Home အက္ေဆး ေဟမႏၱေဆာင္းကုိ ေက်ာ္လြန္၍

ေဟမႏၱေဆာင္းကုိ ေက်ာ္လြန္၍

236
0
Illustration - THIHA 2017
Advertise Here

ဒီႏွစ္ေဆာင္းက ေဆာင္းရယ္လုိ႔ ပီပီျပင္ျပင္ မျဖစ္လုိက္။ ေဆာင္းေႏွာင္းရက္ေတြ ေရာက္သည့္တုိင္ ႏွင္းက က်ခ်င္သလုိလုိ၊ မက်ခ်င္သလုိလုိ။ ရွစ္ခြင္တုိင္း မႈန္ရီေနေပမယ့္ အေအးဓာတ္က ဘယ္ဆီ ဘယ္ဝယ္ ေရာက္ေနတယ္ မသိရေခ်။ ေျမာက္ျပန္ေလေသြးရမယ့္အစား ေတာင္ေလက တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ ေဝ့ဝဲတုိက္ခတ္ေနေသးတယ္။ အေရွ႕ရွမ္း႐ုိးမမွာ ေတာင္ယာေတြကုိ မီး႐ႈိ႕လုိ႔ ထြက္ေပၚလာတဲ့ ေတာင္ခုိးေတြက ရစ္ဆုိင္းေနတယ္။ ဒီႏွစ္က ႏွစ္သစ္ကူးရက္ေတြမွာပင္ ေဆာင္းရဲ႕ အရသာကုိ ဝုိးတဝါးသာ ခံစားလုိက္ၾကရတယ္။

ကေလးေတြရဲ႕ အခ်စ္ေတာ္ ဘုိးဘုိးစန္တာကေလာ့လည္း ေမြးပြအေႏြးထည္ နီနီရဲရဲေၾကာင့္ အုိက္စပ္စပ္ျဖစ္ေနမလား မသိ။ မုိးဇလပညာရွင္ေတြကေတာ့ အယ္လ္နီညိဳေၾကာင့္လုိ႔ ေဟာ ကိန္းထုတ္မလား၊ လာနီညာေၾကာင့္လုိ႔ အေၾကာင္းျပၾကေလ မလား။ ေသခ်ာတာက ဥတုရာသီက ေတာကုိမမီတာ ၾကာေလ လွေပါ့။

Illustration- THIHA 2017

ေဆာင္းေႏွာင္းရက္ေတြက အလြမ္းဓာတ္ရွိသူကုိ ပုိလုိ႔ လြမ္းေအာင္ ဖန္တတ္တယ္။ မိတ္ေဆြတုိ႔ ထင္တဲ့အတုိင္း ကြၽန္ ေတာ့္မွာ အလြမ္းဓာတ္ခံေတြက ထုနဲ႔ထည္နဲ႔ ရွိေနပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းသားဘဝ ႏွစ္သစ္ကူးရက္ေတြ ဆုိ ပါေတာ့။ ဒုတိယအစမ္း စာေမးပြဲေျဖၿပီးလုိ႔ ေက်ာင္းဆယ္ရက္ပိတ္ ခ်ိန္ဆုိေတာ့ အညာဘုရားဖူးထြက္ျဖစ္တဲ့ ကာလေတြလည္း ျဖစ္ တယ္။ မေကြးျမသလြန္၊ မင္းဘူး၊ ေရႊစက္ေတာ္၊ ပုဂံေညာင္ဦး၊ ပုပၸား၊ ေက်ာင္းေတာ္ရာတုိ႔၊ စကၠိန္းတဲတုိ႔ဆုိတဲ့ လမ္းဘုရားေတြ လည္း ပါတာေပါ့။ ေတာင္းႀကီး၊ ေတာင္းငယ္၊ အုိးခြက္ပန္းကန္ အစုံအလင္ ကားေခါင္မုိးေပၚတင္ၿပီး သာသနာ့အလံ ကားေရွ႕မွာ တလူလူလႊင့္ၿပီး ဘုရားစုံ ဖူးခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ကားကလည္း ဒီေခတ္ လုိ အဲယားကြန္းကား ဘယ္ဟုတ္လိမ့္မလဲ။ အီဇူဇူး ေခါင္းျပား ကုန္ကားႀကီး။ တစ္ၿမိဳ႕တစ္ရြာ ေရာက္ဖုိ႔ဆုိတာ အၾကာႀကီးေမာင္း ၾကရတယ္။ ကားေပၚပါလာတဲ့ ဘုရားဖူးသြားၾကသူေတြအားလုံး ကလည္း အိမ္က ထြက္လာပါၿပီဆုိကတည္းက စိတ္ေအးလက္ ေအး ဒုံးဒုံးခ် ထြက္လာၾကသူေတြ။ ေရာက္ရင္ ေရာက္တယ္မွတ္၊ ေမာင္းရင္ ေမာင္းတယ္မွတ္ဆုိၿပီး စိတ္ေအးလက္ေအး ထြက္လာ ၾကသူခ်ည္းပါပဲ။

