Home အေမ့ခံ ရြာဘုံေတြ ကုံလုံပါရဲ႕လား

ရြာဘုံေတြ ကုံလုံပါရဲ႕လား

107
0
Mg U Yin - 65
Mg U Yin - 65
Advertise Here
၂ဝ၁၉၊ ေမလထုတ္ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း အမွတ္(၆၅)မွ  Forgotten ျဖစ္ပါသည္။

ေမာင္ဥယ်ာဥ္ ေရးသည္။

ရပ္တုိင္းရြာတုိင္းမွာ မရွိမျဖစ္ လူ႔အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းေတြ ရွိ ၾကတယ္။ လက္လုပ္လက္စား ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္ေတြမွာလည္း အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းေတြ ရွိၾကသလုိ ပုိက္ဆံဝါလားေတြ အေျခ ခ်ေနထုိင္တဲ့ လူကုံထံရပ္ကြက္ေတြမွာလည္း အသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြရွိၾကတယ္။  အထူးသျဖင့္ ရပ္ရြာမွာ ေနထုိင္ၾကသူေတြရဲ႕ ထည့္ဝင္ၾကတဲ့ အလွဴေငြေတြ နဲ႔ ထူေထာင္ထားၾကတဲ့ ပစၥည္းေတြ ျဖစ္ၿပီး ရြာဘုံ ပစၥည္းေတြရယ္လုိ႔ ေခၚေဝၚၾကတယ္။

Advertise Here

ရြာဘုံပစၥည္းရယ္လုိ႔ ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္စနစ္မွာ စတင္ ထူ ေထာင္ခဲ့ၾကမွန္း မသိရေပမယ့္ ေခတ္ကာလ ၾကာေညာင္းခဲ့တာ ေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔ေခတ္မွာ ရြာဘုံပစၥည္းေတြ ထူ ေထာင္တဲ့ ဓေလ့ နည္းပါးလာတယ္။ နဂိုရွိႏွင့္ၿပီး ရြာဘုံပစၥည္း ေလးေတြကုိပဲ မေပ်ာက္မပ်က္ မကြဲမရွေအာင္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ ေရွာက္ေနၾကရတယ္။ ရြာေနျပည္ထုိင္ေတြရဲ႕ အလွဴေငြ ထည့္ဝင္ မႈေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားလုိ႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ ရြာဘုံပစၥည္းေတြ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မယ့္သူ မရွိေတာ့လုိ႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဝယ္စရာ ျခမ္းစရာ ပစၥည္းေတြ ရွားပါး ျပတ္လပ္လုိ႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္အထင္ ေခတ္စနစ္က မေတာင္းဆုိေတာ့တာက အဓိက က်လိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ မေတာင္းဆုိတာလဲ ဆုိတဲ့ ထပ္ဆင့္ ေမးခြန္းတက္လာခဲ့ရင္ မလုိအပ္ေတာ့လုိ႔ပါလုိ႔ ေျဖရပါလိမ့္မယ္။

