Home အက္ေဆး ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းရိပ္ျမဳံမွာ ခဏတာ

ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းရိပ္ျမဳံမွာ ခဏတာ

294
0
Advertise Here

ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ မႈဆုိတာ ဘာလဲ။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈရဖုိ႔ ဘာေတြ လုိအပ္တယ္လုိ႔ ထင္ပါသလဲ။ ဘယ္လုိလူေတြမွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈရၾကၿပီး ဘယ္သူေတြက ေပ်ာ္ရႊင္မႈနဲ႔ ထုိက္တန္ၾကသလဲ။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈရဖုိ႔ ဘာေတြ လုိအပ္သလဲ။ အဲဒီေမးခြန္းအားလုံးကုိ ေသခ်ာစဥ္းစား ေျဖၾက ေစလုိပါတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈဆုိတာ တစ္စုံတစ္ေယာက္က ဖန္တီးေပးလုိ႔ မရပါဘူး။

တကယ္စစ္မွန္တဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ လုိခ်င္ရင္ အရာရာကုိ ကုိယ္တုိင္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ခဲ့ဖုိ႔ လုိသလုိ အရွိတရားကုိ လက္ခံႏုိင္တဲ့ သတၱိလည္း ရွိဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈ မရွိဘဲ အရာ ရာေပၚ အလုိမက်ျဖစ္ေနရင္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အစစ္အမွန္ ဘယ္ေတာ့မွ ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

Advertise Here

Illustration-THIHA 2017

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ခပ္ငယ္ငယ္က ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြက အလကား ရတယ္။ အခုေခတ္လုိ တုိေရရွားေရ မဟုတ္ဘဲ ေပါေပါေလာေလာ ရတယ္။ ေလာဘသကၠာယလည္း နည္းၾကေလေတာ့ ဘယ္အရာ ကုိ ၾကည့္ၾကည့္ ေအးခ်မ္းေနတယ္။ ပုိက္ဆံဘုံးေပါလေအာ သုံး ႏုိင္မွ ေပ်ာ္ရတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ကုိယ့္ရွိတာေလး စိစိစစ္စစ္သုံး လည္း ေပ်ာ္ရတာပါပဲ။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္လုိ ေပ်ာ္ခဲ့ၾကလဲ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ စာအုပ္အငွားဆုိင္ေတြ သြားၾကတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တယ္။ သီ ခ်င္းေခြေတြ နားေထာင္ၾကတယ္။ ရပ္ေရးရြာေရးေတြမွာ တတ္ စြမ္းသေလာက္ ပါဝင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဘုရားပြဲ၊ ေက်ာင္းပြဲေတြ ရွိတဲ့ အခါ အက်ႌစ အေျပးအလႊားဝယ္ၿပီး စက္ဆုိင္မွာ ခ်ဳပ္ဝတ္ခဲ့ၾက တယ္။ ဗီဒီယုိ႐ုံေတြ သြားၾကည့္ၾကတယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ထုိင္ ၾကတယ္။ ရာသီေပၚသီးႏွံေတြ စားခဲ့ၾကတယ္။ ကာယဥာဏ လုပ္ သားႀကီးေတြလည္း အခ်ိန္တန္ အလုပ္သြား၊ အခ်ိန္မွန္ အလုပ္ ျပန္ဘဝကုိ ႐ုိးရွင္းစြာ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတယ္။ ဒါပါပဲ။ ဒီထက္ မပုိခဲ့ ဘူး။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြလည္း တကယ္ ထုိက္ထုိက္တန္တန္ ရခဲ့ၾက တာပါပဲ။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ ဗီဒီယုိေတြအေၾကာင္း မိတ္ေဆြ တုိ႔ကုိ ေဖာက္သည္ခ်ခ်င္ပါေသးတယ္။ ဗီဒီယုိဆုိတဲ့ ေဝါဟာရက အခုေခတ္မွာ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မယ့္ ေဝါဟာရ ျဖစ္ေန ၿပီ။ ဗီဒီယုိဆုိတာ အခုေခတ္ ဗီစီဒီစက္ေတြလုိ တီဗီနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ ၾကည့္ရတဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖေရးစက္ပဲ ဆုိၾကပါစုိ႔။ အခုေခတ္မွာ တီဗီနဲ႔ ဗီ စီဒီစက္ေတြက အိမ္တုိင္းရွိေနတဲ့ ပစၥည္းတစ္ခု။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္က တီဗီေတာင္ အိမ္တုိင္းေစ့ ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ ဗီဒီယုိ စက္ဆုိတာ အေဝးႀကီး။ ဗီဒီယုိနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြက စီး ပြားေရးလုပ္ငန္း ျဖစ္လာတယ္။ အခေၾကးေငြ ယူၿပီး ဗီဒီယုိ႐ုံ၊ နယ္ လွည့္ ဗီဒီယုိ ျပသေရး၊ တီဗီ၊ ဗီဒီယုိစက္ ျပဳျပင္ေရးလုပ္ငန္း၊ ဗီဒီယုိ ေခြငွားလုပ္ငန္း စတဲ့ ကြၽဲကူးေရပါ လုပ္ငန္းေတြပါ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့ ၾကတယ္။

