Home စာအုပ္အၫႊန္း ႏွင္းဆီသင္းတဲ့ လမ္း ႏွင္းဆီခင္းတဲ့ လမ္း

ႏွင္းဆီသင္းတဲ့ လမ္း ႏွင္းဆီခင္းတဲ့ လမ္း

202
0
Advertise Here

 

၂၀၁၆-ေဖေဖၚဝါရီလထုတ္၊ ေမာ္ကြန္း မဂၢဇင္း အမွတ္(၃၂) စာအုပ္စင္က႑မွ စာအုပ္အညႊန္းျဖစ္ပါသည္။

သင့္ေနာ္ ေရးသည္။

Advertise Here

ႏွင္းဆီေအာင္ကုိ ဝတၴဳတုိေရးသူအျဖစ္ သိသူအခ်ဳိ႕ ရွိေကာင္းရွိပါမယ္။ ၾကည္ေဇာ္ဝင္းကုိေတာ့ ဝတၴဳေရးသူအျဖစ္သိသူ ႏွင္းဆီေအာင္ထက္ ပုိမ်ား ႏုိင္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာက လူအခ်ဳိ႕ပဲသိမွာပါ။ တအားႀကီး နာမည္ႀကီးသူ ေတြမွ မဟုတ္ဘဲ။ ကနဦးမွာ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္စလုံးဟာ ဝတၴဳတုိေတြအေရး မ်ားခဲ့ၾကတယ္။ Best Seller မဟုတ္သည့္တုိင္ ႏွစ္ေယာက္ကုိယ္စီမွာ ဝတၴဳတုိေပါင္းခ်ဳပ္ေတြ ကုိယ္စီထုတ္ၿပီးသားေတြနဲ႔ေပါ့။ ၾကည္ေဇာ္ဝင္းက စီနီယာ။ သူက အခု ေတာင္ဒဂုံမွာ စာအုပ္အေရာင္းဆုိင္နဲ႔ ထုတ္ေဝေရးႏွစ္ခု တြဲၿပီးၿငိမ့္ေနရဲ႕။ ႏွင္းဆီေအာင္က ၂ဝ၁၂ တုန္းက ‘လက္ယက္တြင္း’ ဝတၴဳတုိ ေတြနဲ႔ က်ပ္ျပင္သဟာယစာဖတ္သင္းရဲ႕ တစ္ႏွစ္တာအေကာင္းဆုံးဆုကုိ အရယူခဲ့ၿပီး အခုအမရပူရမွာ အေျခခ်ေနဆဲေပါ့။ ၂ဝ၁၃ မွာ စိတ္ကူူးခ်ဳိခ်ဳိက ေန ‘အေရာင္ေျပာင္းေထာင့္’ ထြက္လာၿပီး အခု ၂ဝ၁၆ မွာ ၾကည္ေဇာ္ဝင္း စာေပကေန ‘လမ္းကေလးရဲ႕ လက္ေဆာင္’ထြက္လာေတာ့ ဝတၴဳတုိေပါင္း ခ်ဳပ္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ရသေဆာင္းပါးမ်ားစုစည္းမႈလုိ႔ Sub-Heading တပ္လာပါတယ္။

          ဖတ္ၾကည့္ေတာ့…

ဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါ ဆြဲေဆာင္မႈေတြနဲ႔ ျပည့္သိပ္ေနတယ္။ ဖတ္ရင္းနဲ႔ သူ႔စာေတြကုိ ၿငိသြားတယ္။ ေဆာင္းပါး။ ရသေဆာင္း ပါးတဲ့။ စင္စစ္ေတာ့ အဲဒီသေဘာထက္ အက္ေဆးဘက္ကုိ ပုိၿပီး ေရာက္ေနတဲ့ စာေတြပဲလုိ႔ နားလည္ခံစားမိတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္တစ္မ်ဳိး လွည့္စဥ္းစားရင္ ဇာတ္ေကာင္ (သက္ရွိ/သက္မဲ့) ပါတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြလုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ၂ဝ၁၂ ေနာက္ပုိင္းမွာ ႏွင္းဆီေအာင္က မႏၲေလးက ထုတ္တဲ့ ျမနႏၵာဂ်ာနယ္နဲ႔ မႏၲေလး ေခတ္ဂ်ာနယ္ေတြမွာ အပတ္စဥ္လုိလုိ ေဆာင္းပါးေတြ အလ်င္ မျပတ္ေရးခဲ့တဲ့ ပင္တုိင္ေဆာင္းပါးရွင္ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီေဆာင္း ပါးေတြထဲက သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ ၃၃ ပုဒ္ကုိ ေရြးၿပီး က႑ရွစ္ခု ခြဲျခား ေပးလုိက္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသုိ႔၊ လမ္း၊ ၿမိဳ႕သစ္၏ ရသမ်ား၊ အတည့္ျမင္ကြင္း၊ ပန္းကေလးမ်ားသုိ႔၊ ေအာက္ေမ့ျခင္း၊ အုိင္တီ ထဲတြင္ ကူးခတ္ျခင္းနဲ႔ သဘာဝသုိ႔ ဦးညႊတ္ျခင္း။

