Home ပံုရိပ္လႊာ ေမ႔ကြက္ကုိရွာသူ၏ အျခားဘ၀စာမ်က္ႏွာမ်ား အပုိင္း(၂)

ေမ႔ကြက္ကုိရွာသူ၏ အျခားဘ၀စာမ်က္ႏွာမ်ား အပုိင္း(၂)

92
0
ေစ်းႏႈန္းသက္သာစြာ ေၾကာ္ျငာထည့္သြင္းႏုိင္ပါၿပီ

 

က်ားက်ားလ်ားလ်ား မိန္းမသား

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ ရွိ စဥ္ ကြယ္လြန္သူ ကဗ်ာဆရာႀကီး(ဦး)တင္မိုးက ေဒၚမာမာေအးႏွင့္ ပတ္သက္ သည့္ မွတ္ခ်က္စကားတစ္ခုေျပာသည္။ အေမရိကန္ေရာက္ ျမန္မာလူငယ္မ်ားက ေဒၚမာမာေအးကို ‘အေမ’ဟုေခၚၾက သည္။ ထိုလူငယ္မ်ားက တစ္ခါတေလ သူ႔ ဆီမွ ဦးတင္မိုးဆီသို႔လည္း သြားလည္ တတ္သည္။ ထိုအခါ ဦးတင္မိုးက လူငယ္ မ်ားကို ”မင္းတို႔ ဘယ္ကျပန္လာၾကတာ လဲ”ဟု အၿမဲေမးသည္။

ေစ်းႏႈန္းသက္သာစြာ ေၾကာ္ျငာထည့္သြင္းႏုိင္ပါၿပီ

လူငယ္ေတြက”အေမ့အိမ္က…” ဟုေျဖလွ်င္ ေဒၚမာမာေအး အိမ္မွ လာ ေၾကာင္း သိၾကၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုအခါ        ”ေဟ…ေတြ႔လား၊ မာမာေအးကို ေတြ႕ခဲ့ လား” ဦးတင္မိုးက ျပန္ေမးသည္။ လူငယ္ ေတြက ”ေတြ႔ခဲ့တယ္”ဟုေျဖသည့္အခါ ”ဆဲေရာ ဆဲလိုက္လား”ဟု ေနာက္တစ္ ခြန္း ဆက္ေမး၏။ ဆဲလိုက္သည္ဟုဆိုလွ်င္ ”ေအး…အဲဒါ မာမာေအးအစစ္ပဲ”ဟု ဦးတင္မိုးက ရယ္ရယ္ေမာေမာမွတ္ခ်က္ ေပးတတ္သည္။

ဦးတင္မိုး၏ အဆိုပါမွတ္ခ်က္ကို ျပန္ေျပာျပရင္း ေဒၚမာမာေအးသည္ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ရယ္ေနေလသည္။ သူ႔ ဘဝတြင္ မာမာေအးဟူ၍ ျဖစ္လာသည္ မွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မခံလို႔ဟု ေဒၚမာမာေအး က သံုးသပ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဆဲတတ္သည့္ အက်င့္ကေလးေတာ့ ရွိ၏။

”ငါဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္လိုက္ မလုပ္ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ လူပါးဝတာ မဟုတ္ ဘူး။ ကိုယ့္လိုင္းနဲ႔ ကိုယ္ေနတာ။ ဘယ္သူ႔ ကိုမွ မေၾကာဘူး။ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း မႏွိပ္စက္ဘူး။ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေန တယ္။ ကူညီတယ္။ ကိုယ့္ဆီလာရင္ အေကာင္းပဲရမယ္၊ တစ္ခုပဲ၊ အက်င့္ပါေန တာက ဆဲတတ္တာပဲ”ဟု သူက ရယ္ လိုက္ရင္း ေျပာျပသည္။

ေျမာင္းျမတြင္ ေမြးဖြားခဲ့ေသာ ေဒၚမာမာေအးသည္ ‘ကြ်န္ေတာ္ ကြ်န္ ေတာ္’ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ရည္ၫႊန္းသံုး ႏႈန္းတတ္သည္။ ယင္းမွာ သူ႔ဖခင္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ အေမ့ဝမ္းတြင္ ရွိ စဥ္ကပင္ ဖခင္ျဖစ္သူက သားေယာက်္ား ကေလးလိုခ်င္သည္။ မိန္းကေလးေမြး သည္ဆိုလွ်င္ သားေယာက်္ားကေလးရွိ ထားေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ေနာက္ ေျပာင္တတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သို႔ ေသာ္ မိန္းကေလးေမြးလာသည့္အခါ သူ ငယ္ခ်င္းေတြကို ေယာက်္ားေလးေမြး သည္ဟုေျပာၿပီး သမီးျဖစ္သူကို ေယာက်္ားကေလးလို သင္သည္။ ဝတ္ ဆင္ေပးသည္။ ေျပာဆိုေစသည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ ‘ကြ်န္ေတာ္’ဟု ႏႈတ္အက်င့္စြဲေန ျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာင္ ဇာတ္သဘင္ထဲ ေရာက္မွသာ မိန္းကေလးမွန္း သိ ၾကသည္။  ေက်ာင္းေနစဥ္က အေပါင္းအသင္း မ်ားမွာလည္း ေယာက်္ားကေလးေတြ သာမ်ားသည္။ သူ႔တစ္သက္ ေက်ာင္းတြင္ ေပါင္းခဲ့ေသာ မိန္းကေလးသူငယ္ခ်င္းမွာ စုစုေပါင္း သံုးေယာက္ပဲရွိသည္။ သူက ေယာက်္ားသဘာဝႏွင့္ ေယာက်္ားဆန္မႈ ကို သေဘာက်သည္။ မလြတ္လပ္ေသာ မိန္းကေလးဘဝကို စိတ္ပ်က္ေသာ ေၾကာင့္ဟု ဆိုသည္။