ရြာဘုံပစၥည္းဆုိတာ ဘာလဲ။ ရြာဘုံပစၥည္းေတြထဲမွာ ဘာ ေတြ ပါသလဲ။ ရြာဘုံပစၥည္းဆုိတာကေတာ့ လူသုံးကုန္ပစၥည္းေတြ ပါပဲ။ ေၾကးစည္တုိ႔၊ ယင္းလိပ္တုိ႔ကအစ ေယာက္ခ်ဳိ၊ ေယာက္မ၊ ေရေႏြးအုိးအလယ္ လက္သုတ္ပဝါ၊ စားပြဲခင္းနဲ႔ မီးေခ်ာင္းအဆုံး အကုန္ပါဝင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ရြာဘုံပစၥည္းဆုိတာ ရပ္ရြာမွာ ေနထုိင္သူေတြ ပုိင္တဲ့ ပစၥည္းပစ္ၥယေတြပါပဲ။ တန္ဖုိးႀကီး အဖုိး တန္ပစၥည္းေတြ ပါတတ္သလုိ အဖုိးနည္းဝန္ပါ ပစၥည္းေတြလည္း ပါတတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိေနတဲ့ ရြာဘုံပစၥည္းေတြထဲမွာ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ေတြ ပါတယ္။ ေနၾကာတံဆိပ္ ဓာတ္ဘူးနီနီ ႀကီးေတြ၊ ေၾကးစည္ေတြ၊ ဆြမ္းေတာ္အုပ္ေတြ၊ စားပြဲကုလားထုိင္ ေတြ၊ ဖ်ာေတြ၊ မီးသီး၊ မီးေခ်ာင္းေတြ၊ စည္ပုိင္းေတြ ပါဝင္တယ္။ အသံခ်ဲ႕စက္ေတြ၊ ေလာ္စပီကာေတြ၊ ဝါယာႀကိဳးေခြေတြလည္း ပါ တာေပါ့။ ကြယ္လြန္သူရဲ႕ ပုဆုိးေတြကုိ စပ္ခ်ဳပ္ထားတဲ့ ေနပူကာတဲ့ ကနဖ်င္းႀကီးေတြလည္း ပါတယ္။ ကနဖ်င္းရဲ႕ ထိပ္မွာ ကြယ္လြန္သူ ဦး ဘယ္သူ႔ကုိ ရည္စူး၍ က်န္ရစ္သူေကာင္းမႈလုိ႔ အဝတ္စေတြနဲ႔ စာလုံးေဖာ္ထားတဲ့ ကမၸည္းလည္း ေရးထုိးထားေလ့ ရွိတယ္။ ကနဖ်င္းေတြက ႐ုပ္ရွင္ပိတ္ကားတစ္ခ်ပ္စာေလာက္ ရွိတယ္။

ရပ္ကြက္ထဲမွာ သာေရး၊ နာေရး ရွိတဲ့အခါ ရြာဘုံပစၥည္းေတြ ကုိ ပစၥည္းထိန္းဆီ သြားငွားၾကရတယ္။ ပစၥည္းထိန္းက ငွားယူတဲ့ ပစၥည္းစာရင္းကုိ စာရင္းစာအုပ္မွာ လာငွားသူရဲ႕ အမည္၊ ငွားရမ္း တဲ့ ေန႔စြဲ၊ ပစၥည္းအမ်ဳိးအမည္ စတာေတြ ေရးမွတ္ၾကရတယ္။ ပစၥည္းလာအပ္ရင္လည္း ငွားထားတဲ့ စာရင္းနဲ႔ တုိက္ဆုိင္စစ္ေဆး ၿပီးမွ လက္ခံၾကတယ္။ ကာယကံရွင္ကုိယ္တုိင္ ပစၥည္း လာငွား တာ နည္းတယ္။ ကာယကံရွင္နဲ႔ ေဆြမ်ဳိးနီးစပ္ေတာ္သူေတြက ပစၥည္းထိန္းဆီမွာ လာငွားၾကတာ မ်ားတယ္။ ကြဲတာရွတာ ေပ်ာက္တာပ်က္တာ ျဖစ္ရင္ လာငွားသူက ေလ်ာ္စရာ မလုိေပမယ့္ ကာယကံရွင္က ပစၥည္းအစား ျပန္ေလ်ာ္ေပးရတယ္။ ပစၥည္း ငွားရမ္းခရယ္လုိ႔လည္း တစ္က်ပ္တစ္ျပား ရတာ မဟုတ္ဘူး။