ဒီအက္ေဆးေတြဟာ မႏၲေလးရဲ႕ ကာလေပၚပုံရိပ္ေတြပဲ။ အထူးသျဖင့္ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတဲ့ ၿမိဳ႕သစ္ခံစားမႈေတြပဲ။ အရြယ္သုံးပါး မိန္းမသားေတြရဲ႕ ခံစားမႈေတြ၊ လူေနမႈပုံစံသစ္ေတြ၊ ဘဝ႐ုပ္ပုံကားခ်ပ္ေတြ၊ တစ္ဝမ္းတစ္ခါးအတြက္ အရပ္တစ္ပါးက ေရႊ႕ေျပာင္းလာခဲ့ၾကသူေတြ၊ ျပဳန္းတီးေလ်ာ့ပါးသြားတဲ့ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ေတြ၊ ေလ်ာ့ရဲဆုတ္ယုတ္သြားတဲ့ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ ေတြ၊ တစ္စတစ္စ ထိပါးခံရၿပီး နိမ့္က်ဆုံး႐ႈံးလာတဲ့ လူ႔အခြင့္ အေရးကိစၥေတြ၊ အမုိးအကာမရွိ က်ဴးလုိ႔ သတ္မွတ္ခံရမႈေတြ၊ ေခတ္သစ္မႏၲေလးမွာ ဘယ္သုိ႔ဘယ္ပုံ စီးေမ်ာေနရသလဲ၊ သူတုိ႔ က ဘာေတြကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကဆဲလဲ၊ သူတုိ႔ကုိ စိန္ေခၚေနတဲ့ အေၾကာင္းျခင္းရာေတြက ဘာေတြလဲ။ ႏွင္းဆီေအာင္ဆီကတစ္ဆင့္ စူးစူးနစ္နစ္ သိခြင့္ရၾကၿပီ။

‘လမ္းကေလးရဲ႕ လက္ေဆာင္’မွာ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ ႏုိင္ငံတကာအခင္းအက်င္း၊ လူ႔ အခြင့္အေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး စသျဖင့္ လက္ရွိခံစားမႈအစုစုကုိ သိပ္သိပ္သည္းသည္း ထည့္သြင္း ထားတယ္။ အားလုံးဟာ ေခတ္ၿပိဳင္႐ုပ္ပုံလႊာေတြကို သုံးသပ္ခ်က္ ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ တစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္ အခ်ိန္နဲ႔ တစ္ေျပးညီ သူေရးခဲ့တာေတြဟာ ထိထိရွရွရွိလွတာ ေတြ႕ရတယ္။ ေခတ္သစ္မႏၱေလး လူသားပုံတူေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ မႏၲေလးရဲ႕ အတြင္းသားေတြေပါ့။ ခံစားႏုိင္စြမ္းနဲ႔သာ တင္ဆက္လုိ႔ရတဲ့ အမ်ဳိးအစားပါပဲ။

ဝတၴဳတုိအေရးေကာင္းတဲ့၊ စကားေျပႏုိင္နင္းတဲ့၊ သမုိင္းကုိ ထဲထဲဝင္ဝင္ရွိတဲ့၊ စာဖတ္နာသူတစ္ဦးျဖစ္တယ္လုိ႔ ႏွင္းဆီေအာင္ ကုိ သူ႔အက္ေဆးေတြက ညႊန္ျပေနတယ္။ သူက ဘာကုိမဆုိ ထိထိ ရွရွ ခံစားႏုိင္စြမ္းရွိသူျဖစ္ၿပီး သူတထူးကုိ ကူညီဖုိ႔ ကူညီႏုိင္ခြင့္ ရွာ ႀကံဖုိ႔ ဝန္မေလးသူလည္း ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ ႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္ ရဲ႕ ရပုိင္ခြင့္ေတြအတြက္လည္း သူက အက်ဳိးေဆာင္ပဲ။ ႏုိင္ငံ့အေရး ႏုိင္ငံေရးအတြက္ေတာ့ သူဟာ ဘယ္တုန္းကမွ စိတ္ေအးခ်မ္းသာ မရွိခဲ့။ သူက တစ္ကုိယ္ေတာ္ NGO လည္း ျဖစ္ခဲ့။ သဘာဝပတ္ ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္သူ Environmentalist တစ္ ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့။ ေတာင္မင္းေျမာက္မင္း မကယ္ႏုိင္ၾကတဲ့ ဘဝမွာ ႏွင္းဆီေအာင္ဟာ သူကယ္လုိ႔ ရႏုိင္သမွ်ကုိ ကယ္ႏုိင္သေလာက္ ကယ္ခဲ့သူျဖစ္ခဲ့။

