥ္း မရွိၾကေပမယ့္ ျပင္းထန္တဲ့ ေလာင္စာေတြ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရ တယ္။

(ဃ)

          ဒီျပႆ      နာေတြကို အျမစ္လွန္တဲ့အခါ ရခိုင္ျပည္နယ္ကို ေမ့ ထားလို႔ မရဘူး။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး ေလ်ာ့ရဲမႈ၊ လာဘ္စားမႈ ေတြေၾကာင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နယ္စပ္က တရားမဝင္ ခိုးဝင္မႈေတြ၊ အေျခခ်မႈေတြကို ရခိုင္ျပည္နယ္ ျပင္ပက ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြက တစ္ခ်ိန္လံုး နားစြင့္ေနၾက၊ သတင္းဖလွယ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ရမယ့္ Factor တစ္ခုျဖစ္တယ္။ ျမန္မာျပည္ ဖြား၊ ျမန္မာ့ဝန္းက်င္မွာ Integrated ျဖစ္၊ အသားက်ေနတဲ့ မြတ္ ဆလင္မ်ားဟာ ျမန္မာစကား မေျပာတတ္၊ ျမန္မာျပည္ဖြားလား၊ ခုိးဝင္ အေျခခ်ေနထိုင္သူလား မသိတဲ့ မြတ္ဆလင္မ်ားနဲ႔အတူ သိမ္းက်ဳံးအထင္လြဲခံရၿပီး ပစ္မွတ္ေတြအျဖစ္ ခံၾကရတယ္။ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ကိုျမေအး စသူတို႔လည္း ၾကားညႇပ္ခဲ့ရတယ္။

(င)

          တျခားတစ္ဖက္မွာလည္း ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရွိ၊ စစ္အစိုးရ အေၾကာက္တရားေအာက္က ျမန္မာအသိုင္းအဝိုင္းကလည္း သံသယေတြ ႀကီးထြားခဲ့တယ္။ အဲဒီအတြင္း ကမာၻ႔အေရးအခင္း မ်ားကလည္း ျမန္မာဗုဒၶဘာသာလူထုအျမင္အေပၚ သက္ေရာက္ မႈေတြ ရွိခဲ့တယ္။ အနီးစပ္ဆံုးအားျဖင့္ ေျခေျချမစ္ျမစ္ မသိၾက သည့္တိုင္ ထိုင္းေတာင္ပိုင္းမွာ ဗုဒၶဘာသာေတြအေပၚမြတ္ဆလင္ အစြန္းေရာက္ေတြရဲ႕ တိုက္ခိုက္မႈမ်ဳိးကိုလည္း နားစြင့္ေနခဲ့ၾက တယ္။

(စ)

          အေျခအေန အရပ္ရပ္ေအာက္မွာ ႏွစ္ဖက္စလံုးရဲ႕ သံသယ ဟာ ေၾကာက္စရာေကာင္းေအာင္ ႀကီးထြားခဲ့တယ္။ Integrated ျဖစ္ၾကတဲ့ ၾကားေနသေဘာထား အလယ္အလတ္ ျမန္မာ မြတ္ ဆလင္မ်ားအဖုိ႔ ႏွစ္ဖက္ရဲ႕ သံသယမ်ားၾကားမွာ ၾကားညပ္ေနခဲ့ တယ္။ ထို႔အတူ မြတ္ဆလင္ မိတ္ေဆြေတြရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာ ေတြအဖို႔လည္း မိတ္ေဆြမ်ားအေပၚ ခင္မင္မႈနဲ႔ တခ်ဳိ႕ေသာ သီး ျခားအစြန္းေရာက္ မြတ္ဆလင္ေတြ အၾကားမွာ ထားရွိရမယ့္ ဆက္ဆံေရးအေပၚ ဒြိဟေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။

(ဆ)

          စစ္အာဏာရွင္လက္ေအာက္မွာ ဆယ္စုႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး ဆင္းရဲ တြင္းနက္၊ ပညာေရးေတြ ပ်က္စီး၊ ခြဲျခားဖိႏွိပ္မႈေတြရဲ႕ တျခား ရလဒ္အျဖစ္ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရးမုန္းတီးမႈေတြ ရွင္းမရ ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ တစ္ရပ္တည္းသား ကစားဘက္ပဲ၊ အိမ္နီး ခ်င္းပဲ၊ သာေရးနာေရး မကင္းၾကသူမ်ားပဲဆိုတဲ့ အျမင္ေတြ ဆိတ္ သုဥ္းသြားတယ္။ ကုလားပဲ၊  ဗုဒၶဘာသာဝင္ပဲဆိုတဲ့ “Us or Them” အျမင္ေတြ ႏုတ္မရေအာင္ အျမစ္တြယ္သြားတယ္။ စစ္ အစိုးရေလာင္းရိပ္ေအာက္က လြတ္ခ်ိန္မွာ ယဥ္ေက်းမႈစံုေနတဲ့ ျမန္မာ့လူမႈအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလံုးဟာ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ သည္း ခံႏိုင္မႈ (Tolerance) နည္းပါးတဲ့ အေျခအေနဟာ ထင္သာျမင္ သာ ျဖစ္တယ္။ မ်ဳိးဆက္နဲ႔ ခ်ီၿပီး မိႈင္းမိသြားတဲ့ အေနအထားဟာ ရွင္းလင္းဖို႔ေရာ နားလည္ဖို႔ပါ အင္မတန္ ခက္ခဲမွာျဖစ္တယ္။

(ဇ)

          ႏွစ္ဖက္ေသာ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းေတြၾကားမွာ…

(၁) ‘လက္ခံႏိုင္ေသာ မည္သည့္အေျခအေန၌ မဆို’ပိုမိုပူးေပါင္း ၾကည့္ဖို႔ လိုေနတယ္လို႔ ထင္တယ္။

(၂) သံသယေတြ ရွင္းႏိုင္ဖို႔ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ လိုတယ္။

(၃) ႏွစ္ဖက္စလံုးမွာ စူးဝင္ေနတဲ့ အစြန္းေရာက္ ဆူးေတြကို ေသခ်ာေရြးခ်ယ္ ႏုတ္ပစ္ဖို႔၊ ႏုတ္ပစ္ရဲၾကဖို႔ လုိတယ္။ ၿပီးေနာက္ ႏွစ္ဖက္စလံုး အေလွ်ာ့အတင္း လုပ္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။

(၄) ႏိုင္ငံေတာ္ကို သစၥာရွိမႈ၊ ႏိုင္ငံသားအခ်င္းခ်င္း သင့္တင့္ညီ ၫြတ္မႈ၊ ေနထိုင္သည့္ႏိုင္ငံတြင္ ေပါင္းစည္းႏိုင္စြမ္း၊ မိမိ သက္ဆိုင္ ရာ ဘာသာတရားအေပၚ အေလးထားမႈ၊ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒမ်ား ဟာ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု လိုင္းျပတ္ဖို႔လိုသလို သူ႔ေနရာနဲ႔ မွန္ကန္ ေအာင္ တြဲစပ္ေရးလုပ္ဖို႔လည္း လိုေနတယ္လို႔ ထင္ျမင္မိပါ တယ္။      ။

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here