Home အက္ေဆး ငယ္လြမ္းေဝဒနာ အေမ့ရြာ

ငယ္လြမ္းေဝဒနာ အေမ့ရြာ

290
0
ဓာတ္ပုံ- ေဇယ်ာလႈိင္/ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း
Advertise Here

ငယ္လြမ္းေဝဒနာ စကားလုံးကုိ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း က ရရွိပါသည္။ သန္းႏုိင္ဦး၏ ဆီၿမိဳ႕၊ ေခြၽးၿမိဳ႕၊ ေဆး လိပ္ၿမိဳ႕မ်ားကုိ ျဖတ္သန္းျခင္း ခရီးသြားေဆာင္း ပါးမွ ျဖစ္သည္။ ငယ္လြမ္းေဝဒနာဟူေသာ စကား လုံးသည္ လူတုိင္းကုိပင္ ဖမ္းစားႏုိင္ေသာ စကား လုံးျဖစ္သည္။ ငယ္ဘဝမွာ လူတုိင္း လြမ္းစရာ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု ႀကံဳခဲ့ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ စာေရးသူရဲ႕ ငယ္ဘဝ အလြမ္းေဝဒနာကေတာ့  အေမ့ရြာပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အေမ့ရြာတြင္ ေနခဲ့စဥ္ ငယ္ဘဝ ျဖတ္သန္းေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရပုံေတြကုိ တျမည့္ျမည့္လြမ္းေဆြးေနမိပါသည္။

ဓာတ္ပုံ- ေဇယ်ာလႈိင္/ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း

ျမန္မာႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးကာလ ၁၉၅၈ ေလာက္က ျဖစ္သည္။ စာေရးသူတုိ႔မွာ သုံး၊ ေလးႏွစ္သား အရြယ္ ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံတြင္ ေရာင္စုံေသာင္းက်န္းမႈမ်ား ေပၚေပါက္ေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္။ ရာဇဝတ္မႈမ်ား၊ လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႕အခ်ဳိ႕၏ အဓမၼ ျပဳမႈမ်ား၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီႏွင့္ တပ္မေတာ္တုိ႔အၾကားမွာ မယုံ သကၤာျဖစ္မႈမ်ား ရွိေနၾကသည္။ ျပည္သူတုိ႔ က်ီးလန္႔စာစား ေၾကာက္လန္႔ေနၾကရေသာ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူ၏ နားထဲတြင္ ‘အလံနီ’၊ ‘ေျပာက္က်ား’ ဆုိေသာ စကား လုံးမ်ားကုိ အမွတ္ရေနသည္။ အိမ္ေအာက္ ပုန္းတြင္းထဲသုိ႔ ဆင္း ပုန္းခဲ့ရပုံကုိ ျပန္လည္ သတိရသည္။ ပုန္းတြင္းဆုိသည္မွာ ေနအိမ္ေအာက္ ေျမႀကီးတြင္ ခုိလႈံရန္ က်င္းတူးထားေသာ တြင္းကုိ ေခၚ သည္။ အေပၚမွ ထင္းေခ်ာင္းမ်ား စုၿပံဳထားသည္။ အေဝးမွ ၾကည့္လွ်င္ ထင္းပုံႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ရသည္။ စာေရးသူတုိ႔ ပုန္းတြင္းထဲသုိ႔ မဆင္းခင္ ရြာထဲမွ ေခြးေဟာင္သံေတြ ၾကားရတတ္သည္။ စစ္ ဖိနပ္သံေတြလည္း ၾကားရတတ္သည္။

စာေရးသူ ေမြးဖြားၿပီး သုံးလသားအရြယ္ေလာက္က စာ ေရးသူတုိ႔ ေနအိမ္ကုိ ဓားျပေတြ လာတုိက္သြားေၾကာင္း အေမ ေျပာလုိ႔ သိရပါသည္။ စာေရးသူတုိ႔ အဘုိးအဘြားတုိ႔မွာ မခ်မ္း သာလွေသာ္လည္း ရြာမွာ အေတာ္အတန္ ေခ်ာင္လည္ပုံရပါ သည္။ ဓားျပက အဘုိးအဘြားကုိ ဦးတည္ၿပီး တုိက္ခုိက္ျခင္းျဖစ္ သည္။ သုိ႔ေသာ္ အဘြားလုပ္သူက ရွိသမွ် ေရႊတုိေငြစေတြကုိ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ အစ္ကုိဝမ္းကြဲဆီမွာ အပ္ထားတာေၾကာင့္ ဘာမွ ပါ မသြားဘဲ ကေလးအငယ္နဲ႔ အိမ္ေထာင္တည္ေထာင္ခါစ စာေရး  သူရဲ႕ အေမမွာသာ ဆြဲႀကိဳး၊ လက္ေကာက္ေတြ ရွိသမွ် အကုန္ပါ သြားသည္။ စာေရးသူတုိ႔ နားလည္မွတ္သိတဲ့ အရြယ္မွာလည္း ညေနဆုိရင္ ေသနတ္သံေတြ ၾကားေနရတတ္ပါသည္။

