Home အက္ေဆး ျပန္လာခဲ့ပါ ေမတၱာေတးသံ

ျပန္လာခဲ့ပါ ေမတၱာေတးသံ

230
0
Advertise Here

၂၀၁၆-မတ္လထုတ္၊ေမာ္ကြန္း မဂၢဇင္း အမွတ္(၃၃)မွ အက္ေဆး ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စုမြန္ ေရးသည္။

ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာအရပ္၊ သင့္ေတာ္ ေလ်ာက္ပတ္တယ္လို႔ ယူဆရတဲ့အရပ္ မွာ အေျခခ်ေနထိုင္ရင္း ကိုယ့္ဇာတိၿမိဳ႕ သံတြဲကို မျပန္ျဖစ္သည့္ ႏွစ္ေတြ မၾကာ ခဏ ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ငယ္တုန္းရြယ္တုန္းမွာ ေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳအသစ္ေတြ ရွာေဖြ ရင္း၊ အသိပညာအသစ္ေတြ ဆည္းပူးရင္း ဇာတိၿမိဳ႕ကို ေမ့ေဖ်ာက္ထားခဲ့ရဖူးသည္။

Advertise Here

သို႔ေသာ္ အသက္အရြယ္ကေလး ရလာသည္ႏွင့္အမွ် ဇာတိၿမိဳ႕သည္ လြမ္းစရာျဖစ္လာ၏။ မၾကာခဏ ျပန္ခ်င္မိလာ၏။ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝက တစ္ေျမတည္းေန၊ တစ္ေရတည္းေသာက္၊ တစ္ေဒသတည္းသား ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ မ်က္ႏွာတို႔ကို ျမင္ ေယာင္လာမိသည္။ ေဒသထြက္အစားအစာေလးမ်ားကို လြမ္း သည္။ ေမြးရပ္ေျမကို ေျခခ်ခ်င္သည္။ ေမြးရပ္ေျမ၏ ေလကို ႐ွဴ႐ႈိက္ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ စိတ္သြားတိုင္း ကုိယ္မပါခဲ့သည့္ ႏွစ္ မ်ားစြာရွိခ့ဲေလသည္။

ကြၽန္မတို႔ၿမိဳ႕တြင္ ကမၻာေပၚ၌ အထင္ရွားဆံုး ဘာသာႀကီး ေလးခုျဖစ္သည့္ ခရစ္ယာန္၊ အစၥလာမ္၊ ဟိႏၵဴႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ တို႔ကို အသီးသီး ကိုးကြယ္ၾကသည့္ ဘာသာဝင္မ်ား ေနထိုင္ၾက သည္။ မိမိတို႔ ယံုၾကည္သက္ဝင္မႈအလိုက္ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ ကာ ျပႆ  နာတစ္စံုတစ္ရာမရွိဘဲ ႏွစ္ကာလမ်ားစြာ အတူတကြ ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။ အတူတကြ ေရာင္းဝယ္ ေဖာက္ကားၾကသည္။

ဘာသာေရး ပြဲေတာ္မ်ားရွိလွ်င္ အျပန္အလွန္သြားေရာက္ လည္ပတ္ၾကသည္။ ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ ဘာသာေရး ပြဲေတာ္မ်ား တြင္ အလွဴမုန္႔ပဲသေရစာမ်ားကို ဘာသာမတူသူ မိတ္ေဆြမ်ားထံ ေဝၾကငွၾကသည္။ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ား၏ အိဒ္ေန႔ပြဲေတာ္ တြင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မိတ္ေဆြမ်ားက စမိုင္ဆိုသည့္ မုန္႔ကုိ တခံု တမင္ သြားစားၾကသည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္မ်ား၏ ခရစၥမတ္ ပြဲေတာ္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ားကိုလည္း သြားေရာက္လည္ပတ္ၾကသည္။

ငယ္စဥ္က ကြၽန္မတုိ႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္စုသည္ စာနီေတာင္ ဟုေခၚသည့္ ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းေတာင္ကုန္းေပၚတြင္ က်င္းပေသာ ဂ်ဴဗလီပြဲေတာ္၌ ရခုိင္႐ုိးရာ အကယိမ္းအဖြဲ႕တြင္ ဝင္ကကာ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲခဲ့ဖူးသည္။

ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ရာ ဘာသာတရားမတူသည့္ ကေလး ငယ္မ်ားသည္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အတူတကြ ပညာသင္ ၾကားၾကသည္။ အတူတကြ ေဆာ့ကစားခဲ့ၾကသည္။ တစ္ေျမ တည္းတြင္ေန၍ တစ္ေရတည္းေသာက္ကာ အတူတကြ ႀကီးျပင္း ခဲ့ၾကသည္။

