Home အက္ေဆး ၂၁ ရာစု ကမာၻဦးလူသား

၂၁ ရာစု ကမာၻဦးလူသား

165
0
Advertise Here

Illustration : Tun Win Nyein

၂၀၁၆-ဇူလုိင္လထုတ္၊ ေမာ္ကြန္း မဂၢဇင္း အမွတ္(၃၆) မွ အက္ေဆးေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါသည္။

ထြန္းဝင္းၿငိမ္း ေရးသည္။

Advertise Here

(တစ္)

 ‘ ေနာ႕ေနာ႕’ဆုိသည္မွာ လူတစ္ေယာက္အမည္ ျဖစ္သည္။

အေတာ္မ်ားမ်ားက သူ႔ကုိ ‘ေနာက္ေနာက္’ဟုသာ ေခၚၾကသည္။

ဆင္မ်ားကုိ ခုိင္းေစေသာ ဘာသာစကား ‘   ေနာ႕ေနာ႕ ‘ဟူေသာစကားလုံးကုိသာ သူက နားလည္၍ သူ႔ကုိ ‘   ေနာ႕ေနာ႕ ‘ သုိ႔မဟုတ္ ‘ေနာက္ေနာက္’ဟု ေခၚၾကျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ ‘ေအာင္းေအာင္း’ဟု ေျပာလွ်င္လည္း ‘ေနာက္ေနာက္’က နားလည္သည္။ ထုိသုိ႔ေျပာသူအနားသုိ႔ သြား၍ ထုိင္သည္။ ဆင္ထိန္းမ်ားေျပာေသာ ေဝါဟာရ အေတာ္မ်ားမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံမွ သူနဲ႔က အဆင္ ေျပသည္။ သုိ႔မဟုတ္လွ်င္ ဗမာလုိလည္း မတတ္။ ကရင္လုိလည္း မသိ။ ရွမ္းလုိလည္း မေပါက္။ အဂၤလိပ္လုိဆုိလွ်င္ ေဝးလာေဝး။

သူ၏ မိခင္ဘာသာစကားမွာ ဆင္ဘာသာ ေဗဒ ျဖစ္ေနသည္။

ထုိသူကုိ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္က ေတာင္ငူအက်ဥ္းေထာင္တြင္ ေတြ႕ဖူးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သူသည္ လူသားစစ္စစ္တစ္ဦးျဖစ္သည္။ သူ႔တြင္ လိပ္စာမရွိ။ အေဖနာမည္ မသိ။ အေမနာမည္မသိ။ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမ ရွိ၊ မရွိ မသိ။ မွတ္ပုံတင္မရွိ။ ပုံစံ ၁ဝ မရွိ။ အတန္းပညာေရးမသိရ။ လူမ်ဳိး ခန္႔မွန္းရ ခက္။ ကုိးကြယ္သည့္ဘာသာ မသိရေပ။

သူ႔တြင္ အိပ္မက္မရွိဟုေတာ့ ေျပာ၍မရ။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ သူသည္ ေလးဖက္နံရံအတြင္းတြင္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံေနရေသာ အက်ဥ္းသားတစ္ဦးျဖစ္သည့္အတြက္ သူ၏ အိပ္မက္မွာ အက်ဥ္းသားဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ေရးျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။

(ႏွစ္)

ေနာက္ေနာက္သည္ ဆင္ပစ္ရာတြင္ လမ္းျပေသာအမႈျဖင့္  ေထာင္ငါးႏွစ္က်ခဲ့ရသူျဖစ္သည္။ သူကုိယ္တုိင္ ေထာင္က်သည္ ဟူေသာအသိ ရွိဟန္မတူပါ။ ေထာင္ထဲသုိ႔ အူေၾကာင္ေၾကာင္ျဖင့္ ေရာက္လာေသာ ေတာ႐ုိင္းသတၱဝါတစ္ေကာင္ႏွင့္ ပုိ၍တူပါသည္။

၁၉၉ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားက ပဲခူး႐ုိးမသည္ ယခုကဲ့သုိ႔ သစ္ေတာမ်ား ေျပာင္သလင္းခါေနေသာ ေတာင္တန္းမ်ား မဟုတ္ပါ။ ေတာအုပ္မ်ားႏွင့္ ညိဳ႕ေမွာင္စိမ္းျမေနကာ က်ား၊ ဆင္၊ ဒရယ္၊ ေခ်၊ စုိင္၊ ဆတ္ အစရွိေသာ ေတာ႐ုိင္းသတၱဝါမ်ား ခုိေအာင္းေနထုိင္ ႏုိင္ၾကေသးသည့္  ေနရာေဒသႀကီးလည္းျဖစ္သည္။ ထင္ရွား သည္မွာ ဆင္မ်ားအုပ္လုိက္သြားလာေနထုိင္ၾကသည္ကုိ ႐ုိးမ အနီးမွ ေဒသခံမ်ား အသိဆုံးျဖစ္ၾကပါသည္။

