Home အက္ေဆး မိန္းမဖ်က္လုိ႔ျပည္ပ်က္ရသတဲ့လား

မိန္းမဖ်က္လုိ႔ျပည္ပ်က္ရသတဲ့လား

315
0
Advertise Here

၂ဝ၁၉၊ ဇန္နဝါရီလထုတ္ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း အမွတ္(၆၁)မွ Essay ျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စုမြန္ေရးသည္။

ဇန္န၀ါရီ၊ ၂၀၁၉

Advertise Here

                 “မိန္းမဖ်က္ေတာ့ ျပည္ပ်က္တယ္” ဆိုသည့္ အဆိုအမိန္႔ လိုလို၊ တေဘာင္လိုလို စြပ္စြဲခ်က္တစ္ခုကို ကၽြန္မငယ္စဥ္ ကတည္းက မၾကာခဏ ၾကားဖူးနား၀ရွိခ့ဲသည္။

                 မူလတန္းအရြယ္က အိမ္အနီးရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ သြားကာ ဦးေလးဘုန္းႀကီးထံတြင္ က်ဴရွင္တက္ခဲ့ရသည္။ ထိုစဥ္ကတည္းက ထို စကားလံုးကို စတင္၍ ၾကားဖူးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က ပါေတာ္မူေန႔ အေၾကာင္း ေက်ာင္းစာထဲတြင္ပါ၀င္ရာ အသံျပာေအာင္ ကုန္း႐ုန္း ေအာ္ဟစ္အလြတ္က်က္ခဲ့ၾကရသည့္ ပါေတာ္မူေန႔ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဦးေလးဘုန္းႀကီးက တစ္ပိုဒ္ခ်င္းရွင္းျပသည္။ ေက်ာင္းစာထဲတြင္ ပါ၀င္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ သူသိထားေသာ ဗဟုသုတမ်ားကို ေရာေႏွာကာ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ရွင္းျပတတ္သည့္အတြက္ စာအသင္အျပ ေကာင္းေသာ ဦးေလးဘုန္းႀကီး ျဖစ္ေလသည္။

                ထိုသို႔ ရွင္းျပရင္းကပင္ မိဖုရားစုဖုရားလတ္ႏွင့္ပတ္သက္ သည့္ အေၾကာင္းကိုေရာက္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ သူ႔ကၽြန္ဘ၀ က် ေရာက္သည့္တရားခံအျဖစ္ ျဖည့္စြက္ေျပာျပသည္။ သူရွင္းျပသည့္ အခ်က္အလက္အေသးစိတ္ကို ေကာင္းစြာ မမွတ္မိေတာ့ေသာ္ လည္း “မိန္းမဖ်က္လို႔ ျပည္ပ်က္တာ”ဆိုသည့္ အသံုးအႏႈန္းကို ယခုထိ မွတ္မိေနေသးသည္။ ျမန္မာျပည္ သူ႔ကၽြန္ဘ၀ က် ေရာက္ခဲ့သည့္ အဓိကတရားခံမွာ မိန္းမတစ္ဦးျဖစ္သည့္ မိဖုရား စုဖုရားလတ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေယာက္်ားသားတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဦးေလးဘုန္းႀကီးေျပာျပသည္ကို စိတ္ထဲစြဲေနခဲ့သည္။

                ထိုစကားလံုးကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္ၾကားဖူးသည္က လည္း မွတ္မွတ္ရရျဖစ္သည္။ ကၽြန္မငယ္စဥ္က အေဒၚျဖစ္သူႏွင့္ ေနရခ်ိန္ ပို၍ မ်ားသည္။ ကၽြန္မ၏ အေဒၚတြင္ အ၀တ္အစားထည့္ သည့္ သံေသတၱာတစ္လံုးရွိသည္။ ထိုသံေသတၱာ၏ အဖံုးအတြင္း ဘက္တြင္ စာ၊ ဓာတ္ပံု စသည္တို႔ကို ထည့္၍ရသည့္ အံေလး တစ္ခုပါသည္။ ထိုအံေလးထဲတြင္ ကၽြန္မ မသိေသာ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦး၏ ဓာတ္ပံုကို တ႐ိုတေသ ထည့္ထားသည္။

