Home ခရီးသြားေဆာင္းပါး ေလာကအတြက္ လက္ေဆာင္မြန္ဆုိတဲ့ ၿမဳိ႕

ေလာကအတြက္ လက္ေဆာင္မြန္ဆုိတဲ့ ၿမဳိ႕

230
0
ဓာတ္ပုံ - ေက်ာ္ရင္ျမင့္
Advertise Here

အိႏၵိယႏုိင္ငံအလယ္ပုိင္း မဒရာပရာေဒ့ရွ္ (Madhya Pradesh) ျပည္နယ္မွာ တည္ရွိတဲ့  ခါဂ်ဴရာဟုိၿမိဳ႕ကေလး က ဂူဘုရားအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ တုိးရစ္ေတြ လာတာမ်ားေန တယ္။ ဟိႏၵဴနဲ႔ ဂ်ိန္းဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ဂူဘုရားေတြ ျဖစ္ ပါတယ္။

ဂူဘုရားသုံးဆူမွာ ေရွးေခတ္ အိႏၵိယလက္မႈ အႏု ပညာကုိ ေဖာ္က်ဴးႏုိင္တဲ့ ကာမသွ်ၾတ ပန္းပု႐ုပ္တုေတြ အမ်ားႀကီး ထုလုပ္ထားတာေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕ စိတ္ဝင္ စားမႈခံရတယ္။ သဲေက်ာက္နဲ႔ ထုလုပ္ထားတဲ့ ႐ုပ္ၾကြေတြ က အင္မတန္ လက္ရာေျမာက္တယ္။ ႐ုပ္လုံး႐ုပ္ႀကြေတြ ပါဝင္တဲ့ ဂူဘုရားေတြကုိ သကၠရာဇ္ ေအဒီ ၉၅ဝ ခုႏွစ္ ကေန ေအဒီ ၁ဝ၅ဝ ခုႏွစ္အတြင္း တည္ခဲ့တာျဖစ္ပါ တယ္။ ယူနက္စ္ကုိကမာၻ႕အေမြအႏွစ္အျဖစ္ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္က သတ္မွတ္ေပးၿပီး ထိန္းသိမ္းထားတယ္။

ဓာတ္ပုံ – ေက်ာ္ရင္ျမင့္

၁၂ ရာစုတုန္းက ခါဂ်ဴရာဟုိေဒသမွာ ဂူဘုရားေပါင္း ၈၅ ဆူ တည္ရွိခဲ့ေပမယ့္ ယခုအခါ ၂၂ ဆူသာ က်န္ရွိေတာ့တယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ ပန္းပု႐ုပ္ႀကြ႐ုပ္လုံးေတြက သဲေက်ာက္ျပားေပၚမွာ ထြင္းထုၿပီး စုစပ္ကပ္ထားတာျဖစ္တယ္။ ပန္းပု႐ုပ္ႀကြေတြကုိ မသမာသူေတြက ခြာယူသြားတာရွိၿပီး ကြက္လပ္ျဖစ္ေနတဲ့ ေနရာ ေတြမွာ ယူနက္စ္ကုိက ဂဏန္းနံပါတ္ထုိးၿပီး မွတ္တမ္းတင္ထား တာ ေတြ႕ရပါတယ္။

Advertise Here

ခါဂ်ဴရာဟုိက ဂူဘုရားေက်ာင္းေတြထဲမွာ ထင္ရွားၿပီး တုိး ရစ္ေတြ လာေရာက္တာ မ်ားတာကေတာ့ LAKSHMANA Temple ရယ္၊ KANDARIYA MDEVA Temple ရယ္၊ DEVIJACADAMB Temple ရယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဂူဘုရား သုံးဆူဟာ သဲေက်ာက္အုတ္ခုံ ပလက္ေဖာင္းျဖင့္ခံၿပီး တည္ထား တာျဖစ္တယ္။ ေက်ာက္ခုံပလက္ေဖာင္းေဘး၊ ဂူဘုရားရဲ႕ အတြင္း နဲ႔ အျပင္နံရံတစ္ဝုိက္မွာ ကာမသွ်ၾတ႐ုပ္လုံးေတြ ထြင္းထုထား တယ္။ KANDARIYA MDEVA Temple က ခါဂ်ဴရာဟုိ အေနာက္ပုိင္းမွာ တည္ရွိၿပီး သွ်ီဝဘုရားရွင္ကုိ ရည္မွန္းတည္ထား ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရင္ဂႏၶ (ေအဒီ ၁ဝ၁၇-၁ဝ၂၉) က တည္ပါ တယ္။ KANDARIYA MDEVA Temple က ခါဂ်ဴရာဟုိမွာ အဓိကျဖစ္တယ္။ ပန္းပု႐ုပ္တုေပါင္း ၈၇ဝ ေက်ာ္ ရွိပါတယ္။ အေျပာက္အမႊမ္း ပန္းပုလက္ရာ ထူးျခားတယ္လုိ႔ ေက်ာ္ၾကား ပါတယ္။