ေနာက္ေနာက္တုိ႔အမႈမွာ အမႈတြဲေျခာက္ေယာက္ရွိသည္။

တပ္ၾကပ္ႀကီးတစ္ဦး၊ တပ္သားတစ္ဦးႏွင့္ မုဆုိးတစ္ဦး၊ ရြာသားႏွစ္ဦးႏွင့္ ေနာက္ေနာက္တုိ႔ျဖစ္သည္။ သူတုိ႔သည္ ပဲခူးတုိင္း၊ အုတ္ဖုိၿမိဳ႕အေနာက္ဘက္ ႐ုိးမအေျခတြင္ရွိေသာ ေက်းရြာတစ္ဝုိက္တြင္ ေနထုိင္ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ တပ္ၾကပ္ႀကီးႏွင့္ တပ္သားတုိ႔မွာ ထုိရြာမ်ားအနီးတြင္ လာေရာက္ဖြင့္လွစ္ေသာ ေျခလ်င္တပ္ရင္းတစ္ခုမွ ျဖစ္ၾကသည္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ တစ္ႏုိင္ငံလုံး၌ ေတာေရာၿမိဳ႕ပါ ဒီမုိကေရစီ အေရးေတာ္ပုံႀကီးကုိ ဆင္ႏႊဲ၍ မဆလအစုိးရကုိ ျဖဳတ္ခ်ႏုိင္လုိက္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းကာ တစ္ႏုိင္ငံလုံးကုိ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျဖင့္ ကာလအတန္ၾကာအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည္။ ႏုိင္ငံ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီးပြားေရးပုံသဏၭာန္မ်ား အေျပာင္းအလဲျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအေတာ္မ်ားမ်ား လည္ပတ္ႏုိင္ရန္  အေတာ္အရွိန္ျပန္ယူေနၾကရေသာအခ်ိန္တြင္ ႏုိင္ငံေရးက လြဲ၍ ႀကိဳက္တာလုပ္ခြင့္ေပးထားေသာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကာလ၌ ေကာင္းေရာင္းေကာင္းဝယ္လုပ္ငန္းမ်ားဆုိသည္ထက္ ဘယ္သူ ေသေသငေတမာၿပီးေရာဆုိသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား တြင္ က်ယ္ခဲ့သည္ကုိ မည္သူမွ် မျငင္းႏုိင္ပါ။

ထုိအေျခအေနမ်ား၏ ဂယက္သည္ ပဲခူး႐ုိးမ၌ ကာတြန္းဆရာေသာ္ကေရးေသာ အ႐ုိင္းဇာတ္ေကာင္ကဲ့သုိ႔ ေတာတြင္း ေနထုိင္ေနေသာ ‘ေနာက္ေနာက္’တုိ႔ကုိ ႐ုိက္ခတ္ခဲ့ပါသည္။

‘ေနာက္ေနာက္’တုိ႔ အမႈတြဲမွ ဦးေအာင္ၫြန္႔မွာ မုဆုိးတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ပဲခူး႐ုိးမအေရွ႕ဘက္ျခမ္း ေတာတစ္ခြင္ႏွံ႔သူျဖစ္သည္။ သမင္၊ ဒရယ္၊ ေခ်၊ ဆတ္၊ ယုန္ စသည့္သားေကာင္မ်ားကုိ အဓိကထား ရွာေဖြဖမ္းဆီးေလ့ရွိသည္။ ႐ုိးမေတာတစ္ခြင္ကုိ သူ႔ထက္ ကြၽမ္းက်င္သူမွာ ‘ေနာက္ေနာက္’ျဖစ္သည္။ ေနာက္ေနာက္က ဆင္အုပ္မ်ား၏ သြားလာလႈပ္ရွားမႈကုိ အေသးစိတ္သိသည္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္ဆင္အုပ္က ဘယ္ေတာတြင္ရွိသည္။ ဘယ္ေနရာတြင္ အစာစားေနၾကသည္ကုိ အတပ္ေျပာႏုိင္သည္ဟု ဦးေအာင္ၫြန္႔ကပင္ ဆရာတင္ထားရသည္။

ရြာထဲကုိ အရက္လာေသာက္ေလ့ရွိေသာ တပ္သားေမာင္ေအးႏွင့္ မုဆုိးႀကီးဦးေအာင္ၫြန္႔က ရင္းႏွီးသည္။ ဆန္အရက္ခ်က္ ေရာင္းေသာ ရြာသားကုိေစာေမာင္တုိ႔သားအဖ၏ ဘုံဆုိင္တြင္ ပင္တုိင္အားေပးရာက သူေတာ္ေကာင္းခ်င္းသတင္းေလြ႕ေလြ႕ ျဖစ္သြားျခင္းပင္။ ကုိေစာေမာင္၏သား ေမာင္ခင္ၫြန္႔က ၿမိဳ႕ အေရာက္အေပါက္မ်ားသည္။ ေတာသားလူလည္။ အထက္အညာက တ႐ုတ္သူေဌးဆုိသူေတြကုိ ရြာသုိ႔ သူပဲ မ,လာသူျဖစ္ သည္။ လာရင္းအေၾကာင္းက ဆင္စြယ္၊ ဆင္႐ုိးမ်ား လုိခ်င္၍ျဖစ္သည္။ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးက ေငြထုတ္ေပးသည္။ ဆင္ပစ္ရန္ ေအာ္ပေရးရွင္း (စီမံခ်က္)ကုိ ေမာင္ခင္ၫြန္႔က ေရးဆြဲသည္။ ထုိစီမံခ်က္တြင္ မုဆုိးေက်ာ္ ဦးေအာင္ၫြန္႔၊ တပ္သားေမာင္ေအး၊ သူႏွင့္ သူ႔အေဖ ကုိေစာေမာင္တုိ႔ပါဝင္မည္။ သုိ႔ေသာ္ မုဆုိးေက်ာ္ႀကီးက ေတာေကာင္ငယ္မ်ားသာ သူ၏ ဒူးေလး၊ တူမီးေသနတ္မ်ားျဖင့္ ပစ္ခတ္ဖမ္းဆီးခဲ့ဖူးသည္။ ဆင္ကုိေတာ့ ဒီလက္နက္ေလာက္ျဖင့္ မရ။ ေပါက္ေဖာ္ကလည္း ဆင္အေကာင္ေရမ်ားမ်ားရခ်င္သည္။ လက္နက္ကိစၥကို တပ္သားေမာင္ေအးက ေျဖရွင္းေပးသည္။ သူ႔ ဆရာ တပ္ၾကပ္ႀကီးေအာင္ေသာင္းကုိ ဘုံဆုိင္ေခၚလာၿပီး အဖြဲ႕သားမ်ားႏွင့္ တုိင္ပင္ၾကသည္။ ေပါက္ေဖာ္က မက္ေလာက္တဲ့ေငြ ထုတ္ေပးသျဖင့္ တပ္မွ ဂ်ီသရီးတစ္လက္၊ ဂ်ီဖုိးတစ္လက္ႏွင့္ က်ည္ဆန္တစ္ရာေလာက္ရရန္ တပ္ၾကပ္ႀကီးေအာင္ေသာင္းက အာမဘေႏၲခံကာ တာဝန္ယူသြားသည္။ ထုိစီမံခ်က္တြင္ အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္မွာ ႐ုိးမထဲတြင္ ဆင္မ်ား ဘယ္ေနရာမွာ ရွိသလဲဆုိ သည့္အခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။