Advertise Here

အဲဒီတုန္းက ဧရာဝတီျမစ္ကူးတံတားဆုိလုိ႔ ကုိလုိနီေခတ္ က တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ စစ္ကုိင္းတံတားတစ္စင္းသာ ရွိေသးခ်ိန္။ လူေျပာသူေျပာမ်ားလွတဲ့ ကုိလုိနီဆုိးေမြဆုိတာႀကီးေပါ့။ (အဲဒီ ကုိလုိနီဆုိးေမြႀကီးနဲ႔ပဲ မီးရထားလမ္းေရာ ကားလမ္းပါ ရာစုတစ္ ဝက္စာေက်ာ္ေအာင္ အသုံးခ်ခဲ့ရတဲ့အျပင္ ခုထိလည္း မႏၲေလး-ျမစ္ႀကီးနားရထားေတြ တဂ်ဳံးဂ်ဳံးနဲ႔ ေန႔စဥ္ခုတ္ေမာင္းေနဆဲ ျဖစ္ တယ္။) ျမစ္အေနာက္ဘက္ ျဖတ္ကူးခ်င္ရင္ ဇက္နဲ႔ ကူး႐ုံက လြဲၿပီး အျခားေရြးခ်ယ္စရာ မရွိ။ ဇက္ေရယာဥ္နားခ်ိန္မွ ေရာက္လာတဲ့ ကားေတြကေတာ့ ဆိပ္ကမ္းမွာတင္ ရပ္ေပေတာ့ပဲ။ ဇက္ေရယာဥ္ ေမာင္းသူေတြ သမဝါယမဝန္ထမ္းေတြနဲ႔အၿပိဳင္ ဘုန္းမီးေနလ ေတာက္ပခဲ့တဲ့ ကာလအပုိင္းအျခားေတြပဲ ဆုိပါေတာ့။ ေမာင္မင္း ႀကီးသားမ်ား တာဝန္နားၿပီဆုိရင္ ဘယ္သူမွ ေယာင္လုိ႔ မခုိင္းေလ နဲ႔။ မ်က္ေထာင့္နီႀကီးနဲ႔ အၾကည့္ခံရၿပီသာ မွတ္ေပေတာ့။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္ဘဝေတြမွာ ကမ္းေျခအေပ်ာ္ခရီးေတြက အခုေလာက္ ေခတ္မစားေသးဘူး။ ကမ္းေျခကုိ သြားၾကတယ္ဆုိ တာ ပုိက္ဆံဝါလားေတြ၊ လူရည္ခြၽန္ေတြ၊ စံျပလုပ္သားေတြ ေလာက္သာ သြားေရာက္ အပန္းေျဖ အနားယူတဲ့ ေနရာေတြ။ ငပလီကမ္းေျခဆုိတာ သာျမင္ေညာင္ညေတြ ကပ္လုိ႔ရတဲ့ေနရာ မွ မဟုတ္တာ။ ေခ်ာင္းသာလည္း မရွိ၊ ေငြေဆာင္လည္း မေပၚ ေသး။ ကမ္းသာယာဆုိတာ မၾကားဖူးေပါင္ဆုိတဲ့ ေနရာေတြ။ သာ မန္လူေတြက ဘုရားဖူးရင္း၊ အပန္းေျဖရင္း၊ ေစ်းဝယ္ထြက္ရင္း သြားၾကတာမ်ားတယ္။ သဘာဝအေျခခံ ခရီးသြားဆုိတာ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ က်ဳိက္ထီး႐ုိးဘုရားဖူးထြက္ၾကသလုိပါပဲ။ ေတာေတာင္ ေတြရဲ႕ အရိပ္အာဝါသေအာက္ ခုိနားရင္း ခရီးသြားေဖာ္အခ်င္းခ်င္း ေဖးမကူညီရင္း လုိရာခရီးေရာက္ေအာင္ တက္ၾကရတာကုိး။ အခုေတာ့ ေတာင္တက္ကားလမ္းကေန ကားႀကီး၊ ကားငယ္ အသြယ္သြယ္နဲ႔ ဝူးခနဲ ေမာင္းတက္လုိ႔ ရေနၿပီဆုိေတာ့ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ခံစားရတဲ့ ရသဆုိတာလည္း ဘာမွန္းမသိရတာ ၾကာေလလွေပါ့။ ပက္ေက့ခ်္တုိးရ္လုိ႔ ေခၚတဲ့ အခေၾကးေငြယူၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ ခရီးသြားကုမၸဏီေတြဆုိတာ ဘယ္ဆီေနမွန္း ေတာင္ မသိရဘူး။

