Home ခရီးသြားေဆာင္းပါး သီေပါအက်ဥ္းသားမ်ားထံမွ အျပန္ အပုိင္း(၂)

သီေပါအက်ဥ္းသားမ်ားထံမွ အျပန္ အပုိင္း(၂)

431
2
Advertise Here

အျငင္းပြားဖြယ္ရာ သက္ေသမ်ား

နာရီဝက္ခန္႔ အားရပါးရ ရြာခ်ၿပီးေနာက္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ မိုးတိတ္သြားသည္။ ေနအနည္းငယ္ ျပန္ပြင့္လာသည္။ တရား ခြင္ထဲမွ အသံမ်ားကို ၾကားရခ်ိန္တြင္ တရားလိုျပသက္ေသ တပ္ မေတာ္အရာရွိသည္ ဖမ္းဆီးခံထားရသူမ်ားထံမွ ရရွိေသာ သက္ေသခံပစၥည္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ထြက္ဆိုလ်က္ရွိသည္။ မည္သို႔ ဖမ္းဆီးသည္၊ မည္သည့္အတြက္ ဖမ္းဆီးသည္၊ မည္သည့္အရာမ်ားကို သိမ္းဆည္းရမိသည္ စသည့္အခ်က္မ်ားကို ထြက္ဆိုသည္။ သိမ္းဆည္းလုိက္သည့္ လက္ကိုင္ဖုန္း၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ ကင္မရာ၊ အသံဖမ္းစက္ စသည့္ အရာမ်ားအတြင္းမွ အသံဖိုင္၊ ဓာတ္ပံု၊ ဗီဒီယိုစသည့္  မူလသက္ေသခံအခ်က္အလက္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ေၾကာင္း လည္း ထြက္ဆိုသည္။

Advertise Here

Photo – Kyaw Zayar Htun                   သီေပါတရား႐ုံးသုိ႕ ေရာက္လာသည့္ ဖမ္းဆီးခံ သတင္းသမားမ်ား

ထို႔ေနာက္ သက္ေသခံပစၥည္းမ်ားကို ႐ုံးေတာ္သို႔ တင္ျပရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။ ႐ုံးခန္းႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္ေနသည့္ တရားခြင္အခန္းသို႔ တရား႐ုံးဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္က စကၠဴကတ္ထူပံုးတစ္ပံုးကုိ ေပြ႕ယူလာကာ တရားလိုေရွ႕ေနထံသို႔ ေပးလိုက္သည္။ တရားလိုေရွ႕ေနသည္ ယင္းစကၠဴပံုးကို စားပြဲေပၚတြင္ တင္လိုက္သည္။ တိပ္ျဖင့္ပတ္ထားသည့္ စကၠဴပံုးကို အမ်ားသူငါေရွ႕တြင္ ေဖာက္လိုက္ရာ သိမ္းဆည္းထားသည့္ ကင္မရာ၊ အသံဖမ္းစက္၊ လက္ကိုင္ဖုန္း၊ ကြန္ပ်ဴတာ အစရွိသည့္ ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သက္ေသျဖစ္သူ တပ္မေတာ္အရာရွိ၏ ထြက္ဆိုခ်က္အရ ယင္းပစၥည္းမ်ားသည္ အမႈႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အီလက္ထေရာနစ္ဖိုင္မ်ား မပါဝင္ေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

တရားလိုေရွ႕ေနက ယင္းပစၥည္းမ်ားကို သက္ေသခံပစၥည္းအျဖစ္ တရား႐ုံးက လက္ခံရန္ တင္ျပသည္။ ယင္းသုိ႕ တင္ျပသည့္ ပစၥည္းမ်ားအနက္ မူလသက္ေသခံခ်က္မ်ားကို မဖ်က္ဆီးမီ မိတၱဴကူးယူထားသည္ဟု ဆိုေသာ စီဒီခ်ပ္တစ္ခ်ပ္လည္း ပါဝင္သည္။ တရားခြင္စတင္ကတည္းက တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္စြာ နာၾကားေနသည့္ စြပ္စြဲခံအခ်ဳပ္သားမ်ား၏ ေရွ႕ေနတို႔ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္သြားသည္။ မူလသက္ေသခံအခ်က္ အလက္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးထား႐ုံသာမက ႐ုံးေတာ္သို႔ တင္ျပလာသည့္ သက္ေသခံပစၥည္းမ်ားထုပ္ပိုးမႈမွာ ခ်ိပ္ပိတ္ထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ တိပ္ျဖင့္ အလြယ္တကူပတ္ထားျခင္းကို ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း တင္ျပၾကသည္။

အလားတူ မူလသက္ေသခံအခ်က္ အလက္မ်ားကို မိတၱဴကူးထားသည္ဟု သက္ေသအရာရွိ ထြက္ဆိုထားသည့္ ဗီစီဒီတစ္ခ်ပ္ကိုလည္း ႐ုံးေတာ္မွ လက္ခံျခင္း မျပဳသင့္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၾကသည္။ တရားလိုဘက္မွ ေရွ႕ေနႏွင့္ တရားၿပိဳင္ဘက္မွ ေရွ႕ေနတို႔ အျပန္အလွန္ ေမးခြန္းထုတ္ၾကသည္။ တရားသူႀကီးထံမွာ အဆံုးအျဖတ္ကို ယူၾကသည္။