ဓာတ္ပုံ – ေက်ာ္ရင္ျမင့္

တကယ္ကေတာ့ ကာမသွ်ၾတ ပန္းပု႐ုပ္ေတြက ရွိရွိသမွ် ပန္းပု႐ုပ္အားလုံးရဲ႕ ၁ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ရွိၿပီး က်န္တဲ့ ပန္းပု႐ုပ္ အမ်ားစုက အမ်ဳိးသမီးပ်ဳိေတြရဲ႕ အလွတရားကုိ ေဖာ္က်ဴးထား တာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ မိန္းမပ်ဳိေလးေတြ ေရခ်ဳိးဟန္၊ မွန္ၾကည့္ၿပီး အလွျပင္ဟန္၊ ေခါင္းေလွ်ာ္ဟန္၊ ဆံပင္ၿဖီးဟန္၊ ကစားခုန္စား ျမဴး ထူးကစားဟန္၊ ေတးသီကခုန္ဟန္ စတဲ့ ဟန္ပန္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ဟန္ ေရးျပေနတဲ့ ပုံေတြ ထုဆစ္ထားတယ္။ အခ်ဳိ႕ပုံေတြကေတာ့ လယ္ ယာအလုပ္ခြင္ ဝင္ေရာက္ေနပုံ၊ တီးမႈတ္ေနပုံ၊ အုိးထိန္းစက္မွာ အုိးလုပ္ေနပုံ စတဲ့ ေန႔စဥ္ လူမႈဘဝကုိ ပုံေဖာ္တာလည္း ေတြ႕ရ တယ္။ ဆင္၊ ျမင္း စစ္ခ်ီတက္တဲ့ ပုံေတြလည္း ထုလုပ္ထားတာ ရွိ ပါတယ္။

ဓာတ္ပုံ – ေက်ာ္ရင္ျမင့္

လူပုံေတြအျပင္ ထူးဆန္းတဲ့ သတၱဝါေတြရဲ႕ ႐ုပ္ပုံေတြလည္း ထုလုပ္ထားတယ္။ ထူးဆန္းၿပီး မာန္ဖီေနတဲ့ သတၱဝါေတြက လူရဲ႕ စိတ္ကုိ တင္စားေဖာ္ျပတာလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ခါဂ်ဴရာဟုိၿမိဳ႕က နယူးေဒလီၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ အေရွ႕ေတာင္ဘက္ ၃၈၅ မုိင္အကြာမွာ တည္ရွိပါသည္။ ၿမိဳ႕ကေလးက ေသးေသးေလး ပါ။ ၿမိဳ႕မွာ လူဦးေရ ၂ဝ,ဝဝဝ သာ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ဂူဘုရားေတြေၾကာင့္ တုိးရစ္ေတြ အလာမ်ားၿပီး အဆင့္ျမင့္ဟုိ တယ္ႀကီးေတြ ရွိပါတယ္။ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတယ္။ ၿမိဳ႕ကုိ ေရကန္၊ ပန္းမန္ေတြနဲ႔ သာသာယာယာျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးထား တယ္။ လမ္းေတြလည္း ေကာင္းတယ္။ လွ်ပ္စစ္မီးနဲ႔ အင္တာနက္ လည္း ေကာင္းတာ ေတြ႕ရတယ္။