ႏွစ္သစ္ကူးေရာက္တဲ့အခါ လြတ္လပ္ေရးေအာင္ပြဲေန႔ဆုိ ၿပီး က်င္းပခဲ့ၾကတယ္။ မိတ္ေဆြတုိ႔ မွတ္မိဦးမလား မသိဘူး။ လြတ္လပ္ေရးေန႔မတုိင္ခင္ တစ္ရက္ကလည္း အဲဒီေခတ္က ျပကၡဒိန္ထဲမွာ (Gazette Holiday) ဂဇတ္တက္ေဟာလီးေဒး ျဖစ္ခဲ့ေသးတယ္။ အေျခခံဥပေဒေန႔ (Constitution Day)အျဖစ္ မွတ္တမ္းဝင္ခဲ့တဲ့ ေန႔ေပါ့။ အေျခခံဥပေဒကုိ ၁၉၇၄ အေျခခံဥပေဒအျဖစ္ သမုိင္းဆရာေတြက မွတ္တမ္းျပဳၾကတယ္။ အဲဒီဥပေဒႀကီး ေရးဆြဲတုန္းကေတာ့ အလုပ္သမား၊ လယ္သမား တုိ႔ျဖင့္ ဆုိရွယ္လစ္ႏုိင္ငံေတာ္သစ္ကုိ ခ်ီတက္ၾကအံ့ဆုိၿပီး တက္ ေထာင္ေမာင္းနင္း ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့တာပါပဲ။ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္းမရွိ ဘဲ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္ပန္း တုိင္ကုိမွ မေရာက္ခဲ့တာ သမုိင္းသက္ေသပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မွာ ရရွိခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာေတြက မ်ားလြန္းလွၿပီ။ တစ္ခါတစ္ခါမ်ား စိတ္အခ်ဥ္ေပါက္ၿပီး ေတြးမိတယ္။ (ေနပူထုတ္ မလွန္းခုိင္းပါနဲ႔။) ရခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာေတြအားလုံး ကြန္တိန္နာနဲ႔ ထည့္ၿပီး အိတ္စပုိ႔ လုပ္ပစ္ခ်င္ေတာ့တာပါပဲ။

