Home ခရီးသြားေဆာင္းပါး အလင္းအေမွာင္၊ မီးေရာင္စုံနဲ႕ အသံျပပြဲ

အလင္းအေမွာင္၊ မီးေရာင္စုံနဲ႕ အသံျပပြဲ

56
0
ဓာတ္ပုံ - ေက်ာ္ရင္ျမင့္

နန္းေဆာင္ေရွ႕က ျမက္ခင္းျပင္မွာ ကုလားထုိင္ ေတြ စီၿပီး ခင္းထားတယ္။ ေနဝင္ခဲ့တာ နည္းနည္း ၾကာၿပီမုိ႔ ေကာင္းကင္က ခဲသားအေရာင္ ေမွာင္ စျပဳေနပါၿပီ။

တဖြဲဖြဲ ေရာက္လာတဲ့ ပရိသတ္ေတြကေတာ့ ထုိင္ခုံေတြမွာ အသီးသီး ေနရာယူၾကၿပီ။ ထုိင္ေန တဲ့ ပရိသတ္ေတြဟာ စကား ေဟာင္ဖြာေဟာင္ဖြာ ေျပာသူမရွိဘဲ တိတ္ဆိတ္စြာပဲ ပတ္ဝန္းက်င္ကုိ ခံစားေနၾကတာ သတိျပဳမိပါတယ္။

ျမက္ခင္းျပင္ကုိ မီးေရာင္ေတြ လင္းထိန္ေနေအာင္ ထြန္း မထားပါဘူး။ မလွမ္းမကမ္းက နန္းေတာ္အေဆာက္အအုံႀကီးကုိ အဝါေရာင္ဆုိဒီယမ္မီးဝါဝါနဲ႔ ပတ္ၿပီး ထြန္းထားတဲ့ မီးေရာင္ မွိန္ပ် ပ်ပဲရွိတယ္။ နန္းေတာ္အေဆာင္ အတြင္းခန္းအခ်ဳိ႕က မီးထြန္း ထားလုိ႔ ေလသာျပတင္းက လွ်ံထြက္လာတဲ့ မီးေရာင္ကုိ ျမင္ရ တယ္။ ေကာင္းကင္ထက္မွာေတာ့ တိမ္ျဖဴတစ္စုၾကားက လ တစ္ျခမ္းပဲ့ေလးက ဝုိးတဝါးအလင္းေရာင္ေပးေနတယ္။ ဝုိးတဝါး လေရာင္ေအာက္မွာ နန္းေဆာင္ႀကီးက ထီးတည္းႀကီး ခန္႔ထည္ စြာရွိေနပါတယ္။ ေမွာင္ရိပ္မွာ ေလကလည္း ၿငိမ္ေနေတာ့ သစ္ ပင္ႀကီးေတြက မည္းမည္းမတ္မတ္။

ဓာတ္ပုံ – ေက်ာ္ရင္ျမင့္

ေနရာက အိႏၵိယႏုိင္ငံ၊ မဒရာပရာေဒ့ရွ္ျပည္နယ္က အုိခ်ား ၿမိဳ႕ပါ။
အုိခ်ားကုိ ၿမိဳ႕လုိ႔သာ ဆုိရတယ္။ တကယ္ေတာ့ ခုအခ်ိန္မွာ ရြာအဆင့္သာ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝဝ ခန္႔ ၁၇ ရာစုတုန္းက တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ဂ်ဟန္ဂါ နန္းေတာ္ေဆာင္ႀကီး ရွိတာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံျခားခရီးသြားဧည့္သည္ေတြ အေရာက္ အေပါက္မ်ားရာ ေနရာ ျဖစ္ပါတယ္။

