Home အက္ေဆး ဖိနပ္ေတြေျပာေသာ ပုံျပင္ထဲက ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ ခုံဖိနပ္

ဖိနပ္ေတြေျပာေသာ ပုံျပင္ထဲက ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ ခုံဖိနပ္

197
0
Advertise Here

ဇြန္လ-၂၀၁၄ ၊ေမာ္ကြန္း မဂၢဇင္း အမွတ္(၁၄)မွ အေမ႔ခံေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။

ေမာင္ဥယ်ာဥ္ ေရးသည္။

Advertise Here

လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေျခခံလုိအပ္ခ်က္ေတြထဲမွာ ဖိနပ္ေတြ ပါဝင္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ယုံၾကည္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ပလတ္ စတစ္ေကာက္တဲ့ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ေျခေထာက္ေတြက ကြၽန္ ေတာ့္ယုံၾကည္မႈကုိ ယုိင္နဲ႔သြားေစတယ္။ ပလတ္စတစ္ေကာက္တဲ့ ကေလးငယ္အခ်ဳိ႕ ဖိနပ္မပါ ေျခဗလာနဲ႔ နိစၥဓူဝ သြားလာလုပ္ ကုိင္ေနၾကတယ္။ အမႈိက္ပုံတကာ ေျခဗလာနဲ႔ သြားလာေနၾကတာ ျဖစ္ၿပီး သူတုိ႔ေလးေတြကုိ ၾကည့္ကာ လွံဖ်ား ပုစဥ္းနား က်ီးကန္း ေခ်းပါ ဆုိသလုိ ရင္မ ေနရသူက ကြၽန္ေတာ္။

          ဖိနပ္ေတြရဲ႕ သမုိင္းအစဟာ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈအစျဖစ္ႏုိင္ တယ္။ ေတာပစ္၊ အမဲလုိက္တဲ့အခါ နယ္ေျမသစ္ေတြရွာလုိ႔ စစ္ ျဖစ္တဲ့အခါ ဖိနပ္ေတြက အျခားခ်ပ္ဝတ္တန္ဆာေတြလုိ မပါမျဖစ္ ပါမွာပဲ။ ဖိနပ္ေတြဟာ ခလုတ္ကန္သင္းေတြ၊ အပိတ္အဆုိ႔၊ အဟန္႔အတား၊ အတားအဆီးေတြကို စစ္သည္ရဲမက္ေတြနဲ႔အတူ ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊားၾကမွာပဲ။

          ဒီေန႔ကမၻာႀကီးမွာေတာ့ ဆႏၵရွိမယ္ဆုိရင္ ကုိယ္တုိင္လုပ္ ျမက္ဖိနပ္မွသည္ ဘိလပ္ေဒသထြက္ ေဒါက္တာမာတင္အထိ ဝယ္ယူစီးနင္းလုိ႔ ရေနပါၿပီ။ ဖိနပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ဖိလစ္ပုိင္ သမၼတကေတာ္ေဟာင္း အီဗယ္လ္ဒါမားကုိ႔စ္ရဲ႕ ဖိနပ္အရံ ၆,ဝဝဝ ေက်ာ္ကလည္း လူေျပာသူေျပာမ်ားလွတဲ့ ရာဇဝင္တစ္ခု၊ စာေရး ဆရာ ျမသန္းတင့္က အဲဒီအေၾကာင္း အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ေရးခဲ့ ေသးတယ္။ ဖိနပ္ေတြခ်ည္း အရံ ၆,ဝဝဝ ေက်ာ္ စုေဆာင္းခဲ့တဲ့ သမၼတကေတာ္ရဲ႕ ေလာဘသကၠာယက ၾသခ်ရေလာက္တယ္။ တစ္ေန႔ ဖိနပ္တစ္ရံစီးရင္ေတာင္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္စီးမွ ကုန္မယ့္အျဖစ္။

          သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ဖိနပ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မွတ္ခ်က္ စကားကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာ။ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္အဖုိ႔ လည္ကတုံးအက်ႌအျဖဴေရာင္တစ္ထည္ရယ္၊ သားေရဖိနပ္ ေကာင္းေကာင္းတစ္ရံရယ္ရွိရင္ ထသြားလာသြားအတြက္ ပူစရာ မလုိေတာ့ဘူးတဲ့။ သူေျပာတာ မွန္သင့္သေလာက္ မွန္တယ္။ ျမန္မာ့ဆုိ႐ုိးစကားမွာ ေယာက်္ားဖိနပ္၊ မိန္းမနားကပ္ရယ္လုိ႔ ရွိတာကုိး။

          ျမန္မာ့သမုိင္းမွာလည္း အေရးပါတဲ့ ဖိနပ္ဇာတ္လမ္းတစ္ ပုဒ္ရွိတယ္။ ကုိလုိနီေခတ္က အဂၤလိပ္အရာရွိႀကီးတစ္ေယာက္ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ ဖိနပ္စီးၿပီး တက္တယ္။ မ်ဳိးခ်စ္လူငယ္ေတြ က အဲဒီကိစၥ အႀကီးအက်ယ္ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီေခတ္အဲဒီ အခါက အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားကုိ ႏုိင္ငံေရးအရ ဖိအားေပးႏုိင္ခဲ့ တဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ေပါ့။

          ကမၻာ့ဇာတ္ခုံေပၚမွာလည္း လူသိမ်ားတဲ့ ဖိနပ္ဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္ရွိတယ္။ အိႏၵိယရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး မဟတၱမဂႏၵီ ရထား စီးသြားရင္း ဖိနပ္တစ္ဖက္ ကြၽတ္က်က်န္ရစ္တယ္။ ဂႏၵီႀကီးက က်န္တဲ့ ဖိနပ္တစ္ဖက္ကုိ ေကာက္ရတဲ့သူ အဆင္ေျပေအာင္ ခြၽတ္ပစ္ခဲ့တယ္တဲ့။ ဂႏၵီႀကီး ကြၽတ္က်က်န္ခဲ့တာ ဖိနပ္တစ္ဖက္ မဟုတ္ဘဲ စိန္နားကပ္တစ္ဖက္ ျဖစ္ခဲ့ရင္ဆုိတဲ့ အေတြးက ကြၽန္ေတာ့္ကုိ အလုပ္႐ႈပ္ေစတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ရထားစီးေနတုန္းမ်ား စိန္နားကပ္တစ္ဖက္ ျပဳတ္က်က်န္ခဲ့ရင္ အေရးေပၚအခ်က္ေပးသံ ထြက္ဖုိ႔ တပ္ဆင္ထားတဲ့ သံႀကိဳးကုိ ဆြဲမိမွာပဲ။ (ေအးေလ၊ ကြၽန္ ေတာ္က ဂႏၵီမွ မဟုတ္ဘဲ။ ေမာင္ဥယ်ာဥ္ကုိး) ဖိနပ္တစ္ဖက္ ကြၽတ္က်ခဲ့ရင္ေရာ။ ဖိနပ္ဆုိရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လည္း လက္ က်န္ဖိနပ္တစ္ဖက္ လႊင့္ပစ္ခဲ့မိမွာပဲ။

          ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ငယ္ငယ္က ဖိနပ္ေတြ မ်ားမ်ားစားစား သိပ္ မရွိဘူး။ သြားစရာ၊ လာစရာရွိရင္ သားေရဖိနပ္စီး၊ အိမ္ေနရင္းဆုိ ရင္ ရာဘာဖိနပ္စီး၊ အခုေခတ္လုိ ကြင္းထုိးတုိ႔၊ ႀကိဳးသုိင္းတုိ႔ ေရာင္ စုံညႇပ္ဖိနပ္တုိ႔ မရွိဘူး။ လူႀကီးပုိင္းကေတာ့ ခုံဖိနပ္စီးၾကတယ္။ ခုံဖိနပ္တစ္ရံကလည္း စီးေပေတာ့ မပ်က္မခ်င္းဆုိသလုိကိုး။ ကြၽန္ေတာ့္အဘြားစီးတဲ့ ခုံဖိနပ္ကေတာ့ ေနာက္ၿမီးကုိ ပါးလႊာေန တာပဲ။