ကြၽန္မတို႔ငယ္စဥ္ကာလတစ္ေလွ်ာက္တြင္ သူငယ္တန္းမွ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းအထိ စာသင္ၾကားေပးခဲ့ၾကသည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ထက္ဝက္ခန္႔မွာ အစၥလာမ္ဘာသာ ကိုးကြယ္သည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ဝလံုးကေလးမ်ား ဝိုင္းဝိုင္း ေရးရန္ သင္ေပးခဲ့သည့္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ ဆရာမႀကီးမ်ားကို ကြၽန္မ ယေန႔တုိင္ မေမ့ႏုိင္။

ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔၏ အထြဋ္အျမတ္ထားရာ ဘာသာေရးပြဲေတာ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ တန္ေဆာင္မုန္းလ ကထိန္ ပြဲေတာ္တြင္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား၌ ပေဒသာပင္မ်ားသီးၾကရ သည္။ ေက်ာင္းကထိန္အတြက္ ၿမိဳ႕အနီးဝန္းက်င္ရွိ ေက်းရြာ မ်ားသို႔ အလွဴခံထြက္ၾကလွ်င္ အစၥလာမ္ဘာသာကိုးကြယ္သည့္ ေယာက္်ားေလးသူငယ္ခ်င္းမ်ားက စက္ဘီးနင္း၍ လိုက္ပို႔ေပး ၾကသည္။ တစ္အိမ္ဝင္ တစ္အိမ္ထြက္ကာ ဝိုင္းဝန္း၍ အလွဴခံေပး ၾကသည္။

မိမိတို႔အတန္းမွ ပေဒသာပင္အလွဆံုးျဖစ္ေစရန္ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား တက္ညီလက္ညီႏွင့္ ပေဒသာပင္ကို အလွဆင္ၾကသည္။ ကြၽန္မတို႔ငယ္စဥ္က ထုိသို႔ အားႀကိဳးမာန္ တက္ ပေဒသာပင္ အလွဆင္ေနသူမ်ားထဲတြင္ အစၥလာမ္ဘာ သာကိုးကြယ္သည့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။ ပိုက္ဆံ က်ပ္တန္ အသစ္မ်ားကို ပေဒသာပင္တြင္ ခ်ိတ္ဆြဲရန္ ငွက္႐ုပ္ ကေလးမ်ား၊ ရွပ္အက်ႌပံုစံေလးမ်ား၊ ၾကယ္ပြင့္ေလးမ်ား စသျဖင့္ ပံုစံမ်ဳိးစံုျဖင့္ ေခါက္ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ မြတ္စလင္ သူ ငယ္ခ်င္းမ်ား၏ စိတ္ကူးႏွင့္ လက္ရာတို႔မွာ ေကာင္းလြန္းသျဖင့္ ကြၽန္မတို႔က အတုယူၾကသည္။ ကြၽန္မတို႔နည္းတူ သူတို႔လည္း ေပ်ာ္ရႊင္ၾကသည္။

ကြၽန္မႏွင့္ ငယ္စဥ္ကတည္းက တတြဲတြဲခင္မင္ခဲ့ၿပီး ယေန႔ တုိင္ တိုက္ဆိုက္မႈရွိတုိင္း လြမ္းဆြတ္သတိရသည့္ ငယ္သူငယ္ ခ်င္းမ်ားတြင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားသာမက အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားလည္း ပါသည္။ ခရစ္ယာန္ ဘာသာဝင္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားလည္းပါသည္။ ကြၽန္မ၏ မိဘ မ်ားသည္ မည့္သည့္အခါကမွ် ‘ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ သူငယ္ခ်င္း မလုပ္ရ၊ မခင္မင္ရ’ ဟု ေျပာဆိုခဲ့ျခင္း မရွိ။