ဤေနရာတြင္ ‘ေနာက္ေနာက္’၏ အခန္းက႑မွာ အေရး ပါလာခဲ့သည္။ ဦးေအာင္ၫြန္႔က ႐ုိးမေတာထဲသြားရင္းလာရင္း အမဲလုိက္ရင္း ေခ်ာင္းကမ္းစပ္တစ္ခု၏ ငွက္ေပ်ာ႐ုံနားတြင္ ေနာက္ေနာက္ကုိ စတင္ေတြ႕ခဲ့ဖူးျခင္းျဖစ္သည္။ ေတြ႕ခါစက လူလုိ႔ပင္ မထင္။ ပိန္ရွည္ရွည္၊ လက္ျပင္ကုိင္းကုိင္း၊ ဆံပင္ဘုတ္သုိက္၊ ညႇင္းသုိးသုိးႏွင့္ အဝတ္အစားပင္မပါေသာ ေနာက္ေနာက္ကုိ နာနာဘာဝလား၊ ေမ်ာက္လား၊ လူဝံေပါက္စလား စသည္ျဖင့္ ေဝေဝ ဝါးဝါး မခြဲျခားႏုိင္။ မုဆုိးေတာင္ မ်က္စိလည္မိသည္။ ဦးေအာင္ၫြန္႔က ေတာထုံးစံအတုိင္း ဝူး ဝူး ဝူး…ေနာ့ ေနာ့ ေနာ့ဟု အသံျပဳ ကာ သူ႔ကုိ ခ်ဥ္းကပ္သည္။ လက္ထဲတြင္လည္း ဒူးေလးက အဆင္သင့္။ ေနာက္ေနာက္ကလည္း ဝူး ဝူး ဝူး…ေနာ့ ေနာ့ ေနာ့ဟု ျပန္ ၿပီးအသံျပဳကာ ဦးေအာင္ၫြန္႔ကုိ လက္ထဲမွ ငွက္ေပ်ာသီးတစ္ဖီး ေပးသည္။ ထုိအခါမွ မုဆုိးေက်ာ္လည္း အနားကပ္သြားကာ တတ္သိသမွ် ေတာစကား၊ ေတာင္စကား လက္ဟန္ေျခဟန္မ်ား ႏွင့္ ေျပာဆုိဆက္သြယ္ၾကကာ ခင္မင္ရင္းႏွီးသြားခဲ့သည္ဟု ဆုိပါသည္။ ေနာက္ေနာက္ကုိ ေတြ႕ခ်င္လွ်င္ ထုိေခ်ာင္းကမ္းစပ္ ငွက္ေပ်ာ႐ုံေလးနားလာ၍ ဝူး ဝူး ဝူးဟု သံရွည္ဆြဲကာ ေနာ့ ေနာ့ ေနာ့ ဟု ေအာ္လုိက္လွ်င္ ခဏအၾကာ၌ ေနာက္ေနာက္ေရာက္လာ တတ္သည္။ သူႏွင့္ ဦးေအာင္ၫြန္႔မွာ မၾကာမၾကာေတြ႕ၾကၿပီး ရင္းႏွီးသြားသည္။ သူတုိ႔ခ်င္းသာသိေသာ ဘာသာစကားႏွင့္ ဆက္သြယ္ကာ ဘယ္ေတာေကာင္ေတြ ဘယ္မွာရွိလဲ၊ ဘယ္ေလာက္မ်ားလဲ စသျဖင့္ ေျပာဆုိျဖစ္ၾကသည္။

ေနာက္ေနာက္ႏွင့္ ရင္းႏွီးလာေသာအခါ ဦးေအာင္ၫြန္႔က အဝတ္အစားမ်ား ယူသြား၍ ဝတ္ေစသည္။ ေဘာင္းဘီ၊ အက်ႌ၊ စြပ္က်ယ္စသည္တုိ႔ ဝတ္ပုံဝတ္နည္းဝတ္ျပ၍ သူ႔ကုိ ဝတ္ခုိင္း သည္။ သူ႔ေရွ႕တြင္ ခဏေတာ့ ဝတ္သည္။ ေနာက္ေန႔မ်ားတြင္ ယခင္အတုိင္း ေက်ာက္ေခတ္လူသားဒီဇုိင္းႏွင့္ပင္ ေနသည္။ မင္း ဘယ္မွာေနတာလဲဟု ေမးလွ်င္ သုံး၊ ေလးေနရာေလာက္ လက္ညႇိဳးထုိးျပတတ္သည္။ အဓိပၸာယ္က ေက်ာက္ဂူထဲမွာ၊ သစ္ပင္ေပၚ မွာ၊ ေတာင္ထိပ္က ဝါး႐ုံပင္ေတြၾကားမွာဟု ေျပာတတ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။