ဗီဒီယုိ႐ုံေတြက မိသားစုစီးပြားေရးလုပ္ငန္း ျဖစ္ၿပီး အမ်ား ျပည္သူကုိ ဝန္ေဆာင္မႈေပးရတဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖေရးလုပ္ငန္း ျဖစ္ပါ တယ္။ ဗီဒီယုိျပစက္ရွိတုိင္း ဗီဒီယုိ႐ုံေထာင္လုိ႔ မရဘူး။ ျပသေရး လုိင္စင္ရွိမွသာ ဗီဒီယုိျပသခြင့္ ရွိတယ္။ ကုိယ့္ၿမိဳ႕နယ္မွာ မျဖန္႔ခ်ိ ရေသးတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားကုိ အျခားၿမိဳ႕နယ္က ယူျပလုိ႔ မရဘူး။ တင္း က်ပ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြလည္း ရွိတယ္။ ဗီဒီယုိေခတ္ဦးမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရပ္ကြက္မွာ ဗီဒီယို႐ုံ မရွိဘူး။ ဗီဒီယိုၾကည့္ခ်င္ရင္ တျခားရပ္ကြက္ သြားၾကည့္ရတယ္။ ႐ုံဝင္ေၾကးအျဖစ္ တစ္ ေယာက္ကုိ တစ္က်ပ္ ေပးခဲ့ရတယ္။

ေက်ာင္းေတြ၊ ႐ုံးေတြမွာ ဗီဒီယုိ ျပသၿပီး ရန္ပုံေငြေတြ ရွာခဲ့ ဖူးတာေပါ့။ အခု သာသနာ့ေဘာင္မွာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနတဲ့ မင္းသားႀကီး ေက်ာ္ဟိန္းရဲ႕ အဓိပၸာယ္ရွိေသာလူ အမ္တီဗီက ေက်ာင္းရန္ပုံေငြ ပြဲမွာ ငါးက်ပ္ေပးၿပီး ၾကည့္ခဲ့ရတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္သုံးဆယ္ဝန္း က်င္က တစ္က်ပ္ဆုိေတာ့ တန္ဖုိးရွိတယ္ ေျပာရမွာပဲ။ လက္ဖက္ ရည္တစ္ခြက္ တစ္က်ပ္နဲ႔သာ တြက္ၾကည့္ေပေတာ့။ အဲဒီအေခြက သူ႔ေခတ္ သူ႔အခါမွာ အငွားသြက္ ၁ဝ ရဲ႕ ထိပ္ဆုံးတန္းမွာ ကာလ ၾကာရွည္ ေနရာယူခဲ့တဲ့ အမ္တီဗီ ျဖစ္ပါတယ္။ အပုိင္း ၂ တုိ႔၊ အပုိင္း ၃ တုိ႔ လာမယ္ ေျပာခဲ့ေပမယ့္ သာသနာ့ေဘာင္သာ ေရာက္သြားတယ္ ထြက္မလာလုိက္ဘူး။ အဲဒီေခြထဲမွာပဲ ေဆးေပါ့ လိပ္ေၾကာ္ျငာ အတည္ေပါက္ ထည့္သြင္းခဲ့ေသးတယ္။