လြတ္လပ္ေရးေအာင္ပြဲေန႔မွာ ထုတ္စည္းတုိး၊ ေျပးခုန္ပစ္၊ အာလူးေကာက္၊ ေခ်ာတုိင္တက္ ပြဲေတြလည္း က်င္းပေပးခဲ့ၾက တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔တစ္ေတြ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဘာဆုမွလည္း မရခဲ့ပါဘူး။ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ၿပီး ေျပးကတည္းက ဆုရေစ ေတာ့ရယ္လုိ႔ ၿပိဳင္ခဲ့တာမွ မဟုတ္ဘဲ။ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလုံးနီး ပါးလည္း ကြၽန္ေတာ့္လုိ ဝင္ၿပိဳင္ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔တစ္ဖြဲ႕လုံး ဘယ္သူမွ ဘာဆုမွ မခ်ိန္ခဲ့ေပမယ့္ အားလုံး ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရတယ္။ ေပးတဲ့ဆုက ဘာမွ တန္ဖုိးႀကီးလွတာ မဟုတ္ေပမယ့္ ဆုရခဲ့သူ ေတြကလည္း အျမတ္တနုိး တန္ဖုိးထားၾကတယ္။ ေပးတဲ့ဆုက ကြၽန္ေတာ္ အမွတ္မမွားဘူးဆုိရင္ ေခြးတံဆိပ္ခဲတံ ေျခာက္ ေခ်ာင္းေလာက္ပါတဲ့ အထုပ္ေလးတစ္ထုပ္ပါပဲ။ (၄ ေပ ၆ လက္မ ေအာက္တုိ႔၊ ၄ ေပ ၉ လက္မေအာက္တုိ႔ ဆုိတဲ့) ေဘာလုံးၿပိဳင္ပြဲေတြ ရပ္ကြက္တုိင္းနီးပါး က်င္းပၾကခ်ိန္။

ေဘာလုံးၿပိဳင္ပြဲမဝင္ခင္ အခ်င္းခ်င္း ကစားၾကၿပီး ထရိန္နင္ဆင္းရသည္ပင္ ေသြးနားထင္ ေရာက္စရာ။ ကစားသမားအမ်ားစုက ေျခနင္းပါၾကတာ မဟုတ္ ဘူး။ ေျခဗလာနဲ႔ ကြင္းထဲ ေျပးလႊားကစားၾကရတာ။ ပုလင္းကြဲရွ တာ၊ သံစူးတာစတဲ့ အေသးစားဒဏ္ရာေတြလည္း လူတုိင္းနီးပါး ေသြးထြက္သံယုိ ျဖစ္ခဲ့ၾကတာခ်ည္းပဲ။ အဲဒီလုိအခါမ်ဳိး ဘာလုပ္ တယ္ထင္သလဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မ်ဳိးဆက္က အဲဒီလုိ ဒဏ္ရာရတဲ့ ကစားသမားေတြကုိ အရက္ျပန္နဲ႔ မေဆးဘဲ ဖုန္သိပ္ေပးခဲ့ၾက သဗ်ာ။ အခုေန ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ၾကက္သီးျဖန္းျဖန္းထစရာ ႀကီး။ မုိက္႐ူးရဲ ထခဲ့ၾကပုံမ်ား မုိက္ခ်က္က ကမ္းကုန္။ ကံအား ေလ်ာ္စြာ ေမးခုိင္ပုိး မဝင္ခဲ့ၾကသလုိ အဖိတ္အစဥ္လည္း မရွိခဲ့ၾက ဘူး။ ေဘာလုံးကစားေနရင္း ႏွာေခါင္းေသြးယုိခဲ့ရင္ ႏြားေခ်း ေျခာက္ေတာင္ ေကာက္႐ွဴခဲ့ၾကေသးတာကလား။ အေၾကာတင္၊ အေၾကာလြဲ၊ အေၾကာထုံးရင္ ဘယ္ေဆးခန္းမွ ေျပးစရာမလုိ၊ ဒဏ္ရာေပၚ ပ႐ုတ္ဆီနဲ႔ လိမ္းၿပီး ဖိခ်လုိက္တာပါပဲ။