ရြာဘုံပစၥည္းထိန္းတဲ့ အလုပ္ကုိေတာ့ ေငြေၾကးေခ်ာင္ ေခ်ာင္လည္လည္ ရွိ႐ုံမက စည္းကမ္းရွိၿပီး အမ်ားနဲ႔ သဟဇာတ ျဖစ္သူေတြသာ လုပ္ၾကတာ မ်ားတယ္။ ေငြေၾကးလည္း ျပည့္စုံပါ ရဲ႕၊ စည္းကမ္းလည္း ရွိပါရဲ႕၊ အမ်ားနဲ႔ သဟဇာတ မျဖစ္ဘဲ အရာ ရာကုိ စာအုပ္ႀကီးအတုိင္း လုပ္ေနတဲ့သူဆီမွာ ရြာဘုံပစၥည္းထား လုိ႔လည္း မျဖစ္ဘူး။ ေငြေၾကးလည္း ေခ်ာင္လည္၊ အမ်ားနဲ႔လည္း အဆင္ေျပေပမယ့္ စည္းမရွိ ကမ္းမရွိသူဆီမွာ ရြာဘုံပစၥည္း ထိန္း ခုိင္းျပန္ရင္လည္း အိတ္ေပါက္နဲ႔ ဖားေကာက္သလုိ ျဖစ္မွာပဲ။ စည္းကမ္းလည္း ရွိ၊ အမ်ားသူငါနဲ႔လည္း ဆက္ဆံေရးေကာင္းေပ မယ့္ ေငြေၾကးက်ပ္တည္းသူဆီမွာ ရြာဘုံပစၥည္း ထားျပန္ရင္ လည္း သူ႔ခမ်ာ ဝမ္းေက်ာင္းရတဲ့ အလုပ္အျပင္ ပစၥည္းထိန္းတာ ဝန္ပါ ယူေနရလုိ႔ တစ္ပူေပၚ ႏွစ္ပူဆင့္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရပ္ ရြာေတြမွာ ရြာဘုံပစၥည္းထိန္းသူေတြဟာ အင္မတန္ တာဝန္ႀကီး တယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္တယ္။

ရြာဘုံပစၥည္းေတြအေၾကာင္း ေျပာၾက ဆုိၾကတဲ့အခါ ျမန္မာ့ေႂကြထည္ေျမထည္လုပ္ငန္းက ထုတ္တဲ့ ထုတ္ကုန္ေတြ အေၾကာင္း ထည့္ေျပာမွ ျပည့္စုံပါလိမ့္မယ္။ သူတုိ႔ကေတာ့ ေႂကြရည္သုတ္ပစၥည္းေတြပါ။ ေႂကြရည္သုတ္မတ္ခြက္ေတြ၊ ေႂကြရည္ သုတ္လင္ပန္းေတြ၊ ေႂကြရည္သုတ္ ေရေႏြးခရားအုိးေတြ၊ ေႂကြ ရည္သုတ္ ဇလုံေတြ၊ ေႂကြရည္သုတ္ ငါးဆင့္ခ်ဳိင့္ႀကီးေတြ၊ ေႂကြ ရည္သုတ္ ပန္းကန္ျပားေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းမွာ ရြာဘုံပစၥည္းအျဖစ္ တာဝန္ေက်ပြန္ခဲ့ၾကတယ္။ ေႂကြရည္သုတ္ဆုိတဲ့ ေဝါဟာရသည္ပင္ အသုံးနည္းလာခဲ့ၿပီေကာ။ ေႂကြရည္သုတ္ပစၥည္းေတြက သံထည္ပစၥည္းေတြေပၚ ေႂကြေဆး  ခပ္ထူထူ သုတ္လိမ္းထားတာပါ။ ေႂကြရည္သုတ္ပစၥည္း အမ်ားစု မွာ အစိမ္း၊ အျဖဴ၊ အဝါ စတဲ့ အေရာင္ေတြ သုတ္ထားၾကတယ္။ အခုေခတ္လုိ မယ္လမင္းေတြလည္း မေပၚေသး။ စတီးပစၥည္းဆုိ တာ ဇြန္းက လြဲလုိ႔ အျခားပစၥည္းေတြ မရွိေသးဘူး။ ပလတ္စတစ္ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းေတြလည္း မရွိေသးေတာ့ ေႂကြရည္သုတ္ ပစၥည္းေတြကုိပဲ စုံေရမက္ေရ သုံးခဲ့ၾကရတယ္။ သုံးေနရင္း ေအာက္လြတ္က်တာကလည္း ရွိတတ္ေတာ့ ေႂကြထည္ပစၥည္း အခ်ဳိ႕ ေႂကြရည္ကြာက်ကုန္တဲ့ အျဖစ္လည္း ႀကံဳရတယ္။ ဘယ္လုိ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေႂကြရည္သုတ္ ပစၥည္းေတြက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လူ႔အဖြဲ႕  အစည္းမွာ တာဝန္ေက်ခဲ့တယ္။