          ကြၽန္ေတာ္တုိ႔စီးတဲ့ ရာဘာဖိနပ္ေတြလည္း အခ်ိန္ေတာ္ ေတာ္ၾကာေအာင္စီးရတာ မွတ္မိတယ္။ ဖိနပ္သဲႀကိဳးျပတ္သည့္ တုိင္ေအာင္ လႊင့္မပစ္ဘဲ သဲႀကိဳးလဲၿပီး စီးခဲ့ၾကရတာကလား။ ဖိနပ္အသစ္ဝယ္ခါစက သဲႀကိဳးအစိမ္းေရာင္ျဖစ္ေပမယ့္ ေျခာက္ လေလာက္ၾကာေတာ့ သဲႀကိဳးအနီျဖစ္ရင္ ျဖစ္သြားတတ္တာေလ။ ဖိနပ္သဲႀကိဳးျပတ္သြားရင္ မေလးရွားပုဆုိးကုိ ဖိနပ္သဲႀကိဳး အေပါက္ထဲထည့္၊ သဲႀကိဳးေခါင္းသြင္းၿပီး တစ္ဖက္က ျပန္ဆြဲထုတ္ ၾကရတာ မွတ္မိတယ္။

          တစ္ခါတေလ သဲႀကိဳးေခါင္းက ႀကီးၿပီး ဖိနပ္ေပါက္မွာ တစ္ ခံေနတာလည္း ႀကံဳရတယ္။ အဲဒီအခါ ဆပ္ျပာရည္ကုိ ေခ်ာဆီ အျဖစ္သုံးၿပီး သဲႀကိဳးလဲလွယ္ခဲ့ရတယ္။ ရာဘာဖိနပ္ကလည္း အခုေခတ္လုိ ေရြးခ်ယ္စရာမ်ားလွတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဆင္ ၾကယ္ေလး၊ ျမင္းၾကယ္ေလးေလာက္ ရွိတာ။ အေပါ့စားရာဘာနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ ေအာက္ခုံအျဖဴေရာင္႐ႈိးဝါးဖိနပ္ေတြက ေစ်းကြက္ စီးပြားေရးလုိ႔ တြင္တြင္ေအာ္တဲ့ အခ်ိန္ (၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္)က် မွ ေပၚလာတာျဖစ္တယ္။

          အခုေခတ္မွာေတာ့ ဖိနပ္တစ္ရံမျပတ္ေသးဘူး၊ ေနာက္ တစ္ရံအဆင္သင့္။ အေရာင္နည္းနည္းက်ရင္ကုိ လဲလွယ္စီးၾက ေတာ့တယ္။ လူလတ္တန္းစားမိသားစုေတြဆီမွာ လူတစ္ေယာက္ ဖိနပ္သုံး၊ ေလးရံေလာက္ ေဆာင္ထားၾကတယ္။ (ကြၽန္ေတာ္တစ္ ဦးတည္းအျမင္အရ ဒီေန႔ေခတ္လူငယ္ေတြ ဖိနပ္ေပၚမွာ သိပ္ အေရးေပးလြန္းတယ္လုိ႔ ထင္တယ္) လုပ္ခလစာရဲ႕ ထက္ဝက္ ေလာက္ကုိ ဖိနပ္တစ္ရံဝယ္ဖုိ႔ ဝန္မေလးတဲ့ လူငယ္ေတြ ေတြ႕ဖူး တယ္။ ဖိနပ္တစ္ရံရဲ႕ တန္ဖုိးက ဂဏန္းေျခာက္လုံးေလာက္အထိ ေပးၿပီး ဝယ္စီးတဲ့သူလည္း ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဖိနပ္ကုိ အဆင္တန္ဆာလုိ႔ သေဘာမထားဘူး။ အသုံးအေဆာင္လုိ႔ပဲ သေဘာထားတယ္။