                 ၾကက္ေသြးေရာင္ ရင္ဖံုးအက်ႌႏွင့္ နားသယ္စပ္တြင္ ပန္း တစ္ပြင့္ပန္ထားသည့္ ႏွာတံစင္းစင္း အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး၏ ဓာတ္ပံု ျဖစ္သည္။ ၀ါးခေမာက္ငယ္ေဆာင္းထားသည့္ သူ႔ပံုသြင္သည္ ထူးျခားေနသည္။ ကၽြန္မ၏ အေဒၚသည္ အိပ္ခန္းထဲတြင္ အျခား သူမ်ား မရွိခ်ိန္တြင္ ထိုဓာတ္ပံုေလးကို ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္ျဖင့္ တယုတယ ထုတ္ၾကည့္ေလ့ရွိသည္။ ကၽြန္မက သူ႔အခ်စ္ဆံုး တူမ ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ထိုဓာတ္ပံုကို ကၽြန္မလည္း ၾကည့္ခြင့္ရသည္။ ထိုဓာတ္ပံုထဲက အမ်ဳိးသမီးကို အျပင္တြင္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် မျမင္ဖူးသည့္အတြက္ မည္သူမွန္းမသိ၍ ေမးသည္။ ““ဒါ အန္တီစု ပံု၊ ဒီမွာ ရွိတယ္ဆိုတာ ဘယ္သူ႔မွ မေျပာနဲ႔ေနာ္””ဟု တစ္ေယာက္ ေယာက္ ၾကားမည္ကို စိုးရိမ္သည့္ေလသံႏွင့္ ေျဖသည္။

                   ထို အန္တီစုဆိုသည့္ အမ်ဳိးသမီးက မည္သူမွန္းမသိ။ သို႔ ေသာ္ ထိုအမ်ဳိးသမီးႏွင့္ပတ္သက္၍ မွတ္မွတ္ရရ ၾကားဖူးသည့္ စကားတစ္ခြန္းကလည္း “မိန္းမဖ်က္လို႔ ျပည္ပ်က္တယ္” ဆိုသည့္ စကားပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအမ်ဳိးသမီးေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္တြင္ အေရးအခင္းမ်ား၊ တိုင္းျပည္မၿငိမ္သက္မႈမ်ားျဖစ္သည္ဟု စြပ္စြဲ ခ်က္မ်ားကို ေနရာအႏွံ႔က ၾကားရသည္။ ကၽြန္မသည္ ကၽြန္မ အေဒၚ၏ သံေသတၱာထဲတြင္ တျမတ္တႏိုးသိမ္းဆည္းထားသည့္ ထိုအမ်ဳိးသမီးေၾကာင့္ တုိင္းျပည္ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ရသည္ဆိုသည့္ အဓိပၸာယ္ကို ေကာင္းစြာနားလည္ႏိုင္သည့္အရြယ္ မဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုအဓိပၸာယ္ထက္ “မိန္းမဖ်က္၍ ျပည္ပ်က္သည္” ဆို သည့္ စကားလံုးကသာ ရင္ထဲတြင္ စြဲခဲ့သည္။

                မိဖုရားစုဖုရားလတ္ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆိုသည့္ အမ်ဳိးသမီးႏွစ္ဦးအေၾကာင္း ဦးေလးဘုန္းႀကီးကို ေမးမိေတာ့ သူ က ဆိုသည္။ “စု”ပါသည့္ မိန္းမမ်ား မေကာင္းေၾကာင္း၊ သူတို႔ ဖ်က္၍ ျပည္ပ်က္တတ္ေၾကာင္း ခပ္လြယ္လြယ္ပင္ ရွင္းျပသည္။ ထိုစကားက ကၽြန္မကို ကာလအေတာ္ၾကာ လႊမ္းမိုးခဲ့သည္။ မိန္း ကေလးတစ္ဦးလည္းျဖစ္၊ နာမည္တြင္လည္း “စု”ပါသည့္ ကၽြန္မ သည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သိမ္ငယ္စိတ္၊ အျပစ္ရွိသလို ခံစားရ စိတ္မ်ား တစ္လွည့္စီ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