သုံးထပ္နန္းေတာ္ႀကီးကုိ သဲေက်ာက္ေတြနဲ႔ အခုိင္အခံ့ တည္ေဆာက္ထားတာပါ။ ခရစ္ႏွစ္ ၁၆ဝ၅ ခုႏွစ္ကေန ၁၆၂၆ ခုႏွစ္အထိ ၂၁ ႏွစ္ၾကာ ဘုရင္ ဗီဟာဆင္းေဒ့ဗ္က ေမာင္းဂြတ္ ဧကရာဇ္ ဂ်ဟန္ဂါကုိ ေႏြးေထြးစြာ ခရီးဦးႀကိဳဖုိ႔အတြက္ေဆာက္လုပ္ခဲ့တယ္။ တြဲရရဲခုိတဲ့ လသာေဆာင္ေတြ ဆင္ဝင္ေတြကုိ နန္း ေတာ္ႀကီးပတ္ပတ္လည္မွာ ထုတ္ထားတယ္။ နန္းေတာ္လယ္မွာ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ကြက္လပ္ရွိၿပီး ေရကစားတဲ့ ေရကန္ရွိတယ္။

ဒီနန္းေတာ္ႀကီးထဲကုိ ေန႔လယ္ခင္းက ကြၽန္ေတာ္ တစ္ဝ ႀကီး လွည့္လည္ေလ့လာၾကည့္႐ႈခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ နန္းေတာ္ႀကီးက ျမစ္ ဝါျမစ္ကမ္းနဖူးထက္မွာ တည္ေဆာက္ထားၿပီး စိမ္းျမတဲ့ သစ္ပင္ ေတာအုပ္က ဝန္းရံထားတာမုိ႔ သာသာယာယာ ရွိပါတယ္။

ဓာတ္ပုံ – ေက်ာ္ရင္ျမင့္

နန္းေဆာင္ အေရွ႕မ်က္ႏွာစာ ဝရန္တာကေန ႐ႈေမွ်ာ္ၾကည့္ လုိက္တဲ့အခါ စိမ္းစိုတဲ့ ေတာအုပ္ေတြ၊ ျမဴေျခမႈိင္းမႈိင္း ဆုိင္းေနတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြကုိ လြမ္းေမာဖြယ္ ေတြ႕ရတယ္။

နန္းေဆာင္တစ္ခုလုံးကုိ ပန္းပု႐ုပ္ေတြ၊ ပန္းေဖာက္ပန္းဆြဲ အေျပာက္အမႊမ္းေတြနဲ႔ အႏုပညာေျမာက္စြာ ေဆာက္လုပ္ထား တယ္။ အုိခ်ားၿမိဳ႕ခံ ဧည့္လမ္းညႊန္ ဆန္ေဂ်းက လြမ္းေမာဖြယ္႐ႈခင္း ကုိ ေငးေမာေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ အတြင္းေဆာင္ေတြ လွည့္ၾကည့္ ဖုိ႔ ေခၚတယ္။

နန္းေဆာင္ေတြက အခန္းခန္း အေဆာင္ေဆာင္ပါ။ ခန္း ေဆာင္ေပါင္း ၁ဝဝ ေက်ာ္ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ ပထမဦးဆုံး ေတြ႕ရ တာက ဘုရင္မင္းျမတ္က ျပည္သူျပည္သားေတြ အခစားဝင္ရင္ ေတြ႕ဆုံရာ အေဆာင္တဲ့။ က်ယ္ဝန္းတယ္။ ေနာက္အေဆာင္က်ယ္ တစ္ခုကေတာ့ ညီလာခံေဆာင္တဲ့။ ညီလာခံေဆာင္ရဲ႕ အတြင္းက အေဆာင္ကေတာ့ အဓိကက်တဲ့ မွဴးမတ္ေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြး ရာ အထူးေဆာင္တဲ့။ ဧည့္လမ္းညႊန္က သူတုိ႔ဘုရင္ရဲ႕ အခန္းခန္း အေဆာင္ေဆာင္ကုိ ေခၚေဆာင္ရွင္းျပေနေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္က ေတာ့ တယ္စိတ္မဝင္စားလွပါဘူး။ အေဆာက္အအုံႀကီးရဲ႕ ပန္းဆဲြ ေတြ၊ ပန္းပုလက္ရာေတြကုိသာ ၾကည့္ေနမိတယ္။