”မိန္းကေလးေတြဆိုတာ တို႔ေခတ္ တုန္းက ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိေတြလို ေနရတာ။ တို႔က အဲသလို ေနခ်င္တဲ့ဟာ ေတြ မဟုတ္ဘူးေလ။ (ရယ္သည္) ေယာက်္ားကေလးဆန္တယ္ဆိုတာ ဒီ ေခတ္လို အခ်စ္ေတာ္ေတြ၊ ဘာေတြ ထား တာကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ေယာက်္ား ဆန္တာကိုႀကိဳက္တာ။ လြတ္လပ္တယ္လို႔ ခံစားရတယ္”ဟု သူက ေျပာသည္။

ေယာက်္ားဆန္ဆန္ေနတတ္ေသာ္ လည္း ဆယ္ေက်ာ္သက္ မိန္းကေလးတစ္ ေယာက္၏ ရင္ခုန္စိတ္လႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ ေတာ့ မကင္းႏိုင္ဘဲရွိခဲ့သည္သာျဖစ္၏။ ေဆာင္းေႏွာင္းရက္မ်ားထဲက တစ္ရက္ မွာ ရည္းစားႏွင့္ ေက်ာင္းေျပးၿပီး ခ်ိန္းေတြ႕ သည္။ တေမ့တေမာ စကားေတြ ေဖာင္ ေလာက္ေအာင္ ေျပာေနသျဖင့္ ေက်ာင္း ကားႏွင့္ ျပန္လိုက္ရမည္မွာ ေနာက္က် သြားသည္။

ေက်ာင္းကားေပၚ ျပန္မပါလာ သျဖင့္ မိဘမ်ားကလည္း စိတ္ပူၿပီး ေက်ာင္းလိုက္သြားသည္။ ေက်ာင္းကား ေမာင္းသူမ်ား ကလည္း မနက္ကတည္းက သူတို႔ႏွစ္ဦးထြက္သြားသည္ကို ျမင္လိုက္ ႀကသျဖင့္ အခ်ိန္မီျပန္ေရာက္မလာေသာ အခါ စိတ္ပူၿပီး မိဘေတြကိုပင္ အက်ဳိး အေၾကာင္းေျပာၿပီးၿပီ။ သူႏွင့္တြဲေသာ ေကာင္ကေလး၏ မိဘမ်ားအိမ္သို႔ပင္ မိခင္ျဖစ္သူက သြားေမးၿပီးၿပီ။ သူကေတာ့ အိမ္ျပန္ေရာက္သည့္အခါ မ်က္ႏွာေသ ကေလးႏွင့္ အေမ့ကို လိမ္ရသည္။ အေမ ကေတာ့ အိမ့္ေရွ႕ေပါက္မွာ ထုိင္ၿပီး ၿပံဳးေန သည္။ သူကေတာ့ ရွက္သျဖင့္ မ်က္ႏွာ ဘယ္မွာ ထားရမွန္းမသိေတာ့။

”အဲဒါက အဲလိုပဲေလ၊ ဘာမွလည္း ေျပာမရေတာ့ အသာေလး ကုိယ့္ဟာ ကိုယ္ပဲ ထြက္သြားရတာေပါ့ဟ” ဟု ေဒၚမာမာေအး ထိုစဥ္က အေတြ႔အႀကံဳ မ်ားကို လႈိက္လိႈက္လွဲလွဲ ရယ္၍ ေျပာ ေနသည္။ သူ႔ရယ္သံသည္ အခန္းတြင္း လႊမ္းၿခံဳသြားသည္။

အဆိုပါ ငယ္ဘဝႏွင့္ ရင္ခုန္စိတ္ လႈပ္ရွားဖြယ္ရာ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းကို ”ရင္ဖြင့္ၾကည့္ပါသူငယ္ခ်င္း”အမည္ရွိ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ကိုယ္ေရး အတၴဳပၸတၱိ စာအုပ္တြင္ အေသးစိတ္ေရးထားၿပီးျဖစ္ ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ အိမ္ေထာင္မက် ခင္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ေရးၿပိဳကြဲၿပီးကာလ အထိ သူ၏ျဖတ္သန္းမႈႏွင့္ ခံစားခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။ အဆင္မေျပျဖစ္ခဲ့ရေသာ အိမ္ေထာင္ေရးဘဝကို သူက ေရးသားထားၿပီး ျဖစ္ရာ ယခုအခ်ိန္တြင္ ျပန္ေျပာလိုျခင္း လည္း မရွိေတာ့ပါ။ ဒီေလာက္ပဲ သူက ေျပာသည္။

”ဘဝအခ်ဳိးအေကြ႔ကေတာ့ အိမ္ ေထာင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တာပဲရွိမယ္။ က်န္ တာေတာ့ မရွိပါဘူး”