သူက ဝတၴဳဖန္တီးသူဘဝကေန ဂ်ာနယ္လစ္တစ္ေယာက္ ဘဝကုိ ရသနဲ႔ ကူးေျပာင္းခဲ့ရာမွာ လမ္းကေလးရဲ႕လက္ေဆာင္ဆုိ တဲ့ အက္ေဆးေတြ ထြက္ေပၚလာခဲ့တာ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီအက္ေဆး ေတြဟာ သူ႔ရင္ထဲက အျမဳေတေတြ ျဖစ္ေနတာ အထင္အရွား ေတြ႕ရတယ္။ ကုိယ့္လူမ်ဳိး၊ ကုိယ့္တုိင္းျပည္ရဲ႕ ပကတိကိစၥေတြ အေပၚ ရင္နဲ႔အမွ် ဆုိ႔နင့္ေနတာေတြကို ႏွင္းဆီေအာင္က ေဝမွ် တာျဖစ္တယ္။ အေျဖရွာရာမွာ အကူအညီေတာင္းခံတာျဖစ္ တယ္။ သတိမမူမိေသးတာကုိ သတိမူမိေအာင္ ႏႈိးေဆာ္သူျဖစ္ တယ္။ တုိင္းေရးျပည္ေရး စိတ္မေအးၾကသူေတြအတြက္ အားေပး စကား လက္ဆင့္ကမ္းသူျဖစ္တယ္။ သံသယရဲ႕ သံသရာကုိ မီး ေမာင္းထုိးျပသူျဖစ္တယ္။ လူမ်ဳိးေရးနဲ႔ ဘာသာေရးေတြကို အသုံးခ်ၿပီး ႏုိင္ငံကုိ နစ္မြန္းေအာင္ ႀကံစည္သူေတြရဲ႕ အႏၲရာယ္ ကုိ သတိထားၾကရေလေအာင္လည္း ႏွင္းဆီေအာင္က အခ်က္ ေပးျပန္ပါတယ္။

ဘဝအေမာေတြကုိယ္စီနဲ႔ ေန ေနၾကရတဲ့ အခုိက္အတန္႔မွာ ေျဖဆည္ရာကုိ ဘယ္လုိရွာၿပီး ဘယ္လုိ သက္သာေအာင္ ႀကံ ေဆာင္ၾကရမလဲဆုိတဲ့ကိစၥဟာ လူတုိင္းအတြက္ အေရးႀကီး တယ္။ ဒါမ်ဳိးက လူတုိင္းမွာ ေသခ်ာေပါက္ ႀကံဳရေပမယ့္ တခ်ဳိ႕က ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ဘာျဖစ္လုိ႔ ျဖစ္ေနမွန္း သိၾကတာမဟုတ္ဘူးေလ။ သတိမမူေတာ့ ဂူကုိ ဘယ္ျမင္ၾကမွာတုံး။ ဒါေတြကုိ ႏွင္းဆီ ေအာင္က သူ႔အက္ေဆးေတြထဲကေန လွစ္ ဟထားတယ္။ ေလာကသဘာဝနဲ႔လူ႔ သဘာဝေတြကုိလည္း သူက တစ္ဆစ္စီသီ ထားတယ္။ သူ႔စာေတြဖတ္ရတဲ့အခါ စြယ္ စုံက်မ္းတစ္ခုကုိ ႀကံဳသလုိ လွန္ၾကည့္လုိက္ ရသလုိပဲေလ။