ဗီဒီယို႐ုံေတြမွာ ကုိယ္ပုိင္နာမည္ေတြ ရွိၾကတယ္။ မ်ား ေသာအားျဖင့္ နာမည္လွလွေလးေတြ ေပးထားေလ့ရွိတယ္။ ရာ ျပည့္၊ ရတနာ၊ ပုိင္၊ ၿဖိဳး၊ စုိး စသျဖင့္ေပါ့။ ဗီဒီယို႐ုံေတြက မိသားစု ငါးေယာက္ေလာက္ရွိတဲ့ အိမ္ေထာင္စုေတြရဲ႕ မီးဖုိေခ်ာင္ကုိ မီးခုိး ထြက္ေစတယ္။ သားသမီးေတြရဲ႕ ပညာေရးကုိ ဗီဒီယို ျပသၿပီး ျမႇင့္ တင္သြားၾကတဲ့ ႐ုံပုိင္ရွင္ေတြ အမ်ားႀကီး။ ဗီဒီယို႐ုံပုိင္ရွင္ေတြ အမ်ားစုက လူလတ္တန္းစားအလႊာေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။

ဗီဒီယုိ႐ုံေတြက ပုံမွန္ဆိုရင္ တစ္ရက္ ႏွစ္ပြဲေလာက္ ျပေလ့ ရွိတယ္။ ၿမိဳ႕ေပၚ႐ုံေတြက မနက္ ၁ဝ နာရီနဲ႔ မြန္းလဲြ ၁ နာရီေတြမွာ ျပသၾကတာ မ်ားတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက တခ်ဳိ႕႐ုံေတြက ည ၇ နာရီ နဲ႔ ည ၉ နာရီေတြမွာ ျပေလ့ရွိတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက ႐ုံေတြက စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာ မြန္းလြဲ ၁ နာရီပြဲေတြပါ ျပတာေပါ့။ ဗီဒီယုိ႐ုံ ေရွ႕မွာ ခ်ိတ္တဲ့ ဂိတ္႐ႈိးပုိစတာ ဖန္တီးမႈကလည္း အႏုပညာတစ္ရပ္ ပါပဲ။ ဘလက္ဘုတ္ေပၚမွာ ေျမျဖဴေရာင္စုံနဲ႔ ဗီဒီယုိကားနာမည္ ေရးထုိးၿပီး ပရိသတ္ကုိ ဆြဲေဆာင္ၾကတယ္။ မင္းသား၊ မင္းသမီး ေတြရဲ႕ နာမည္ေတြကုိလည္း လက္ေရးဒီဇုိင္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ ပုံေဖာ္ၾက တယ္။ ႏုိင္ငံျခားကားဆုိရင္ ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္ကုိပါ ေအဖုိး စာရြက္မွာ ေရးၿပီး ကပ္ၾကရေသးတာေပါ့။ ကာလသားႀကိဳက္ မင္းသားႀကီးက မုိက္ကယ္ေဒါက္ကလပ္စ္။