အေၾကာင္းမလွစြာ အိမ္ေထာင္ကြဲ သြားၿပီးေနာက္ သားသမီးမ်ားကို ဝင္ဒါမီ ယာေနအိမ္မွ မိဘမ်ားရွိရာ ဥကၠလာပေန အိမ္ကေလးသို႔ ျပန္ေျပာင္းေခၚသြားခဲ့ရ သည္။ ထိုအိမ္တြင္ ငယ္စဥ္ကတည္းက သူ ေနခဲ့သည္။ ကေလးေတြအတြက္ေတာ့ ဝင္ဒါမီယာကဲ့သို႔ လူခ်မ္းသာရပ္ကြက္မွ သာမန္လက္လုပ္လက္စားမ်ားေနထိုင္ ရာ ရပ္ကြက္သို႔ေျပာင္းရသည္မွာ ႀကီးမား သည့္ ႐ုိက္ခတ္မႈျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ ကေလးမ်ားကို ေဘာ္ဒါတြင္ထား လိုက္သည္။

”ဘာေၾကာင့္ဆို မေအက အလုပ္ လုပ္ေတာ့မွာေလ။ အေမက အလုပ္ အမ်ားႀကီးလုပ္လို႔ရွိရင္ သန္းေခါင္သန္း လြဲလည္းျပန္ရမွာပဲ။ အေစာႀကီးလည္း ထရမွာပဲ။ သူတို႔အေနနဲ႔ မိဘရင္ခြင္ထဲမွာ ေနရေတာ့မွာမွ မဟုတ္တာ။ စည္းကမ္း တက်အုပ္ခ်ဳပ္မယ့္ဆရာေတြဆီမွာ အပ္ႏွံ ထားလိုက္တာ အေကာင္းဆံုးပဲလို႔ ယူဆ လိုက္တာေပါ့”ဟု ေဒၚမာမာေအးက     ေျပာသည္။

ထိုအခ်ိန္က မိဘမ်ားလည္း ရွိေန ေသးရာ ကေလးမ်ားကို သူတို႔က ဝိုင္းဝန္း ေစာင့္ေရွာက္ေပးသျဖင့္ အျပင္သို႔ ေနာက္ ဆံမတင္းဘဲ အလုပ္ထြက္လုပ္ႏိုင္သည္။ ၿပီးေတာ့ သားသမီးမ်ားက လိမ္မာခဲ့ သျဖင့္ မိခင္တေယာက္အေနျဖင့္ သူတို႔ကို ေက်းဇူးတင္ေနမိသည္။ သား သမီးမ်ားကို ေျပာဆိုဆံုးမရာတြင္ ”ေကာင္းတာေတြ ကို လုပ္ရန္ႏွင့္ မေကာင္းဘူးထင္တာေတြ ကို မလုပ္ရန္”ဆိုသည့္ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းၿပီး ထိေရာက္ေသာ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ျဖင့္သာ ထိန္းကြပ္ခဲ့သည္။

မာမာေအးဆိုသည့္ ေအာင္ျမင္ ေသာ အႏုပညာရွင္တဦးျဖစ္လာဖို႔ ေပး ဆပ္ခဲ့ရသည့္ အရင္းအႏွီးေတြက မ်ား လြန္းလွသည္။ တစ္ဘဝလံုး ေပးဆပ္ခဲ့ရ သည္ဟု သူက ဆိုပါသည္။ အထူးသျဖင့္ အခ်ိန္ပဲျဖစ္သည္။ ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္ဟူ၍ မရွိ။ ယခုအသက္ႀကီးလာခ်ိန္က်မွ ကိုယ့္ ဘဝ၏ အခ်ိန္မ်ားအားလံုး သူတစ္ပါးဆီ မွာ ေရာက္သြားၿပီဆိုတာကို သတိထားမိ ေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သားသမီးမ်ား ကို ဂီတလိုင္းထဲဝင္ဖို႔ အားမေပးျခင္းျဖစ္ သည္။ သားသမီးေတြအားလံုးလည္း ဆို တတ္၊ တီးတတ္ၾကသည္။ ဒီေလာက္ဆို လွ်င္ မိခင္တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ေက်နပ္ ႏိုင္ပါသည္။

”ဒီေခတ္က ပိုက္ဆံရင္းလည္း ပါမွ၊ လူရင္းလည္း ပါမွဆိုတာ ျဖစ္ေနေတာ့ ကိုယ့္ကေလးေတြကို အဲလို အျဖစ္မခံႏိုင္ ဘူး။ ေလာကက မသန္႔ရွင္းေတာ့ဘူး။ အခုက ေငြရွိလို႔ ဝင္တာေတြမ်ားတယ္မို႔ လား” သူက ဖားလ်ားခ်ထားေသာ ဆံ ပင္ကို လက္ျဖင့္ သပ္ရင္း ေျပာသည္။

သက္တံေပၚမွာ ကစားသူ

၂ဝ၁၂ ကုန္ခါနီးတြင္ အမိေျမသို႔ ျပန္ေရာက္လာေသာအခါ ေဒၚမာမာေအး သည္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ဂီတေဖ်ာ္ေျဖပြဲ ျပဳ လုပ္သည္။ အခ်ိန္အတုိင္းအတာတစ္ခု အထိ ကင္းကြာခဲ့သည့္ စင္ျမင့္ေပၚသို႔ ျပန္ ေရာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ သီခ်င္းမ်ား မေမာ မပန္းဆိုႏိုင္ေသးသည္မွန္ေသာ္လည္း အရြယ္က စကားေျပာၿပီ။