ေနာက္ေနာက္ကုိ ရြာဘက္သုိ႔ ေခၚသြားဖူးသည္။

ရြာအစပ္လယ္ကြင္းျပင္မ်ားထဲမွ ေကာက္စုိက္သမမ်ားက  ”ဦးေအာင္ၫြန္႔၊ ရွင့္သားကုိ ကြၽန္မတုိ႔နဲ႔ထားခဲ့ေလ” ဟု စၾက၊ ေနာက္ၾကသည္။ ”မင္း သူတုိ႔နဲ႔ ေနခဲ့ပါလား။ သူတုိ႔က မင္းကုိ ေခၚေနတယ္”ဟု ေနာက္ေနာက္ကုိ ေျပာေသာအခါ သူက ဘယ္ လုိနားလည္သြားသည္မသိ။ ဝူးဝူးဝါးဝါးႏွင့္ေအာ္ကာ ေတာထဲသုိ႔ တန္းေနေအာင္ ထြက္ေျပးေလေတာ့သည္။ ေနာက္ေနာက္တြင္ ဘဝတူအေဖာ္မ်ား ရွိသလားဟု ဦး ေအာင္ၫြန္႔ မၾကာခဏ စူးစမ္းဖူးသည္။ ေမးလည္း ေမးၾကည့္ သည္။ ေနာက္ေနာက္က သူ႔ဘဝတြင္ အေဖာ္သူငယ္ခ်င္း၊ မိတ္ ေဆြ၊ မိဘ၊ ေဆြမ်ဳိး၊ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမ စသည့္ ေဝါဟာရမ်ားကုိ အဓိပၸာယ္အရ လုံးဝမသိ။ ထုိအရာမ်ားႏွင့္ အဆက္အစပ္မရွိေသာ ထူးဆန္းသည့္ လူသားတစ္ဦး။ သူ၏ဘဝမွာ သနားဖြယ္ေကာင္း သည့္ အထီးက်န္သက္ရွိသတၱဝါတစ္ေကာင္ကဲ့သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေနေပေတာ့သည္။

(သုံး)

ဦးေအာင္ၫြန္႔တုိ႔အဖြဲ႕ ေနာက္ေနာက္ကုိ လမ္းျပခုိင္းၿပီး ႐ုိးမတစ္ခြင္ ဆင္ပစ္ၾကသည္။ ေနာက္ေနာက္က ဆင္အုပ္ရွိရာ ေျခရာခံ၊ အနံ႔ခံလုိက္သည္။ သစ္ပင္မ်ားေပၚ၊ ေတာင္ကမ္းပါးယံ မ်ားေပၚမွ တြယ္ကပ္တက္ကာ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္၍ရွာသည္။ သူ႔ကုိ ေပ်ာက္မသြားေအာင္ မနည္းလုိက္ၾကည့္ထားရသည္။ သူက အုပ္စုဖြဲ႕ သြားလာတာမ်ဳိး မလုပ္တတ္။ သူ႔ဘာသာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သြားသည္။ သူရွာရမည့္အလုပ္ကုိ အေသအခ်ာလုပ္သည္။ ေတာထဲ ႏွစ္ရက္၊ သုံးရက္ ၾကာခ်င္ၾကာသည္။ ညဘက္ ဘယ္သြားအိပ္ သည္ မသိ။ မီးဖုိ၍ ရြက္ဖ်င္တဲထုိးၿပီး အိပ္ရန္ေခၚေသာ္လည္း လာမအိပ္။ မနက္မုိးလင္း၍ ေအာ္ေခၚလုိက္လွ်င္ ေနာက္ေနာက္ျပန္ ေပၚလာတတ္သည္။ သူသည္ သရက္သီး၊ ပိႏၷဲသီး၊ ဒူးရင္းသီး၊ သေဘၤာသီး အစရွိေသာ အသီးအႏွံမ်ားသာ စားေသာက္ေလ့ရွိ သည္။ အသားလုံးဝမစား။ ၾကြပ္ေနေအာင္ေၾကာ္ထားေသာ ငါး အေျခာက္ကေလးမ်ား၊ ပုစြန္ေျခာက္ကေလးမ်ားကုိ မနည္းေကြၽး ယူရသည္။ သူက မီးကုိေၾကာက္သည္။ ေသနတ္သံ၊ ေပါက္ကြဲသံ မ်ားကုိ ေၾကာက္သည္။ ဆင္အုပ္ကုိ ပစ္စဥ္ကဆုိလွ်င္ ေနာက္ေနာက္ထြက္ေျပးသြားသည္မွာ သုံး၊ ေလးရက္ၾကာသည္။ စြယ္စုံ ဆင္ႀကီး သုံးေကာင္ရလုိက္၍ အစြယ္မ်ားကုိ ႏွာေမာင္းအရင္း အထိ ပုဆိန္မ်ားႏွင့္ ခုတ္ျဖတ္ေနရသည္မွာ သုံး၊ ေလးရက္ၾကာ သည္။ ဆင္စြယ္ႀကီးမ်ားကုိထမ္း၍ ရြာသုိ႔ျပန္မည့္ေန႔မွ သူျပန္ေပၚ လာသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူမ်က္စိမ်က္ႏွာမေကာင္း။ ဦးေအာင္ၫြန္႔ ကုိ သူက ခင္မင္တြယ္တာသည္။ ဦးေအာင္ၫြန္႔က သစ္သီးေတြ ေကြၽး၊ လက္ဖက္သုပ္၊ ခ်င္းသုပ္ေတြ ေကြၽးျပန္ေတာ့ သူတုိ႔နဲ႔အတူ ျပန္လုိက္လာသည္။ ရြာသုိ႔ျပန္သည့္ အနီးဆုံးလမ္းကုိ ျပရွာသည္။ သည္လုိႏွင့္ ဦးေအာင္ၫြန္႔တုိ႔အဖြဲ႕ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးထံမွ ေငြမ်ား ခပ္ျမက္ျမက္ကေလးရလုိက္ၾကသည္။ ေနာင္ တစ္လခြဲ၊ ႏွစ္လ ေနေသာအခါမွ အ႐ုိးက်ေနေသာ ဆင္မ်ားရွိရာ တစ္ေခါက္သြား ၍ အ႐ုိးမ်ား စုၿပံဳသယ္ၾကသည္။ ပစ္ၿပီးမၾကာခင္ရက္မ်ားတြင္ ရြာ သားမ်ား ဆင္သားသြားယူၾကသည္လည္း ရွိၾကသည္။ ေနာက္ေနာက္ကေတာ့ ရြာအထိလည္း မလုိက္၊ ဆင္သားလည္း မစား၊ လမ္းျပအတြက္ စရိတ္စကလည္း မရရွာပါ။ ယူရေကာင္းမွန္း လည္း မသိပါ။ သစ္သီးဝလံမ်ား ေပါေပါသီသီစားေနရလွ်င္ ေပ်ာ္ေနတတ္သည္။