ဗီဒီယို႐ုံေတြမွာ မုန္႔ဆုိင္ေတြလည္း ေရာင္းပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ ေနၾကာေစ့၊ အခ်ဥ္ေပါင္း စတဲ့ သေရစာေတြ ေရာင္းခ်တာ ပါ။ ႐ုံပုိင္ရွင္ကုိယ္တုိင္ ေစ်းေရာင္းတာေတြ ရွိသလုိ ႐ုံပုိင္ရွင္ရဲ႕ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြ ေရာင္းခ်တာလည္း ရွိတာေပါ့။ ဗီဒီယုိ႐ုံ ေတြနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြရဲ႕ ကြာျခားခ်က္က ဗီဒီယုိ႐ုံေတြမွာ ႐ုံဝင္ခက ဘယ္ေနရာကၾကည့္ၾကည့္ ပုံေသသတ္မွတ္ထားတယ္။ ေရွ႕ဆုံး တန္းမွာ ၾကည့္လည္း တစ္က်ပ္၊ ေနာက္ဆုံးတန္းမွာ ၾကည့္လည္းတစ္က်ပ္၊ ႐ုပ္ရွင္႐ုံေတြမွာေတာ့ ဒီစီတုိ႔၊ စေတာလ္တုိ႔ ရွိတယ္ေလ။ ဗီဒီယိုျပစက္ေတြကုိ ရပ္ကြက္ထဲမွာေတာ့ ေအာက္စက္လုိ႔ အလြယ္ တကူ ေခၚခဲ့ၾကတယ္။ တီဗီရဲ႕ ေအာက္မွာထားတာဆုိေတာ့ ေအာက္စက္လုိ႔ ေခၚၾကတာေပါ့။ ေအာက္စက္ေတြထဲမွာ ေပၚဦး ေပၚဖ်ားက ဗီအိတ္တီးဆဲဗင္းဆုိတဲ့ တုိရွီဘာစက္၊ တီဗီမွာ ျပသေန တဲ့ အစီအစဥ္ေတြကုိ ကူးယူလုိ႔ ရတယ္ဆုိတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္က ေရႊျမန္မာေတြ အႀကိဳက္ပဲ မဟုတ္လား။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီက လူ ေတြက သိတဲ့အတုိင္းပဲ။ ဟုတ္ေသာ္ရွိ၊ မဟုတ္ေသာ္ရွိ ကုိယ္နဲ႔ အသုံးတည့္တယ္၊ အသုံးမတည့္ဘူးဆုိတာထက္ သူ႔စြမ္းေဆာင္ ရည္ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆုိတဲ့ ေပတံနဲ႔ တုိင္းတာၾကတာကလား။ မယုံလွ်င္ ကုမၸဏီေထာင္ထားသူေတြကုိ ၾကည့္ပါ။ မီးေသြး ေလာက္ ေရာင္းသူကလည္း အလုပ္ေခၚရင္ LCCI ၿပီးၿပီးသား၊ အဂၤလိပ္စာ ကြၽမ္းက်င္သူဆုိမွ ခန္႔ခ်င္ၾကတာ မဟုတ္လား။ ေနာက္ပုိင္းမွာ ေအာက္စက္အမ်ဳိးအစားသစ္ေတြ ဝင္လာတယ္။ တုိရွီဘာစီဝမ္းတုိ႔၊ စီတူးတုိ႔က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီက လူေတြနဲ႔ အဟပ္တည့္သြားတယ္။ စပယ္ယာပစၥည္းေပါတယ္၊ အၾကမ္း ပတမ္းခံတယ္ဆုိတဲ့ မက္လုံးက ေရႊလူမ်ဳိးေတြအတြက္ သည္းေျခ ႀကိဳက္ေတြေလ။