”အရင္တုန္းက ေပကို မမီေတာ့ ဘူး”ဟု ေဒၚမာမာေအးက ေျပာသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ သူသည္ ပရိသတ္ကို မညာခဲ့။ ေရာဂါေတြလည္း ဝင္လာၿပီ။ အသက္ လည္းႀကီးၿပီ။ သို႔ေသာ္ ဆိုျပခ်င္ေသး သည္။ ပရိသတ္ကို ပြင့္လင္းစြာ ေျပာခဲ့ သည္။ ယင္းမွာ သူ႔ခံယူခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ေအာင္ျမင္ေသာ အႏုပညာရွင္တစ္ ေယာက္အျဖစ္ ပရိသတ္၏ ရင္ထဲတြင္ ခိုင္ ခိုင္မာမာရပ္တည္ႏိုင္ရန္မွာ ေအာင္ျမင္ မႈကို ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ထိန္းသိမ္းရသည္။ အထူးသျဖင့္ ႐ုိးသားမႈရွိဖို႔ လိုအပ္သည္။ လူေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ဆက္ဆံရလိမ့္ မည္။ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈ ရွိရလိမ့္ မည္။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ အတန္းအစားခြဲ ျခားျခင္းကင္းရလိမ့္မည္။ ထိုအတုိင္း ေဒၚမာမာေအးယံုၾကည္သည္။

ဂီတေလာကတြင္ မာမာေအးဆို ေသာ နာမည္တစ္လံုးေက်ာ္ၾကားလာ ေသာအခါ ႐ုပ္ရွင္နယ္မွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက သ႐ုပ္ေဆာင္လုပ္ဖို႔ ကမ္းလွမ္းလာသည္။ ထိုအခ်ိန္က သူႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္အႏုပညာ ရွင္မ်ားျဖစ္ေသာ တံြေတးသိန္းတန္၊ သန္း ေဖေလးတို႔က ႐ုပ္ရွင္နယ္တြင္ ေအာင္ျမင္ ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ကမ္းလွမ္းလာသည့္တိုင္ ခင္ပြန္းျဖစ္သူက ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ၫႊန္း၊ ဒါ႐ုိက္တာ စသည္တို႔ကို စိတ္တိုင္းက် မေတြ႕မခ်င္း ဇနီးသည္ကို သ႐ုပ္ေဆာင္ လုပ္ခိုင္းဖို႔ ျငင္းေနစဥ္ျဖစ္သည္။ ဦးသာဓု တို႔ ကမ္းလွမ္းစဥ္တြင္လည္း ျငင္း၏။ မင္း သားဝင္းဦး ေျပာေတာ့လည္း လက္မခံ။ ေနာက္ပိုင္း ဒါ႐ုိက္တာ ဘုိကေလးတင့္ ေအာင္တို႔ ကမ္းလွမ္းလာမွသာ ခင္ပြန္း သည္က လက္ခံသည္။ ဒီလိုႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္နယ္ ထဲသို႔ ဝင္ျဖစ္သည္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ အႏုပညာကို စမ္းသပ္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ဂီတဘက္မွ လာ သည္ျဖစ္ရာ ပရိသတ္က ထက္ဝက္နီးပါး ကိုယ့္ဘက္မွာရွိသည္။ တစ္ဖက္မွာ ေအာင္ျမင္ထားၿပီးျဖစ္ရာ က်န္တစ္ဖက္ တြင္ ေအာင္ျမင္ဖို႔မွာ သိပ္မေဝးပါ။ ၿပီး ေတာ့ ငယ္စဥ္က ဇာတ္စင္အေတြ႕အႀကံဳ လည္း ရွိထားေသာေၾကာင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ရသည္မွာ အစိမ္းသက္သက္မဟုတ္ ေတာ့။ တစ္ခုပဲကြာသည္။ ဇာတ္သဘင္ တြင္ အသံႏွင့္ အမူအရာကို ဇာတ္စင္ႏွင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္းရွိ ပရိသတ္ပါ ျမင္ႏိုင္၊ ၾကား ႏိုင္ေအာင္ ပို၍ အားထုတ္ရသည္။ သ႐ုပ္ ေဆာင္ျခင္းကေတာ့ အျပင္တြင္ သာမန္ စကားေျပာဆို႐ုံမွ် အားထုတ္လွ်င္ပင္ ကိစၥၿပီး၏။

”အႏုပညာဆိုတာ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ဆက္စပ္ေနတာပဲ။ ဆက္စပ္သြားတာက လည္း စာေၾကာင့္ျဖစ္လိမ့္မယ္။ အေျခခံ အားျဖင့္ေတာ့ အႏုပညာေတြက တူၾက တာခ်ည္းပဲေလ”ဟု သူက ေျပာသည္။

ေဒၚမာမာေအးအတြက္ စာေပက ေတာ့ အသည္းစြဲပင္ျဖစ္သည္။ ငယ္ရြယ္ စဥ္္ စာလံုးမ်ား ေပါင္းဖတ္တတ္သည္ဆို ကတည္းက ေတြ႔သမွ်စာကို ရွာဖတ္ခဲ့ သည္။ ဝါးစားသလိုဖတ္သည္။ စကားလံုး ေတြကို မ်ဳိခ်သည္။ အစြဲလမ္းဆံုး၊ အႏွစ္ သက္ဆံုးစာေရးဆရာမွာ (ဆရာ) ဗန္း ေမာ္တင္ေအာင္ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က တည္းက ”ေလးမာ”နာမည္ျဖင့္ ကဗ်ာ ေတြ ေရးခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးသည္။ ဝတၴဳေတြ ေရးသည္။