          ဖိနပ္ေတြအေၾကာင္းေျပာရင္ စင္ဒရဲလားရဲ႕ ဖိနပ္ပုံျပင္ကုိ လည္း ခ်န္ထားလုိ႔မရဘူး။ ေရႊဖိနပ္တစ္ဖက္ က်န္ခဲ့တဲ့ မင္းသမီး ေလးကုိ မင္းသားက တစ္အိမ္တက္ဆင္း လုိက္ရွာတာေလ။ အမ်ဳိးသမီးႀကီးငယ္ရြယ္လတ္အားလုံး စီးၾကည့္ၾကေပမယ့္ မေတာ္ၾကဘူး။ စင္ဒရဲလားအလွည့္ေရာက္မွ စီးလုိ႔ ကြက္တိျဖစ္ သြားတယ္။ ဇာတ္လမ္းက ဟတ္ပီးအန္းဒီး (Happy Ending) ေပ်ာ္ရႊင္စြာေပါင္းဖက္ၾကေစသတည္းေပါ့။

          ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဘာသာေရးနယ္ပယ္မွာလည္း ဖိနပ္က ပါေနျပန္တယ္။ ရဟန္းခံရွင္ျပဳ အလွဴလုပ္ရာမွာ ဖိနပ္က မပါ မျဖစ္ပစၥည္း၊ ပရိကၡရာရွစ္ပါးမွာ တစ္ပါးအပါအဝင္ေပါ့။ ဖိနပ္တင္ မကဘူး၊ ထီးေတာင္ ပါလုိက္ေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီခရီး ကုိ ဒီထီးနဲ႔၊ ဒီဖိနပ္နဲ႔၊ ဒီအရပ္ကုိ သြားတယ္ဆုိတာေတြ ေပၚလာ တာေပါ့။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ေရဘူးနဲ႔ ဖိနပ္မပါ ေႏြခါမွ သိ၊ သီလနဲ႔ ဒါနမပါ ေသခါမွ သိဆုိၿပီး ေျပာၾကျပန္တယ္။

          ျမန္မာ့နည္း၊ ျမန္မာ့ဟန္ ရီဆုိက္ကယ္ဖိနပ္ေတြလည္း ရွိ ေသးတယ္။ ကားတာယာအေဟာင္းေတြကုိ ျဖတ္လွီးၿပီးေတာ့ ဖိနပ္လုပ္ထားတာပါ။ ေစ်းကြက္မွာ အလြယ္တကူ ကားဖိနပ္လုိ႔ ေခၚၾကတယ္။ မိတၴီလာၿမိဳ႕နယ္က အေျမာက္အျမားထုတ္လုပ္ၿပီး မႏၲေလးေစ်းကြက္ထဲကုိ တင္ပုိ႔ၾကတယ္။ ကားဖိနပ္ေတြက ေတာ သူေတာင္သားေတြရဲ႕ အသုံးေတာ္ခံေတြပါပဲ။ ရႊံ႕ထဲ၊ ဗြက္ထဲ၊ လယ္ ထဲ၊ ကုိင္းထဲဆင္းၿပီး ေတာင္သူအလုပ္ကုိ ႏြားနဲ႔ ဖက္႐ုန္းတဲ့အခါ အဖုိးနည္း ဝန္ပါ ကားဖိနပ္ေတြက အသုံးတည့္လွတယ္။ ရာသီ ဥတုဒဏ္၊ ဆူးေညႇာင့္ခလုတ္ကန္သင္းဒဏ္ေတြကုိ ကာကြယ္ေပး တယ္။ နတ္သမီးမီးျခစ္နဲ႔ နင္လား၊ ငါလားေပါ့။ ဥတုသုံးပါးခံသည္ ဆုိတာမ်ဳိးေလ။ အဲဒီလုိ ကားတာယာအေဟာင္းေတြနဲ႔ လုပ္ထား တဲ့ ကားဖိနပ္ကုိ ဗီယက္နမ္သမၼတႀကီး ဟုိခ်ီမင္းလည္း စီးဖူးပါ သတဲ့။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီက ေတာသူေတာင္သားေတြ ကားတာ ယာဖိနပ္ကုိ စီးၾကတာ ဟုိခ်ီမင္းႀကီး အားက်လုိ႔ေတာ့ ဟုတ္ဟန္ မတူ။ ရာသီဥတုနဲ႔ ကုိက္ညီတာရယ္၊ ေစ်းႏႈန္းသက္သာတာရယ္၊ ခုိင္ခံ့တာရယ္၊ ဝယ္လုိ႔လြယ္တာရယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္မယ္။