ရြာဘုံပစၥည္းေတြထဲမွာ ထူပိန္းေနတဲ့ ေၾကးဇြန္းႀကီးေတြနဲ႔ ေရႊနားကြပ္တုိက္ပန္းကန္ျပား (ေႂကြပန္းကန္ျပား) ႀကီးေတြက လည္း ေမ့ေကာင္းစရာ အသုံးအေဆာင္ေတြ မဟုတ္ဘူး။ အိမ္ သစ္တက္၊ ဆုိင္သစ္ဖြင့္ပြဲ၊ ကေလးအမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္စတဲ့ ပြဲေတြမွာ ေႂကြပန္းကန္ျပားထဲက ၾကာဆံဟင္းပူပူေတြကုိ ေၾကး ဇြန္းထူထူႀကီးေတြနဲ႔ နဖူးက ေခၽြးဒီးဒီးက်ေအာင္ တဖူးဖူး မႈတ္ၿပီး ခပ္ေသာက္ခဲ့ရတာလည္း မေမ့ႏုိင္ဘူး။ အလွဴေတြ၊ ဆြမ္းကပ္ေတြ ရဲ႕ ထမင္းဝုိင္းေတြမွာ အလယ္မွာ ဟင္းခ်ဳိရည္ထည့္တဲ့ ေစာက္ (ေဇာက္)နက္နက္ အဝက်ယ္က်ယ္ ပန္းကန္ႀကီးေတြ ပါေလ့ရွိ တယ္ မဟုတ္လား။ အဲဒီပန္းကန္ႀကီးရဲ႕ အမည္က အလယ္မွာ ရွိ လုိ႔ အလယ္တည္ပန္းကန္တဲ့။ သီးစုံခ်ဥ္ရည္တုိ႔၊ မွန္ေရာင္ဟင္း ရည္တုိ႔ကုိ အဲဒီ အလယ္တည္ ပန္းကန္ထဲမွာ ထည့္ေသာက္ခဲ့ၾက ရတာေပါ့။