ထိုသူငယ္ခ်င္းမ်ားသည္ မည္သည့္အခါကမွ် ကြၽန္မအား အႏိုင္က်င့္ျခင္း၊ အေကာက္ႀကံျခင္း၊ ေခ်ာက္ခ်ျခင္း မႀကံဳဖူးခဲ့။ ကြၽန္မကသာ သူတို႔အေပၚ ဗိုလ္က်ခဲ့ဖူးသည္။ အႏိုင္ယူခဲ့ဖူးသည္။ ကြၽန္မႏြဲ႕ဆိုးဆိုးတိုင္း ရယ္က်ဲက်ဲျဖင့္ အေလွ်ာ့ေပးတတ္သည့္ ဘာသာျခားသူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ကြၽန္မ ေကာင္းစြာမွတ္မိေနဆဲ ျဖစ္သည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္၊ မူလတန္းေက်ာင္းသူ အရြယ္က ကြၽန္မတို႔ၿမိဳ႕တြင္ ‘ေမတၱာေတးသံ’ဟု အမည္ရသည့္ အေပ်ာ္တမ္းတီးဝိုင္းငယ္ေလးတစ္ခု ရွိခဲ့ဖူးသည္။ အေပ်ာ္တမ္း ဟု ဆိုေသာ္လည္း ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတစ္ခုျဖစ္သည့္ ကြၽန္မတို႔ေဒသ တြင္ နာမည္ႀကီးသည္။ လူႀကိဳက္မ်ားသည္။ ပြဲလမ္းအခမ္းအနား တစ္ခုရွိလွ်င္ ေမတၱာေတးသံအဖြဲ႕ကို ငွားၾကသည္။ အဖြဲ႕ကပင္ တီး ခတ္ရသည္။ ဆိုၾကရသည္။ ကၾကရသည္။ သႀကၤန္၊ သီတင္းကြၽတ္ ကဲ့သုိ႔ ဘာသာေရးပြဲေတာ္ အခမ္းအနားမ်ားတြင္လည္း ျပဇာတ္မ်ား ကၾကသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ အေရးႀကီးပုဂၢိဳလ္မ်ား လာ လွ်င္လည္း ေမတၱာေတးသံက တာဝန္ယူ ေဖ်ာ္ေျဖရသည္။

ထိုတီးဝိုင္းတြင္ ပါဝင္သူမ်ားသည္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ေမာင္ ႏွမ ရင္းခ်ာမ်ားကဲ့သုိ႔ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ရွိၿပီး ကူညီ႐ုိင္းပင္းၾကသည္။ စုစုစည္းစည္းရွိၿပီး အၿမဲတေစ တက္ၾကြေနတတ္သည့္ အဖြဲ႕ဝင္ မ်ားအနက္ ကြၽန္မ၏အေဒၚလည္း တစ္ဦးအပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ကြၽန္မငယ္စဥ္က အေဒၚ၏ ထိန္းေက်ာင္းျပဳစုျခင္းကို ခံခဲ့ရသူ ျဖစ္ရာ သူသြားသမွ် ေနရာတိုင္းကို ကြၽန္မအား ေခၚေဆာင္သြား ေလ့ရွိသည္။ ေမတၱာေတးသံအဖြဲ႕၏ အက၊ အဆို၊ အတီးေလ့က်င့္ သည့္ ေနရာမ်ားသို႔ လိုက္ရသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကြၽန္မ မွတ္မိသေလာက္ ထိုစဥ္က မ.ယ.က ႐ုံးဟုေခၚသည့္ အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး႐ုံးတြင္ ဇာတ္တိုက္ရသည္။

တစ္ခါက ေမတၱာေတးသံ အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦး၏ ေနအိမ္သို႔ သြားကာ တီးၾကဆိုၾကသည့္ ညတစ္ညကို ကြၽန္မေကာင္းစြာ မွတ္မိေနသည္။ ကင္ဆာေရာဂါေၾကာင့္ မၾကာခင္ ရက္ပိုင္း အတြင္း ဘဝကူးေတာ့မည့္ သူ၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္တြင္ ေမတၱာ ေတးသံ ဝိုင္းေတာ္သားမ်ား၏ အတီးအဆုိျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ေစခ်င္ သည္ဟုဆိုကာ သူက ဖိတ္ေခၚခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ခုတင္ေပၚတြင္ ပက္လက္အေနအထားျဖင့္ လဲေလ်ာင္းေနသည့္ မိတ္ေဆြႀကီးကို ႏႈတ္ဆက္ေနေသာ တီးမႈတ္သံမ်ား၊ သီခ်င္းသံမ်ားႏွင့္ မ်က္ရည္စ မ်ားကို ကြၽန္မ မည္သို႔ ေမ့၍ ရပါမည္နည္း။