ဓာတ္ပုံ – ေက်ာ္ရင္ျမင့္

နာမည္ႀကီး ဂူဘုရားေတြကုိ ၿခံခတ္ကာရံထားၿပီး ဝင္ေၾကး ေပးၿပီးမွ ဝင္ၿပီး ၾကည့္႐ႈရပါတယ္။ ဝင္ေၾကးယူသလုိ ၿခံဝင္း အတြင္း သပ္ရပ္သန္႔ရွင္းမႈကုိ အထူးဂ႐ုစုိက္ လုပ္ေဆာင္ထား တယ္။ ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္း၊ ပန္းပင္ေတြနဲ႔ သာယာေအာင္ ျပဳျပင္ ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဧည့္လမ္းညႊန္ေတြက ပန္းပု႐ုပ္လုံးေတြထဲက ထူးျခားတာ ေလးေတြကုိ ညႊန္ျပေပးၿပီး စိတ္ဝင္စားေအာင္ ရွင္းျပတတ္တယ္။ တစ္ေနရာမွာ မိန္းမပ်ဳိေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကုိယ္လုံးတီးပုံတစ္ခု ကုိ ညႊန္ျပတယ္။ ေရေလာင္းခ်ဳိးေနဟန္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာေပးထား တယ္။ ကုိယ္ခႏၶာေပၚမွာ ေရေတြ စီးက်တာကုိ အႏုစိတ္ ထုဆစ္ ထားပုံ ရွင္းျပတယ္။ တစ္ေနရာမွာေတာ့ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီး စုံတြဲတစ္တြဲ အၾကည္ဆုိက္ေနတဲ့ ပန္းပု႐ုပ္နဲ႔ အျခားအမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္က သူတုိ႔ကုိ ေက်ာေပးကာ ေခါင္းငုံ႔ၿပီး စိတ္ႏွလုံး ညႇိဳးငယ္ေနဟန္ ပန္းပု႐ုပ္ကုိ ျပတယ္။ အရပ္ပုလုိ႔ ခ်စ္သူမရႏုိင္ တာေၾကာင့္ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲေနတာပါတဲ့။

ဓာတ္ပုံ – ေက်ာ္ရင္ျမင့္

တစ္ေနရာမွာေတာ့ ဆင္ေလးေကာင္။ တစ္ေကာင္က ဘယ္ဘက္ကုိ ငဲ့ေစာင္းၿပီး ၾကည့္ေနတယ္။ ၾကည့္ပုံက အတြဲ ေခ်ာင္းတဲ့ အၾကည့္မ်ဳိး။ အဲဒီ ဆင္ၾကည့္ေနတဲ့ေနရာမွာ လူသား ဖုိမတုိ႔ ခ်စ္ပြဲဝင္ေနတယ္။ အဲဒီ အတြဲေခ်ာင္းတဲ့ ဆင္ရဲ႕ ေရွ႕ေျခ ေထာက္ေအာက္မွာေတာ့ လူတစ္ေယာက္ကုိ နင္း ထားတယ္။ ဆင္က အတြဲေခ်ာင္းတာကုိ ဆင္ထိန္းက အလုိက္ မသိ ခဏခဏ ေခၚ ေနလုိ႔ စိတ္မရွည္ ႏုိင္တာနဲ႔ ဆင္ထိန္းကုိ ဆင္က နင္းသတ္ လုိက္တာဆုိၿပီး ဧည့္လမ္း ညႊန္က ရွင္းျပပါတယ္။ ယုတၱိေတာ့ တန္တယ္။

ဓာတ္ပုံ – ေက်ာ္ရင္ျမင့္

ကာမသွ်ၾတ ပန္းပု႐ုပ္လုံးေတြကုိ သဲေက်ာက္နဲ႔ ထု ဆစ္ထားၿပီး ေက်ာက္သား အေရာင္ ေတြက မတူပါဘူး။ အဝါေရာင္၊ အနီေရာင္၊ ခရမ္းေရာင္ အေရာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပား ေနတယ္။ လူရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈ အေပၚ အေျခခံၿပီး ေသြးအေရာင္ ေျပာင္းတာ ကုိ ပုံေဖာ္တာ လုိ႔ ဆုိတယ္။

ဂူဘုရားတုိင္းမွာ ဘုရားဆင္းတု ေတာ္သပၸါယ္တဲ့ အတြင္းလုိဏ္ပါရွိ တယ္။ ဘုရား ဆင္းတုေတာ္ေရွ႕မွာ ေက်ာက္ဖ်ာ တစ္ခ်ပ္ရွိတာ ေတြ႕ ရတယ္။ အဲဒီ ေက်ာက္ဖ်ာ ေပၚမွာ မိန္းမပ်ဳိေလး ေတြ သီဆုိ ကျပပူေဇာ္တယ္ လုိ႔ဆုိတယ္။