Reuse (ျပန္သုံး)၊ Reduce (ေလွ်ာ့သုံး)၊ Recycle (ျပဳျပင္ သုံး) ေတြ ေခတ္မစားခင္ကတည္းက လက္တုိဂ်င္ႏုိ႔မႈန္႔ဘူးေတြ ဟာ ေရေႏြးခပ္တဲ့ ခြက္ေတြအျဖစ္ ရြာဘုံပစၥည္းထဲမွာ ပါဝင္ခဲ့ တယ္။ တစ္လံေလာက္ရွိတဲ့ ဝါး႐ုိးတပ္ လက္တုိဂ်င္ႏုိ႔မႈန္႔ဘူးဟာ အလွဴေတြမွာ ေရေႏြးခပ္တဲ့ မႈတ္ပါ။ အုန္းမႈတ္ခြက္ေတြကုိ လက္ ကုိင္႐ုိးတပ္ၿပီး ေရမႈတ္အျဖစ္ သုံးခဲ့ၾကတာလည္း ရွိတယ္။ ဆီေပ ပါခြံေတြက ရြာဘုံအတြက္ ေရတုိင္ကီေတြပါပဲ။ အဝက်ယ္တဲ့ မုိး ၿဗဲဒယ္အုိးႀကီးေတြ၊ သစ္သားနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ ေယာက္မရွည္ႀကီး ေတြ၊ ဆယ္ပိႆာဝင္ ေလးေထာင့္သံပုံးႀကီးေတြကလည္း အုိး သူႀကီးေတြအတြက္ အသုံးတည့္လွတဲ့ ရြာဘုံပစၥည္းေတြ ျဖစ္ တယ္။ ရြာဘုံပစၥည္းေတြ ထူေထာင္ၾကပုံကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းတယ္။ အျခားရပ္ရြာေတြမွာ ဘယ္လုိ ထူေထာင္တယ္ မသိရေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရပ္ကြက္မွာေတာ့ ရြာဝင္ေၾကးေတြနဲ႔ လုိအပ္တဲ့ ရြာဘုံပစၥည္းေတြ ဝယ္ခဲ့ၾကတယ္။ ရြာဝင္ေၾကးဆုိတာ အသစ္စက္စက္ မဂၤလာေမာင္မယ္က ရပ္ရြာအတြက္ ထည့္ဝင္တဲ့ အလွဴေငြကုိ ေခၚဆုိတာပါ။ အထူးသျဖင့္ သတုိ႔သမီး ေနတဲ့ ရပ္ ကြက္မွာ ရြာဝင္ေၾကး ထည့္ဝင္ၾကရတာ မ်ားတယ္။ အေျခခ် ေန ထုိင္ၾကတဲ့ ရပ္ရြာမွာ ရြာဝင္ေၾကး ထည့္ဝင္ၾကရတာလည္း ရွိ တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ခပ္ငယ္ငယ္က ရြာဝင္ေၾကးေတြက ေထာင္ ဂဏန္းသာ ရွိေပမယ့္ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ရြာဝင္ေၾကးေတြလည္း  ေစ်းျမင့္လာခဲ့ပါၿပီ။ ရပ္ကြက္အေနအထား လုိက္လုိ႔ ဂဏန္းငါး လုံး၊ ဂဏန္းေျခာက္လုံးအထိ ျဖစ္လာခဲ့ၿပီ။ ရြာဝင္ေၾကး သတ္မွတ္ ခ်က္ကလည္း တစ္ေက်ာင္း တစ္ဂါထာ တစ္ရြာ တစ္ပုဒ္ဆန္းပါ။  ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းပြဲမွာ သတုိ႔သမီးရပ္ကြက္က ရြာလူႀကီးက တစ္ပါတည္း ရြာဝင္ေၾကးေတာင္းတာ ရွိသလုိ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲၿပီး မွာ ရြာဝင္ေၾကး ေကာက္ခံတဲ့ ရပ္ရြာေတြလည္း ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ ရပ္ရြာေတြမွာ ရြာဝင္ေၾကးကုိ မူေသသတ္မွတ္ထားၿပီး ရပ္ရြာ တခ်ဳိ႕မွာေတာ့ သတုိ႔သမီးနဲ႔ သတုိ႔သား အေျခအေနကုိ အကဲခတ္ ၿပီးမွ ေသာင္သာရင္ ေသာင္သာသလုိ အလွဴေငြ မ်ားမ်ား ထည့္ ဝင္ခုိင္းၿပီး ႏြမ္းပါးတဲ့ မဂၤလာေမာင္ႏွံေတြကုိေတာ့ စတိသေဘာ အလွဴေငြ ေကာက္ခံၾကတာလည္းရွိတယ္။ ရြာဝင္ေၾကး အေတာင္းအရမ္းၾကမ္းလုိ႔ ခြာၿပဲသြားတဲ့ စုံတြဲေတြလည္း ရွိတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ခ်စ္ခင္စုံမက္ၾကလုိ႔ အတူေပါင္းဖက္ၾကမယ္ဆုိ တဲ့ စုံတြဲေတြသည္ပင္ တင္ကူးျပ႒ာန္းခ်က္ေတြေၾကာင့္ ကြဲၾက ကြာၾက ျဖစ္ေလ့ရွိၾကတယ္။