ဗီဒီယို႐ုံေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာၾကက္မွာ မီးရထားပန္ကာလုိ႔ ေခၚ တဲ့ ဆုံလည္ပန္ကာေလးေတြ တပ္ထားၾကတာ မ်ားတယ္။ ပန္ ကာ သုံးလုံးေလာက္ ဖြင့္ေပးထားေပမယ့္ ေပ ၃ဝ ပတ္လည္ ေလာက္ရွိတဲ့ ဗီဒီယို႐ုံမွာ ဘယ္လုိမွ အေအးဓာတ္ မရႏုိင္ဘူး။ အထူးသျဖင့္ ႐ုံျပည့္႐ုံလွ်ံေန႔ေတြမွာ လူနံ႔၊ ေခြၽးနံ႔၊ မိတ္ကပ္နံ႔ေတြနဲ႔ ႀကိဳင္ေလွာင္ေနေတာ့တာပါပဲ။ သားသည္မေအေတြနဲ႔ ကေလး ေတြကလည္း ဗီဒီယို႐ုံေတြရဲ႕ အခုိင္အမာ ပရိသတ္မဟုတ္လား။ ကေလးငုိသံ၊ ဆူသံ၊ ဆဲသံ၊ ေအာ္ဟစ္ေငါက္ငမ္းသံေတြအျပင္ တစ္ခါတစ္ရံ ႐ုံထဲမွာ အေပါ့အေလး စြန္႔ပစ္တဲ့ ကေလးေတြ ေၾကာင့္ ေသးနံ႔၊ ေခ်းနံ႔ေတြပါ ရတာေတြလည္း ရွိတာပါပဲ။ ကြၽန္ ေတာ္ကုိယ္တုိင္လည္း အဲဒီလုိ ဗီဒီယို႐ုံေတြမွာ ေခြးတုိးဝက္ဝင္ ၾကည့္ခဲ့ရတာပါပဲ။ လြမ္းစရာသာေကာင္းေသးေတာ့ရပ္ကြက္ထဲက ဗီဒီယို႐ုံေတြမွာ အိႏၵိယကားေတြ ၾကည့္ခဲ့ဖူး တယ္။ မီတာဘဂ်မ္းတုိ႔ ေခတ္ေကာင္းစဥ္ကေပါ့။ ကုလားကား ေတြထဲမွာ ဆင္လိမၼာ၊ ျမင္းလိမၼာ၊ ေခြးလိမၼာ စတဲ့ တိရစာၦန္လိမၼာ ကားေတြက သူ႔ေခတ္သူ႔အခါမွာ ေတာ္ေတာ္ေပါက္တဲ့ ကားေတြ လုိ႔ ေျပာႏုိင္တယ္။ ေျမြမင္းသမီးကားေတြလည္း ပါတာေပါ့။ တ႐ုတ္သုိင္းကားေတြလည္း ဘယ္လက္လြတ္ခံမွာတုံး။ ေဒးဗစ္ ခ်န္း၊ တီလုံးမွသည္ ဂ်က္ကီခ်န္းနဲ႔ ဂ်က္လီအထိ ဆုိပါေတာ့။ ဘ႐ုတ္စ္လီကားေတြကလည္း ဗီဒီယို႐ုံေတြမွာ ႐ုံျပည့္႐ုံလွ်ံျဖစ္ခဲ့ တဲ့ ဇာတ္ကားေတြ အေသအခ်ာ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေဟာလိဝုဒ္က အက္ရွင္မင္းသားေတြ ျဖစ္တဲ့ ခ်က္စ္ေနာရစ္၊ အာႏုိး၊ စတားလုံး စတဲ့ မင္းသားေတြကုိလည္း ဗီဒီယုိဇာတ္ကားေတြမွာ စၾကည့္ဖူးခဲ့ တာပါပဲ။ ေကာင္းဘြိဳင္ကားေတြ၊ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္းဇာတ္ကားေတြ၊ နင္ ဂ်ာဇာတ္ကားေတြကလည္း ဗီဒီယိုပရိသတ္ကုိ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ ၾကတယ္။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္မွာ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္း႐ုပ္ရွင္ကားေတြက ဗီဒီ ယုိ႐ုံေတြမွာ ႏွစ္ညဆက္တုိက္ျပရတဲ့ ကားေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဂ်ိမ္းစ္ ဘြန္း႐ုပ္ရွင္ေတြ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီက တံခါးပိတ္ဝါဒနဲ႔ ဧကစာက်င့္သုံးေနခ်ိန္။ ကမၻာႀကီးနဲ႔ အဆက္ အသြယ္ျပတ္ေတာက္ၿပီး အထီးက်န္ေနခ်ိန္မွာ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္းဇာတ္ ဝင္ခန္းေတြက အံ့ၾသဘနန္း ျဖစ္စရာခ်ည္းပဲ။ အထူးသျဖင့္ ဂ်ိမ္းစ္ ဘြန္းမင္းသားသုံးတဲ့ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းေတြက ေခတ္ေရွ႕ ေျပးလြန္းေနေတာ့ အထူးအဆန္း ျဖစ္မိေတာ့တာေပါ့။ ကုန္းေရာ ေရပါ သြားလုိ႔ရတယ္ဆုိတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားေတြ၊ လက္ပတ္နာရီ ကေန ဖုန္းေျပာလုိ႔ ရတာေတြ၊ ေဖာင္တိန္ကေန ေသနတ္ျဖစ္သြား တာေတြ၊ မီးျခစ္ကုိ အသံဖမ္းစက္အျဖစ္ အသုံးျပဳတာေတြဟာ သူ႔ ေခတ္သူ႔အခါမွာေခတ္သိပ္ေရွ႕ေျပးတာေပါ့။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္မွာ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္းဟာ သူရဲေကာင္းပဲ။ ဘီအမ္ဒဗလ်ဴအမုိးဖြင့္ကားစီးၿပီး ပင္လယ္ကမ္းေျခကုိ အပန္း ေျဖထြက္သူ၊ ကာစီႏုိဝုိင္းေတြမွာ ကစားတုိင္း အႏုိင္ရသူ၊ ေရခ်ဳိး ခန္းေၾကြဇလုံထဲမွာ စိမ္ရင္း အေကာင္းစား ေကာ့ညက္အရက္ ေသာက္သူ၊ ရန္သူေတြကုိ ပစၥတုိတစ္လက္နဲ႔ အျပတ္ရွင္းႏုိင္သူ၊ နည္းပညာအေျချပဳ ပစၥည္းအသစ္အဆန္းေတြကုိ အၿမဲသုံးေလ့ ရွိသူ၊ မိန္းမေခ်ာေလးေတြ အၿမဲ ဝုိင္းဝုိင္းလည္ေနသူအျဖစ္ ဂ်ိမ္းစ္ ဘြန္းဇာတ္ကားေတြကုိ ပုံေဖာ္ေလ့ရွိတယ္။ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္းမင္းသား ေတြက အၿမဲေျပာင္းလဲေနတယ္။ ေရွာင္ကြန္နရီ၊ ရာဂ်ာမုိး၊ တင္မုိ သီေဒၚလ္တန္၊ ဒယ္နီယယ္ခရိခ်္ စတဲ့ မင္းသားေတြသာ ေခတ္ ကာလအေလ်ာက္ ေျပာင္းလဲခဲ့ေပမယ့္ ဇာတ္ေကာင္စ႐ုိက္က ေတာ့ မေျပာင္းလဲခဲ့ဘူး။