          ဖိနပ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေတးသီခ်င္းေတြလည္း ရွိတယ္။ စင္ ဒရဲလားသီခ်င္းဟာ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ေပါ့။ အဆုိေတာ္လႊမ္းမုိးဆုိထားတဲ့ ကတၱီပါဖိနပ္စီး ေရႊ ထီးေဆာင္းတုိ႔၊ ထူးအိမ္သင္ဆုိထားတဲ့ တစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ ခ်စ္လာ လိမ့္မည္တုိ႔မွာလည္း ဖိနပ္ကုိ ေရးဖြဲ႕ထားပါပေကာ။

          ”သူဆင္ျမန္းတဲ့ ဖိနပ္နီနီxxxကြၽန္ေတာ္ခဏျဖစ္ခ်င္သည္ xxxၾကင္နာသူေလး ခလုတ္မထိဖုိ႔xxxကုိယ္ႀကိဳးစားမည္xxxရင္ မွာ ဒီေလာက္ခ်စ္ပါသည္xxxဒါကုိ သူလည္း သိေနသည္xxxတစ္ ေန႔ေန႔ေတာ့ ျဖစ္လာလိမ့္မည္xxx”

          လူေတြမႀကိဳက္တဲ့ ဖိနပ္သံေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒါက ေတာ့ စစ္ဖိနပ္သံေတြပဲ။ အေမွာင္ေခတ္ႀကီးထဲမွာ စစ္ဖိနပ္သံေတြ တေျဖာင္းေျဖာင္းက နတ္ဆုိးက်ိန္စာတုိက္သံလုိပဲ။ စစ္ဖိနပ္သံ ေတြၾကားမွာ ဘဝေတြ ကတိမ္းကပါးျဖစ္သြားသူေတြ မေရတြက္ ႏုိင္ေအာင္ မ်ားလွတယ္။ ထားလုိက္ပါေတာ့။

          ဖိနပ္အေၾကာင္း ေျပာေတာ့မယ္ဆုိရင္ ခုံဖိနပ္ေတြကုိ ခ်န္ ထားလုိ႔မရဘူး။ ေအာက္ခံခုံကုိ သစ္သားျပားနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားၿပီး သဲႀကိဳးကုိ ကားတာယာအေဟာင္းနဲ႔ လုပ္ထားတယ္။ ခုံဖိနပ္စီး သြားတဲ့အခါ တဂြပ္ဂြပ္နဲ႔ ျမည္လုိ႔ တခ်ဳိ႕က ဂြပ္ဂြပ္ဖိနပ္လုိ႔လည္း ေခၚၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ငယ္ငယ္ကေတာ့ အိမ္တုိုင္းေစ့နီးပါး  ခုံဖိနပ္စီးတဲ့ ဓေလ့ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ေအာက္ခံသစ္သားခုံကုိ နီညိဳ   ေရာင္သေဘၤာေဆး ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းသုတ္ထားတာ မွတ္မိတယ္။ ေအာက္ေျခလူတန္းစားနင္းျပားေတြရဲ႕ အမွတ္လကၡဏာတစ္ခု ေပါ့။ ခုံဖိနပ္တစ္ရံကုိ သုံးက်ပ္ခြဲ၊ ေလးက်ပ္ေလာက္သာ ေပးရ ခ်ိန္။ အဲဒီတုန္းက လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ တစ္က်ပ္။