               ကၽြန္မနာမည္ကို ကၽြန္မ၏ အေဒၚျဖစ္သူက မွည့္ေပးထား ျခင္းျဖစ္သည္။ နာမည္တြင္ “စု” ပါသည့္အတြက္ ဘ၀င္မက်သည့္ စိတ္ခံစားခ်က္၊ မိန္းမျဖစ္ရသည္ကို အျပစ္ရွိသလိုလို ခံစားရသည့္ စိတ္တို႔က ကၽြန္မ၏ ငယ္ဘ၀ကို ကာလတစ္ခုအထိ လႊမ္းမိုးခဲ့ သည္က အမွန္။ သင္ယူေလ့လာမႈ အားေကာင္းေသာအရြယ္၊ အမွတ္သညာ စြဲၿမဲတတ္ေသာ အရြယ္တြင္ ပတ္၀န္းက်င္၏ အယူအဆပံုစံခြက္ထဲကို မေတာ္တဆ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္က်ခဲ့ ျခင္းဟု ဆိုရမည္။ ယခု ေကာင္းစြာ ျပန္လည္ စဥ္းစားသံုးသပ္ႏိုင္ သည့္အရြယ္ ေရာက္သည့္တိုင္ ထိုအမွတ္သညာက ရံဖန္ရံခါေပၚ လာတတ္သည္။

               တစ္ေန႔က မိတ္ေဆြတစ္ဦး၏ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာတြင္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ဓာတ္ပံုတစ္ပံုကို ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရ သည္။ ထိုဓာတ္ပံုသည္ဟိႏၵဴအႏြယ္၀င္ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦး ထိုင္ေန သည့္ ပံုျဖစ္သည္။ ဆာရီ၀တ္ထားသည့္ အမယ္အိုတစ္ဦးႏွင့္ သူ႔ ခင္ပြန္းတို႔ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ျဖင့္ ထိုင္ေနၾကသည္။ အမ်ဳိးသားျဖစ္သူ ၏ လက္ထဲတြင္ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကိုင္ထားသည္။ ထိုပန္းခ်ီ ကားထဲတြင္ သီေပါဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရားစုဖုရားလတ္တို႔ ထိုင္ေန သည့္ပံုကို ေရးဆြဲထားသည္။ ထိုဓာတ္ပံုထဲတြင္ ပါ၀င္သူမ်ားမွာ အျခား မဟုတ္။ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕က ျမန္မာျပည္ကို သိမ္းပိုက္ကာ အိႏၵိယႏိုင္ငံသို႔ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးခဲ့သည့္ သီေပါဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရား စုဖုရားလတ္တို႔၏ မ်ဳိးဆက္ျဖစ္သည္။

               ထိုဓာတ္ပံု၏ ေအာက္တြင္ လူမႈကြန္ရက္သံုးစြဲသူတစ္ဦးက သူတို႔ မည္သူမည္၀ါျဖစ္ေၾကာင္းသိလို၍ ေမးသည္။ ဓာတ္ပံုတင္ သူ ကၽြန္မ၏မိတ္ေဆြက သီေပါဘုရင္မ်ဳိးဆက္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သီေပါဘုရင္၏ သမီးက ဟိႏၵဴအမ်ဳိးသားတစ္ဦးႏွင့္ အေၾကာင္းပါ ကာ ယခုကဲ့သို႔ မ်ဳိးဆက္က်န္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။ ထို အေျဖကို ဖတ္ၿပီးေနာက္ မွတ္ခ်က္ေရးသူ အမ်ဳိးသားက “မိန္းမ ဖ်က္ေတာ့ ျပည္ပ်က္႐ံုတင္မက ဇာတ္ပ်က္”ဟူသည့္မွတ္ခ်က္ကုိ ထပ္၍ ေရးသားသည္ကို ဖတ္လိုက္ရသည္။

