Home စာအုပ္အၫႊန္း ႏွစ္အုပ္ရြာက ကဗ်ာ

ႏွစ္အုပ္ရြာက ကဗ်ာ

330
0
Advertise Here

(၁)
စာေပအေမွာင္ေခတ္တစ္ေခတ္ကုိ ႀကံဳေတြ႕ ခဲ့ၾက၊
ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရၿပီးၿပီ။
စာေပစိစစ္ေရး ဆုိတာႀကီးကုိ ေအာ့ႏွလုံးနာလြန္းလုိ႔
ျပန္ေျပာရမွာကို
ရင္ကြဲနာက်မတတ္
ခံစားၾကရသူေတြ တစ္ပုံႀကီးေပါ့။
က်ဆုံးခဲ့ရတဲ့ အႏုပညာေတြ၊
စိတ္ႏွလုံး ခ်ဳံးခ်ဳံးက်ခဲ့ၾကတဲ့
အႏုပညာရွင္ေတြ အမ်ားႀကီးမွ အမ်ားႀကီးပါပဲ။
စာေပတစ္ေခတ္
ညစ္ႏြမ္းခဲ့တဲ့ ကာလ။
႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္
မျမင္ရက္ေလာက္ေအာင္ ပက္စက္ခဲ့တဲ့ကာလ။

mk_20161207_two_village

ဘာဆုိဘာမွ မသိမတတ္ နားမလည္။ ငါနဲ႔မတူ ငါ့ရန္သူ။ အရိပ္ ျမင္သမွ် ရန္သူထင္ေနသူေတြ ႀကီးစုိးခဲ့တဲ့ကာလ။ စာေပေလာက သားေတြ၊ အႏုပညာေလာကသားေတြ နားရြက္ေတာင္ မခတ္ရဲ တဲ့ဘဝ။ တစ္ေသြးတစ္သံတစ္မိန္႔နဲ႔ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ကုိ နင္း ေခ်ခဲ့။ အႏုပညာေျမာက္တဲ့ အဖြဲ႕အႏြဲ႕ အခင္းအက်င္းေတြကုိ ေခ် မႈန္းခဲ့။ အႏုပညာရွင္ေတြကုိ အလုံးစုံပိတ္ပင္တားဆီး ကန္႔သတ္ သုတ္သင္ခဲ့။ ထက္ျမက္ထူးခြၽန္ ျပည္သူ႔အက်ဳိး လုိလားသူ၊ ျပည္ သူ႔ဘက္က ရပ္တည္သူေတြကုိ ျပည္တြင္းမွာ ေနလုိ႔မရေလာက္ ေအာင္ ျပႆ      နာရွာခဲ့။

Advertise Here

ပုံႏွိပ္ခ်ဳပ္လုပ္ၿပီးသား စာအုပ္ထဲက စာေတြကုိ ဆုတ္ၿဖဲပစ္ ရတယ္။ ေငြမင္ေတြနဲ႔ သုတ္ခုိင္းတယ္။ အေကာင္းကုိ အဆုိးျဖစ္ ေအာင္ ပိတ္ရဆုိ႔ရ ဖ်က္ရတယ္။ အားလုံးကုိ သံသယအျမင္နဲ႔ပဲ အၾကည့္ခံရတယ္။ စစ္ေဆးခံရတယ္။ စာေပေလာကသားေတြ၊ စာေပပညာရွင္ေတြ၊ စာေပအႏုပညာသမားေတြကုိ စပါယ္ရွယ္ ႏွိပ္ကြပ္တယ္။ အၿငိႇဳးအေတးထားတယ္။ ကမၻာရန္အျဖစ္ သတ္ မွတ္တယ္။ ဘာပြင့္လင္းျမင္သာမႈမွ မရွိဘူး။ ႐ုံးလုပ္ငန္းသဘာဝ ကုိ အေျခခံၿပီး ညစ္လုိ႔ရတာ အကုန္ညစ္တယ္။ ရက္စက္မႈ အေပါင္း သရဖူေဆာင္းထားတာေၾကာင့္ ‘စာေပစိစစ္ေရး’ကုိ  ‘စာေပကင္ေပတုိင္’လုိ႔ ကင္ပြန္းတပ္ၾကတယ္။