ရြာဘုံပစၥည္းေတြ ရပ္ရြာေတြမွာ ထူေထာင္မႈနည္းလာတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြထဲမွာ ေခတ္ကာလအေလ်ာက္ ပက္ေက့ခ်္ စနစ္ေတြ ေပၚထြက္လာတာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ အိမ္ေတြ မွာ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးၾကတယ္ဆုိတာထက္ ဓမၼာ႐ုံေတြ၊ ဘုန္းေတာ္ ႀကီးေက်ာင္းေတြ၊ ခန္းမေတြ၊ စားေသာက္ဆုိင္ေတြမွာ ေကၽြးေမြး လာၾကတယ္။ အိမ္မွာ ဧည့္ခံ ေကၽြးေမြးၾကသူေတြကလည္း အုိး သူႀကီးေတြ ဘာေတြ ငွားၿပီး ခ်က္ျပဳတ္ မေနေတာ့ဘူး။ ဒံေပါက္  ဆုိင္က ဒံေပါက္မွာရင္ မွာမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ၾကက္ဆီထမင္း ေအာ္ဒါမွာတဲ့အခါ ရွိမယ္။ ပဲထမင္းနဲ႔ ဧည့္ခံခ်င္ရင္ ပဲထမင္းဆုိင္ က မွာလုိက္႐ုံပဲ။ အဲဒီလုိမွာရင္ ဆုိင္ေတြက အစားအေသာက္ အျပင္ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ေတြပါ တစ္ပါတည္း ယူလာၾက တယ္။ အိမ္ရွင္ေတြအေနနဲ႔ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးမယ့္ ခန္႔မွန္း လူ အေရအတြက္ ေျပာလုိက္႐ုံနဲ႔ ဆုိင္ေတြက တစ္ေယာက္စာ ဘယ္ ေလာက္ ကုန္က်မယ္ဆုိတာ တြက္ခ်က္ေပးလုိက္တယ္။ အခ်ဳိပြဲ ေတြ၊ လက္ဖက္ေတြ ပါခ်င္ေသးရင္လည္း ပက္ေက့ခ်္နဲ႔ လက္ခံတဲ့  ဆုိင္ေတြ ရွိၿပီးသား။ ကုိယ္ အကုန္က်ခံႏုိင္တဲ့ ေငြပမာဏနဲ႔ ခ်င့္ ခ်ိန္ၿပီး ဧည့္ခံေကၽြးေမြးလုိက္႐ုံပဲ။