               တစ္စံုတစ္ခု ၀င္ေျပာခ်င္သည့္ စိတ္ကို ထိန္းမရသည့္အဆံုး စကားႏုိင္လုခ်င္သည့္ ဉာဥ္ ႐ုတ္တရက္၀င္လာသည့္။ ကၽြန္မ မွတ္ခ်က္တစ္ခု ၀င္၍ ေရးမိသည္။ “ေနရင္းထိုင္ရင္း မိန္းမေတြ အျပစ္တင္ခံရတဲ့ကိစၥက ပါလာျပန္ၿပီ။ စကားႏိုင္လုေၾကးဆို ႏ်ဴ ေတြ၊ စစ္ပြဲေတြေၾကာင့္ တစ္စတစ္စ ကမာၻႀကီးပ်က္စီးလာတဲ့ ကိစၥေတြမွာ မိန္းမေတြနဲ႔ ေယာက္်ားေတြ အခ်ိဳးခ်ရင္ တရားခံ ဘယ္သူပိုမ်ားမလဲ ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါဦး။ ေယာက္်ားေတြ ဖ်က္ လို႔ ကမာၻပ်က္ေနတာေလး သတိရပါဦး”ဟု ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား မွတ္ခ်က္ျပဳလိုက္သည္။ ဓာတ္ပံုတင္သည့္ မိတ္ေဆြက ထိုျဖစ္ရပ္ မ်ား ျဖစ္ေစဖို႔အတြက္ မိန္းမမ်ားက ေျမႇာက္ေပးေနျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း ကၽြန္မကို စစေနာက္ေနာက္သေဘာ ျပန္၍ ေျပာသည္။ ကၽြန္မစိတ္ထဲ ဘ၀င္မက်။

                  ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းသည္ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာ၊ မြန္ ျမတ္သန္႔စင္ေသာ၊ ေကာင္းမြန္ေသာ၊ ရလဒ္ေကာင္းထြက္ေသာ လုပ္ရပ္မ်ား၊ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ေယာက်္ားမ်ားသာ လုပ္ေလ့ရွိသည္၊ ေယာက္်ားမ်ားသာ ေတြးေခၚေလ့ရွိသည္ဟု ပံုေဖာ္ၾကသည္။ ေကာက္က်စ္ေသာ လုပ္ရပ္မ်ား၊ ေအာက္တန္းေနာက္တန္း က်ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားကို လုပ္သည့္ ေယာက္်ားမ်ားကိုမူ “မိန္းမ က်ေနတာပဲ”၊ “မိန္းမလို မိန္းမရနဲ႔” စသျဖင့္ ခိုင္းႏႈိင္းၾကသည္။ မေကာင္းသည့္ရလဒ္မ်ား၏ တရားခံမ်ားအျဖစ္ မိန္းမမ်ားကို တက္ညီလက္ညီ ပံုေဖာ္ၾကသည့္ ဓေလ့သည္ ယေန႔တိုင္ ထြန္း ကားလ်က္ရွိဆဲျဖစ္သည္။ အ႐ိုးစြဲလ်က္ ရွိဆဲျဖစ္သည္။

                 လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းက လက္မခံႏုိင္သည့္ က်ဴးလြန္ေဖာက္ ဖ်က္မႈမ်ား၊ လူ႔က်င့္၀တ္ပ်က္ယြင္းမႈမ်ားကို ေယာက္်ားတစ္ ေယာက္က က်ဴးလြန္ပါက က်ဴးလြန္သူႏွင့္ က်န္ေယာက္်ားမ်ား ကို ခြဲျခား၍ျမင္ရန္ ၀န္မေလး။ ထိုလူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းသည္ ထို အျပစ္မ်ဳိးကို မိန္းမတစ္ေယာက္ က်ဴးလြန္မိပါက “မိန္းမဖ်က္ ေတာ့ ျပည္ပ်က္တာေပါ့”ဟု က်န္မိန္းမမ်ားကို ေရာေထြးကာ အျပစ္ပံုခ်ရန္ ပို၍ အားသန္ၾကသည္။

               “မိန္းမဖ်က္ရင္ ျပည္ပ်က္တယ္”ဆိုသည့္ စြပ္စြဲခ်က္ကို အသက္ႀကီးလာေလေလ ခပ္စိပ္စိပ္ျမင္ရ၊ ေတြ႕ရ၊ ၾကားရလာ ေလေလျဖစ္သည္။

               တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ရွိ အလြန္ေခ်ာေမာလွပေသာ မင္း သမီးတစ္ဦးကို ရယူပိုင္ဆိုင္လိုစိတ္ျဖင့္ ခုနစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔ စစ္ခင္းၾက၊ သတ္ၾက၊ ျဖတ္ၾကႏွင့္ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးရေၾကာင္း ဖြဲ႕ ႏြဲ႕ ထားသည့္ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ၾကားဖူးသည္။ ဆင္ျခင္စဥ္းစားႏိုင္စြမ္း မဲ့သည့္ ေယာက္်ားမ်ား၏ ဉာဏ္နည္းမႈမ်ား၊ အသိတရား ႏုံနဲ႔ ႐ူး မိုက္မႈမ်ားကို ဖံုးကြယ္ကာ ထိုပံုျပင္၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကို “မိန္းမဖ်က္၍ ျပည္ပ်က္သည္” ဟု နာမည္တပ္ၾကသည္။