သိပ္မၾကာလွေသးတဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ေတြတုန္းက မာရသြန္ ၿပိဳင္ပြဲဆုိတာေတြ ေရႊျပည္ႀကီးမွာ ေခတ္စားခဲ့ဖူးေသးသေပါ့။ မာ ရသြန္ၿပိဳင္ပြဲနဲ႔အတူ ေလွၿပိဳင္ပြဲ၊ လွည္းၿပိဳင္ပြဲ၊ ျမင္းခင္းသဘင္ပြဲ ေတာ္၊ ေက်ာင္းသားအားကစားပြဲေတာ္ဆုိတာေတြနဲ႔ တစ္ႏွစ္ပတ္ လုံး ျပည္သူေတြ ေပ်ာ္ေအာင္ရႊင္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ ေခတ္ ရွိခဲ့ တယ္။ ဘာၿပိဳင္ပြဲျဖစ္ျဖစ္ လက္ဆြဲဘာဂ်ာႀကီးတစ္လက္နဲ႔ ျမက္ဦး ထုပ္ႀကီးေဆာင္းၿပီး စင္ေပၚတက္လာေလ့ရွိတဲ့ ေမး႐ုိးကားကားနဲ႔ သီခ်င္းေတြ တက္ဟဲတဲ့ ေပၚလစီအဆုိေတာ္တစ္ေယာက္လည္း ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ သူနဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚသား ေပၚလစီအဆုိ ေတာ္တစ္ေယာက္လည္း ရွိခဲ့ေသးတယ္။ ၿမိဳ႕ေမတၱာ ခံယူခဲ့ၾကသူ ေတြမုိ႔ ျပည္သူ႔ေမတၱာ အတုံးလုိက္ အတစ္လုိက္ ရရွိခဲ့ၾကတဲ့ အဆုိ ေတာ္ေတြေပါ့။

မာရသြန္ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ပထမဆု ရရွိသူကုိ တီကုိကား အသစ္တစ္စီး ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ေသးတာေပါ့။ မနက္ေစာေစာ ထေျပးၾက ရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အခ်င္းခ်င္း စေနာက္ၾကတဲ့ စကားရွိတယ္။ တီ ကုိဆလြန္းကားအတြက္ ေလ့က်င့္ေနတယ္ဆုိတာမ်ဳိး။ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ငယ္ငယ္က ေဆာင္းနံနက္ေတြမွာ ၾကားရတဲ့ သီခ်င္းက ‘ေစာေစာအိပ္လုိ႔ ေစာေစာထလုိ႔ ေစာေစာလမ္းေလွ်ာက္ၾကပါစုိ႔’ ဆုိတဲ့ သီခ်င္း။ ေရဒီယုိကလည္း ကုိယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္း အစီ အစဥ္ေတြ ထုတ္လႊင့္ေပးတယ္။