          ခုံဖိနပ္ကုိ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ေသသည္အထိ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး စီးသြားသူတစ္ေယာက္ကုိ ေတြ႕ဖူးတယ္။ ေခါင္းတုံဆံေတာက္ ဆံပင္ရယ္၊ ဖ်င္အက်ႌဖားဖားႀကီး အၿမဲဝတ္ဆင္ေလ့ရွိၿပီး ခုံဖိနပ္ ကုိ ကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ ခုံခုံမင္မင္ စီးသြားသူျဖစ္တယ္။ အဲဒီလူ ႀကီးက အလွဴအတန္းရက္ေရာသလုိ အျခားတစ္ဖက္မွာလည္း မေကာင္းမႈနဲ႔ နာမည္ေက်ာ္တဲ့သူ ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ သူက ေငြ      ေၾကး ျပည့္စုံကုံလုံၾ<ြကယ္ဝပါရက္နဲ႔ ပြဲလမ္းသဘင္သြားလည္း ခုံ ဖိနပ္ႀကီး စီးတာပဲ။ အိမ္ေနရင္းလည္း ခုံဖိနပ္မခြၽတ္ဘူး။ ဘဝတစ္ ေလွ်ာက္လုံး ခုံဖိနပ္ကုိ ခုံခုံမင္မင္စီးသြားသူေပါ့။

          အခုေတာ့ ခုံဖိနပ္ေတြက ျမင္ခ်င္ပါတယ္ဆုိရင္ေတာင္ ျမင္ ဖုိ႔ မလြယ္ကူေတာ့တဲ့ အေနအထားကုိ ေရာက္လာၿပီ။ အရင္က ေတာ့ ခုံဖိနပ္တစ္ရံ ဝယ္ခ်င္ရင္ ရပ္ကြက္ထဲက အိမ္ဆုိင္မွာ ဝယ္ လည္း ရတယ္။ လမ္းထိပ္က ကုန္စုံဆုိင္သြားဝယ္လည္း ရတယ္။ ေစ်းသက္သာခ်င္သပဆုိရင္ ေစ်းသြားဝယ္လုိက္႐ုံပဲ။ အခုေတာ့ ကုန္စုံဆုိင္မေျပာနဲ႔၊ ေစ်းမွာေတာင္ ဝယ္ဖုိ႔ မလြယ္ေတာ့ဘူး။

          ခုံဖိနပ္ေတြ ေရာင္းခဲ့ဖူးတဲ့ ညီငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေျပာ စကားက စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတယ္။

          ”အရင္က မၲႏေလးၿမိဳ႕၊ ဧရာဝတီျမစ္အေနာက္ဘက္ ဟင္း ရြက္စုဆုိတဲ့ ရြာက တစ္ရြာလုံးနီးပါး ခုံဖိနပ္လုပ္ေရာင္းၾကတာ။ အခုေတာ့ ခုံဖိနပ္လုပ္တဲ့ သစ္ ရွားလာလုိ႔ ဖိနပ္လုပ္တဲ့သူေတြ တျခားအလုပ္ ေျပာင္းကုန္ၾကၿပီ။ ဖိနပ္လုပ္တဲ့ သစ္က တမာသား နဲ႔ လုပ္ၾကရတာ။ အိမ္ေထာင္စုတစ္စုပဲ ခုံဖိနပ္လုပ္တဲ့သူ ရွိေတာ့ တယ္။ အဲဒီမိသားစုလည္း ဒီမွာ (မႏၲေလးမွာ) ကုန္ၾကမ္းမရလုိ႔ ကုန္ၾကမ္းရတဲ့ အထက္ေမာ္လူးေဒသကုိ သြားလုပ္ေနရတယ္။ ထြက္သမွ် ခုံဖိနပ္အားလုံးကုိ ျဖဳန္းေပးႏုိင္ေပမယ့္ ကုန္ၾကမ္းမရ ေတာ့ ဘယ္လုိမွ မတတ္ႏုိင္ဘူး”