ခါဂ်ဴရာဟုိ ဂူ ဘုရားေတြကုိ စႁႏၵဘုရင္မင္းဆက္ အုပ္ခ်ဳပ္ တဲ့ ကာလအတြင္းမွာ တည္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂူဘရားေက်ာင္း အမ်ားစုကုိ ဟိႏၵဴရွင္ဘုရင္ေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ရာ႐ႈိဗာမန္နဲ႔ ဒန္ဂါတုိ႔ လက္ထက္မွာ တည္တယ္။

ဓာတ္ပုံ – ေက်ာ္ရင္ျမင့္

‘ခါဂ်ဴရာဟုိက ဂူဘုရားေတြဟာ ကမၻာသူကမၻာသားေတြ အတြက္ အိႏၵိယႏုိင္ငံက ေပးအပ္တဲ့ အတုမရွိ လက္ေဆာင္မြန္ ျဖစ္တယ္။ လူ႔ဘဝရဲ႕ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးမႈနဲ႔ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ေဖာ္ ေဆာင္ေပးတယ္’လုိ႔ မဒရာပရာေဒ့ရွ္ အစုိးရခရီးသြားလုပ္ငန္းက ညႊန္းပါတယ္။

KANDARIYA MDEVA Temple တည္ရွိတဲ့ ဝင္းထဲ မွာပဲ ညခ်မ္းခ်ိန္ခါမွာ အလင္းအေမွာင္၊ မီးေရာင္နဲ႔ အသံစုံျပပြဲ ျပပါတယ္။ စျႏၵာဆုိတာ လမင္းပါတဲ့။ လမင္းက ေကာင္းကင္ ထက္မွာ သာေနတဲ့ တစ္ညခ်မ္းမွာ ဟီမာတီဆုိတဲ့ မိန္းမပ်ဳိ ကေလးတစ္ေယာက္က စမ္းေခ်ာင္းအတြင္းမွာ ကုိယ္လုံးတီး ေရ ဆင္းခ်ဳိးပါသတဲ့။ ဒါကုိ ျမင္ရတဲ့ ေကာင္းကင္ထက္က လမင္းဟာ မေနႏုိင္ေတာ့တာေၾကာင့္ ေျမျပင္ကုိ သက္ဆင္းလာၿပီး မိန္းမ ပ်ဳိကုိ ခ်စ္ေရးဆုိကာ ေပါင္းဖက္ရာက သားရတနာ ဖြားျမင္ကာ ခါဂ်ဴရာဟုိ ၿမိဳ႕ျပတည္ေထာင္အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ ဂူဘုရားေတြ တည္ တယ္ဆုိတဲ့  သမုိင္းေၾကာင္းကုိ ေျပာျပရင္း ဂူဘုရားေတြကုိ ေရာင္စုံမီးေတြနဲ႔ ထုိးျပလုိက္၊ ဇာတ္လမ္းနဲ႔ ဆီေလ်ာ္ရာ လူသံ၊ ျမင္းသံ၊ ေရသံ၊ တည္ေဆာက္ထုဆစ္သံ၊ ေတးဂီတသံေတြ ဖန္တီး ၿပီး ျပပြဲခင္းတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဓာတ္ပုံ – ေက်ာ္ရင္ျမင့္

ျပပြဲက တစ္ညကုိ ႏွစ္ႀကိမ္လုပ္တယ္။ ပထမပြဲစဥ္မွာ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားနဲ႔ ေျပာျပ သ႐ုပ္ေဖာ္ၿပီး ဒုတိယပြဲကုိေတာ့ ဟင္ဒီဘာသာစကားနဲ႔ ေဖာ္ေဆာင္တယ္။ ဝင္ေၾကးအျဖစ္ ႏုိင္ငံ ျခားသားကုိ လူႀကီး ႐ူပီး ၅၅ဝ၊ ကေလး (အသက္ငါးႏွစ္မွ ၁၂ ႏွစ္) ႐ူပီး ၂၅ဝ၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္ကုိ လူႀကီး ႐ူပီး ၂ဝဝ၊ ကေလး ႐ူပီး ၁ဝဝ ယူတယ္။ ပြဲတုိင္းလွ်ံတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။

ခါဂ်ဴရာဟုိၿမိဳ႕ဟာ အိႏၵိယႏုိင္ငံရဲ႕ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကုိ အေထာက္အကူျပဳတဲ့ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။      ။

၂၀၁၇-ဇန္နဝါရီလထုတ္၊ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း အမွတ္(၄၂)မွ ခရီးသြား ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါသည္။

ေက်ာ္ရင္ျမင့္ ေရးသည္။

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here