ေန႔လယ္ ၂ နာရီခန္႔တြင္ တရားခြင္ ေခတၱနားကာ ေန႔လယစာစားခ်ိန္ ၁ နာရီ အနားေပးသည္။ အူတက်ဳတ္က်ဳတ္ႏွင့္ ေပကပ္နားေထာင္ေနေသာ ကြၽန္မတို႔သည္ ထမင္းဆိုင္သို႔ တခ်ဳိးတည္းေျပးရသည္။ ေန႔လယ္စာ စားၿပီးလုၿပီးခင္တြင္ မိုးသည္သည္း၍ ရြာျပန္သည္။ မိုးခိုေနၾကစဥ္ ကိုေဇယ်ာလႈိင္ထံသို႔ တရား႐ုံးရွိ မိတ္ေဆြတစ္ဦးထံမွ ဖုန္း ဝင္လာသည္။

တရားခြင္ျပန္လည္ မစတင္ခင္ အခ်ဳပ္သားမ်ားႏွင့္ မိသားစုဝင္၊ မိတ္ေဆြမ်ားကို ေတြ႕ဆံုခြင့္ေပးေနသည္။ ေတြ႕ ႏုိင္ရန္ ျပန္လာဖို႔ လွမ္း၍ အသိ ေပးသည္။ ကြၽန္မတို႔အဖြဲ႕ တရား႐ုံးသို႔ ျပန္၍ ေျပးၾကျပန္သည္။ မိတ္ေဆြသတင္းသမားမ်ားကို တရား႐ုံး၏ ေနာက္ဘက္ျခမ္းရွိ သံဆူးႀကိဳးအခ်ဳပ္ခန္းအတြင္း ထည့္ထားသည္။ အခန္းအျပင္မွ မိသားစုဝင္မ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ စကားေျပာၾကသည္။ နည္းပညာတိုးတက္ေနေသာ အေျခအေနျဖစ္ရာ ရပ္ေဝးမွ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ဗီဒီယိုေကာလ္ပင္ေခၚ၍ စကားေျပာၾကရသည္။ ဖမး္ဆီးခံထားရသည့္ သတင္းသမားတစ္ဦး ျဖစ္သည့္ ကိုေအးႏုိင္က သတင္းသမားမ်ားကို အမွာစကားပါးသည္။ တပ္မေတာ္မွ မူလသက္ေသခံ အခ်က္အလက္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ၿပီး မိတၱဴဆြဲထားသည္ဟုဆိုေသာ စီဒီေခြအား႐ုံးေတာ္သို႔ တင္ျပသည့္ကိစၥကို ေဖာ္ထုတ္ေရးသားရန္ လို အပ္ေၾကာင္း သူကေျပာသည္။ စကားေျပာ၍မဝၾကခင္ တရားခြင္ ျပန္လည္စတင္ ေတာ့မည္ျဖစ္၍ လံုၿခံဳေရးရဲဝန္ထမ္းမ်ားက အားလံုးကို ထြက္ခြာရန္ သတိေပးသည္။

တရားခြင္ကို ေလ့လာခဲ့ရသည့္ ကာလတစ္ေလွ်ာက္ ထူးထူးျခားျခား သတိထားမိသည္မွာ တရားသူႀကီးသည္ သူ၏ ဖုန္းကို အခ်ိန္အေတာ္ၾကာၾကာ သံုးစြဲျခင္း၊ ဖမ္းဆီးခံထားရသူမ်ားကို အၿပီးသတ္ အမိန္႔ မခ်ရေသးေသာ္လည္း တရားခံဟု ထပ္တလဲလဲ သံုးႏႈန္းေခၚဆို ျခင္းမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံထားရသူမ်ားဘက္မွ ေရွ႕ေနမ်ားကမူ တရားသူႀကီးထံ တင္ျပတိုင္း ၎တို႔၏ အမႈသည္မ်ားကို ‘စြပ္စြဲခံရသူမ်ား’ဟု ေခၚေဝၚသံုးႏႈန္း သည္ကို ၾကားရသည္။

အမႈရင္ဆုိင္ေနရဆဲ မည္သူ႕ကုိမဆုိ တရားသူႀကီးက အျပစ္ရွိေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္မခ်မီ အခ်ိန္အထိ အျပစ္ကင္းေၾကာင္း၊ တရားခံဟု မသံုးႏႈန္းဘဲ ‘စြပ္စြဲခံရသူ’ဟုသာ သံုးစြဲရမည္ဟု သတင္းစာပညာ သင္ၾကားေပးခဲ့သည့္ ဆရာသမားမ်ားက မွာဖူးသည္။ ထိုစကားကို ရင္ထဲစြဲေအာင္ မွတ္သားဖူးသည့္ ကြၽန္မကေတာ့ ေရွ႕ေနတို႔၏ အသံုးအႏႈန္းကို သမာသမတ္က်သည္၊ ပို၍သင့္ေလ်ာ္သည္ဟု ခံစားရသည္။