ေဆာင္းမနက္ခင္းေတြမွာ ေဆာင္းအစားအစာေတြလည္း စားခဲ့ရတာ အမွတ္ရစရာပါပဲ။ ငခ်ိပ္ေပါင္းနဲ႔ အေၾကာ္၊ ေကာက္ ညႇင္းက်ည္ေတာက္၊ ေခါပုတ္ဆုိတာေတြက ဒယ္အုိးေပၚက ခ်ခါစ ပူပူေႏြးေႏြးဆုိ သိပ္စားလုိ႔ေကာင္းတာ။ ေကာက္ညႇင္းေပါင္းနဲ႔ အေၾကာ္ငါးမူးဖုိးက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္ၿပိဳင္ေတြအတြက္ မနက္ စာဘရိတ္ဖတ္စ္။ ၁၉၈ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြ ျဖစ္မွာေပါ့။ တစ္ခါ တေလ ခ်မ္းလြန္းအားႀကီးတဲ့အခါ အေႏြးဓာတ္ရေအာင္၊ အာ ဟာရလည္း ျဖစ္ေအာင္ ထမင္းရည္ပူပူကုိ သၾကားထည့္ၿပီး မႈတ္ ေသာက္ခဲ့ရတာေတြလည္း ရွိတာေပါ့။ ဆရာပုိင္စုိးေဝကေတာ့ ‘လူဆုိတာ အေႏြးဓာတ္လုိတယ္’ ဆုိတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ေရးဖြဲ႕ ခဲ့ ေသးတာ အမွတ္ရမိေသးေတာ့။ သာယာဝတီမင္းႀကီးအေၾကာင္း မသင္ၾကားဖူးခင္ကတည္းက ထမင္းရည္တန္ဖုိးကုိ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ေကာင္းေကာင္းသိခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ ထမင္းရည္မေသာက္ ျဖစ္တာသည္ပင္ ဆယ္စုႏွစ္ေက်ာ္ခဲ့ေရာေပါ့။ အခုက ေပါင္းအုိး ေခတ္ ျဖစ္ေနၿပီဆုိေတာ့ ထမင္းရည္လည္း ခံစရာမလုိေတာ့တာ လည္း ပါတာေပါ့။ ေပါင္းအုိးထဲ ေရနဲ႔ ဆန္ အေလာေတာ္ထည့္၊ ခလုတ္တစ္ခ်က္ႏွိပ္႐ုံနဲ႔ ထမင္းတစ္အုိးရတဲ့ေခတ္မွာ ၿမိဳ႕ျပအိမ္ ရွင္မ အမ်ားစုက ထမင္းရည္အတြက္ ကရိကထ အမ်ားမခံႏုိင္ ေတာ့ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကုိယ္တုိင္ကလည္း လမ္းထိပ္က လက္ ဖက္ရည္ဆုိင္မွာတင္ ႀကိဳက္ရာေရြးခ်ယ္ခြင့္ (Multiple Choice) ရေနေတာ့ အိမ္ရွင္မက အလုပ္႐ႈပ္ခံႏုိင္လုိ႔ ထမင္းရည္ ခံထားေစဦးေတာ့ အရင္လုိ ခုံခုံမင္မင္ ေသာက္ျဖစ္ဖုိ႔ သိပ္မေသ ခ်ာေတာ့။

ေဆာင္းေႏွာင္းရာသီကုန္ရင္ ေႏြဦးရာသီ ေရာက္လာစၿမဲ မဟုတ္လား မိတ္ေဆြတုိ႔။ တစစ္စစ္ကုိက္ခဲေလ့ရွိတဲ့ ေဆာင္းရဲ႕ နာက်င္ကုိက္ခဲမႈေတြကုိ ေဆာင္းနဲ႔အတူ ထားခဲ့ၾကရေအာင္။ ေႏြ ဦးက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းေတြ၊ စာ နာျခင္းေတြ၊ ေဖးမျခင္းေတြ၊ ညႇာတာျခင္းေတြ ယူေဆာင္လာႏုိင္ ပါတယ္။ ေႏြဦးမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းပန္းတုိ႔ ပြင့္တယ္ေလ။      ။

 

၂၀၁၇-ဇန္နဝါရီလထုတ္၊ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း အမွတ္(၄၂) မွ အေမ့ခံေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါသည္။

 

ေမာင္ဥယ်ာဥ္ ေရးသည္။

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here