သုိ႔ႏွင့္ ဆင္စြယ္၊ ဆင္အ႐ုိးမ်ားကုိ ကားႀကီး၊ ကားငယ္မ်ား ျဖင့္ ေပါက္ေဖာ္ႀကီးက သယ္သြားၿပီး ဦးေအာင္ၫြန္႔တုိ႔အဖြဲ႕အား ေငြစမ်ား၊ စီးကရက္ဘူးမ်ား၊ ဝီစကီပုလင္းမ်ား ေပးအပ္ခဲ့သည္။ သည္လုိႏွင့္ ေလး၊ ငါးႀကိမ္ေလာက္ ဆင္အုပ္မ်ားကုိ ပစ္ခတ္ၿပီးေသာအခါ အဖြဲ႕သားမ်ား တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ယုံၾကည္မႈ ပုိၿပီးရွိလာကာ တပ္ထဲမွ ေသနတ္မ်ားမွာ ဦးေအာင္ၫြန္႔ႏွင့္ ကုိေစာေမာင္ တုိ႔သားအဖအိမ္တြင္ လနဲ႔ခ်ီ၍ ထားသည္မွာ အဆန္းမဟုတ္ေတာ့။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ တပ္ၾကပ္ႀကီးေအာင္ေသာင္းတုိ႔ တပ္တြင္ တုိင္းမွဴးေရွာင္တခင္ဝင္လာၿပီး လက္နက္တုိက္ကုိစစ္ရာ လက္နက္မ်ား ေလ်ာ့ေနရာမွ ျပႆ      နာစတင္ၿပီး ေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိမွတစ္ဆင့္ လက္နက္မ်ားကုိ လုိက္သိမ္းရာ ဦးေအာင္ၫြန္႔၊     ကုိေစာေမာင္နဲ႔ ေမာင္ခင္ၫြန္႔သားအဖ၊ တပ္ၾကပ္ႀကီးေအာင္ ေသာင္းနဲ႔ ေမာင္ေအးတုိ႔ပါ အခ်ဳပ္ထဲေရာက္ၾကၿပီး ရဲစခန္းက စစ္ခ်က္ယူေသာအခါ ဆင္ပစ္တာေတြပါ ေပၚကုန္ၿပီး ေနာက္ေနာက္ကုိပါ ေတာထဲသုိ႔ သြားဖမ္းကာ လမ္းျပအျဖစ္ အမႈဆင္ကာ ေထာင္ထဲသုိ႔ ေရာက္လာၾကျခင္းျဖစ္သည္။

01 TWN

Illustration : Tun Win Nyein

(ေလး)

ေနာက္ေနာက္မွာ အခ်ဳပ္ထဲ၊ ေထာင္ထဲသုိ႔ စေရာက္ခါစ တြင္ လုံးဝမေနတတ္ဟု ဆုိပါသည္။ ဦးေအာင္ၫြန္႔မွာ သူ႔တူ၊ သူ႔ သားလုိ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ေနာက္ေနာက္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အရာရာကုိ လုိက္ၾကည့္ကာ ထိန္းေနရသည္။ ဦးေအာင္ၫြန္႔တုိ႔၊ တပ္ ၾကပ္ႀကီးေအာင္ေသာင္းတုိ႔ တစ္ဖြဲ႕လုံး ေထာင္က်ေသာ္လည္း ေပါက္ေဖာ္ႀကီးတုိ႔ကုိ ဘယ္သြားဖမ္းရမွန္း မသိ။လိပ္စာလည္း မသိ။ ဖုန္းနံပါတ္လည္း မသိ။ အိမ္အမွတ္၊ လမ္းနံပါတ္ မသိတာ ခ်င္းအတူတူ ေတာထဲက ေနာက္ေနာက္ကေတာ့ ေလးဖက္နံရံထဲ  ေရာက္သြားရသည္။

၁၉၉၁ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ အင္းစိန္ေထာင္ မွ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား အေယာက္ ၁ဝဝ ေတာင္ငူေထာင္သုိ႔ ေရႊ႕ေသာအသုတ္တြင္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေတာင္ငူအက်ဥ္းေထာင္ သုိ႔ ေရာက္ခဲ့ၿပီး သုံးႏွစ္ေလာက္အၾကာတြင္ ေနာက္ေနာက္ႏွင့္ ဆုံေတြ႕ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ေထာင္အတြက္ ပထမဆုံးေသာ အခက္အခဲမွာ ေထာင္က်႐ုံး၌ ေနာက္ေနာက္ကုိ မွတ္ပုံတင္ရျခင္း  ျဖစ္သည္။ ဦးေအာင္ၫြန္႔က ေဘးမွ ဝင္ေျပာ၍သာ ဘာအခ်က္ အလက္မွ် ျဖည့္မရေသာ အက်ဥ္းသားတစ္ဦး၏ ကုိယ္ေရးအက်ဥ္း မွတ္ပုံတင္ျခင္း ၿပီးေျမာက္သြားရသည္။ အက်ဥ္းသားမ်ား မွတ္ပုံ တင္ေသာအခါ ေထာင္ပုံစံရပ္၍ ေဘးမွတန္းစီးတစ္ေယာက္က ေအာ္ေမးကာ အဆင္မေျပလွ်င္ ႐ုိက္ႏွက္ထုေထာင္းသည္အထိ ရွိတတ္သည္။ ထုိအေျခအေနကုိ ဦးေအာင္ၫြန္႔ၾကားဝင္ေပး၍သာ ေနာက္ေနာက္ သက္သာခြင့္ရသြားရသည္။ ေထာင္မွဴး၏ စားပြဲ ေရွ႕တြင္ ပုံစံရပ္ကာ ေနာက္ေနာက္ကုိ ေမးေျဖလုပ္ေနပုံကုိ ၾကည့္လွ်င္ ေနာက္ေနာက္က ဘာမွမေျဖတတ္။ ေျဖစရာ ဘာသာစကား မတတ္။ ဦးေအာင္ၫြန္႔၏ အေျဖမ်ားသာ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။