အပတ္စဥ္ထုတ္ ဂ်ာနယ္ေတြကုိ အေသရစ္တယ္။ အခ်ိန္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ၾကရတဲ့သူေတြဆုိေတာ့ အခ်ိန္နဲ႔ တစ္ေျပးညီျဖစ္ဖုိ႔ အတြက္ အရာရာကုိ အေလွ်ာ့ေပးၾကတဲ့အတြက္ ညစ္ခ်င္တုိင္း ညစ္တာ ခံရတယ္။ ရစ္ခ်င္တုိင္းရစ္တာ ခံခဲ့ၾကရတယ္။ ေပၚလစီ ေဆာင္းပါးေတြကုိ အတင္းအဓမၼ ထည့္ခုိင္းတယ္။ ကုိယ္ထည့္ သြင္းေဖာ္ျပခ်င္တာေတြကုိ ျဖဳတ္ခုိင္း၊ ပယ္ခုိင္းၿပီး ကုိယ္လုံးဝ မထည့္ခ်င္တဲ့ ခ်ဥ္ဖတ္စာေရးဆရာရဲ႕ ဗ႐ုတ္သုကၡေဆာင္းပါးေတြ ကုိ ထည့္ရတယ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ဒုကၡႀကီးလုိက္သလဲလုိ႔။

စာအုပ္ထုတ္ေဝခြင့္၊ ဂ်ာနယ္ထုတ္ေဝခြင့္ ဆုိတာေတြကုိ လုံးဝ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတယ္။ ဘာတစ္ခုမွ လြယ္လင့္တကူ ထုတ္လုိ႔ မရဘူး။ ခါေတာ္မီ ထုတ္လုိ႔မရဘူး။ စာေပဂ်ာနယ္မွာ ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ပုံကုိ ကာဗာတင္တာ ျဖဳတ္ခုိင္းတယ္။ ခြင့္ မျပဳဘူး။ ဘယ္ေလာက္မ်ား အသည္းနာစရာေကာင္းၿပီး ႐ုိင္းပ် လုိက္သလဲဆုိတာ။ ညစ္ခ်က္က ကမ္းကုန္။ အရစ္က ရွည္လြန္းလုိ႔ ဂ်ပန္ဝက္အူလုိ႔ေခၚတယ္။ ႐ုပ္ပုံကုိ ခြင့္ျပဳေပမယ့္ ႀကီးတယ္၊ ေသး တယ္လုိ႔ ရစ္တယ္။ ဒီပုံကုိ မ်က္ႏွာဖုံးတင္ခြင့္ မေပးဘူး။ အတြင္း မွာပဲ ထည့္ရမယ္ဆုိတာမ်ဳိးေတြကလည္း ပါလုိက္ေသး။

အဲဒီလုိ စာေပအေမွာင္ေခတ္ႀကီး၊ ေခတ္ဆုိးေခတ္က်ပ္ႀကီး ကုိ လြန္ေျမာက္သြားတဲ့အခါ (ဘယ္ဟာမွ အၿမဲမရွိဘူးဆုိတာ ကြက္တိပဲေလ) ေပ်ာ္တာေပါ့။ ဂ်ာနယ္ေတြ ေဝါခနဲထြက္လာ တယ္။ သတင္းစာေတြ ေဝါခနဲထြက္လာတယ္။ စာအုပ္တုိက္ေတြ တစ္တုိက္ၿပီးတစ္တုိက္ ေပၚလာတယ္။ တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္ထုတ္ေဝသူ ေတြ တန္းစီေနၾကၿပီ။ အရင္က စာတစ္အုပ္ထုတ္ႏုိင္ဖုိ႔ စိစစ္ေရး ကုိ စာမူတင္ထားရၿပီ ဆုိကတည္းက ဆင့္ဟုိဒင္းေခြးေမွ်ာ္ေပါ့။ အခု စိစစ္ေရးမရွိေတာ့ဘူးဆုိတာ။ တစ္ညလုံး မအိပ္ဘဲ ႐ုိက္၊ မနက္ျဖန္ စာအုပ္ျဖစ္ၿပီ။ ဘာတစ္ခုမွ မႈစရာမလုိဘူး။ ကုိယ့္ဘက္ ကသာ ဘာမွ မက်ဴးလြန္နဲ႔။ ပုံႏွိပ္စက္ေတြကလည္း ေဟာတစ္လုံး ေဟာတစ္လုံး ျပည့္လုိ႔။ ႀကိဳက္တဲ့စက္ တင္လုိက္႐ုံပဲ။ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနလုိ႔ကေတာ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတာ လြယ္လင့္တကူ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေဟာတစ္အုပ္ ေဟာတစ္အုပ္ေပါ့။