Photo – Kyaw Zayar Htun                        ဖမ္းဆီးခံ သတင္းသမားမ်ားကုိ အခ်ဳပ္ကားျဖင့္ ျပန္ေခၚသြားစဥ္

ထို႔အတူ တရားခြင္ထဲတြင္ တာဝန္အရွိဆံုးပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္သည့္ တရားသူႀကီးမ်ားသည္ အလုပ္ကိစၥေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ တယ္လီဖုန္းသံုးစြဲျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္သင့္သည္ဟု ယူဆမိသည္။ သို႔မွသာ တရားခြင္တြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ေနသူမ်ားအားလံုးႏွင့္ျပင္ပေလ့လာသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈကို ရႏုိင္ေပမည္။ အမိန္႔ခ်လုဆဲဆဲတြင္ တယ္လီဖုန္းကို ၾကည့္ေနျခင္း၊ ဖုန္းပြတ္ျခင္းမ်ားသည္ တရားသူႀကီးအေပၚ ယံုၾကည္မႈ ေလ်ာ့က်ေစသည့္ အျပဳအမူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သတိျပဳသင့္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ လတ္တေလာ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အလုပ္ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ မွတ္တမ္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ဖုန္းအတြင္း မွတ္သားထားျခင္းေၾကာင့္ ျပန္လည္ၾကည့္႐ႈေနျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အခ်က္မ်ားကိုေတာ့ သတိျပဳသင့္ေပသည္။

သက္ေသခံပစၥည္းမ်ား တင္ျပျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏွစ္ဖက္ေရွ႕ေနမ်ားက တရားသူႀကီးထံ အခ်ီအခ် ေဆြးေႏြးတင္ျပၾကသည္။ တရားလိုေရွ႕ေနက သက္ေသခံပစၥည္းမ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ လက္ခံေစလိုသည္။ ဖမ္းဆီးခံထားရသူမ်ားဘက္မွ ေရွ႕ေနမ်ားက ခ်ိပ္ပိတ္ထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ တိပ္ျဖင့္ အလြယ္တကူပတ္လာသည့္ စကၠဴပံုးထဲမွ ပစၥည္းမ်ား၊ မူရင္းဖိုင္မ်ား မဟုတ္ေတာ့ဘဲ မိတၱဴကူးထားေသာ စီဒီခ်ပ္ စသည္တို႔ကို တရား႐ုံးက လက္မခံသင့္ေၾကာင္း တင္ျပၾကသည္။ ထိုသို႔ ျငင္းခုံေနၾကရင္းကပင္ အခ်ိန္လင့္လာသည္။

နံနက္ ၁ဝ နာရီကတည္းက စတင္ခဲ့သည့္ တရားခြင္သည္ မြန္းလြဲ ၃ နာရီတိတိတြင္ သိမ္းလုိက္သည္။ သက္ေသခံပစၥည္းမ်ားကို လက္ခံသင့္၊ မသင့္ကို လာမည့္ ႐ုံးခ်ိန္းတြင္ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးကာ ဆံုးျဖတ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တရားသူႀကီးက ေျပာသည္။ ထို႔ေနာက္ တရား႐ုံးၿခံဝင္း အတြင္းေရာ အျပင္ပါ ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုး လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္သြားသည္။

ကြၽန္မသည္လည္း လက္ထဲတြင္ကိုင္ထားေသာ ရိကၡာထုပ္ႀကီးကိုဆြဲကာ အခ်ဳပ္ကားဆီသို႔ အေသာ့ႏွင္ရသည္။ အခ်ဳပ္ကားေဘးမွ ရဲတစ္ဦးကို ကမ္းေပးကာ အထုပ္ကို အခ်ဳပ္ကားေပၚသို႔ တင္ေပးထားရန္ ေျပာရာ သူက တင္ေပးသည္။ အျခားသူမ်ား၏ မိသားစုဝင္မ်ားကလည္း စားေသာက္စရာႏွင့္ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကို အသီးသီးေပးၾကသည္။

ထို႔ေနာက္ ကြၽန္မသည္ တရားခြင္မွထြက္ကာ အခ်ဳပ္ကားဆီသို႔ အတြဲလိုက္လမ္းေလွ်ာက္လာေသာ အခ်ဳပ္သားမ်ားေဘးသို႔ ကပ္ကာ ကိုလဝီဝမ္အား တီးတိုးကပ္၍ စကားေျပာလိုက္သည္။

”ကိုလဝီ အားတင္းထားေနာ္၊ အျခား ဘာအေရးႀကီးတာ မွာဦးမလဲ”

ကိုလဝီဝမ္က ၿပံဳးစစျဖင့္ ျပန္၍ ေျဖသည္။ ”ေနာက္႐ုံးခ်ိန္းက်ရင္ မင္းဂြတ္သီးနဲ႔ၾကက္ေမာက္သီးသယ္လာေပးဖို႔ ခင္ဦးသာကို ေျပာေပးပါ”ဟူ၏။