ထိုအရာသည္ ေမတၱာေတးသံအဖြဲ႕ကို ကြၽန္မ စြဲစြဲထင္ထင္ မွတ္မိေနသည့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ေမတၱာေတးသံ အဖြဲ႕တြင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားလည္း ပါဝင္ခဲ့သလို အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္မ်ားလည္း ပါဝင္ခဲ့သည္။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ရင္းႏွီး ခ်စ္ခင္ကာ ၿငိမ္းခ်မ္းလွပေသာ၊ အတုယူဖြယ္ေကာင္းေသာ လူ႔အသိုက္အဝန္းေလးတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေမတၱာေတးသံ ထံုမႊမ္း ေသာ လူ႔အသိုက္အဝန္းကေလးဟု ကြၽန္မက တင္စားခ်င္သည္။ သူတုိ႔အသက္ေတြႀကီးသြားေသာ္ သူတို႔၏ သားသမီးမ်ဳိးဆက္မ်ား ျဖစ္သည့္ ကြၽန္မတို႔သည္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္လာခဲ့သည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ၁၅ႏွစ္ခန္႔က ကြၽန္မ ဇာတိေျမမွ ထြက္လာ သည့္အခ်ိန္တြင္ ေမတၱာေတးသံအဖြဲ႕၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကတျဖည္း ျဖည္း တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ေနေပၿပီ။ တစ္ခ်ိန္က တက္တက္ၾကြ ၾကြႏွင့္ ပြဲတိုင္းေက်ာ္ခဲ့သည့္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားသည္လည္း အသက္ေတြ ႀကီးကာ မိသားစုတာဝန္မ်ားႏွင့္ မအားလပ္ႏိုင္ၾကေတာ့။ ကြၽန္မ တို႔ မ်ဳိးဆက္သည္လည္း အေပ်ာ္တမ္းတီးဝိုင္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ ေမတၱာေတးသံကို အေမြဆက္ခံေသာ မ်ဳိးဆက္ ျဖစ္မလာခဲ့။ ေရ ၾကည္ရာျမက္ႏုရာကို ေဝးလြင့္ထြက္ခြာသြားရမည့္ မ်ဳိးဆက္ျဖစ္ လာခဲ့သည္။

တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးစြာ ယွဥ္တြဲေနထိုင္ခဲ့သည့္ အျခားေသာ အတိတ္ကာလ သာဓကမ်ားစြာရွိခ့ဲသည္။ ကြၽန္မ တုိ႔ၿမိဳ႕၏ အခ်ဳိ႕ ရပ္ကြက္ႏွင့္ ေက်းရြာမ်ားသည္ မိုးရာသီတြင္ ေရႀကီးေရလွ်ံ၍ ေႏြရာသီတြင္ ေရအလြန္ရွားပါးသည့္ ရပ္ကြက္ မ်ားျဖစ္သည္။ ကြၽန္မတို႔ငယ္စဥ္က ေသာက္သံုးေရရရွိရန္အတြက္ ေရစည္တြန္းလွည္းႀကီးမ်ားတြန္းကာ ယခု ေတာင္ဘက္ကား ဂိတ္ရွိ ေရတြင္းမ်ား၌လည္းေကာင္း၊ ဗလီေတာင္ဟု လြယ္လြယ္ ေခၚသည့္ ဗလီႀကီးၿခံဝင္းထဲ၌လည္းေကာင္းေရသြားခပ္ရသည္။ ဗလီမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားကလည္း လူမ်ဳိးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး ေရခပ္ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။

ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကြၽန္မတို႔ရပ္ကြက္၌ အုတ္ေရကန္ငယ္ တစ္ခု တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ထိုေရကန္အတြက္ အလွဴေငြမ်ား မတည္လွဴဒါန္းသူမ်ားအနက္ အုတ္၊ သဲ၊ ေက်ာက္၊ ဘိလပ္ေျမ အစရွိသည့္ အိမ္ေဆာက္ပစၥည္းမ်ား ေရာင္းခ်သည့္ အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္ မာမူႀကီးမိသားစု၏အလွဴလည္း ပါဝင္ခဲ့သည္။

အလားတူ မိုးတြင္းကာလ ေရႀကီးေရလွ်ံသည့္ ေက်းရြာ မ်ားတြင္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားေနထိုင္သည့္ ရပ္ကြက္ႏွင့္ ေက်းရြာမ်ား ပါဝင္ေလ့ရွိရာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားက ထမင္းထုပ္မ်ား ဝိုင္း၍ ပို႔ၾကသည္။ အေရးႀကီးလွ်င္ ေသြးစည္းကာ အျပန္ အလွန္ကူညီ႐ုိင္းပင္းခဲ့သည့္ အေလ့အထေကာင္းေလးမ်ား ျဖစ္ ေလသည္။

ကြၽန္မေမြးဖြားႀကီးျပင္းရာၿမိဳ႕သည္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္ခဲ့သည့္ၿမိဳ႕ဟု ဘိုးဘြားမ်ားက ေျပာစမွတ္ ျပဳခဲ့ၾကသည္။ လြတ္လပ္ေရး ကာလေနာက္ပိုင္း ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ျပည္တြင္းစစ္မ်ား၊ နယ္ေျမမေအးခ်မ္းမႈမ်ားသည္ ကြၽန္မတို႔ၿမိဳ႕ႏွင့္ ေဝးလြန္းလွသည္။ တစ္မုိးလံုးေဖ်ာက္ဆိပ္ျဖစ္ခဲ့သည့္ ကြန္ျမဴ နစ္မ်ား ႀကီးစိုးသည့္ေခတ္တြင္လည္း ကြၽန္မတို႔ၿမိဳ႕ ၌ ႀကီးႀကီး မားမား ဆိုးရြားသည့္ အေျခအေနမ်ား မရွိခဲ့ဟု ဆိုသည္။