၁၉၅ဝ ေက်ာ္ေနာက္ပိုင္းထုတ္ေဝ ေသာ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ သူ႔ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာၫြန္႔မ်ား ပါရွိခဲ့သည္။  ”သုိးကေလးေမေမ” လုံးခ်င္းစာအုပ္ ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ ေနာက္ပုိင္း အိမ္ေထာင္ ေရးကိစၥမ်ားကုိ သူငယ္ခ်င္းထံ ေပးစာ သေဘာေရးခဲ့ေသာ ”ရင္ဖြင့္ၾကည့္ပါသူ ငယ္ခ်င္း ”မွတ္တမ္းရွည္ႀကီးကုိ ေရးသား ခဲ့ၿပီး ႏွစ္မ်ားစြာအၾကာ ၂ဝ၁၂ တြင္မွ ပထမပုိင္းကုိ ပုံႏွိပ္ခဲ့သည္။ ဒုတိယပုိင္း ကုိမူ ပုံႏွိပ္ျခင္းျပဳရန္ အစီအစဥ္မရွိဟု ဆုိ ပါသည္။ က်န္ရွိသည့္ သက္တမ္းမွာေတာ့ တစ္ခ်ိန္က ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ ဂီတအႏု ပညာရွင္မ်ားအေၾကာင္းေရးရန္ စိတ္ကူး ရွိသည္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ေရးအတၴဳပၸတၱိ လည္း အခ်ိန္ရလွ်င္ ေရးဖို႔ ဆႏၵရွိသည္။

”ေရးဖို႔ဟာေတြရွိပါတယ္။ ဆရာ ႀကီးေရႊျပည္ေအးတို႔၊ စႏၵရားလွထြတ္တို႔ စသျဖင့္ေပါ့ေလ၊ သူတို႔အေၾကာင္းကို ေရး ခ်င္ပါတယ္။ လူေတြမသိတဲ့အေၾကာင္း ေတ ြအမ်ားႀကီးရွိတာေပါ့”

ဖားလ်ားခ်ထားေသာ ဆံပင္ကို လက္ျဖင့္သပ္ရင္းမွ ေဒၚမာမာေအးသည္ ကိုယ္ကို အနည္းငယ္ေနရာေရႊ႕ထိုင္သည္။ ေျခေထာက္တစ္ဖက္ေရာင္ေနသျဖငခႏၶာကိုယ္ကို အရမ္းကာေရာ လွည့္၍ ေတာ့ မရ။ ေလေအးေပးစက္ဖြင့္ထား သျဖင့္ အခန္းတြင္းအေအးဓာတ္သည္ အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် စိမ့္လာ၏။ ေဒၚမာမာေအး၏ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေအးေအးရွိ ေသာအသံသည္ ေအးေနေသာ အခန္း အတြင္း ေခတၱတိတ္ဆိတ္သြားရာမွ ျပန္ လည္ စီးဆင္းလာသည္။

၁၅ ႏွစ္ဆိုေသာအခ်ိန္သည္ အရာ မ်ားစြာကုိ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် တျဖည္းျဖည္းနိမ့္ ဆင္းသြားေသာ အႏုပညာ (အထူးသျဖင့္ ဇာတ္သဘင္) ႏွင့္ ¤င္းႏွင့္ ႏႊယ္ယွက္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်က္ႏွာစာအေၾကာင္းကို ေဒၚမာမာေအးက ျပန္စဥ္းစားမိသည္။

တစ္ခ်ိန္ကေတာ့ မိမိတို႔ မစိစစ္ သျဖင့္ အျခားေသာ ျပင္ပအရာမ်ားက ကိုယ့္အမ်ဳိးသားလကၡဏာကို လႊမ္းမိုး သည္ဟု ထင္ခဲ့သည္။ ယခုစဥ္းစားၾကည့္ ေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္မွာတင္မက နားေထာင္ ေသာ ျပည္သူေတြမွာပါ တာဝန္ရွိသည္ဟု သူေတြးမိသည္။ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ အမ်ိဳးသားစိတ္ ဓာတ္ျဖင့္ မိမိတို႔ ျမန္မာသီခ်င္းေတြကို  ပရိသတ္က ျပန္လည္အားေပးၾကမည္ဆို သည့္အခါ ျမန္မာဂီတသည္ တစ္ဖန္ျပန္၍ လန္းဆန္းလာလိမ့္မည္ဟု ေဒၚမာမာေအး က ေျပာသည္။

ၿပီးေတာ့ ဇာတ္သဘင္သည္လည္း အလားတူပင္ျဖစ္သည္။ သမၸဇဥ္ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ပစ္လိုက္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဇာတ္ ၏ သေႏၶမ်ား ပ်က္စီးသြားသည္။ ယခင္က ေတာ့ ဇာတ္ပြဲတစ္ခုတြင္ စလွ်င္စခ်င္း နတ္ကေတာ္ကမည္။ ဘုရားရွိခိုးမည္။ ၿပီး လွ်င္ ျပဇာတ္။ ႏွစ္ပါးသြားႏွင့္ ဇာတ္ႀကီး လာသည္။ ယခုအခါ ဇာတ္ႀကီးကို ဘယ္ သူမွ မကေတာ့။ ေအာ္ပရာေခၚေသာ ျပ ဇာတ္ေနရာတြင္ စတိတ္႐ႈိးဆိုသည္က အစားဝင္လာသည္။ စတိတ္႐ႈိးက ဟိုတုန္း က ရွိခဲ့သည္မဟုတ္။