– နာမည္

– ေနာက္ေနာက္ (ဦးေအာင္ၫြန္႔က ေဘးမွ ဝင္ေျဖေပးရသည္)

– အေဖနာမည္

– မသိ

– အေမနာမည္

– မသိ

– လိပ္စာ

– မသိ

– စာတတ္လား

– မသိ

– လြတ္ရင္ ဘယ္ျပန္မလဲ

– ေတာထဲ (ဦးေအာင္ၫြန္႔က ဝင္ရွင္းျပသည္)

– ပုဒ္မ

– ရဲစခန္းကထည့္တဲ့အတုိင္း (ဦးေအာင္ၫြန္႔ ေျဖေပး)

– က်ႏွစ္

– ဝရမ္းမွာ ပါတဲ့အတုိင္း (ဦးေအာင္ၫြန္႔ ေျဖ)

– ဘာသာ

– မသိ

– လူမ်ဳိး

– မသိ

ထုိ႔ထက္ အူေၾကာင္ေၾကာင္ႏုိင္သည္မွာ ေထာင္က်ေဆာင္တြင္ မနက္ထခ်ိန္ေရာက္သည္ႏွင့္ ဘုရားထ၍ ရွိခုိးရသည္။ ေနာက္ေနာက္က ဘယ္ဘုရားကုိ ရွိခုိးရမွန္းမသိ။ သူမ်ားေတြ ေအာ္ၿပီး ဘုရားရွိခုိးေန၍ သူက ပါးစပ္မွ ဘာေတြမွန္းမသိ ရြတ္ဆုိ ေနသည္။ ေထာင္ဖြင့္သည္ႏွင့္ ဆန္ျပဳတ္လာေဝသည္။ တန္းစီ၍ ဆန္ျပဳတ္ယူၾကသည္။ ေနာက္ေနာက္က ဆန္ျပဳတ္ေတာ့ ေသာက္သည္။ ထမင္းစားလွ်င္ ငါးပိႏွင့္ ေတြ႕ကရာအရြက္မ်ား ခူး ၍ စားသည္။ ဘယ္အရြက္မွမရွိလွ်င္ အလွစုိက္ထားေသာ ရြက္လွပင္မ်ားကုိ စားပစ္သည္။ တစ္ခါက ေနာက္ေနာက္ ဝမ္းေတြသြား သျဖင့္ ဘာစားလဲစုံစမ္းရာ ကစ္စမီကြစ္အပင္မ်ား စားေသာ ေၾကာင့္ဟု သိရသည္။ ေထာင္ထဲတြင္ တစ္ပတ္မွ တစ္ႀကိမ္သာ အသားေကြၽးေသာရက္တြင္ သူ႔အထာကုိ သိေသာ ခပ္လည္လည္ အက်ဥ္းသားမ်ားက သူ၏ အသားတုံးကုိ ယူၿပီး ေနာက္ေနာက္ကုိ မုန္ညႇင္း၊ မုန္လာဥ၊ ကန္စြန္းရြက္စေသာ ေထာင္ထြက္သီးႏွံမ်ား ႏွင့္လဲကာ ယူသြားၾကသည္။ ထုိအခါ ေနာက္ေနာက္က ေပ်ာ္၍ ပင္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။

ေနာက္ေနာက္သည္ စကားမေျပာတတ္သူလည္း မဟုတ္ေပ။ သူစကားေျပာသည္ကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ နားမလည္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သူေျပာသည္မွာ မည္သည့္ဘာသာေဗဒမွန္းမသိ။ ဦးေအာင္ၫြန္႔ႏွင့္ ဆင္လုိေျပာသည့္အခါ ေခ်ာေနသည္။ ဦးေအာင္ၫြန္႔အေျပာအရဆုိလွ်င္ ေနာက္ေနာက္သည္ ေတာထဲ ၌ တစ္ခါတစ္ရံ ေမ်ာက္အုပ္မ်ားႏွင့္အတူေနသည္။ ေမ်ာက္မ်ားကုိ ကြိကြိကြကြႏွင့္ စကားေတြေျပာေနသည္ကုိ ေတြ႕ ဖူးသည္ဟု ဆုိသည္။ ဆင္မ်ားႏွင့္ေတြ႕လွ်င္လည္း သူ႔အနံ႔ရလွ်င္ ဆင္ေတြက မေျပးၾက၊ ရန္မမူၾကသည့္အျပင္ ဆင္တစ္ေကာင္ေကာင္ေပၚသုိ႔  တက္ကာ ဆင္မ်ားႏွင့္အတူ ဘာေတြေအာ္ေနမွန္းမသိ ေအာ္ၾက သည္ဟု ဆုိသည္။