ဓာတ္ပုံ – ေက်ာ္ရင္ျမင့္

”မိဖုရားေတြရဲ႕ အိပ္ေဆာင္နဲ႔ ဧကရာဇ္မင္းႀကီးရဲ႕ စက္ ေတာ္ေဆာင္ကုိ ျပမယ္။ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီေတြလည္း ရွိတယ္”လုိ႔ ဧည့္လမ္းညႊန္က ေျပာေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္မ်က္စိ နည္းနည္း က်ယ္လာတယ္။ စက္ေတာ္ေဆာင္ေတြက ၁၅ ေပ x ေပ ၃ဝ ေလာက္ က်ယ္ပါတယ္။ မ်က္ႏွာက်က္မွာ ေဆးေရးပန္းခ်ီေတြ ေရးျခယ္ထားတယ္။ ပန္းခ်ီအမ်ားစုက ရာမဇာတ္ေတာ္ပုံေတြပါ။

စက္ေတာ္ေဆာင္ေတြက ထြက္ခြာၿပီး အေပၚထပ္ကုိ ကြၽန္ ေတာ္တက္ခဲ့တယ္။ စႀကႍလမ္းေတြကုိ အုတ္ဆန္ခါေပါက္က ေန ေရာင္ျခည္တန္း က်ေနပုံက အင္မတန္ ၾကည့္လုိ႔ေကာင္းတယ္။ တစ္ခ်ိန္ကေတာ့ ဒီစႀကႍလမ္းေတြမွာ ေမာင္းမမိႆံေတြ သြား လာခဲ့မွာပဲလုိ႔ ေတြးမိခ်ိန္မွာ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ လက္ေကာက္သံ၊ ေျခမွာဆြဲတဲ့ ျခဴသံလြင္လြင္ေတြကုိ နားထဲမွာ ၾကားေယာင္ လာတယ္။

အေနာက္မ်က္ႏွာ အုတ္ဆန္ခါျပတင္းက လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ လုိက္ေတာ့ ဝင္လုလု ေနမင္းကုိ ေတြ႕ရတယ္။ ရာမာယဏေစတီ ေတာ္ထိပ္မွာ တြဲရရဲခုိေနတဲ့ ေနလုံးနီနီႀကီးက ပန္းခ်ီဆန္လွ ပါတယ္။

ညေနခင္းတုန္းက ကြၽန္ေတာ္ ေလွ်ာက္သြားရင္း ခံစား ၾကည့္႐ႈခဲ့တဲ့ အုတ္ဇာျပတင္းေတြက ယခုေတာ့ ေမွာင္ႀကီးမည္း မည္းထဲမွာပါ။ ရာဇဝင္ထဲက ေမာင္းမမိႆံေတြ ဟုိဟုိဒီဒီ လႈပ္ ရွားသြားလာတဲ့ အရိပ္အေရာင္ကုိ ျမင္ႏုိးႏုိး၊ သူတုိ႔လက္ေကာက္ သံ ေျခခ်င္းဝတ္မွာ ဆင္ျမန္းထားတဲ့ ျခဴသံလြင္လြင္ေလးကုိ ၾကားရႏုိးႏုိးနဲ႔ နန္းေတာ္ေရွ႕က ျမက္ခင္းျပင္အေမွာင္ရိပ္မွာ အျခားပရိသတ္ေတြနဲ႔အတူ ကြၽန္ေတာ္ ထုိင္ရင္း စိတ္ကူးယဥ္ေန မိတယ္။