”အခုေခတ္လူေတြက ငိုခ်င္းခ်ရင္ ရယ္ခ်င္တယ္တဲ့။ ဟုိတုန္းက ငိုခ်င္းခ်တာ တကယ္ေတာ္မွ မင္းသားႀကီး၊ မင္းသမီး ႀကီးျဖစ္တာ။ အဲသလိုေပါ့၊ အျမင္ကို မတူ ၾကေတာ့တာ။ ေခတ္ရဲ႕ကေလးေတြ အျမင္ က ကိုယ့္ဇာတ္သဘင္ရဲ႕ သ႐ုပ္ပါမႈကုိ ျပ တာ ရယ္ခ်င္တယ္ျဖစ္တာ။ အဲေတာ့ ဘာ မွ မဆိုင္ဘဲ ဒြန္႔နဲ႔ ဒြန္႔နဲ႔ ကတာကိုပဲ သြား ၾကည့္တယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ အဲေတာ့ က်ဳပ္က ေျပာတယ္ လက္ခံတဲ့ ျပည္သူေတြမွာ အျပစ္ရွိပါတယ္လို႔”

ေဒၚမာမာေအးကေျပာသည္။ ထို ကဲသို႔ ဒိုးဒိုးေဒါက္ေဒါက္ေျပာတတ္သျဖင့္ လူေတြႏွင့္ မတည့္တာဟု ဆိုသည္။ ၿပီး ေတာ့ သေဘာက်ကာ တစ္ခါထပ္ရယ္ျပန္ သည္။ ရယ္ရင္းမွဆက္ေျပာသည္။ ေဖာင္း ေသာပါးတို႔သည္ ၿပံဳးလိုက္ေသာအခါ ခ်ဳိင့္ ၍ ဝင္သြားတတ္သည္။

အမိေျမသို႔ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ျမင္ေတြ႔ရသည့္ မ်ားစြာေသာ အေျပာင္း အလဲမ်ားအနက္ ကိုရီးယား႐ုပ္သံဇာတ္ လမ္းတြဲမ်ားႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈက ျမန္မာလူ႔ အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း နက္႐ႈိင္းစြာ စိမ့္ဝင္ ထိုးေဖာက္ေနကို ျမင္ရသည္။ မိမိတို႔ ယဥ္ ေက်းမႈကို သူတစ္ပါးဆီ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေအာင္ မႀကိဳး စားဘဲ သူတစ္ပါးပစၥည္းမ်ားကုိသာ အုံႏွင့္ က်င္းႏွင့္ တင္သြင္းေနသည့္အျဖစ္မွာ စိတ္သက္သာစရာမရွိပါဟု ေဒၚမာမာ ေအး ေခါင္းကို ယမ္းရင္း ေျပာျပသည္။

”မႀကိဳက္ဘူးကြာ၊ စဥ္းစားၾကည့္။ကိုရီးယားမင္းသားကေလးေတြက လူ ဖလံေလးကေလးေတြခ်ည္းပဲ။ ‘ဗလ’မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ‘ဖလံ’ကေလးေတြ။ သိ လား။ ငပိန္ကေလးေတြ။ ေယာက်္ားဟဲ့ ဆိုၿပီး ဒီငပိန္ကေလးေတြကို ဘယ္ ေကာင္မက သြားအားကိုးမလဲ။ လူ႔ဘဝ ႀကီးဆိုတာ ကျမင္းထဖို႔ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး။ လူ႔ဘဝမွာ အလုပ္ကို လုပ္ရ မယ္။ ေရွ႕ေနာက္ စဥ္းစားတုိင္းထြာတတ္တဲ့ ဥာဏ္ကေလးရွိေနရမယ္။ မိန္းမတစ္ ေယာက္ သို႔မဟုတ္ အိမ္ေထာင္တစ္ခုကို ဦးစီးရမယ့္ေယာက်္ားက အဲလို ခ်က္ျပဳတ္ နဲ႔ေကာင္ကို ဘယ္လိုအားကုိးရမလဲေျပာ။ ငါတို႔ဆို မယူဘူးေဟ့”

ပြင့္လင္းစြာ ရယ္ေမာေနေသာ ေဒၚမာမာေအးသည္ ေခြးေျခပုေပၚတင္ ထားေသာ ေရာင္ေနသည့္ ေျခေထာက္ ေပၚသို႔ လက္တစ္ဖက္ကို တင္လိုက္၏။ ေခါင္းမွ ဆံပင္မ်ားက မ်က္ႏွာကို အုပ္ သြားသျဖင့္ ဘီးျဖင့္ အေပၚသို႔ လွန္တင္ေန သည္။ ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ အနည္း ငယ္တက္လာသျဖင့္ ထိုင္ေနသည့္ ဆိုဖာ ခံုမွ ဘယ္လွည့္ညာလွည့္ လုပ္ရသည္မွာ ပင္ လြယ္ကူသည္မဟုတ္။ ျဖည္းျဖည္း ေလးေလး ေရႊ႕ရ၏။