ခင္ဦးသာဆိုသည္မွာ ကြၽန္မႏွင့္ေရာ ကိုလဝီဝမ္နဲ႔ပါ ခင္မင္ရင္းႏွီးသည့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ သတင္းသမား မိတ္ေဆြမ်ားအနက္ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ေနာက္႐ုံးခ်ိန္းတြင္ ခင္ဦးသာလာမည္ဟု ႀကိဳသိထား၍ လူႀကံဳမွာျခင္းျဖစ္သည္။ လတ္တေလာတြင္ မြန္တိုင္းရင္းသား သူ႔အတြက္ ၾကက္ေမာက္သီးႏွင့္ မင္းဂြတ္သီးသည္ အေရးႀကီးဆံုးအရာ ျဖစ္ပံုရသည္။ ငိုအားထက္ ရယ္အားသန္စရာေကာင္းလွေသာ ကိုလဝီဝမ္ေပတည္း။

မိတ္ေဆြသတင္းသမားမ်ားကို တင္ေဆာင္သြားသည့္ ကားျပာႀကီးသည္ တရား႐ုံးေရွ႕မွ ဣေႁႏၵႀကီးစြာႏွင့္ တေရြ႕ေရြ႕ ထြက္ခြာသြားေလသည္။ ျပင္ပကမာၻႏွင့္ တစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္သာထိေတြ႕ ခြင့္ရသည့္ မိတ္ေဆြႀကီးမ်ားသည္ လက္ျပႏႈတ္ဆက္ကာ လုိက္ပါသြားရေတာ့သည္။ ကြၽန္မသည္ မ်က္ေတာင္ကို ပုတ္ခတ္ပုတ္ခတ္လုပ္ကာ အခ်ဳပ္ကားထံမွ မ်က္ႏွာလႊဲလိုက္သည္။ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းလွသည့္ အခိုက္အတန္႔မဟုတ္ပါလား။

 အေျဖရွာမရေသးသည့္ ေဟာ္နန္းပိုင္ရွင္

တရား႐ုံးမွ ထြက္လာသည့္ ေရွ႕ေနမ်ားႏွင့္ ျမန္မာဂ်ာနယ္လစ္ကြန္ရက္၏ အတြင္းေရးမွဴးျဖစ္သူ ကိုေဇယ်ာလႈိင္အား သတင္းသမားမ်ားက အင္တာဗ်ဴးလုပ္ၾကသည္။

အားလံုးၿပီးဆံုးသြားခ်ိန္တြင္ ကြၽန္မတို႔လည္း ခရီးဆက္ၾကသည္။ သီေပါသို႔ေရာက္လွ်င္ ေရာက္ေအာင္သြားမည္ဟဆံုးျဖတ္ထားၾကသည့္အတုိင္း မနက္က ဝင္ေရာက္ေလ့လာရန္ အခြင့္မသာခဲ့သည့္ ေဟာ္နန္းဆီ သြားၾကသည္။ ဟင္းလင္းဖြင့္ထားသည့ ္ ၿခတံခါးေပါက္ကုိ ျဖတ္ကာ သစ္ရိပ္ဝါးရိ္ပ္မ်ား အုံ႕ဆုိင္းေနသည့္ လမ္းကေလးမွတစ္ဆင့္ ၿခံႀကီးထဲသို႔ ဝင္လိုက္လွ်င္ ညာဘက္ျခမ္း၌ တင္းနစ္ကြင္းကို ေတြ႕ရသည္။ တ႐ုတ္စကားပြင့္ ျဖဴျဖဴကေလးမ်ားသည္ လမ္းေပၚသို႔ ျဖန္႔က်ဲခ်ထားသလို ေၾကြက်ေနသည္ကို ျမင္ရသည္မွာ လြမ္းစရာျဖစ္သည္။

Photo – Zayar Hlaing                            သီေပါေဟာ္နန္းသုိ႕ လာေရာက္သည့္ ဧည့္သည္မ်ားကုိ ႐ွင္းျပေနစဥ္

သီေပါေစာ္ဘြား စဝ္ၾကာဆိုင္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဘာသာျပန္စာအုပ္အခ်ဳိ႕ကို ဖတ္ထားဖူးရာ မ်က္စိေရွ႕ ၌ ျမင္ေတြ႕ေနရသည့္ အရာမ်ားအားလံုးကို ေစာ္ဘြားမိသားစုေန ထိုင္ခဲ့ၾကစဥ္အခ်ိန္က ပံုရိပ္မ်ားျဖင့္ အစားထိုး ျမင္ေယာင္ခံစားရသည္။ သီေပါေစာ္ဘြားတစ္ေယာက္ ဘယ္လိုအျဖစ္ဆိုးနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရၿပီး မိသားစုႏွင့္ ရွင္ကြဲခြဲရေလသနည္းဆိုသည့္ အေတြး၊ သူ႔ကိုေမွ်ာ္မည့္ မိသားစုႏွင့္ မဟာေဒဝီစဝ္သုစႏၵီ၏ ဗ်ာပါဒ၊ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားတို႔၏ ေသာကတို႔ကို ကိုယ္ခ်င္းစာနာကာ လြမ္းတျမျမ ၏ခံစားရသည္။ အတိတ္ကာလ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုး၏ ႏွိပ္စက္မႈသည္ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ ႏွလံုးသည္းပြတ္တြင္ ဆူးဒဏ္ရာမ်ားက တင္းၾကမ္းျပည့္ႏွက္ေစခဲ့သည္မဟုတ္လား။