သို႔ေသာ္ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးကတည္းက မၿငိမ္သက္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ျပႆ      နာသည္ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ယေန႔တိုင္ ႐ႈပ္ ေထြးေနဆဲျဖစ္ရာ ၿပီးခဲ့သည့္ ေလးႏွစ္တာကာလအတြင္း အေပၚ ယံအျမင္တြင္ ဘာသာေရး၊ လူမ်ဳိးေရးျပႆ      နာဟု အထင္ ေရာက္ေစသည့္ ႏိုင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းရမည့္ ျပႆ      နာတစ္ခု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။

ထိုျပႆ      နာသည္ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္သည့္ဂုဏ္ကို ေခတ္ အဆက္ဆက္ထိန္းႏိုင္ခဲ့သည့္ ကြၽန္မတို႔ ၿမိဳ႕သို႔ ကူးစက္ခဲ့သည္။ ကြၽန္မ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့သည့္ ၿမိဳ႕ကေလးသည္ ညမထြက္ရ အမိန္႔ေအာက္၌ ႏွစ္ႏွင့္ခ်ီ၍ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အေျခခ်ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ကြၽန္မသည္ ထိုျပႆ      နာမ်ားကို ကိုယ္ ေတြ႕မႀကံဳခဲ့ရ။ သို႔ေသာ္ မိဘေဆြမ်ဳိးမ်ား အားလံုးအတြက္ စိုးရိမ္ ပူပင္ရသည့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေတြ႕အႀကံဳကိုေတာ့ ထိုကာလ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ခံစားေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသည္။

ေနဝင္မီးၿငိမ္း အမိန္႔ထုတ္ျပန္ထားဆဲ ႏွစ္တစ္ႏွစ္က ကြၽန္မမိဘမ်ားထံသို႔ အလည္ျပန္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ျမင္ကြင္းမ်ား ကို ယေန႔တိုင္ မွတ္မိေနဆဲျဖစ္သည္။

ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕၏ လူအစည္ကားဆံုးေနရာျဖစ္သည့္ ၿမိဳ႕မေစ်း တစ္ဝိုက္တြင္ ေစ်းသည္ေစ်းဝယ္တို႔သည္ ဟိုမွသည္သို႔ ခပ္ သုတ္သုတ္ သြားလာလ်က္ ရွိသည္။ ဆိုင္ရွင္တို႔သည္ ခင္းက်င္း ထားေသာ ေရာင္းကုန္မ်ားကို သိမ္းဆည္းရန္ ဟန္ျပင္ေနၾက ေလ၏။ ညေန ၆ နာရီ မထိုးမီ အခ်ိန္ကတည္းကပင္ ၿမိဳ႕ရွိ လမ္းမ မ်ားေပၚတြင္ လူသြားလူလာ က်ဲပါးလာေလၿပီ။

ပံုမွန္အားျဖင့္ဆိုလွ်င္ လူငယ္လူရြယ္တို႔သည္ သည္လို ေနဝင္ဖ်ဳိးေဖ်ာက္အခ်ိန္တြင္ ညေနခင္း၏ အရသာကို ခံစားရန္ ျဖစ္ေစ၊ စက္ဘီးကေလးစီးကာ ေလညင္းခံရန္ျဖစ္ေစ၊ လက္ ဖက္ရည္ဆိုင္ထုိင္ကာ ေရာက္တတ္ရာရာ ျငင္းၾကခုံၾကရန္ ျဖစ္ ေစ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ လမ္းမီးတိုင္မ်ားေအာက္တြင္ လမ္းသလား လ်က္ ရွိတတ္ၾကသည္။

အစည္ကားဆံုးအခ်ိန္ျဖစ္သည့္ ညဦးပိုင္းတြင္ လက္ဖက္ ရည္ဆိုင္မ်ား ပိတ္ထားျခင္းက ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ အေျခအေနကို ေဖာ္ျပလ်က္ ရွိသည္။ တိတ္ဆိတ္ေသာ လူေနရပ္ကြက္မ်ားက သက္ေသျပလ်က္ရွိသည္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ လျပည့္လကြယ္ ညဦး ပိုင္းမ်ားတြင္ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ရွိ သာသနာ့ဗိမာန္မွ ဓမၼစႀကၤာရြတ္ ဆိုပူေဇာ္ေလ့ရွိေသာ္လည္း ထိုစဥ္က လျပည့္ညသည္ တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ ရွိေနေပ၏။