”အသက္ႀကီးေတာ့ ေရာဂါေတြ လည္း ဝင္လာၿပီေလ”ဟု သူက ဆုိသည္။

တစ္သက္တာပတ္လံုး ဂီတေမွာ္႐ုံေတာ တြင္ က်င္လည္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ပရိသတ္၏ ႏွလံုးသားကို ညႇိဳ႕ငင္ႏိုင္ခဲ့ေသာ အႏုပညာ ရွင္သည္ ယခုအခါ ေအးေဆးသက္သာစြာ ဆက္တီခုံေပၚတြင္ ထုိင္ေနသည္။ က်န္းမာ ေရးႏွင့္ က်န္သည့္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥမ်ားျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားႏွင့္ အမိေျမကို ကူး ခ်ည္သန္းခ်ည္ေတာ့ လုပ္ေနရဦးမည္။ ယခုတစ္ေခါက္ ျမန္မာျပည္သုိ႔ ျပည္ဝင္ ခြင့္ဗီဇာသက္တမ္းမွာလည္း သံုးလသာရ သည္။ အမိေျမမွာ ေခါင္းခ်ခ်င္သလားဆို သည့္ ေမးခြန္းအတြက္ သူက အခုလို ျပန္ ေျဖသည္။

”ဘုရားေတာင္မွ ကိုယ္ေသမယ့္ သခ်ဳႋင္းရွိရာမွာ ေသရတယ္လို႔ေျပာေသး တာပဲကြယ္၊ သက္သက္သာသာေသရင္ ေတာ့ ဟိုမွာ ေသရမွာေပါ့။ အခုက ေသဖို႔ ရာနည္းနည္းေဝးပါေသးတယ္။ ေနာက္ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ ေနရဦးမယ္မွန္းထား ပါတယ္။ ေနာက္ဆယ္ႏွစ္ေလာက္အတြင္း ဘာေတြမ်ားလုပ္ေပးႏိုင္ဦးမလဲလို႔ စဥ္း စားၿပီးေတာ့ လုပ္ေပးႏိုင္တာေတြ လုပ္ ေပးမွာေပါ့”

အေျခအေနေပးလွ်င္ ျပည္ပတြင္ ေနစဥ္ သင္ၾကားခဲ့ေသာ ေဆးပညာျဖင့္ ေက်းလက္ေတာရြာေတြမွာ က်န္းမာေရး ဗဟုသုတကို လက္ဆင့္ကမ္းခ်င္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခု သူ႔မွာ ရွိသည္။ အသက္လည္းရလာၿပီးျဖစ္ရာ လုပ္စရာ အလုပ္ကေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနည္းလာ ၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ပြဲၿပီးသြားလို႔ ေလာကႀကီး ကို ထိုင္ၾကည့္ေနသူတစ္ဦးဟု သူ႔ကုိယ္သူ ရည္ၫႊန္းေနျခင္းျဖစ္သည္။

ေနေရး၊ စားေရးက လြဲ၍ တျခား လုပ္ကိုင္စရာ မည္မည္ရရမရွိ။ ၿပီးေတာ့ သီခ်င္းသီဆိုျခင္းအတတ္ပညာႏွင့္ ပတ္ သက္၍ လုပ္ေပးခ်င္သည့္ စိတ္ကူးမ်ားရွိ သည္။ ၿပီးေတာ့ စာေရးမည္။ သူ႔အေတြ႕ အႀကံဳႏွင့္ျဖတ္သန္းမႈမ်ား၊ တစ္ခ်ိန္က ေက်ာ္ၾကားခဲ့ၿပီး ယခုအခါ လူမသိ သူမသိ ျဖစ္ေနေသာအႏုပညာရွင္မ်ား အေၾကာင္း  ေရးမည္။ ဒီေလာက္ပဲ။

ဘုမသိ ဘမသိႏွင့္ ျပည္ပတြင္ ေသာင္တင္ခဲ့ရသည့္ ႏွစ္ကာလေတြကို ေတာ့ ေမ့ပစ္လိုက္မည္။ သို႔ေသာ္လည္း အဆိုးထဲမွ အေကာင္းအျဖစ္ ျပည္ပတြင္ ေနစဥ္ ပညာသင္ႏိုင္ခြင့္ရခဲ့သည္မွာ အျမတ္ပဲျဖစ္သည္။ တိုင္းျပည္၏ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနက ယခုအခါတြင္ တစ္စံုတစ္ ရာ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ၿပီျဖစ္ရာ မေသခင္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ကိုယ္ျပန္လာႏိုင္ခြင့္ရခဲ့ တာကို ဝမ္းေျမာက္သည္။ ေဒၚမာမာေအး က တိုင္းျပည္၏ အေျပာင္းအလဲအေန အထားအေပၚ သူ႔ထင္ျမင္ခ်က္ကိုလည္း ေျပာသည္။

”အကုန္လံုးက ျပႆနာေတြက ရွိ ေနတာဆိုေတာ့ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ရွင္းသြား ရလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အခုက အလင္းေရာင္လာၿပီလို႔ ဒီေလာက္ပဲ ကိုယ္ ေျပာပါတယ္။ ဒါ အမွန္စကားေျပာတာပဲ။ အစိုးရမေကာင္းဘူးေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း လုပ္စရာကေလးေတြက အခုမွ အစပဲရိွေသးတာ”