ျမန္မာဗီဒီယို႐ုပ္ရွင္ေတြလည္း ဗီဒီယို႐ုံေတြမွာ ၾကည့္ခဲ့ရ တာပါပဲ။ ျမန္မာရာဇဝင္ဇာတ္ကားအခ်ဳိ႕ အမ်ဳိးသမီးပရိသတ္အခုိင္အမာ ရရွိခဲ့တယ္။ ဘုရားသမုိင္း၊ နတ္သမုိင္းေတြက ဗီဒီယုိ ေခတ္ဦးမွာ ၿမိဳးၿမိဳးျမက္ျမက္ စားခဲ့ရတဲ့ ကားေတြေပါ့။ ရာဇဝင္၊ ဗုဒၶဝင္၊ ငါးရာ့ငါးဆယ္နိပါတ္ေတာ္ေတြလည္း ဗီဒီယိုဆရာေတြ အလြတ္မေပးခဲ့ၾကဘူး။ အတြင္း ၃၇ မင္း၊ အျပင္ ၃၇ မင္းလည္း ကုန္ေအာင္ ႐ုိက္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ထြန္းလုံရွိန္တုိ႔၊ ခ်ယ္ရီသင္းတုိ႔ဟာ ရာဇဝင္နဲ႔ မင္းသား၊ မင္းသမီးအျဖစ္ ပရိသတ္က အသိအမွတ္ျပဳ ခဲ့ၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္။