ေဟာ္နန္း၏ အေရွ႕ေျမကြက္လပ္တြင္ အလံလႊင့္ထားျခင္းမရွိသည့္ အလံတိုင္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဆင္ဝင္ေအာက္တြင္ေတာ့ လယ္ထြန္စက္အေသးတစ္စီး ရပ္ထားသည္။ သီေပါေစာ္ဘြားမိသားစုေျခြရံသင္းပင္းတို႔ ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ေဟာ္နန္းအေဆာက္အအုံထဲသို႔ ဝင္သြားခ်ိန္တြင္ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ သီေပါေစာ္ဘြားႏွင့္မိသားစုဝင္မ်ား၏ ဓာတ္ပံုအေဟာင္းမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ ေဟာ္နန္း၏ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသူ အမ်ဳိးသမီးႀကီးက ကြၽန္မတို႔ကို ႏႈတ္ဆက္သည္။ ေဟာ္နန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ား၊ ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာမ်ားကို စိတ္ရွည္စြာရွင္းျပသည္။

”သိခ်င္တာကိုေမးပါ။ အရင္တုန္းကေတာ့ မေျပာခဲ့ဘူး။ အခုေတာ့ သိခ်င္တာေတြ ေမးပါ။ ေျပာျပမယ္။ အခုက လြတ္လပ္ပြင့္လင္းတဲ့ ဒီမိုကေရစီေခတ္ကို ေရာက္ၿပီလို႔ထင္တယ္ေလ”ဟုသူက ေျပာသည္။

သူေျပာျပသည့္ စကားမ်ားအနက္ ကြၽန္မ အမွတ္မိဆံုးမွာ ”ဒီေနရာကုိ က်ြန္မတုိ႕ မိသားစု ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္လာခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝ ရွိခဲ့ပါၿပီ။ ဘယ္သူမွ မေနရင္ သိမ္းခံရမွာစိုးလို႔ ေနရပါတယ္”ဆိုသည့္ စကားပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းအမ်ဳိးသမီးႀကီးမွာ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့သူ သီေပါေစာ္ဘြား စဝ္ၾကာဆိုင္၏ တူမ(အတိအက်ဆိုရလွ်င္ သီေပါေစာ္ဘြား အစ္ကိုျဖစ္သူ၏ ေခြၽးမ) ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ေဟာ္နန္း၏ အရွင္သခင္မ စဝ္သုစႏၵီမွာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ အေျခခ်ေနထုိင္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ ေပ်ာက္ခ်င္းမလွ ေပ်ာက္သြားသည့္ ေန႔ရက္ေရာက္တုိင္း ႏွစ္စဥ္ စာပုိ႔ကာ အစုိးရကုိ ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျပည္ဝင္ခြင့္ မရရွိေတာ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သူက ရွင္းျပသည္။ သူ ရွင္းျပေနစဥ္ ျပည္တြင္းခရီးသြားမ်ား ထပ္မံ ေရာက္လာသည္။ ေဟာ္နန္းဖြင့္ခ်ိန္ မြန္းလြဲ ၃နာရီခြဲမွ ညေန ၅ နာရီအတြင္း လာလည္သမွ် ျပည္တြင္းျပည္ပ ဧည့္သည္မ်ားကို အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာႏွစ္ဘာသာလံုးျဖင့္ ေန႔စဥ္ဧည့္ခံရ၊ ရွင္းလင္းျပေနရသည့္ ဝတၱရားကို ႏွစ္ကာလတာရွည္စြာ မပ်က္စတမ္း ထမ္းေဆာင္ေနၾကသည္မွာ သာမန္လူမ်ား မျပဳလုပ္ႏုိင္သည့္ အရာျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္တမ္းတင္မိပါသည္။ သီေပါေဟာ္နန္း၏ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ သက္တမ္းရင့္လွၿပီျဖစ္ေသာ ေညာင္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ကို ေတြ႕ရသည္။ ယင္းေညာင္ပင္ႀကီးကို လြန္လွ်င္ ၿပိဳပ်က္ေဟာင္းႏြမ္းေနၿပီ ျဖစ္သည့္ သစ္သားအေဆာက္အအံုတစ္ခုကို ေတြ႕ရသည္။ ေစာ္ဘြားမိသားစုမ်ား ေနထိုင္ခဲ့စဥ္က ဥပုသ္ေဆာင္အျဖစ္ အသံုးျပဳသည့္အေဆာက္အအုံျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ေဟာ္နန္း၏ ေဘးဘက္တြင္ အသံုးမျပဳသည္မွာ ကာလၾကာျမင့္ ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္ကို ျပေသာ ေရကူးကန္ကို ေတြ႕ရသည္။