ညေန ငါးနာရီေက်ာ္လွ်င္ လမ္းထိပ္တိုင္းတြင္ နံပါတ္တုတ္ တစ္ေခ်ာင္း၊ ေသနတ္တစ္လက္ ကိုင္ထားသည့္ လံုထိန္းရဲ တစ္ ေယာက္စီ ေနရာယူထားသည္။ ဆီးဂိမ္းၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပေနသည့္ ကာလျဖစ္ရာ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေဘာလံုးအသင္းကို လက္ခုပ္ လက္ဝါးတီး၍ အားရပါးရ အားေပးေနေသာ ကေလးမ်ားကို အေမက ”ဟဲ့… ခပ္တိုးတိုး ၾကည့္ၾကစမ္း။ နင္တို႔အသံေတြေၾကာင့္ လမ္းထိပ္က ပတၱေရာင္ေတြ လာေမးေနဦးမယ္”ဟု ဟန္႔သံ ခပ္ အုပ္အုပ္ကို ၾကားရသည္။

လူတို႔သည္ အေရးေပၚကိစၥေၾကာင့္ တစ္ရပ္ကြက္မွ တစ္ ရပ္ကြက္ ကူးခ်ည္းသန္းခ်ည္ လုပ္မည္ဆိုလွ်င္ လမ္းထိပ္မွ လံု ထိန္းရဲမ်ားကို အေၾကာင္းၾကား၍ သြားႏုိင္သည္။ အေၾကာင္း ျပခ်က္ေကာင္းဖို႔ လိုသည္။ သို႔ေသာ္လည္း နားလည္မႈသာ ျဖစ္ သည္။ က်န္းမာေရးကိစၥေၾကာင့္ ေဆး႐ုံသို႔ သြားရမည္ဆိုလွ်င္ ရပ္ကြက္လူႀကီးေထာက္ခံစာ ပါရန္လိုအပ္သည္။

ထိုၿမိဳ႕တြင္ ေမြးကာ ထိုၿမိဳ႕ ၌ပင္ ႀကီးျပင္းခဲ့သည့္ ကြၽန္မသည္ ယခင္က ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္လွသည့္ ဇာတိၿမိဳ႕ တြင္ ပထမဆံုး ႀကံဳေတြ႕ရေသာ ပုဒ္မ ၁၄၄ ေၾကာင့္ ထူးဆန္းသည္။ အေနက်ဥ္း က်ပ္ကာ မေနတတ္သလို ျဖစ္သည္။ ျပန္မဆံုတာ ၾကာၿပီျဖစ္သည့္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ညေနခင္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ စကားဝိုင္း လုပ္ခြင့္မရသျဖင့္ စိတ္ထဲတြင္ မေက်မခ်မ္း ျဖစ္မိသည္။ တစ္ ဖက္ရပ္ကြက္ရွိ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ားထံ ပံုမွန္လို လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ သြားလာလည္ပတ္၍ မရသည္ကို ဘဝင္မက်။

ဘဝင္မက်စရာေကာင္းသည့္ အျခားအရာတစ္ခုမွာ ”ဒီအခ်ိန္မွာ မြတ္စလင္သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေရာေရာေထြးေထြး မေပါင္းနဲ႔ေနာ္”ဆိုသည့္ ရပ္နီးေဆြမ်ဳိးတခ်ဳိ႕၏ သတိေပးစကား လံုးမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ဇာတိေျမတြင္ ရက္ရွည္ေနထိုင္ခဲ့ေသာ္ လည္း ထိုစဥ္က ငယ္သူငယ္ခ်င္းအမ်ားစုႏွင့္ တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္၍သာ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ရသည္။ လူခ်င္းမဆံုျဖစ္ခဲ့ၾက။ ငယ္စဥ္က ဝလံုးဝိုင္းဝိုင္း အေရးသင္ေပးခဲ့သည့္ ဆရာမႀကီး မ်ားထံ သြားေရာက္ႏႈတ္ဆက္ကန္ေတာ့မည့့္ အစီအစဥ္ကို ဖ်က္ သိမ္းခဲ့ရသည္။

ထိုကာလအတြင္း အိမ္တိုင္းတြင္ အၲႏရာယ္ကို ခုခံ ကာကြယ္မည့္ လက္နက္မ်ား ေဆာင္ထားၾကသည္။ ညဘက္ ေခြးေဟာင္သံၾကားလွ်င္ပင္ ေခါင္းေထာင္ထၾကည့္ေနရသည့္ အေနအထားျဖစ္သည္။ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကစိတ္ဟူသည္ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ မခြဲျခား။ ေနရာအႏွံ႔မွ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ေရာက္လာ တတ္သည့္ ေကာလာဟလမ်ားက ေသာကမီးကို ေလပင့္ေပးေန သလို ရွိေလ၏။