               သူ႔ကၽြန္ဘ၀ က်ေရာက္ေစခဲ့သည့္ ျမန္မာျပည္၏ အဓိက တရားခံသည္ မိန္းမတစ္ဦးျဖစ္သည့္ မိဖုရားစုဖုရားလတ္ေၾကာင့္ ဟု တံဆိပ္ကပ္ၾကသည္။

                အေရးအခင္းကာလ တိုင္းျပည္မတည္ၿငိမ္ျခင္းကာလဆိုးမ်ား၏ အဓိက တရားခံကို မိန္းမတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ေၾကာင့္ဟု ေယာက္်ားရင့္မာႀကီးမ်ားက နည္းလမ္းမ်ဳိး စံုျဖင့္ ၀ါဒျဖန္႔ခဲ့ၾကဖူးသည္။

               က်င့္၀တ္၀ိနည္းသိက္ၡာပုဒ္မ်ားကို ေစာင့္ထိန္းလိုက္နာ မည္ဟု ကတိက၀တ္ျပဳကာ သကၤန္းစည္းထားသည့္ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ လူမႈေရးဆိုင္ရာ ႐ႈပ္ေထြးမႈျဖစ္သည့္ မိန္းမအမႈတြင္ ဘုန္းႀကီး ထက္ မိန္းမကို အျပစ္တင္ၾကသည္။ “မိန္းမဖ်က္ေတာ့ ျပည္ပ်က္”ဆိုသည့္ စကားကို က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္သံုးၾကသည္။

             ေအာက္တန္းက်ယုတ္မာေသာ ေယာက္်ားတို႔၏ ေစာ္ ကားေမာ္ကားျပဳခံရသည့္ မိန္းကေလးမ်ားကို အခ်ိန္မေတာ္ အျပင္ထြက္၍၊ စကတ္တို၀တ္၍၊ အေနအထိုင္မတတ္၍ ဆိုသည့္ ေခါင္းစဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ အျပစ္တင္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကသည္။

           ယေန႔လက္ရွိလူမႈပတ္၀န္းက်င္တြင္ ျပစ္မႈမဟုတ္ဘဲ က်င့္ ၀တ္ဆိုင္ရာ အေျခခံယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို ခ်ဳိးေဖာက္ေနသူမ်ားက အမ်ဳိးသားမ်ားျဖစ္ေနလွ်င္ “ေယာက္်ားေလးပဲ ဒီေလာက္ေတာ့ ရွိမွာေပါ့” ဟု ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ သင္ပုန္းေခ် နားလည္ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ ၾကေသာ္လည္း၊ က်ဴးလြန္သူမွာ မိန္းမတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနလွ်င္ ထိုမိန္းမ၏ ဘ၀တစ္သက္တာလံုး ထိုအျပစ္ကို နာမည္ဆိုးအျဖစ္ တံဆိပ္ကပ္လိုက္ၾကသည့္ သာဓကမ်ားစြာလည္းရွိသည္။

                  လူမႈေရးေဖာက္ျပန္တတ္သည့္ လူ႔က်င့္၀တ္မသိသူ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္က ပစ္ပယ္ျခင္းခံရသည့္ မိန္းမကိုသာ အသံုးမက်၍၊ အျပစ္အနာအဆာ တစ္စံုတစ္ခုရွိ၍ ခံရျခင္းျဖစ္ ႏုိင္ေၾကာင္း စကားတင္းဆိုတတ္ၾကသည္။

                ရလဒ္ဆိုးမ်ားအားလံုး၏ တရားခံကို မိန္းမမ်ားအျဖစ္ ပံုခ် ေလ့ရွိသည့္ ဓေလ့ကို ကၽြန္မပတ္၀န္းက်င္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း အၿမဲလိုလိုေတြ႕ရျမင္ရသည္။