ၿခံဝင္းက်ယ္ႀကီးထဲတြင္ သလဲသီးပင္၊ စကားပင္၊ ထင္း႐ွဴးပင္၊ ေဆာင္ေတာ္ကူးပန္းခက္ပန္းႏြယ္ အစရွိသည့္ အပင္မ်ား စံုလင္လွသည္။ ေစာ္ဘြားမိသားစု ေနထုိင္ခဲ့စဥ္က ကေလးငယ္မ်ား ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးတူးစြာ ေဆာ့ကစားခဲ့ၾကမည့္ ၿခံဝင္းက်ယ္ႀကီးသည္ အခုေတာ့ ျမက္ပင္ေပါင္းပင္မ်ား သိုင္းၿခံဳလ်က္။ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းကိုျပသည့္ ေရညႇိေခ်းမ်ားကလည္း အထပ္ထပ္။ အတိတ္သည္ သာမန္အညတရအတိတ္မဟုတ္။ မည္သည့္အခါမွ် ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ မဟုတ္သည့္ သမိုင္းဝင္ အထင္ကရ အတိတ္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ေဟာ္နန္းဆီမွ ျပန္ခါနီးဆဲဆဲတြင္ အမွတ္တရအျဖစ္ ေရာင္းခ်ေပးေနသည့္ ‘တစ္ရံတစ္ခါက မဟာေဒဝီစဝ္သုစႏၵီ’ အမည္ရသည့္ ဘာသာျပန္စာအုပ္ကို ဝယ္ယူခဲ့သည္။ ၎စာအုပ္သည္ မဟာေဒဝီ(Inge Sergent)ကိုယ္တုိင္ ေရးသားထားသည့္ Twilight Over Burma ကုိ ျမန္မာဘာသာျပန္ထားသည့္ စာအုပ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ စာအုပ္ေရာင္းရေငြမ်ားကို အေဆာက္အအုံ ျပန္လည္ထိန္းသိမ္းရာတြင္ အသံုးျပဳသည္ဟု ရွင္းျပသည္။ စာအုပ္ဝယ္ယူသည့္ေငြကို လက္ထဲသို႔ ေပးစရာမလို။ စားပြဲေပၚတြင္ က်သင့္သေလာက္ တင္ခဲ့႐ုံပင္။

Photo – Zayar Hlaing                                  သီေပါေဟာ္နန္းသုိ႕ လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ ဧည့္သည္မ်ား

ေဟာ္နန္းမွ အျပန္တြင္ သီေပါၿမိဳ႕၏ ပုဂံအေသးစား Little Bagan ဟု တင္စားေသာ ေရွးေဟာင္းေစတီပုထိုးမ်ားတည္ရွိ ရာ ကိုးေတာင္ေက်ာင္းသို႔ဆက္၍ သြားၾကသည္။ သြားရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ကိုးေတာင္ေက်ာင္းဘက္မွ ကုန္းေၾကာင္းေလွ်ာက္၍ ျပန္လာေသာ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။

ေရွးေဟာင္းအေဆာက္အအုံမ်ားသည္ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ အခရာက်ေသာ အေထာက္အပံ့ျဖစ္သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်မိသည္။ ကိုးေတာင္ေက်ာင္းအနီးသို႔ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ေရွးေဟာင္းေစတီတစ္ဆူ၏အလယ္တည့္တည့္မွ သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ ေပါက္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ေက်ာင္းၿခံဝင္းထဲသို႔ ဝင္လိုက္သည့္အခါ ခ်က္ခ်င္းသတိထားမိသည္က သစ္သားေက်ာင္းေဆာင္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ပကာသနအေဆာင္အေယာင္မ်ားမရွိသည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကးီ ေက်ာင္း၏ အသြင္အျပင္ေၾကာင့္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ျခင္း၊ ေအးခ်မ္းျခင္း စသည့္ အေငြ႕အသက္ကို ခံစားလိုက္ရသည့္ႏွယ္။

ထိုေက်ာင္းမွ ျပန္ထြက္ခါနီး တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါးကို ေတြ႕ရသည္။ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ားႏွင့္ ဧည့္သည္မ်ား ယခုကဲ့သုိ႔ ေန႔စဥ္ လာေရာက္ေလ့လာေလ့ရွိသလားဟု ေမးေလွ်ာက္ၾကည့္သည္။ ေမးသည့္ ေမးခြန္းတြင္ အေျဖပါသြားၿပီ ျဖစ္သည္။ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ကမၻာလွည့္ ခရီးသြားမ်ား မျပတ္တမ္း လာေရာက္ ေလ့လာၾကေၾကာင္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးကေျဖသည္။ ေစတီပုထိုးမ်ားကို အလွဴရွင္မ်ား၏ေကာင္းမႈျဖင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းထားေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။