ဓမၼာ႐ုံေတြ၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာလည္း ခ်က္ ျပဳတ္မယ့္သူေတြကုိ ငွားရမ္းလုိ႔ရတယ္။ သူတုိ႔က ပေရာ္ဖက္ရွင္ နယ္ေတြ ျဖစ္လုိ႔ ထမင္းေပ်ာ့မွာ၊ ဟင္းေတြ မလုိက္ဖက္မွာ မပူရ ဘူး။ ကုိယ္ ေကၽြးေမြးမယ့္ ခန္႔မွန္း လူဦးေရ ေျပာလုိက္႐ုံနဲ႔ ပေရာ္ ဖက္ရွင္နယ္ အုိးသူႀကီးေတြပီပီ တြက္ခ်က္ေပးလိမ့္မယ္။ မေလာက္မငျဖစ္မွာ ပူစရာမလုိသလုိ ပုိလွ်ံေနလုိ႔ အေဟာသိကံ ျဖစ္မွာလည္း စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကစရာ မလုိဘူး။ ျမန္မာဆန္ဆန္ ဝက္သားအုိးႀကီးႏွပ္ခ်က္၊ ကုလားပဲဟင္း၊ သီးစုံခ်ဥ္ရည္၊ ခရမ္း ခ်ဥ္သီးငါးပိခ်က္၊ အတုိ႔အျမႇဳပ္ေလးနဲ႔ ၿမိန္ေရရွက္ေရ ေကၽြးခ်င္ ရင္လည္း ရတယ္။ တ႐ုတ္ထမင္းဟင္းနဲ႔ ဧည့္ခံခ်င္သပဆုိလည္း အဆင့္မီလက္ရာ ထြက္ေစရမယ္။ ဧည့္ခံမယ့္လူဦးေရနဲ႔ ေကၽြးေမြး မယ့္ ဟင္းအမယ္ေပၚ မူတည္ၿပီး ေစ်းအနည္းအမ်ား ကြာဟသြား မွာ ျဖစ္တယ္။ အခုဆုိ ရပ္ကြက္ထဲက အုိးသူႀကီးေတြေတာင္ လက္ရည္မေသြးရတာ ၾကာေလလွေပါ့။ ရပ္ကြက္ထဲက အုိးသူ ႀကီးေတြကေတာ့ အလွဴမဂၤလာပြဲေတြမွာ လုိက္လံ ခ်က္ျပဳတ္ေပး ရလုိ႔ ေငြစေၾကးစ ေပးစရာ မလုိေပမယ့္ တဘက္ေလးျဖစ္ေစ၊ ပုဆုိးေလးျဖစ္ေစ ေမတၱာလက္ေဆာင္ ေပးၾကရတယ္။

ရြာဘုံပစၥည္းေတြထဲမွာ မၾကာခဏ ဝယ္ရေလ့ရွိတဲ့ အသုံး အေဆာင္ေတြလည္း ရွိတယ္။ လွ်ပ္စစ္မီးေခ်ာင္းေတြ၊ ဖ်ာေတြ၊ လက္သုတ္ပဝါနဲ႔ စားပြဲခင္းေတြက အသုံးျပဳပါမ်ားရင္ ပ်က္စီးေလ့ ရွိတတ္ေတာ့ ခဏခဏ ထူေထာင္ၾကရတယ္။ တစ္ခါဝယ္ၿပီး႐ုံနဲ႔ ရာသက္ပန္ သုံးရတဲ့ ရြာဘုံပစၥည္းေတြလည္း ရွိတယ္။ ဆြမ္းေတာ္ အုပ္တုိ႔၊ ေၾကးစည္တုိ႔လုိ ရြာဘုံပစၥည္းေတြက်ေတာ့ တစ္ခါ ဝယ္ လုိက္႐ုံနဲ႔ ရာသက္ပန္သုံး႐ုံပဲ။ ေၾကးစည္ဆုိရင္လည္း ထုပါ ႏွက္ပါ မ်ားလုိ႔ ေၾကးစည္ပါးၿပီး အသံမသာေတာ့ဘူးရယ္လုိ႔မွ မရွိတာ။ ဥပုသ္ေန႔တုိင္း ဆြမ္းအုပ္တုိ႔၊ ေၾကးစည္တုိ႔ အသုံးျပဳေနတာပဲ။ နာ ေရးရွိေတာ့လည္း ေၾကးစည္႐ုိက္ၿပီး နာေရးခ်ေနၾကတာပဲ။ တစ္ ခါ ထူေထာင္ထားရင္ ရာသက္ပန္ သုံးႏုိင္တဲ့ ရြာဘုံပစၥည္းေတြေပါ့။