                 ျမင့္ျမတ္သာလြန္ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ ရလဒ္ ေကာင္းမ်ားကို မိန္းမမ်ားက လုပ္ေဆာင္ႏုိင္သည္ကို မ႐ႈစိမ့္ႏုိင္၊ အေကာင္းမျမင္ႏုိင္သည့္ပံုစံခြက္ထဲတြင္ ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုပံုစံခြက္ထဲမွ ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ေသးေၾကာင္းကို ေတြ႕ရသည္။

                ထို အယူအဆလႊမ္းမိုးမႈမ်ားကို မိန္းမမ်ားကိုယ္တိုင္က မျငင္းပယ္ရဲဘဲ လက္ခံက်င့္သံုးေနသူမ်ားကိုလည္း ေျမာက္ျမားစြာေတြ႕ျမင္ေနရဆဲျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ထုိသုိ႔ ခြဲျခား ႏွိမ္ခ်မႈ၊ ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်မႈမ်ားကို မိန္းမမ်ားကိုယ္တိုင္က မိန္းမ သား အခ်င္းခ်င္း က်ဴးလြန္ေနသည္ကို ေတြ႕ေနရဆဲျဖစ္သည္။

                 ထိုသို႔ေသာ မိန္းမမ်ားအေပၚ အျပစ္တင္လိုသည့္ အယူ အဆတို႔ကို ေရွ႕မ်ဳိးဆက္မ်ားက ဖန္တီးခဲ့ၾကသည္။ အမ်ဳိးသမီး ျဖစ္ၿပီး နာမည္တြင္ “စု” ဆိုေသာ စကားလံုးပါ၀င္သည့္အေပၚ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သိမ္ငယ္ေစသည့္စိတ္၊ ျပစ္ရွိခံစားစိတ္တို႔ကိုပင္ ျဖစ္ေပၚသည့္ အျဖစ္အပ်က္ကို ၾကည့္လွ်င္ ကၽြန္မ၏ ေရွ႕မ်ဳိးဆက္ က ကၽြန္မ၏ ဦးေႏွာက္ထဲသုိ႔ “မိန္းမဆိုတာ အျပစ္သားေတြ”ဆို သည့္ အေတြးအေခၚသံမိႈ ႐ုိက္သြင္းဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ေတြ႕ရသည္။ သူတို႔ကိုလည္း သူတို႔၏ ေရွ႕မ်ဳိးဆက္က ယခုကဲ့ သို႔ ပံုစံခြက္ထဲသို႔ ခ်ေပးခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္လား။

                  ကၽြန္မတို႔သည္ မိမိအျပစ္ကို၀န္ခံတတ္ေသာ မ်ဳိးဆက္၊ က်ား၊ မ ခြဲျခားျခင္း အလ်ဥ္းမရွိဘဲ အျပစ္က်ဴးလြန္သူကိုသာ အျပစ္ရွိေၾကာင္း အမွန္ျမင္တတ္သည့္ မ်ဳိးဆက္၊ အယူအဆ ေဟာင္းႏွင့္ အစဥ္အလာပိုက္ကြန္ထဲမွ ႐ုန္းထြက္ရဲသည့္ မ်ဳိးဆက္ မ်ားအျဖစ္ ေမြးဖြားရဲရန္ အခ်ိန္မေႏွာင္းေသး။

                    မိန္းမဖ်က္၍ ျပည္ပ်က္ျခင္းမဟုတ္၊ ျပည္ပ်က္ျခင္းအတြက္ မိမိတြင္ အျပစ္ရွိေၾကာင္း ၀န္မခံရဲသူမ်ားက  မိန္းမမ်ားအေပၚ အျပစ္ပံုခ်သည့္ အစဥ္အလာဆိုးတစ္ခုကို လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ ေဆာင္ေနျခင္းမ်ားရပ္တန္႔ရန္ အခ်ိန္က်ၿပီျဖစ္သည္။ အယူအဆ အသစ္တစ္ခု အစပ်ဳိးဖန္တီးရန္ မတတ္ႏုိင္ေသးသည့္တိုင္၊ အနည္းဆံုးေတာ့ ယခင္အစဥ္အလာေဟာင္း၊ အယူအဆေဟာင္း မ်ားကို ျငင္းပယ္ရဲသည့္သတၱိကိုေတာ့ ေမြးျမဴၾကရမည္ မဟုတ္ ပါလား။

  • #Myat_Su_Mon
  • #mawkun
  • #magazine
  • #chronicle



Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here