          အခုေခတ္စားေနတဲ့ ကြင္းထုိးဖိနပ္ေတြရဲ႕ မူလအစက ခုံ ဖိနပ္ေတြလုိ႔ ေျပာႏုိင္မယ္ထင္တယ္။ ကုန္ၾကမ္းအခက္အခဲ ေၾကာင့္ သုံးစြဲသူ အဆင္သင့္ရွိေနသည့္တုိင္ လုပ္မေပးႏုိင္ေတာ့ ဘူး။ ေခတ္က မေတာင္းဆုိလုိ႔ ပ်က္စီးသြားတဲ့ မိ႐ုိးဖလာ တစ္ႏုိင္ တစ္ပုိင္ စီးပြားေရး မဟုတ္ဘူး။ ေရာင္းေပးမယ့္ ေစ်းသည္လည္း ရွိတယ္၊ ဝယ္ယူအသုံးျပဳမယ့္ ကပ္စတန္မာလည္း ရွိေပမယ့္ ကုန္ ၾကမ္းေၾကာင့္ ဆက္လက္မထုတ္လုပ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ မိဘလက္ငုတ္ လက္ရင္းေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား မ်ားျပားေနၿပီလဲ။ ဒီၾကားထဲ ဘူးေလးရာ ဖ႐ုံဆင့္ဆုိသလုိ ကုန္ၾကမ္းအခက္အခဲျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြရဲ႕ အေရာင္လွလွ ဒီဇုိင္းသြက္သြက္ ဖိနပ္ေတြ က ေစ်းကြက္ထဲကုိ ဒလေဟာ စီးဝင္ေနတယ္။ ဝင္လာတဲ့ ဖိနပ္ ေတြကလည္း လူတန္းစားအားလုံးအတြက္ ရည္ရြယ္ထုတ္လုပ္ ထားတာ။ ကေလး၊ လူႀကီး၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ၊ ေက်ာမြဲ၊ သူေဌး ဘယ္ဟာမွ မလြတ္ေစရဘူး။ မိဘလက္ငုတ္လက္ရင္း တစ္ႏုိင္ တစ္ပုိင္ အိမ္တြင္းမႈစီးပြားေရးေလးေတြကုိ ကုန္ၾကမ္းေၾကာင့္၊ နည္းပညာေၾကာင့္၊ အခြန္အတုတ္ေၾကာင့္၊ ေစ်းကြက္ေၾကာင့္ စတဲ့ စာေၾကာင္းေပါင္းမ်ားစြာ ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္းမသြားရေအာင္ ဘယ္လုိက်ားကန္ေပးၾကမလဲ။ ဘယ္သူေတြက ကူညီၾကမလဲ။ အမ်ဳိးသားအက်ဳိးစီးပြားကာကြယ္ျမႇင့္တင္ေရးဟာ ေအာ္ ေကာင္းဟစ္ေကာင္း႐ုံ ေရးထားတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံ မဟုတ္တာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ တိမ္ေကာေပ်ာက္ကြယ္သြားရတဲ့ ျမန္မာ့ လက္ငုတ္လက္ရင္း တစ္ႏုိင္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ဘယ္ ေလာက္မ်ားေနၿပီလဲ။ မနက္ျဖန္သန္ဘက္ခါေရာက္ရင္ပဲ လူ ေျပာသူေျပာမ်ားလွတဲ့ အက္ဖတာတုိ႔၊ ေအအီးစီတုိ႔က လာေတာ့ မယ္။ အဲဒီအခါ တစ္ႏုိင္စီးပြားေရးေလးေတြ ေစ်းကြက္လက္ဝါး ႀကီးအုပ္တာ မခံရေအာင္ အခုကတည္းက ျပင္ဆင္ထားပါမွ ေတာ္ကာက်ပါလိမ့္မယ္။