သူသိသမွ်၊ သူခံစားရသမွ် သူက ေဝငွတဲ့အခါ သူေျပာျပေလေလ ကုိယ္က ပုိပုိၿပီး သိခ်င္ေလေလ၊ သူခံစားျပေလေလ ကုိယ္က ပုိပုိၿပီး ခံစားခ်င္ေလေလျဖစ္လာ တယ္။ ဒါဟာ သူ႔ဆီမွာ ဘာေတြ ဘယ္ေလာက္အထိ ရွိေနသလဲ ဆုိတာကုိ ျပေနတယ္လုိ႔ပဲ ယူဆခ်င္တယ္။ သူက စာဖတ္သူကုိ သူ႔ စိတ္ရင္းေစတနာအမွန္နဲ႔ သူ႔ရင္ထဲက ေဝဒနာ(ေစတနာ)ေတြကုိ ဖြင့္အံတင္ဆက္တာျဖစ္တယ္။ ဒီတင္ဆက္မႈဟာ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ မသြားဘူး။ တန္ဖုိးတစ္ခုေပၚ ထြက္တယ္။ လမ္းကေလးက ေပးတဲ့ လက္ေဆာင္ဟာ အမ်ားစုအတြက္ ႏွစ္လုိဖြယ္ရာေကာင္းတဲ့ လက္ေဆာင္တစ္ခုျဖစ္လာတယ္။ ေပးသူက သန္႔သန္႔ေလးေပး လုိ႔ လက္ခံရရွိသူကလည္း ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးမႈ ရွိၾကရတာမ်ဳိးပါ။

မႏၱေလးမွာ ေမြး၊ မႏၱေလးမွာေနၿပီး ၿမိဳ႕သစ္မွာ သြားႀကီးၾက ရတဲ့ မေလးသူ မႏၲေလးသားေတြရဲ႕ ဘဝကုိ စာနာႏုိင္သူေတြဟာ မႏၲေလးမွာပဲရွိတာပါ။ ရြာေနျပည္ ထုိင္ဆုိတဲ့ စကားလုံး၊ ေဝါဟာ ရ၊ အသုံးအႏႈန္းဟာ အေရာင္မွိန္မွိန္ကေလးပဲရွိေတာ့တာ ေဒသ ခံေတြ သိၾကေပမယ့္ ဘာဆုိဘာမွ မတုံ႔ျပန္ႏုိင္ၾကပါဘူး။ ေခတ္ ေတြ၊ စနစ္ေတြ၊ လူေတြ၊ ေနရာထုိင္ခင္းေတြ၊ ႐ုပ္ဝတၴဳပစၥည္းေတြ၊ ဖန္တီးမႈေတြ ႐ုတ္ျခည္း႐ုတ္ျခည္း ေျပာင္းလဲလာလုိက္ၾကတာ ဟာ မ်က္စိေအာက္မွာတင္ပဲ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ရွိလြန္းေနတယ္ ေလ။ ဒါကုိ သတိမူမိေအာင္၊ မွတ္မွတ္ သားသား ရွိၾကရေအာင္၊ စူးစူးနစ္နစ္ ခံစားႏုိင္ေအာင္ တပ္လွန္႔ၾကရသူေတြက သတင္းစာဆရာေတြ၊ သတင္းသမားေတြ၊ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြသာျဖစ္တယ္။ သူတုိ႔က ေန႔စဥ္ကိစၥေတြအေပၚ အာ႐ုံအျပည့္ထား ေနၾကရသူေတြဆုိေတာ့ ျဖတ္သန္းမႈအစု စု အတြက္ မွတ္တမ္းျပဳၾကရတယ္။ ႏွင္းဆီ ေအာင္က အဲဒီအသုိင္းအဝန္းထဲကုိ ေရာက္ခဲ့တဲ့ ကာလတစ္ခုအတြင္း သူ႔ အတြင္းစိတ္မွာ တြယ္ၿငိစြဲကပ္လာတဲ့ အေၾကာင္းျခင္းရာေတြကုိ သူက သူ႔ သဘာဝအတုိင္း ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ တင္ဆက္ လုိက္လုိ႔ မႏၲေလးရဲ႕ ေခတ္ေပၚ ၿမိဳ႕ျပလူမႈအဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ပစၥကၡတ္ ကုိ ဇာတ္လမ္း မွတ္တမ္း Docu-Drama အျဖစ္ ထိေတြ႕ ခြင့္ရၾက ႐ုံသာမက တုိင္းႏုိင္ငံ ျပည္ရြာအေရး ေမွ်ာ္ေတြးရမႈကုိပါ သူက အဆစ္ထည့္ေပးလုိက္ပါေသးတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်နပ္အားရ ရွိလွပါတယ္။

လမ္းကေလးရဲ႕လက္ေဆာင္ဟာ လူတုိင္းအတြက္ အဖုိး တန္လွပါရဲ႕လုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လုိက္ပါရေစ။     ။

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here