ဟုိေဝးေဝး ရာမယဏ ေစတီဘက္ဆီက ေၾကးေမာင္းထုိး သံ၊ ဆုေတာင္းပတၴနာျပဳသံသဲ့သဲ့ကုိ ၾကားရတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ နန္းေတာ္ခန္းေဆာင္တြင္းက ထြန္းထား တဲ့ မီးေတြ ၿငိမ္းသြားတယ္။ နန္းေတာ္ေဆာင္ကုိ အျပင္က ပက္ ထားတဲ့ ဆုိဒီယမ္မီးလည္း ၿငိမ္းသြားတယ္။ ျမင္ကြင္းက ေမွာင္ သြားၿပီး ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ထုိင္ေနၾကတဲ့ ျမက္ခင္းျပင္ရဲ႕ ဘယ္ဘက္ ထိပ္မွာ ရွိတဲ့ လုံၿခံဳေရးအေစာင့္တဲလုိ အုတ္တုိက္ကေလးက မီး ေရာင္လင္းလာတယ္။ ‘မဂၤလာညခ်မ္း အခ်ိန္ခါပါ ဂုဏ္သေရရွိ လူႀကီး မင္းမ်ားနဲ႔ ဂုဏ္သေရရွိ အမ်ဳိးသမီးႀကီးမ်ား ခင္ဗ်ာ’၊ ‘ Jahangir Mahal Sound and light show’ ဆုိတဲ့ ႏႈတ္ ဆက္စကားသံ ထြက္ေပၚလာတယ္။ အလင္းအေမွာင္၊ မီးေရာင္စုံ နဲ႔ အသံျပပြဲ စၿပီပဲ။

ဓာတ္ပုံ – ေက်ာ္ရင္ျမင့္

အလင္းအေမွာင္၊ မီးေရာင္စုံနဲ႔ အသံျပပြဲက ညစဥ္ျပတယ္။ ဝင္ေၾကးအျဖစ္ အိႏၵိယႏုိင္ငံသား လူႀကီး ႐ူပီး ၁ဝဝ၊ ကေလး ႐ူပီး ၅ဝ၊ ႏုိင္ငံျခားသား လူႀကီး ႐ူပီး ၂၅ဝ၊ ကေလး ႐ူပီး ၁၅ဝ ယူ ပါတယ္။

ပရိသတ္ရဲ႕ ေနာက္ေက်ာဘက္ ေတာအုပ္ဆီက ျမင္းဟီသံ ေတြ၊ အုပ္လုိက္ ကဆုန္စုိင္းစီးလာတဲ့ ျမင္းခြာသံေတြ ၾကားရ တယ္။ အသံက ပတ္ပတ္လည္ အသံစနစ္ (surrounding system) လုပ္ထားတာမုိ႔ ပရိသတ္ရဲ႕ ေနာက္ေက်ာဘက္ကေန ညာဘက္က ပတ္၊ နန္းေတာ္မုခ္ဦးကေန ျမင္းစီးလာသူ လူအုပ္က ပရိသတ္ေရွ႕က ျဖတ္ၿပီး နန္းေတာ္ထဲကုိ ဝင္သြားသလုိ ၾကားရ တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ နန္းေတာ္အေဆာင္အခ်ဳိ႕ မီးေတြ လင္းလာ တယ္။ အိႏၵိယ႐ုိးရာပေလြနဲ႔ ဗုံတီးသံကုိ ၾကားရတယ္။ အေစာင့္တဲလုိ အုတ္တုိက္ကေလးဆီက ဇာတ္ ေၾကာင္းေျပာျပသံ ထြက္ေပၚ လာပါတယ္။

”အကၠဘာဘုရင္မင္းျမတ္က သူ႔ကုိ ေတာ္လွန္ ပုန္ကန္သူေတြရွိတဲ့ အုိခ်ားကုိ သိမ္းပုိက္ဖုိ႔ သူ႔သား ေတာ္ေတြက ေစလႊတ္ လုိက္ပါတယ္”

ဇာတ္ေၾကာင္းေျပာသူရဲ႕ အသံၾကားရာ အေစာင့္အုတ္တုိက္က မီးေရာင္မွိတ္သြားၿပီး ပရိ သတ္ရဲ႕ ေနာက္ေက်ာဘက္ဆီမွာ ျမင္းဟီသံ၊ ဓားဓား ခ်င္းခုတ္သံ တခြၽင္ခြၽင္၊ လူေတြ ဟစ္ေအာ္သံ၊ တုိက္ ခုိက္သံေတြ၊ အေဝးကုိ ျပန္ဆုတ္ေျပးသံေတြ ၾကား ရတယ္။