(၂)
စာအုပ္တုိက္နာမည္ကုိ ၾကည့္ပါဦး။ ‘ေရနည္းငါးေလးမ်ား စာအုပ္တုိက္’တဲ့။ ဘယ္ေလာက္ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးလုိက္သလဲလုိ႔ ဗ်ာ။ ဘယ္ေလာက္မ်ား စိတ္ထဲရွိသမွ်ကုိ သြန္ခ်ထားလုိက္သလဲ လုိ႔ဗ်ာ။ ေရနည္းငါးေလးမ်ားတဲ့ေလ။ အားငယ္ေနရွာမွာေပါ့။ အခ်ိန္မေရြး ဒုကၡေရာက္သြားႏုိင္တာေပါ့။ တစ္စတစ္စ ေရခန္း သြားမွျဖင့္ မေတြးဝံ့စရာႀကီး။ ဟုတ္ကဲ့၊ စာအုပ္တုိက္နာမည္ကုိက စိတ္ထိခုိက္စရာေကာင္းေနျပန္တယ္။

ဘယ္ကထုတ္တာလဲ ၾကည့္လုိက္ျပန္ေတာ့ မတၱရာၿမိဳ႕က တဲ့ဗ်ာ။ မတၱရာဆုိတာ မႏၲေလးေျမာက္ဘက္ ထြက္ေပါက္ေပါ့။ အဲဒီမွာ စာအုပ္တုိက္အသစ္တစ္တုိက္ ရွိေနတာ ေသခ်ာၿပီ။ မတၱရာက စာအုပ္တုိက္ေပါ့။ လိပ္စာၾကည့္လုိက္ပါဦး။ တည္ေန ရာ။ လိပ္စာ။ ေစ်းအေနာက္ေျမာက္ဘက္တဲ့။ ကဲ…ဘယ့္ႏွယ္လဲ။ အိမ္နံပါတ္မပါ။ လမ္းနာမည္မပါ။ ဘယ္ေလာက္မ်ား လြတ္လပ္ ေပါ့ပါးသြားၿပီလဲဟင္။ ျဖစ္သလုိ ႀကံဳသလုိ ကြယ္ဝွက္ဖုံးအုပ္ၿပီး လူ မသိေအာင္ ေရွာင္တိမ္းတယ္လုိ႔ေတာ့ မထင္လုိက္ပါနဲ႔ ခင္ဗ်ာ။ ေျပးလုိ႔ မလြတ္ပါဘူး။ ဆက္သြယ္ဖုိ႔ ဝ၂-၇၉၉၂၄ နဲ႔ ဝ၉ ၂ဝဝ ၇၉၂၉ ဖုန္းႏွစ္လုံးေပးထားပါတယ္။ သေဘာ႐ုိးနဲ႔ ေတာရိပ္ေတာ ေငြ႕ ပါၿပီးသားမုိ႔ လိပ္စာမရွိဘူး။ ေစ်းရဲ႕ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ပါ ခင္ဗ်ာ။ ေစ်းကိုလည္း သီးျခားအမည္ ေပးမထားပုံေထာက္ေတာ့  မတၱရာတစ္ၿမိဳ႕လုံး ဒီေစ်းတစ္ေစ်းပဲ ရွိေလရဲ႕လုိ႔ သေဘာထားရ မွာပါ။

ဟုတ္ကဲ့၊ မတၱရာက ထုတ္တဲ့စာအုပ္ပါ။ မႏွစ္က ထုတ္ခဲ့ တာပါ။ အုပ္ေရ ၅ဝဝ ကုိ ပထမအႀကိမ္ ၂ဝ၁၅၊ ၾသဂုတ္မွာ ထုတ္ ပါတယ္။ တန္ဖုိး ၁,ဝဝဝ က်ပ္။ ကာဗာဒီဇုိင္း ျမင့္လြင္ဦး။ ကြန္ပ်ဴ တာ မုိးသူဇာ။ ကတ္တေလာက္နံပါတ္ ၈၉၅.၈၁။ အမ်ဳိးအစားက ကဗ်ာ။ ကဗ်ာစာအုပ္။ ကဗ်ာရွည္ငါးပုဒ္ကုိ စုစည္းထားတာ။ ကဗ်ာဆရာက ခင္ေမာင္ႏုိင္ဦး။

(၃)
‘ကဗ်ာပါတီ ဥကၠ႒ႀကီး မိန္႔ခြန္း’၊ ‘ႏွစ္အုပ္ရြာက ကဗ်ာ’၊     ‘မွတ္သားသည့္ အထင္အရွား’၊ ‘ပန္း’ နဲ႔ ‘ေတာင္ေျမာက္ကြဲတဲ့ ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္’ ဆုိတဲ့ ကဗ်ာရွည္ငါးပုဒ္ကုိ စုစည္း ထားတယ္။ Faces ၊ ေပဖူးလႊာနဲ႔  Fashion မဂၢဇင္းေတြမွာ ေဖာ္ျပ ခဲ့ၿပီးသား ကဗ်ာေတြ ျဖစ္တယ္။ စာအုပ္အမည္အျဖစ္ ေရြးလုိက္ တဲ့ ‘ႏွစ္အုပ္ရြာက ကဗ်ာ’မွာ…