ဘုန္းေတာ္ႀကီး လက္ညႇိဳးညႊန္ျပသည့္ေနရာသုိ႔ လွမ္း၍ၾကည့္လုိက္ရာ ေရွးက်မႈတန္ဖိုး အျပည့္အဝရွိသည့္ ေစတီပုထိုးမ်ားၾကားတြင္ အေရာင္တဖိတ္ဖိတ္လက္ေနသည့္ ေၾကးဆိုင္းဘုတ္ ကမၸည္းေက်ာက္စာတိုင္ကိုေတြ႕ရသည္။ ထိုဆိုင္းဘုတ္၏ေနာက္တြင္ အသစ္ျပဳျပင္ထားေသာေစတီတစ္ဆူကို ေတြ႕ရသည္။ ေရွးေဟာင္းေစတီမ်ားၾကားတြင္ ေစတီအသစ္က အထင္းသား။

Photo – Zayar Hlaing                   သီေပါၿမဳိ႕႐ွိ Little Bagan က ေ႐ွ႕ေဟာင္းေစတီတစ္ဆူ

”တျခားေစတီေတြကိုလည္း ထပ္ျပင္ဦးမယ္။ အလွဴရွင္ေတြ ရထားၿပီးၿပီ”ဟု ဆိုသည္။

”အဲဒီလုိေတြ ေလွ်ာက္ျပင္လိုက္ရင္ေတာ့ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားေတြ လာလည္ၾကမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ျပင္ရင္ေတာင္ ေရွးမူမပ်က္ ျပင္ဆင္ႏုိင္တဲ့ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ျပင္ဆင္သင့္တယ္ေနာ္ ဘုန္းဘုန္း”ဟု ကြၽန္မက ေလွ်ာက္သည္။

ဘုန္းေတာ္ႀကီးက အလယ္တည့္တည့္က အပင္ေပါက္ေန သည့္ေစတီကို ညႊန္ျပရင္း ျပန္ေျဖသည္။

”မျပင္ရင္ ၿပိဳက်သြားေတာ့မယ္ေလ။ ေနာက္ဆို ဘယ္သူမွ ဒီဘုရားေတြကို အခုလို ဖူးရမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အခုေတာင္ မနည္းရွင္းလင္းထားရတာ။ ဘုရားေတြေပၚမွာ ေပါက္ေနတဲ့ အပင္ႀကီးေတြကို တက္ခုတ္ထားရတာ။ မခုတ္ရင္ ဟိုအပင္လို ျဖစ္သြားမွာေပါ့”

သီေပါၿမိဳ႕၏ Little Bagan မွ ျပန္ခါနီးတြင္ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားတစ္ဖြဲ႕ ထပ္၍ ေရာက္လာသည္။ ညေနမေစာင္းခင္ သီေပါၿမိဳ႕ကို ႏႈတ္ဆက္ကာ ခရီးဆက္ခဲ့သည္။ ကြၽန္မတို႔သည္ ရန္ကုန္သို႔ မျပန္မီ ေရာက္တုန္းေရာက္ခိုက္ အျခားၿမိဳ႕မ်ားသို႔ သြားေရာက္လည္ပတ္ရန္ တုိင္ပင္ၾကသည္။ ပထမေတာ့ တစ္ၿမိဳ႕လံုးမီးေလာင္ခံခဲ့ရဖူးသည့္ နမ့္ဆန္ၿမိဳ႕သို႔ သြားၾကမည္ဟု ကြၽန္မက အႀကံျပဳသည္။ ျပာပံုထဲမွ ျပန္လည္ႏိုးထအသက္ရွင္ခဲ့ရသည့္ နမ့္ဆန္ၿမိဳ႕၏ လက္ရွိအေျခအေနကို ျမင္ဖူးေတြ႕ဖူးခ်င္သည္။ ေဒသခံတို႔ႏွင့္ စကားစျမည္ေျပာၾကည့္ခ်င္သည္။

သို႔ေသာ္ ျပန္လည္ စဥ္းစားၾကည့္ၾကသည့္အခါ ကြၽန္မတို႔ ခရီးသြားအဖြဲ႕ထဲတြင္ မည္သူမွ် မေရာက္ဖူးျခင္း၊ နယ္ေျမခံမိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္း မရွိျခင္း စသည့္အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ အစီအစဥ္ဖ်က္လိုက္ရသည္။ နမ့္ဆန္သို႔ သြားရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္သည္ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္သဖြယ္ လွပသည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ သည္တစ္ႀကိမ္ေတာ့ နမ့္ဆန္သို႔ သြားခ်င္သည့္ ဆႏၵကို မ်ဳိသိပ္လိုက္သည္။

ကိုေဇယ်ာလႈိင္က လား႐ိႈးၿမိဳ႕သို႔ ဆက္တက္ရန္ အႀကံျပဳသည္။ လား႐ႈိးၿမိဳ႕တြင္ ကိုေဇယ်ာလႈိင္ႏွင့္ ကိုေက်ာ္ေဇယ်ာထြန္းတို႔ သတင္းစာပညာသင္တန္းလာေရာက္ပို႔ခ်ဖူးသည္။ ထိုစဥ္က ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့သည့္ မိတ္ေဟာင္းေဆြေဟာင္းမ်ားလည္း ရွိသည္ဟုဆိုသည္။ ငယ္စဥ္က မိုႏိုပိုလီကစားစဥ္က ၾကားဖူးသည့္ လား႐ိႈးၿမိဳ႕သို႔ လက္ေတြ႕ေရာက္ဖူးရေပဦးမည္ေပါ့။