ကြၽန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ ဗီဒီယို႐ုံမွာ ၾကည့္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားေတြ လည္း ရွိတယ္။ အခု အနားယူသြားၿပီျဖစ္တဲ့ မင္းသားႀကီးေက်ာ္ ဟိန္းရဲ႕ ဇာတ္ကားေတြက ဗီဒီယိုၾကည့္ ပရိသတ္ေတြကုိ ဖမ္းစား ႏုိင္ခဲ့တယ္။ မုိက္ခ်က္က ကမ္းကုန္ပဲ၊ ေမာင္ရင္ ငေတ မုိက္ကန္း သည္၊ ဆင္ကန္းေတာတုိး၊ အာဠဝီ ေမာင္ရႊီး၊ တစ္ပုဒ္ ၅ က်ပ္ သုံး ပုဒ္ ၁ဝ စတဲ့ ဗီဒီယိုကားေတြက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ရင္ခုန္ေစခဲ့တယ္။ ေက်ာ္သူနဲ႔ တြဲၿပီး အေၾကြးဆုိတဲ့ ကားကလည္း ဝက္ဝက္ကြဲ ေအာင္ျမင္ခဲ့တာပါပဲ။ စုိးသူနဲ႔ တြဲတဲ့ ရဲအုပ္ဘသာႏွင့္ မင္းသားစုိး သူဇာတ္ကားမွာလည္းေအာင္ျမင္မႈက အထြတ္အထိပ္ ေရာက္ခဲ့ ျပန္တယ္။

ေဖ်ာ္ေျဖမႈ ပါးလ်လွတဲ့ေခတ္မွာ ဗီဒီယို႐ုံေတြက ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ကုိ အာလ်ေျပေစခဲ့တယ္။ ႐ုံဝင္ခ ေငြတစ္က်ပ္နဲ႔ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ရေစခဲ့တယ္။ ကေလး၊ လူႀကီးအားလုံးအတြက္ ဗီဒီယို႐ုံေတြက အထုိက္အေလ်ာက္ေပ်ာ္ရႊင္ေစခဲ့တယ္။ ဝန္ေဆာင္မႈ စီးပြားေရး ဆုိေသာ္ျငား သူ႔ေခတ္သူ႔အခါက ျပည္သူေတြကုိ ေခတၱခဏ ျဖစ္ ေစ ထြက္ေပါက္ေပးခဲ့ၾကတယ္။ နယ္လွည့္ဗီဒီယို ျပသၾကသူေတြ လည္း ရွိခဲ့တာပဲ။ ေခြေတြ၊ မီးစက္ေတြ၊ တီဗီေတြ၊ ဗီဒီယိုျပစက္ေတြ သယ္ၿပီး ရပ္နီးရပ္ေဝး ဗီဒီယိုျပသၾကသူေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီ လုိ ျပသၾကသူေတြက ဗီဒီယိုျပစက္ေတြ၊ တီဗီေတြ ပုိင္ဆုိင္ၾကသူ ေတြ နည္းတယ္။ တစ္ဆင့္ငွားရမ္း ျပသၾကသူေတြသာ မ်ားတယ္။ ရပ္ေဝးမွာ သြားေရာက္ျပသၾကသူေတြဆုိ တစ္လကုိးသီတင္း ၾကာတာလည္း ရွိတယ္။ နယ္လွည့္ဗီဒီယိုျပသရင္း ဗီဒီယိုဖူးစာ ေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ရက္သား က်ကုန္ၾကသူေတြသည္ပင္ ရွိ တယ္။ တခ်ဳိ႕ ဌာနဆုိင္ရာေတြက ဌာနမွာ ရန္ပုံေငြပြဲအျဖစ္ လာ ေရာက္ျပသဖုိ႔ ဗီဒီယိုျပသသူေတြကုိ ငွားရမ္းၾကတာလည္း ရွိခဲ့ဖူး တယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဌာနရန္ပုံေငြ ထည့္ဝင္ၿပီး အခေၾကးေငြ ယူ ျပသၾကတာပါ။