‘… စာအုပ္ဆုိလုိ႔ ဘုရားရွိခုိးအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ တြံေတးသိန္းတန္ ေတးေပါင္းခ်ဳပ္ ႏွစ္အုပ္ပဲရွိတဲ့ အရပ္က ငါလာခဲ့ပါသည္’ နဲ႔ ဖြင့္ ထားေလေတာ့ သိပ္ၿပီး ေထြေထြထူးထူး ေျပာစရာကုိ မလုိေတာ့ ပါဘူး။ ေက်းလက္အေျခခံအရ လွပၿပီးသားပဲေပါ့။

‘… ငါတုိ႔မယ္ ႏြားေက်ာင္းရင္းလည္း တံြေတး၊ ေလွေလွာ္ ရင္းလည္း သိန္းတန္၊ ေက်ာင္းသြားရင္လည္း အသီးတစ္ရာ၊ ေတာသြားရင္လည္း အညႇာတစ္ခု၊ ရြာဝင္ေတာ့လည္း ေမာင္ႀကီး ျပန္လာၿပီ၊ လယ္ထြန္ေတာ့လည္း ေထြးညိဳ၊ ဘုရားပြဲလည္း လူ ျပက္ကေလး၊ ေက်ာင္းပြဲလည္း ေမာင္ေရႊ႐ုိး၊ ေဟး…ေလခြၽန္တာ ေတာင္ တြံေတး၊ ငါ ေတာေက်ာင္းဆရာျဖစ္လာတာ စုိးမုိးေမတၱာ ေၾကာင့္မ်ားလားလုိ႔ေတာင္ စဥ္းစားျဖစ္ေသးေတာ့ကြယ္’တဲ့။

ကဗ်ာဆရာ ခင္ေမာင္ႏုိင္ဦးကုိယ္တုိင္က တြံေတးသိန္း တန္ရဲ႕ မ်ဳိးဆက္သမီး ေရႊရည္သိန္းတန္ကုိ တည္ၿပီး ေရးထားတာ ျဖစ္ေလေတာ့ အာလုတ္စကားမွာ ‘ေရႊရည္’လုိ႔ ထည့္ေရးၿပီး ကဗ်ာဆရာဟာ ေရႊရည္ကုိ တုိင္တည္ခံစားလုိ႔ ‘ႏွစ္အုပ္ရြာကဗ်ာ’ ကုိ ဖြဲ႕ထားတာ။

ဒီကဗ်ာဟာ ျမန္မာ့ေက်းလက္ေန ျပည္သူလူထုနဲ႔ တံြေတး သိန္းတန္တုိ႔ရဲ႕ နက္႐ႈိင္းတဲ့ အႏုပညာဓာတ္ခံအား ေကာင္းလြန္းပုံ ကုိ ေပၚလြင္ေစတယ္။ ဗမာအခ်င္းခ်င္းရဲ႕ သံေယာဇဥ္ကုိ သေဘာ ေပါက္ေစတယ္။ အေဖ့သမီး ေရႊရည္ကုိ သူ႔အေဖအေၾကာင္းျပဳၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ထားသမွ် သြန္ခ်ထားတာဟာ က႐ုဏာသက္စရာ၊ စိတ္လႈပ္ရွားစရာ ျဖစ္လာတယ္။

အမွာေရးလုိက္တဲ့ ေမာင္ရင့္မာ(ေက်ာင္းကုန္း)ရဲ႕ အလုိ အရ ကဗ်ာဆရာဟာ ‘ေက်းေတာသားႏွင့္ တြံေတးသိန္းတန္ အၾကား အခုိင္အမာဖြဲ႕ေႏွာင္ထားသည့္ သံေယာဇဥ္ကုိ သူက ကဗ်ာဘာသာစကားအားျဖင့္ လွပစြာ ေျပာျပေနျခင္းျဖစ္သည္’ တဲ့။