ရြာဘုံပစၥည္းေတြ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ တြင္ က်ယ္ခဲ့တယ္ဆုိတာ စုေပါင္းလုပ္ကုိင္တတ္တဲ့ ဓေလ့ကုိ ေဖာ္ ဩန္းတာ ျဖစ္တယ္။ ရွားပါးျပတ္လပ္တဲ့ ေခတ္ႀကီးကုိ ျဖတ္သန္း ခဲ့ရေတာ့ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း ထူေထာင္ဖုိ႔ မလြယ္ကူလွ ဘူး။ ေခတ္စနစ္ရဲ႕ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ အစုအဖြဲ႕ပုိင္ ဘုံပုိင္ ထူေထာင္ ခဲ့ၾကရတယ္။ ကံအားေလ်ာ္စြာပဲ ႏုိင္ငံက ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္နဲ႔ ကာလအတန္ၾကာ ခ်ီတက္ခဲ့သလုိ  အတုိက္ အခံေတြကလည္း ဘုံဝါဒကုိ ထူေထာင္ခ်င္ခဲ့ၾကတယ္။ ျပည္သူ ေတြသည္ပင္ မွ်ေဝခံစား၊ အက်ဳိးတူ၊ ေအးအတူ ပူအမွ် စတဲ့ စကားလုံးေတြကုိ သည္းေျခႀကိဳက္ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ စကားစပ္လုိ႔  ေျပာရရင္ ကေလးေတြရဲ႕ ကစားဝုိင္းမွာသည္ပင္ က်န္ရွိပစၥည္းကုိ  ညီတူညီမွ် ခြဲျခမ္းလုိ႔ မရေတာ့တဲ့အခါ ကစားေဖာ္ေတြ အားလုံး ပုိင္တဲ့ ဘုံပစၥည္းအျဖစ္ ထားခဲ့ၾကရေသးတာကလား။ ရြာဘုံ ပစၥည္း ထူေထာင္တဲ့ ဓေလ့က ေရႊျပည္ႀကီးမွာ အဓြန္႔ရွည္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔လုိ နည္းပညာ ေရွ႕တန္းေရာက္လာတဲ့ ေခတ္မွာ ေတာ့ ပက္ေက့ခ်္ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားလာခဲ့ၿပီး အစဥ္အလာ ေကာင္း သယ္ပုိးခဲ့တဲ့ ရြာဘုံဓေလ့လည္း တျဖည္းျဖည္း မွိန္ေလ်ာ့ လာခဲ့ရၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ခံခ်င္သည္ ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံခ်င္ သည္ ျဖစ္ေစ ေခတ္စနစ္ လုိအပ္ခ်က္အရ ပက္ေက့ခ်္ယဥ္ေက်းမႈ  ထြန္းကားလာတာ အမွန္ပဲ။

ရပ္ရြာေဒသအသီးသီးမွာ ရြာဘုံပစၥည္းေတြ ကုံလံုႂကြယ္ဝ ေစခ်င္ပါတယ္။ ရြာဘုံပစၥည္းေတြ တုိေရရွားေရ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ အဆင္သင့္တဲ့အခါ ရပ္ရြာအတြက္ အသုံးတည့္မယ္ ထင္တာေလး ေတြ လွဴရတန္းရပါဦးမယ္။ မိတ္ေဆြတုိ႔ဆီကလည္း ရြာဘုံပစၥည္း ေတြနဲ႔ ရပ္ဓေလ့ ရြာဓေလ့အေၾကာင္း နာၾကားခ်င္ပါေသးတယ္။ အခါအခြင့္သင့္တဲ့ တစ္ေန႔ သစ္ရိပ္ဝါးရိပ္ေလးေအာက္ ေအးေအး လူလူ ထုိင္ရင္း လက္ဖက္ေလးစား၊ ကြမ္းေလးဝါးရင္း စကား စျမည္ ေထြရာေလးပါး ေျပာၾကေသးတာေပါ့။

Office :

ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း

အမွတ္(၁၂၁)၊တတိယထပ္၊ အေနာ္ရထာလမ္းႏွင့္ ၄၉ လမ္းေထာင့္၊
ပုဇြနေ္တာင္ၿမဳိ႕နယ္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕။

ဖုန္း- ဝ၉၃၁၃၄ဝ၂၃၉ ၊ ဝ၉၇၉ ၁၆၆၃ဝ၆၅ ။

websitelinkWebsite: http://www.mawkun.com

E-mail: mawkunmagazine@gmail.com

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here