ဗီဒီယိုေခတ္ဦးမွာ ဗီဒီယိုဆင္း မ႐ုိက္ဖူးလုိ႔ လူသိရွင္ၾကား ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့တဲ့ အကယ္ဒမီမ်ားရွင္ မင္းသမီးတစ္လက္ ရွိခဲ့ဖူး တယ္။ ဗီဒီယို မ႐ုိက္ခဲ့ေတာ့ သူ႔အႏုပညာကုိ နယ္က လူေတြ ၾကည့္ခြင့္ မသာေတာ့ဘူးေပါ့။ အက်ဳိးဆက္က ပရိသတ္နဲ႔ ဆယ္ စုႏွစ္ေလာက္ ကင္းကြာခဲ့ရတာပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ အဲဒီလုိ မေရာင္ရာဆီလူးေတြ သိပ္မ်ားတာပဲ။ စကားေတြ အလြန္အကြၽံ ေျပာ၊ ေနာက္ေတာ့လည္း ဗီဒီယုိေရစီးထဲ ဒုိင္ဗင္ပစ္ဝင္တာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဗီဒီယို ေနဝင္ခ်ိန္ေရာက္မွ ဝင္ေတာ့ အခ်ိန္ေတြက ေႏွာင္း ခဲ့ၿပီ။ စာေပေလာကမွာလည္း ရွိတာပဲ။ ဂ်ာနယ္ေတြ ေပၚဦးေပၚ ဖ်ားမွာ ဂ်ာနယ္မွာ မေရးဖူးလုိ႔ ေျပာခဲ့တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမ အခ်ဳိ႕ ရွိ ခဲ့ဖူးတယ္။ မေရးေတာ့ သူတုိ႔ေရးတဲ့ စာေပေတြ ပရိသတ္ဖတ္ခြင့္ မရေတာ့ဘူးေပါ့။ အက်ဳိးဆက္က ပရိသတ္နဲ႔ အလွမ္းကြာသြား တာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဂ်ာနယ္ျဖစ္ေစ၊ သတင္းစာျဖစ္ေစ ဒါဟာ လုိအပ္ခ်က္အရ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ေခတ္ေပၚ ပလက္ေဖာင္းတစ္ခု ပဲ။ ကုိယ့္ေနရာကုိ ခ်ဲ႕ထြင္ႏုိင္ဖုိ႔ ကုိယ့္စေပ့ကုိ ခ်ဲ႕ထြင္ၾကရမွာပဲ မဟုတ္လား။

ဗီဒီယိုေတြ ေခတ္ေကာင္းစဥ္က ႐ုပ္ရွင္ေတြလုိပဲ အကယ္ ဒမီဆုဆုိတာ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ေရႊေစာင္းဆုဆုိၿပီး ေပးခဲ့တာေပါ့။ တခ်ဳိ႕ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ ဗီဒီယို ေရႊေစာင္းဆု ရရွိခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့လည္း ထုံးစံအတုိင္း ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္နဲ႔ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ပ်က္ပ်က္ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။

ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဗီဒီယို႐ုံေတြ ရွိခဲ့ဖူးတယ္ ဆုိတာ မိတ္ေဆြတုိ႔ကုိ သတိထားမိေစခ်င္တာပါပဲ။ ဗီဒီယို႐ုံေတြ က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ခဏတျဖဳတ္ျဖစ္ေစ ေပးခဲ့ၾက တယ္။ မိတ္ေဆြတုိ႔ ၾကည့္ခဲ့တဲ့ ဗီဒီယို႐ုံေတြအေၾကာင္းလည္း အလ်ဥ္းသင့္တဲ့အခါ ေျပာျပပါဦး။ မိတ္ေဆြတုိ႔ရဲ႕ ဗီဒီယိုအေတြ႕ အႀကံဳေတြ ကြၽန္ေတာ္ နားေထာင္ခ်င္ပါေသးတယ္။     ။

၂၀၁၇-ေမလထုတ္၊ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း အမွတ္(၄၆)မွ အေမ့ခံ ျဖစ္ပါသည္။

ေမာင္ဥယ်ာဥ္ ေရးသည္။

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here