Photo – Zayar Hlaing                သီေပါၿမဳိ႕႐ွိ Little Bagan က ေ႐ွ႕ေဟာင္းေစတီႏွင့္ ျပန္လည္ ျပဳျပင္ထားသည့္ ေစတီ

ဒု႒ဝတီျမစ္ ရစ္ေခြစီးဆင္းေနသည့္ သီေပါ-လား႐ႈိးလမ္းအတိုင္း သီေပါၿမိဳ႕မွ ညေနမေစာင္းမီ ထြက္ခြာခဲ့ၾကသည္။ လမ္းခုလပ္တြင္ ေခတၱနားသည္မွအပ အေကြ႕အေကာက္၊ အတက္အဆင္းလမ္းမ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္ကာ ညဦးပိုင္းတြင္ သြားလိုသည့္ခရီးကို ေရာက္ေလသည္။ ေတာင္တက္ေတာင္ဆင္း အေကြ႕အေကာက္‑လြန္စြာ ေပါမ်ားသည့္ ဧရာမၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ကို မီးေရာင္တထိန္ထိန္ျဖင့္ အေပၚစီးမွ ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ဓာတ္ပံုပင္ မျမင္ဖူးသည့္ လား႐ႈိးၿမဳိ႕၏ ညဦးယံအလွကား ယခုတုိင္ မ်က္စိထဲက မထြက္။

လူေနမႈအဆင့္အတန္း ျမင့္မားသည့္ ေခတ္မီၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္သည္။ တည္းခိုမည့္ေနရာသို႔ မသြားမီ လား႐ႈိးတကၠသိုလ္ဝင္းအတြင္းရွိ ကိုေဇယ်ာလႈိင္ႏွင့္ ကိုေက်ာ္ေဇယ်ာထြန္းတို႔၏ မိတ္ေဆြ ပါေမာကၡဆရာမႀကီး ေဒါက္တာမာလာထံ ဦးစြာဝင္၍ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။

ကြၽန္မႏွင့္ ကိုေက်ာ္ေဇယ်တို႔အား ယခုမွ ေတြ႕ဖူးျမင္ဖူးသည့္ ဆရာမႀကီးသည္ အမွတ္တရ လက္ေဆာင္ေလးမ်ားေပးသည္။ ကြၽန္မအတြက္ ကခ်င္ပဝါေလးတစ္ထည္ႏွင့္ အိတ္ကေလးတစ္လံုး လက္ေဆာင္ေပးသည္။ မနက္ျဖန္ လား႐ိႈးၿမိဳ႕ရွိ အထင္ကရေနရာမ်ားသို႔ သြားေရာက္လည္ပတ္ၾကမည္ျဖစ္ရာ ဆရာမႀကီး၏ သမီး တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူကေလးႏွင့္ သူ၏ သူငယ္ခ်င္းတို႔က လုိက္ပို႔ေပးၾကမည္ ျဖစ္သည္။

ေနာက္ရက္အတြက္ အခ်ိန္းအခ်က္ျပဳလုပ္ကာ ျပန္ခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ပင္ပန္းမႈမ်ား ေျပေလ်ာ့ေစရန္ဟု အေၾကာင္းျပကာ ကိုေဇယ်ာလႈိင္ဦးေဆာင္၍ ဒဏ္ေၾကေဆးသီးသန္႔ေရာင္းသည့္ဆိုင္ကို လွည့္ပတ္၍ ရွာသည္။ လား႐ိႈးၿမိဳ႕၏ အထင္ကရ မန္စီဘုရားအနီးတစ္ဝိုက္ရွိ ဆိုင္တန္းတြင္ ေတြ႕သည္။ ေနာက္တစ္နာရီခန္႔အၾကာတြင္ ေစ်းႀကီးေပးကာ ဝယ္လာေသာ ဒဏ္ေၾကးေဆးမွာ အတုျဖစ္ေနေၾကာင္း သိရ၍ တက္တေခါက္ေခါက္ႏွင့္ မအီမလည္ျဖစ္ေနေသာ ကိုေဇယ်ာလႈိင္ကို ျမင္ရေလေတာ့သည္။ ထိုေန႔တစ္ညတာကို လား႐ႈိးၿမိဳ႕တြင္ အနားယူၾကသည္။ စိတ္ေရာလူပါ ပင္ပန္းသြား၍ ထင္သည္။ ေခါင္းအံုးႏွင့္ေခါင္း ထိ သည္ႏွင့္ တခ်ဳိးတည္း အိပ္ေပ်ာ္ သြားေလေတာ့သည္။

အပုိင္း(၁)၊  အပုိင္း(၃)

၂၀၁၇-ေအာက္တုိဘာလထုတ္၊ ေမာ္ကြန္း မဂၢဇင္း အမွတ္(၅၀)မွ ခရီးသြားေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စုမြန္ ေရးသည္။

Advertise Here

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here