ဇာတ္ေၾကာင္းေျပာသူရဲ႕ အုတ္တုိက္က မီး ေရာင္ျပန္လင္းလာၿပီး အသံလည္း ျပန္ၾကားရတယ္။
”သားေတာ္ ဂ်ဟန္ဂါက စစ္သည္ ၁၂,ဝဝဝ နဲ႔အတူ ေရာက္ရွိလာၿပီးေနာက္ ျပင္းထန္တဲ့ တုိက္ပြဲေတြကုိ ဆင္ႏႊဲၿပီး အုိ ခ်ားဘုရင္ဗီဟာ ဆင္းေဒ့ဗ္ကုိ ႏွိမ္နင္းေအာင္ျမင္တယ္။ ဘုရင္ ဗီ ဟာ ဆင္းေဒ့ဗ္က အကၠဘာဘုရင္နဲ႔ ထာဝရမဟာမိတ္ျပဳဖုိ႔ အကၠဘာဘုရင္ရဲ႕ လက္ေအာက္ခံအျဖစ္ ေနထုိင္ဖုိ႔ သေဘာတူ လုိက္တယ္”

ဓာတ္ပုံ – ေက်ာ္ရင္ျမင့္

နန္းေတာ္အေဆာင္တြင္းက ဗုံသံ၊ တီးမႈတ္သံ၊ ေတးသီခ်င္း ဆုိသံေတြ ထြက္ေပၚလာတယ္။
ဇာတ္ေၾကာင္းေျပာလုိက္၊ မင္း၊ မိဖုရား၊ မွဴးမတ္ေမာင္းမ ေတြ အျပန္အလွန္ ေျပာဆိုတဲ့အသံ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္သံေတြ၊ တီး မႈတ္သံ၊ ေတးသီခ်င္းသီဆုိသံေတြ ၾကားလုိက္နဲ႔ စိတ္ဝင္စားစရာ အသံစုံကုိ ၾကားရသလုိ နန္းေတာ္ေဆာင္ႀကီးရဲ႕ အခန္းခန္း အေဆာင္ေဆာင္ေတြက ဟုိက လင္းလာလုိက္၊ ဒီက လင္းလာ လုိက္၊ အဝါ၊ အစိမ္း၊ အနီ၊ အျပာ လွပတဲ့ မီးေရာင္ေတြကုိ အံ့မခန္း စိတ္ဝင္စားစရာ ျမင္ေတြ႕လုိက္ရနဲ႔ ျဖစ္ေနပါတယ္။

အုိခ်ားနန္းေတာ္ေရွ႕ ျမက္ခင္းျပင္က အလင္းအေမွာင္၊ မီး ေရာင္စုံနဲ႔ အသံျပပြဲကုိ ခံစားၾကည့္႐ႈရင္း ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ စိတ္အာ႐ုံ က ျမန္မာႏုိင္ငံက သမုိင္းရွိရာ အရပ္ေဒသက ေနရာေတြကုိ ျပန္႔ လြင့္ေနပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားဧည့္သည္ေတြ အေရာက္အေပါက္မ်ား ၿပီး စိတ္ဝင္တစားရွိၾကတဲ့ သီေပါေဟာ္နန္းမွာ ဒီလုိျပပြဲမ်ဳိးလုပ္ဖုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ကူးေနမိပါတယ္။ နားထဲမွာ သီေပါမဟာေဒဝီရဲ႕ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ေျပာျပတဲ့ မူရင္းအသံကုိ ၾကားေယာင္ေန ပါတယ္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ နန္းတြင္းမွာ၊ ပဲခူးမွာ၊ ပုဂံမွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လုပ္ မယ္ဆုိရင္ လုပ္ႏုိင္တာေတြကုိ ေတြးေနမိပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားသား ေတြဆီက ေဒၚလာေတြ ခ်ဴခ်ဖုိ႔ထက္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သမုိင္းကုိ အဆင့္ရွိရွိ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာျပခ်င္ေနပါတယ္။ ။

၂၀၁၆-ဒီဇင္ဘာလထုတ္၊ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း အမွတ္(၄၁)မွ ခရီးသြားေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါသည္။

ေက်ာ္ရင္ျမင့္ ေရးသည္။

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here