Advertise Here

အစုိးရဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ အစုိးရစစ္သားေတြ လာေရာက္ၿပီး စုိက္ပ်ဳိးေရးအမေတာ္ေငြေခ်းေပးတာကုိ မွတ္မိပါသည္။ အစုိးရ စစ္သားမ်ားမွာ အစိမ္းေရာင္ယူနီေဖာင္းကုိ ဝတ္ဆင္ထားၾကပါ သည္။ အစုိးရစစ္တပ္ ျပန္ၿပီး သိပ္မၾကာခင္မွာဘဲ အလံနီ ကြန္ ျမဴနစ္ ဆုိသူေတြ ေရာက္လာျပန္သည္။ သူတုိ႔က ကာကီေရာင္ ယူနီေဖာင္းကုိ ဝတ္ဆင္ထားၾကပါသည္။ သူတုိ႔က လယ္ယာေျမ အခြန္ေတာ္ လာေကာက္ၾကသည္ဟု သိရပါသည္။ စာေရးသူတုိ႔ ေမြးဖြားရာ ေက်းရြာေလးသည္ တစ္ဖက္တြင္ အစုိးရအဖြဲ႕ဝင္၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေအာက္တြင္ ရွိသကဲ့သုိ႔ အျခားတစ္ဖက္တြင္ ေသာင္းက်န္းသူတုိ႔ကလည္း လႊမ္းမုိးထားဆဲဟု နားလည္လုိက္ရ ပါသည္။

ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံမွာ ေမြးလာတဲ့ ကေလးမွာ ေမြးစာရင္း ရွိရ မယ္။ ေမြးစာရင္းကုိ က်န္းမာေရးဦးစီးဌာနမွာ ထားရွိရမယ္။ က်န္းမာေရးဦးစီးဌာနကေန ျပည္သူ႔အင္အားဦးစီးဌာနႏွင့္ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးဌာနသုိ႔ အခ်ိန္တန္ရင္ ေရာက္သြားရမယ္။ အသက္ ၁၆ ႏွစ္ ျပည့္တာနဲ႔ မွတ္ပုံတင္ကတ္ျပား ထြက္လာရမယ္ စသည္ျဖင့္ မီဒီယာေတြမွာ ေဆြးေႏြးတာေတြ တစ္ခါတစ္ရံ ဖတ္မိ ပါတယ္။ စာေရးသူတုိ႔ရြာမွာ ေမြးစာရင္းလုပ္ပုံလုပ္နည္းက သေဘာက်စရာ ေကာင္းပါသည္။ ေမြးစာရင္းရယ္လုိ႔ေတာ့ မေခၚ ဘူး။ ဇာတာဖြဲ႕သည္၊ ရက္ခ်ဳပ္လုပ္သည္ဟု ေခၚသည္။ ဇာတာရက္ ခ်ဳပ္ကုိ ေဗဒင္ဆရာက လုပ္ေပးရသည္။ လုပ္ေပးရမည့္ ေဗဒင္ ဆရာကုိ သြားေခၚစရာ မလုိ၊ ေဗဒင္ဆရာက ရြာစဥ္လွည့္ကာ လုပ္ ေပးေလသည္။ လုိအပ္ေသာ ပစၥည္းကိရိယာအစုံအလင္ ပါသည္။

လုိအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားမွာ ေပရြက္၊ အပ္ခ်ည္လုံး၊ ေပရြက္ ေပၚ တြင္ ေရးေသာ သံေခ်ာင္းကညစ္တုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။ ေဗဒင္ဆရာ သည္ ေဗဒင္တြက္ရန္ ေက်ာက္သင္ပုန္း၊ ေက်ာက္တံႏွင့္ ရက္ခ်ဳပ္ ျပဳလုပ္ရန္ လုိအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိ လြယ္လ်က္ ရြာစဥ္ လွည့္ လည္ ေရာက္ရွိလာတတ္သည္။ ေရာက္လာစဥ္ မိဘလုပ္သူတုိ႔က ကုိယ့္သားသမီး၏ ေမြးဖြားသကၠရာဇ္ကုိ ေပးအပ္လုိက္မည္ဆုိပါ က ရက္ခ်ဳပ္ဇာတာ ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။