          ကြၽန္ေတာ့္ညီငယ္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဖိနပ္ခေရစီျဖစ္ လြန္းသူလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ သူ႔ဖိနပ္စင္မွာ ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ ဖိနပ္ေတြ ကုိ အစီအရီထားတယ္။ ဖိနပ္တစ္ရံကုိ က်ပ္ေလးငါးရွစ္ေသာင္း တန္တာအထိ သူ႔ဖိနပ္စင္မွာ ရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္လုိ အဘုိးႀကီး ေပါက္စအဖုိ႔ အံ့ၾသစရာကုိ ျဖစ္လုိ႔။ သူ႔အေျပာအရေတာ့ ႏွစ္သိန္း ခြဲ၊ သုံးသိန္းေပးရတဲ့ ဖိနပ္ေတြလည္း ေစ်းကြက္ထဲမွာ ရွိေနသတဲ့။ ဝယ္သူရွိလုိ႔ ေရာင္းသူရွိေနတာလား၊ ေရာင္းသူရွိလုိ႔ ဝယ္သူရွိေန တာလား၊ သူတုိ႔လုိ ေခတ္လူငယ္ေတြအဖုိ႔ ဖိနပ္ေတြက ဂုဏ္ရည္ ျပပစၥည္းျဖစ္ေနၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေျခဖဝါးေအာက္မွာ ထား မယ့္ ဖိနပ္တစ္ရံအတြက္ ေငြပမာဏ မ်ားမ်ား မသုံးႏုိင္ဘူး။ မသုံး ခ်င္ဘူး။ မသုံးရက္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔က သူတုိ႔မွ်သာျဖစ္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္က ကြၽန္ေတာ္သာျဖစ္တယ္။

          ေစ်းကြက္ထဲမွာေတာ့ ဖိနပ္အဆင္ ဒီဇုိင္းမ်ဳိးစုံက အရြယ္ အစားမေရြး အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ဝင္ေနတယ္။ တ႐ုတ္က ဝင္တယ္၊ ယုိးဒယားကလည္း ဝင္တယ္၊ ေဟာင္ေကာင္တုိ႔၊ ဥေရာပတုိ႔လုိ ႏုိင္ငံ ေတြကလည္း ဝင္ေနတဲ့အျပင္ အေမရိကန္ကလည္း ဝင္ေန တယ္။ ဖိနပ္တစ္ခုတည္းနဲ႔တင္ ႏုိင္ငံျခားေငြသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ႏွစ္စဥ္ အသုံးျပဳေနရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ငယ္ငယ္ကေတာ့ ရြာ လြတ္ ဖိနပ္ဆုိတာ ရွိခဲ့ေပမယ့္ အခုေတာ့ ရွိမွ ရွိေသးရဲ႕လား မသိ ဘူး။ ရာဘာကုန္ၾကမ္းလည္း ထြက္တယ္။ သားေရကုန္ၾကမ္း လည္း ထြက္တယ္။ ထြက္သမွ် ကုန္ၾကမ္းေတြကုိ တရားဝင္ေရာ တရားမဝင္ပါ ျပည္ပ တင္ပုိ႔တယ္။ အလုပ္သမားေတာင္ တင္ပုိ႔ လုိက္ေသးတယ္။ ျမန္မာကုန္ၾကမ္းနဲ႔ ျမန္မာအလုပ္သမားက ျပည္ပမွာ လုပ္လုိက္တဲ့ ဖိနပ္ကုိ ျပည္တြင္းျပန္သြင္းၿပီး ျပန္စီး ၾကတယ္။ ေတြးၾကည့္တာနဲ႔တင္ ေပ်ာ္စရာႀကီး။

          ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေႏြ၊ မုိး၊ ေဆာင္း မႏၲေလးသားေရဖိနပ္ ကုိပဲ စီးျဖစ္တယ္။ ေဒသစြဲႀကီးလုိ႔ မဟုတ္သလုိ ျပည္တြင္းအလုပ္ အကုိင္ေတြကို တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာက ျဖည့္ဆည္းေနတာ လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေစ်းႏႈန္းသင့္တယ္၊ ရာသီဥတုနဲ႔ ကုိက္ညီ တယ္၊ စီးရတာ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ အဆင္ေျပတယ္၊ သားေရဖိနပ္ လုပ္သူေတြ ရွိေနသေရြ႕ ဆက္ၿပီး စီးျဖစ္ေနဦးမွာပါ။ မိတ္ေဆြတုိ႔ ေရာ ဘာဖိနပ္ေတြ စီးျဖစ္ၾကလဲ။ မိတ္ေဆြတုိ႔ ေျပာတဲ့ ဖိနပ္ပုံျပင္ ေတြ ကြၽန္ေတာ္ နားေထာင္ခ်င္ပါေသးတယ္။      ။

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here