ကြၽန္မတို႔ၿမိဳ႕ကေလးတြင္ ယခင္တုန္းက ရွိခဲ့ဖူးသည့္ ေအး ခ်မ္းမႈႏွင့္ ေမတၱာေတးသံ ထံုလႊမ္းခဲ့သည့္ ေန႔ရက္မ်ားကို ျပန္ တမ္းတမိသည္။ ထိုအရာမ်ားသည္ ကာလတိုတစ္ခုအတြင္း ပ်က္ သုဥ္းသြားခဲ့ေလသည္။

ထိုစဥ္ကတည္းက အလည္မျပန္ျဖစ္ခဲ့သည့္ ဇာတိၿမိဳ႕ကို ၿပီးခဲ့သည့္ ဒီဇင္ဘာ႐ုံးပိတ္ရက္အတြင္း တစ္ေခါက္ ျပန္ျဖစ္ခဲ့ သည္။ ယခင္အႀကိမ္မ်ားထက္ ပို၍ၾကာၾကာေနခဲ့သည္။

ဒီတစ္ႀကိမ္သည္ ဟုိးယခင္ႏွစ္ျပန္ခဲ့တုန္းကလို မဟုတ္ ေတာ့။ ကြၽန္မတို႔ၿမိဳ႕ကေလး၏ ေအးခ်မ္းမႈကို ျပန္၍ ျမင္ခဲ့ရသည္။ ေနဝင္မီးၿငိမ္းအမိန္႔လည္း ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းထားသည္မွာ ၾကာ လွၿပီျဖစ္ရာ အခ်ိန္မေရြး လြတ္လပ္စြာ သြားလာႏုိင္ၾကၿပီ။ ယခင္ က ကာလအတန္ၾကာ ရပ္ဆိုင္းထားခဲ့သည့္ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ား ကိုလည္း လြတ္လပ္စြာက်င္းပေနၾကၿပီး လူငယ္တို႔သည္ ေပ်ာ္ရႊင္ စြာ သြားလာလည္ပတ္လ်က္ရွိၾကသည္။

အရာရာသည္ ပံုမွန္အတိုင္းနီးပါး ျဖစ္လ်က္ရွိသည္။ သို႔ ေသာ္ ဘာသာမတူသည့္ မိတ္ေဆြမ်ားၾကားတြင္ မျမင္ႏုိင္သည့္ စည္းက ျခားလိုက္ၿပီျဖစ္သည္။

ယခင္က မိသားစုမ်ားသဖြယ္ ရင္းႏွီးေပါင္းသင္းခဲ့ၾကသည့္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ အစၥလာမ္မိတ္ေဆြမ်ားသည္ ယခုမူကား ၿပံဳးျပ ႏႈတ္ဆက္႐ုံ ဆက္ဆံေရးအသြင္ ေျပာင္းလဲသြားၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ ဆိုလွ်င္ ယခင္ကကဲ့သို႔ ဆက္ဆံေရးမ်ဳိးအတိုင္း ဆက္လက္ေန ထိုင္သြားရန္ ဆႏၵရွိၾကေသာ္လည္း ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ဖိအားမ်ား ေၾကာင့္ လက္ေတြ႕တြင္ မျဖစ္ႏုိင္ေသးသည္လည္း ရွိသည္ကို ျမင္ ေတြ႕ရ၏။

”ေခၚေျပာ ႏႈတ္ဆက္ေပမယ့္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ၾကားမွာ ရွိေနတဲ့ သံသယစိတ္က ႀကီးသြားၿပီေလ။ သူကလည္း ကိုယ့္ကို သံသယရွိတယ္။ ကိုယ္ကလည္း သူ႔ကို မယံု။ ေရရွည္မွာ ဒီလိုျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကို အမ်ားႀကီး ထိခိုက္ႏုိင္တယ္။ လုပ္ငန္းကိုင္ငန္းေတြလည္း ထိခိုက္တယ္”ဆိုသည့္ မိတ္ေဆြ တစ္ဦး၏ စကားက ကြၽန္မအတြက္ အေတြးပြားစရာ ျဖစ္ခဲ့သည္။

အစဥ္အဆက္ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္ခဲ့သည့္ ကြၽန္မတို႔ၿမိဳ႕ သည္ ေနဝင္မီးၿငိမ္း အမိန္႔ထုတ္ျပန္ထားဆဲ ကာလမ်ားက မၿငိမ္း ခ်မ္းျခင္း၏ အေတြ႕အႀကံဳကို ခံစားခဲ့ဖူးၿပီ။ ယခု ျပန္လည္ေအးခ်မ္း တည္ၿငိမ္လာသည္ကို အခြင့္ေကာင္းယူကာ ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ မည့္ အေျခအေနဆီသို႔ ေျခတစ္လွမ္းထပ္၍ လွမ္းရဦးမည္ ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းရမည့္ ျပႆ      နာကို ႏိုင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းေပးရန္ ေထာက္ျပေတာင္းဆို႐ံုမွတစ္ပါး အျခားမရွိေပ။ အလားတူ တရားစီရင္ေရးကို လူထုက ယံုၾကည္ရန္ တာဝန္ရွိ သူမ်ား ႀကိဳးစားအားထုတ္သင့္သည္။ လူတန္းစား မခြဲျခားဘဲ ဥပေဒအရ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆံုးျဖတ္ျခင္း မရွိပါက လူတိုင္းသည္ ဥပေဒမဲ့ ျပဳမူမိၾကမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ နမူနာမ်ား က သက္ေသခံလ်က္ရွိသည္။