လူသားတုိ႔၏ ထူးျခားခ်က္မွာ ေထာင္က်ေနေသာ္လည္း  ရသည့္အေျခအေနအေပၚတြင္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ေနထုိင္ ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေလးဖက္နံရံၾကား ေရာက္ေနေသာ္လည္း ဂစ္တာမရွိ၍ သီခ်င္းမဆုိႏုိင္ မျဖစ္ေစရ။ ပုံစံပန္းကန္ကုိ လက္ကြက္မ်ားပါေသာ သစ္သားဘားတန္းလုိ ကီးမ်ားတီထြင္၍ ႀကိဳးမ်ား တပ္ကာ အသံညႇိ၍ ရေအာင္တီးသည္။ ပုံစံေစာင္ကုိ သမံတလင္း ေပၚတြင္ ခပ္ထူူထူေခါက္၍ ပုံစံဒန္ပန္းကန္ျပားကုိ ေမွာက္လ်က္ အေနအထားတြင္ စိပ္ပုတီးစြပ္ကာ လက္သီးျဖင့္ ခပ္ဖြဖြထုၿပီး သီခ်င္းဆုိၾကသည္မွာလည္း ဒရမ္တီးေနသည္ႏွင့္ မျခား စတီရီ ယုိသီခ်င္းသံမ်ား ၾကားလာရေစသည္။ ထုိသုိ႔ ဝုိင္းဖြဲ႕ တီးခတ္ ၾကလွ်င္ ေနာက္ေနာက္က ဘာအလုပ္ရွိရွိ မလုပ္ေတာ့ေပ။ ဂီတ ဝုိင္းကုိ အစအဆုံးၾကည့္သည္။ သူကုိယ္တုိင္ကလည္း ဘာေတြ ေအာ္ဆုိမွန္းမသိ ေပ်ာ္ေနတတ္သည္။

သူတစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ေဖာက္ေနတတ္သည္မွာ တစ္ခါတစ္ ခါ ေပ်ာက္ေနတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ေနာက္တုိ႔အဖြဲ႕က ရက္ကန္း႐ုံတြင္ အလုပ္ဆင္းရသည္။ ထုိအလုပ္႐ုံႀကီးမ်ားသည္ ဘာယာတန္းဟုေခၚေသာ ေလးလက္မ၊ ေျခာက္လက္မ သစ္သား တန္းႀကီးမ်ား ပတ္ပတ္လည္ ခပ္စိပ္စိပ္ကာရံထားေသာေၾကာင့္ အျပင္မွ လွမ္းၾကည့္လွ်င္ တုိးလွ်ဳိေပါက္ လွမ္းျမင္ေနရသည္။ ရက္ကန္းစင္မ်ားမွာလည္း သိပ္အႀကီးႀကီးမဟုတ္သျဖင့္ ပုန္း ကြယ္ေနရန္ မလြယ္ေခ်။ ညေနအလုပ္သိမ္းခ်ိန္တြင္ လူစစ္သည္။ ထုိအခါမ်ားတြင္ လူတစ္ေယာက္ေလ်ာ့ေနလွ်င္ ‘ေနာက္ေနာက္’ပဲ ျဖစ္မည္ဟု အားလုံးက အတပ္သိေနၾကေတာ့သည္။ ဝုိင္းရွာ ၾကမွ ေတြ႕သည္။ ဒီေလာက္ရွာလုိ႔ လြယ္ေအာင္၊ ပုန္းလုိ႔မရေအာင္ ေဆာက္ထားသည့္ေနရာတြင္ မနည္းရွာယူရသည္။ ေခါင္မုိး ထုတ္တန္းမ်ားေပၚတြင္ ဘယ္အခ်ိန္က တက္သြားလိုက္မွန္းမသိ တက္အိပ္ေနတတ္သည္။ လိမ့္မက်ေအာင္ ထုတ္တန္းကုိခြၿပီး ေျချဖင့္ခ်ိတ္ကာ ပက္လက္လွန္၍ တန္းေပၚတြင္ အိပ္ပုံက အသည္းယားစရာေကာင္းလွသည္။ သူက ထြက္ေျပးရန္ မ႐ုိး မသားႀကံစည္ေနသူ မဟုတ္ဟု ေထာင္မွဴး၊ ေထာင္ပုိင္၊ ေထာင္ ဝါဒါ၊ တန္းစီးမ်ားက နားလည္ေန၍သာ ေတာ္ေတာ့သည္။ တန္း ပိတ္ခ်ိန္ လူေပ်ာက္ျခင္းမွာ ေထာင္ထဲတြင္ အမႈႀကီးေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။

ေနာက္ေနာက္၏ ထူးျခားမႈတစ္ခုမွာ သူသိပ္ေနမေကာင္း ျဖစ္ေနလွ်င္ ၾကက္ဟင္းခါးပင္စုိက္ထားေသာ စင္သို႔သြားကာ ၾကက္ဟင္းခါးအရြက္ႏွင့္ အသီးမ်ားကုိ မၾကာခဏဝါးစားေနျခင္း ျဖစ္သည္။ သူက ဘာလုပ္လုပ္၊ ဘာယူယူ ပုိင္ရွင္ဟု ယူဆေသာ သူကုိ ခြင့္ေတာင္းသည္။ ခြင့္မျပဳလွ်င္လည္း ယူ၍စားသည္။ ခြင့္ ေတာင္းရမည္ဟု ဦးေအာင္ၫြန္႔က သင္ထားပုံရသည္။ ခြင့္ျပဳ၊ မျပဳလုိ႔ေတာ့ သူလည္းသိပုံမရ။ သူလုပ္စရာဆက္လုပ္တတ္သည္။သူက ဖ်ားနာလွ်င္ အခါးစားသည္။ ေဆးတုိက္လွ်င္ မေသာက္ တတ္။ ဒါေပမဲ့ ရွမ္းေဆးခါးႀကီးတုိက္ၾကည့္ေတာ့ ေသာက္သည္။  ထုိေဆးက ခါးအန္ေနသည္။ ဒါကုိ သူက ႀကိဳက္တာျဖစ္မည္။ ဦးေအာင္ၫြန္႔ကေတာ့ သူ႔ခႏၶာကုိယ္က အခါးဓာတ္လုိေနလုိ႔ ဓာတ္စာေတာင္းတာထင္တယ္ဟု ေျပာတတ္သည္။