ေအာင္ျမင္ေသာ အႏုပညာရွင္ တစ္ေယာက္အျဖစ္ ေလွ်ာက္ခဲ့ရသည့္ ဘဝခရီးတြင္ ”႐ုိး႐ုိးက်င့္ ျမင့္ျမင့္ႀကံ”ဆို သည့္ စကားကို လက္ကိုင္ထား ေနထိုင္ခဲ့ သည္။ ၿပီးေတာ့ အၿမဲတမ္းသင္ယူရန္ စိတ္ အားထက္သန္ခဲ့သည္။ မိဘက ဇာတ္ သဘင္၊ ဂီတအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကသည္ မွန္ေသာ္လည္း သူ႔တို႔သမီး အႏုပညာ ေလာကထဲေရာက္လာသည္ကို အားေပး ခဲ့သည္မဟုတ္ပါ။ သူ႔အေမေျပာဖူးေသာ စကားကို ေဒၚမာမာေအး ျပန္ေျပာ ျပသည္။

”တို႔အေမေျပာတာ ဒီပညာက လို တဲ့အခ်ိန္ပဲေကာင္းတာတဲ့။ အိမ္သာလိုပဲ တဲ့။ ကိုယ့္ကိစၥၿပီးၿပီဆိုရင္ ေမ့ထားတာတဲ့။ မႀကိဳက္ဘူးတဲ့။ သူဝါသနာပါလို႔ လုပ္ခဲ့ တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူမႀကိဳက္ဘူးတဲ့”

ဒီလိုႏွင့္ တစ္သက္တာ ကုိယ့္ဒူး ကုိယ္ခြၽန္ခဲ့ရသည္။ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ ေဖာက္ခဲ့ရသည့္ ဘဝတြင္ မုန္တိုင္းထန္ ေသာေန႔မ်ားလည္း ႀကံဳခဲ့သလို ေနျခည္ ဝင္းပသာယာလွသည့္ ေန႔ရက္မ်ားႏွင့္ လည္း ဆံုခဲ့ရပါသည္။  ေလာကဓံက မည္ မွ်႐ုိက္ပုတ္ခဲ့သည္ရွိေစ ‘မာမာေအး’ဆို ေသာ နာမည္တစ္လံုးကိုေတာ့ ဂီတခ်စ္ ပရိသတ္ေတြအၾကား တည္ေဆာက္ထား ႏိုင္ခဲ့ၿပီ။

သူ႔ဘဝတြင္ စံျပထားေသာ ပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္ဦးသာရွိခဲ့၏။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းျဖစ္သည္။ ”ဦးေအာင္ဆန္းႏွင့္ ဘၿငိမ္းခ်မ္း”ဟု သူ က သံုးႏႈန္းသည္။

”တစ္ေယာက္က တိုင္းျပည္ေခါင္း ေဆာင္၊ တစ္ေယာက္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေခါင္းေဆာင္ေလ။ ဒီႏွစ္ခုက လြဲလို႔ တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ဘာလိုလို႔လဲ”

သူက ဆိုဖာေပၚတြင္ ကိုယ္တစ္ဝက္ ျမဳပ္ေအာင္ ထုိင္ေနတုန္းပင္။ ေလးလံ ေသာကိုယ္လံုးကို တစ္ဖက္သုိ႔ သာယာ စြာ ေစာင္း၍ ေရႊ႕သည္။  အဝတ္ထူပတ္ ထားသည့္ ေျခေထာက္ကိုလည္း မထိခိုက္ ရေအာင္ သတိထားသည္။ အခန္းထဲ တြင္ စကားသံမ်ား တိတ္ဆိတ္သြား၏။ ေလ ေအးေပးစက္သံက တဂ်စ္ဂ်စ္ျမည္ ေနသည္။ အျပင္တြင္ ေဒၚမာမာေအးကို ေတြ႕ရန္ ေစာင့္ေနေသာ ဧည္သည္မ်ား၏ အသံကို ၾကားေနရသည္။ ေတးသံရွင္ႀကီး သည္ ဆံပင္ကို ဖားလ်ားခ်ထားၿပီး ဆံပင္ မ်ားကို တစ္ေခ်ာင္းခ်င္း လက္ျဖင့္ ဆြဲ ေနသည္။ ဟန္ေဆာင္မႈကင္းၿပီး လိႈက္လွဲ ေသာအၿပံဳးသည္ ႏႈတ္ခမ္းေပၚတြင္ ေပ်ာက္မသြား။ အျပင္မွ ဧည့္သည္မ်ား သူ႔ အနားေရာက္လာသည္ကို ႏႈတ္ဆက္ သည္။ လႈိက္လွဲေသာအသံ။ ရင္ကိုလႈပ္ ခတ္ေသာအသံ။ ေမတၱာဓာတ္၏ ေရာင္ ျပန္ဟပ္ေသာအသံ။ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ပရိသတ္ရင္ကို ညႇိဳ႕ငင္ႏိုင္ခဲ့ေသာ အသံႏွင့္ ပင္ျဖစ္ပါသည္။      ။

မတ္လ-၂၀၁၃ထုတ္၊ ေမာ္ကြန္း မဂၢဇင္းအမွတ္(၄)မွ ပုံရိပ္လႊာေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။

၀င္းေဇာ္လတ္ ေရးသည္။

   အပုိင္း(၁)သုိ႔

ေစ်းႏႈန္းသက္သာစြာ ေၾကာ္ျငာထည့္သြင္းႏုိင္ပါၿပီ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here