ပဋိပကၡမ်ား၊ ေဒသတြင္း မတည္ၿငိမ္မႈမ်ားမွ ေဝးရာသို႔ အားသြန္၍ ေျပးရဦးမည္။ ယခုလည္း တေရြ႕ေရြ႕ လမ္းေလွ်ာက္ လာခဲ့သည္မွာ ခရီးအေတာ္ပင္ေပါက္ေနၿပီဟု ကြၽန္မ ယံုၾကည္မိသည္။

ယခင္ႏွစ္ အိမ္ျပန္ခရီးက စိတ္က်ဥ္းက်ပ္မႈမ်ား၊ စိုးရိမ္ပူပန္ မႈမ်ားႏွင့္ ႀကံဳခဲ့ရသည္။ ယခုႏွစ္ အိမ္အျပန္ခရီးက ထိုသို႔ မဟုတ္ ေတာ့ေပ။ သုိ႔ေသာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္တို႔၏ တာဝန္မေက် ပြန္မႈမ်ား၊ လူထုအေပၚ မညႇာတာမႈမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ေနရဆဲျဖစ္ သည္။ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ လူထုအသုိင္းအဝိုင္းသည္လည္း ေဒါသ ျဖင့္ တုံ႔ျပန္ရန္ အသင့္ရွိေနဆဲျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ကြၽန္မတို႔ငယ္စဥ္က အၿမဲတေစ ေအးခ်မ္းခဲ့သည့္ အစဥ္ အလာကို ကြၽန္မတို႔ ၿမိဳ႕ကေလးမွ ေဒသခံစစ္စစ္မ်ားက ဝိုင္းဝန္း ထိန္းသိမ္းဖို႔လိုသည္။ ေဘးစကားမ်ား၊ ေသြးထိုးမႈမ်ားကို အထူး သတိျပဳရဦးမည္။ ခါးသီးဖြယ္နာၾကည္းခ်က္မ်ားကို အဖန္ တလဲလဲ အစေဖာ္ကာ ေနာက္မ်ဳိးဆက္မ်ားကို အမုန္းတရားျဖင့္ ခ်န္ထားခဲ့လွ်င္ ကြၽန္မတို႔ တရားခံျဖစ္မည္။

လူတိုင္းေမွ်ာ္လင့္ေနမည့္ ထိုအေျခအေနကို အသစ္ျပန္ လည္တည္ေဆာက္ရန္ ဘာသာေပါင္းစံု အတူတကြ ဝိုင္းဝန္း အေျဖရွာကာ လက္ကိုၿမဲၿမဲတြဲထားမွသာလွ်င္ ပို၍ ႀကံ႕ႀကံ႕ခံႏိုင္ မည္ ျဖစ္ေပသည္။

ထိုလက္တြဲထားသည့္ အဝန္းအဝိုင္းအတြင္းတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္း စြာ ပညာသင္ၾကားေနသည့္ မိမိတို႔ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား၊ အတူယွဥ္ တြဲ ေဆာ့ကစားေနသည့္ ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ ပဋိပကၡကင္းေသာ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းငယ္ေလးတစ္ခု တည္ရွိေနသည္ဟု မွတ္ယူေစ လိုပါသည္။ သို႔မွသာ သံသယမ်ားသည္ ကြၽန္မတို႔၏ ေနာင္လာ ေနာက္သား မ်ဳိးဆက္မ်ားကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ထိုးႏွက္မည့္ ဓားသြား မ်ား မျဖစ္ေစလို၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေလာင္ၿမိဳက္မည့္ မီးေတာက္မီးလွ်ံ မ်ား မျဖစ္ေစလိုဆိုသည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ဳိး ခိုင္မာလာေပမည္။

သို႔ဆိုလွ်င္ ကြၽန္မတို႔ၿမိဳ႕ကေလးတြင္ ေမတၱာေတးသံ လႊမ္း ၿခံဳလာႏုိင္မည့္ တစ္ေန႔ကို တေရြ႕ေရြ႕ႏွင့္ ျပန္လည္ေရာက္လာ ႏုိင္မည္ဟု ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္မိေလသည္။

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here