သူ႔ကုိ ဘယ္သူက ခုိင္းခုိင္း မညည္းမညဴ ကူညီလုပ္ကုိင္ေပး တတ္သည္။ ေတာင္ယာစုိက္ရန္ ေျမေပါင္အတြက္ ေျမာင္းရွည္ က်င္းမ်ားတူး၍ မိလႅာမ်ားထည့္ရန္ ပတ္မဟုေခၚေသာ စည္ပုိင္း ကုိ ထမ္းဖုိ႔လုိလည္း သူက ထမ္းေပးသည္။ ထမင္းစားခ်ိန္ထမင္း ပုံးထမ္းရန္ ဖုိႀကီးသြားရန္လုိေသာအခါ၌လည္း ေနာက္ေနာက္ကုိ ထည့္သည္။ အလုပ္နားရ၍ အေဆာင္တြင္ ေနရေသာအခ်ိန္မ်ား တြင္ ေရကန္ကုိ ေရျဖည့္ရန္အတြက္ ေရငင္ရာတြင္လည္း အား လုံးအတြက္ ‘ေနာက္ေနာက္’က တစ္ေယာက္တည္း ဆက္တုိက္ ငင္ခ်င္ငင္ေနသည္။ အားလုံးက ေတာ္ပါေတာ့ကြာဆုိၿပီး ဝုိင္း တားလည္း ရပ္ခ်င္မွ ရပ္သည္။ သူက အလုပ္လုပ္ေနရလွ်င္ ေပ်ာ္သည္။

အေဆာင္တံခါးပိတ္ထားၿပီး ဖြင့္ခ်ိန္တန္မဖြင့္လွ်င္၊ေထာင္ ဝန္ထမ္းမ်ားက အက်ဥ္းသားမ်ားကုိ ႐ုိက္ႏွက္ေနလွ်င္ သူသိပ္ စိတ္ဆုိးကာ ဝူးဝူးဝါးဝါးေတြ ေအာ္ေနတတ္သည္။ ထုိအခါမ်ဳိးတြင္ မနည္းထိန္းရတတ္သည္။ မည္သုိ႔ေသာသူပင္ျဖစ္ေစ လူသားတစ္ ဦးအေနျဖင့္ လြတ္လပ္မႈကုိ ျမတ္ႏုိးၿပီး တစ္ဖက္သတ္အႏုိင္က်င့္ ညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္မႈကုိ လက္မခံသည္မွာ သဘာဝတရားဟု ဆုိရ မည္ျဖစ္သည္။

(ငါး)

ေနာက္ေနာက္၏ဘဝျဖစ္စဥ္ကုိ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြးဆၾကည့္ၾက ဖူးသည္။ ထုိအထဲတြင္ ဦးေအာင္ၫြန္႔၏ အယူအဆမွာ စိတ္ဝင္ စားဖြယ္ေကာင္းသည္။ ေနာက္ေနာက္သည္ ႐ုိးမရွိ ဆင္စခန္းတစ္ ခုတြင္ ေမြးဖြားခဲ့သူျဖစ္မည္။ သူ၏ မိဘမ်ားသည္ သူသိတတ္ခါစ အရြယ္ေလာက္တြင္ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ကြယ္လြန္သြား ၾကပုံရသည္။ ငွက္ဖ်ားမိ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေတာထဲခရီးသြား ရင္း တစ္ခုခုေၾကာင့္ တိမ္းပါးခဲ့ရ၍ ေနာက္ေနာက္သည္ သူ႔နည္း သူ႔ဟန္ႏွင့္ ေတာထဲ၌ ဆက္ၿပီးအသက္ရွင္ေနထုိင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့သူျဖစ္ပုံရသည္ဟု ဆုိပါသည္။ လူသူမနီးေသာေတာထဲ တြင္ တစ္ေယာက္တည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မည္သုိ႔အသက္ရွင္ေန ထုိင္ခဲ့သည္ကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မေတြးတတ္ၾကပါ။

ေနာက္ေနာက္သည္ လြတ္ခါနီးတစ္ႏွစ္နီးပါးေလာက္ အလုိတြင္ ရဲဘက္စခန္းသုိ႔ ပါသြားခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ပုိင္းတြင္ သူ႔ကုိ မေတြ႕ရေတာ့ေပ။ သူ႔ အေၾကာင္းလည္း မၾကားရေတာ့ေခ်။ သူလြတ္လွ်င္ ဘယ္ကုိျပန္မလဲ၊ ဘယ္သူေတြနဲ႔ ေနမလဲဟု ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားေနမိသည္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ ခရီးထြက္သည့္အခါ ပဲခူး႐ုိးမအနီးမွ ျဖတ္ သြားရတုိင္း ေခါင္းတုံးဆံေတာက္ပုံႏွင့္ ခပ္ပါးပါးသစ္ပင္စုစု ကေလးမ်ားသာ က်န္ေတာ့သည့္ ႐ုိးမေတာတန္းကုိၾကည့္ကာ ေနာက္ေနာက္တစ္ေယာက္ေတာ့ ဒီေတာ၊ ဒီေတာင္၊ ဒီေတာင္ ကတုံးေတြမွာ ဘယ္လုိမ်ား ေနေနပါသလဲဟူေသာ အေတြးစမ်ား ႏွင့္ ပ်ံ႕လြင့္ေနမိပါေတာ့သည္။    ။

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here