က်န္တဲ့ ကဗ်ာေလးပုဒ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ‘ကဗ်ာပါတီ ဥကၠ႒ႀကီး မိန္႔ခြန္း’မွာ ‘သူ႔ကဗ်ာကုိ ဖတ္ရင္း ကြၽန္ေတာ္ ၾကက္ သီးျဖန္းျဖန္း ထေနခဲ့သည္။ တကယ့္ကုိ ဗုံးဆန္ဗုံးသီးေတြ၊ မုိးသီး မုိးေပါက္ေတြ၊ ေဒသိယေဝါဟာရ အသုံးကေလးေတြကုိ အစခ်ီ လ်က္ တေျဖာင္းေျဖာင္း ေဒါင္းေဒါင္းေျပး ဖြဲ႕ဆုိသြားေသာ သူ႔ ကဗ်ာရွည္ႀကီးေတြကုိ ဖတ္ရသည္မွာ ဂ်ာမန္ကဗ်ာဆရာႀကီး ဗားေတာ့ဘရက္၏ တုိက္ပြဲဝင္ ကဗ်ာႀကီးမ်ား ရြတ္ဆုိသံကုိ နား ႏွင့္ဆတ္ဆတ္ ၾကားေနရသလုိပဲ ျဖစ္သည္’လုိ႔ မွတ္ခ်က္ျပဳပါတယ္။

ကဗ်ာဆရာဟာ ေခတ္ေပၚကိစၥေတြ ႏုိင္နင္းတဲ့ သေဘာနဲ႔ စကားလုံးေတြကုိ ပစ္ေပါက္ကစားတတ္တယ္လုိ႔လည္း အမွာေရး သူက ဆုိပါတယ္။ နာမ္ေတြကုိ ႀကိယာလုပ္ပစ္လုိက္တဲ့ ကိစၥကုိ သူက ရဲတင္းတယ္လုိ႔ ဆုိၿပီး…

‘ဤကိစၥမ်ဳိးမွာ လုပ္တတ္မွလွၿပီး မလုပ္တတ္လွ်င္ အေတာ္အက်ည္းတန္မည့္ ကိစၥမ်ဳိးျဖစ္သည္’

‘ၿပီးေတာ့ သူ႔ဌာေနေက်းေတာမွာ ‘အသုံးေလ့’ သည့္ တိမ္ ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္လုလု ေဝါဟာရေတြကုိ ကဗ်ာဧည့္ခန္းေဆာင္ ထဲသုိ႔ တခမ္းတနား သြတ္သြင္းခင္းက်င္းကာ တျမတ္တႏုိး ဖြဲ႕ဆုိ တတ္သည္။ အရသာရွိရွိ ၿမိန္ၿမိန္ရွက္ရွက္ႀကီးကုိပဲ ကဗ်ာဖတ္သူ တုိ႔ကုိ လွ်ာေပၚျမတင္ ခံစားေစျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ သူ႔ ဟန္ျဖစ္သလုိ သူ႔မာန္လည္း ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္ သည္’လုိ႔ သုံးသပ္ထားတယ္။

မွန္ပါတယ္။ အမွာစာေရးေပးတဲ့ ေမာင္ရင့္မာ(ေက်ာင္း ကုန္း)ရဲ႕ အဖြင့္ေတြဟာ လုံေလာက္တဲ့ အဖြင့္ေတြမုိ႔ သူ႔အမွာစာထဲ က သူ႔စကားလုံးေတြနဲ႔ပဲ ‘ႏွစ္အုပ္ရြာက ကဗ်ာ’စာအုပ္အညႊန္းကုိ ပိတ္သိမ္းခြင့္ျပဳပါ ခင္ဗ်ာ။

‘…အမွာေရးသူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ဝင္ေျပာ တာ အေတာ္မ်ားသြားလိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။ အမွာေရးသူတစ္ ေယာက္ စည္းကုိ ေက်ာ္လြန္သြားႏုိင္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္၏ ေျပာ ဆုိခ်က္၊ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ား မွန္ကန္မႈ ရွိ၊ မရွိ၊ ေရရာေသခ်ာမႈ ရွိ၊ မရွိ စိစစ္ရန္မွာ လူႀကီးမင္း၏ အခြင့္အေရးျဖစ္ပါသည္။

‘သူ႔ကုိ ကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္ရန္ ကြၽန္ေတာ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ တုိက္တြန္းခဲ့ရပါသည္။ ယခု ကဗ်ာဖတ္သူ လူႀကီးမင္းကုိ ကြၽန္ ေတာ္တုိက္တြန္းပါသည္။ ဖတ္ၾကည့္ပါ။ မ႐ႈံးေၾကာင္း အာမခံပါသည္’။    ။

 

၂၀၁၆-ႏုိဝင္ဘာလထုတ္၊ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း အမွတ္(၄၀)  မွစာအုပ္ အညႊန္းျဖစ္ပါသည္။

 

သင့္ေနာ္ ေရးသည္။

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here