ရက္ခ်ဳပ္ဇာတာ နမူ နာတစ္ခု ေရးျပပါမည္။ ၁၃၁၄ ခုႏွစ္၊ ဝါဆုိလဆုတ္ ၁၃ ရက္ (စေန ေန႔)တြင္ ေမြးဖြားေသာ ကေလး တစ္ဦးကုိ ဇာတာ၏ မ်က္ႏွာျပင္ တစ္ဖက္တြင္ ‘ေဇယ်တု သဗၺ မဂၤလံ ရာသီ ၁၂၊ ဖြားသည္စင္စစ္၊ သကၠရာဇ္ကား ၁၃၁၄ ခု၊ ဒီဃ ၂၁၄၊ ရႆ      စႏၵရ မာသဝါဆုိလဆုတ္ ၁၃ ရက္၊ စေနေန႔ ေနတက္ ရွစ္နာရီေက်ာ္အခ်ိန္တြင္ ေမထုန္စန္း၊ သိန္လက္ ၁ ေႏြၾတင္း၊ ၄ဴးနဝင္းစီးလ်က္ ရတနာသုံးပါး ဦးထိပ္ ထားကာ မာတာမိခင္ သားေရႊစင္ကုိ မ်က္ႏွာျမင္က ခ်မ္းသာရသည္ နာမသညာ ေခၚ စရာကား ထြန္းစံေအာင္ဇာတာ’ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

ဇာတာ၏ အျခားမ်က္ႏွာျပင္တစ္ခုတြင္ စက္ပုိင္းပုံ၊ ေလး ေထာင့္ပုံ အင္းကြက္ဇယားမ်ား ပါရွိၿပီး စေနသား ေမြးဖြားခ်ိန္တြင္ ေနလ၊ နကၡတ္တာရာတုိ႔ ေကာင္းကင္ျပင္တြင္ မည္သုိ႔မည္ပုံ တည္ရွိေနပုံကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ဇာတာရက္ခ်ဳပ္တြင္ ေန႔နံ သားအလုိက္ အမည္ေပးေလ့ရွိသည္။ အခ်ဳိ႕မွာ မိဘနာမည္ႏွင့္ တြဲစပ္လ်က္ ဖခင္က ဦးေက်ာ္၊ မိခင္က ေဒၚေသာင္းဆုိလွ်င္              ‘ေမာင္ေက်ာ္ေသာင္း’ဟု နာမည္ေပးေလ့ရွိၾကသည္။ ကေလး နာမည္ေပးရာတြင္ စာေရးသူတုိ႔ ငယ္စဥ္က ဘုရားပြဲမ်ားတြင္ ဇာတ္ပြဲမ်ား ပါေလ့ရွိပါသည္။ ဇာတ္ပြဲတြင္ ဇာတ္မင္းသားနာမည္ က ‘ေမာင္ေက်ာ္စိန္’ဆုိလွ်င္ မိမိကေလးမ်ားကုိ ‘ေမာင္ေက်ာ္စိန္’ ဟု လည္းေကာင္း၊ မင္းသားနာမည္ ‘ေရႊေဒါင္းဗုိလ္’ဆုိလွ်င္ ‘ေရႊ ေဒါင္းဗုိလ္’ဟု လည္းေကာင္း ေပးတတ္ၾကသည္။ မိမိတုိ႔ သား သမီးမ်ားကုိ မင္းသား၊ မင္းသမီး နာမည္ေပးၾကသကဲ့သုိ႔ မိမိအိမ္ တြင္ ေမြးထားေသာ တိရစၧာန္မ်ားကုိလည္း ဇာတ္ပြဲထဲက လူရႊင္ ေတာ္နာမည္ကုိ ေပးတတ္ၾကပါသည္။ လူရႊင္ေတာ္နာမည္က  ‘က်ာစိ’ဆုိလွ်င္ ေခြးကုိ ‘က်ာစိ’ဟု ေပးတတ္သည္။

ဓာတ္ပုံ- ေဇယ်ာလႈိင္/ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း

ကမၻာလူသားမ်ားသည္ ေန၊ လကုိ စတင္ ေတြ႕ရွိသကဲ့သုိ႔ စာေရးသူတုိ႔ ကေလးဘဝက စတင္ေတြ႕ရွိရေသာ အလင္းေရာင္ မွာ လေရာင္ႏွင့္ ေရနံဆီမီးခြက္တုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ကေလးဘဝက လေရာင္သည္ ယခု ျမင္ေနရေသာ လေရာင္ထက္ လင္းလက္ သည္ဟု ထင္မိပါသည္။ လမင္းႀကီးသည္ ဝုိင္းစက္ေနၿပီး ကမၻာ ႀကီးကုိ အလင္းေရာင္ေပးရင္း ေျပးလႊားေနသည္ဟု ထင္ရပါ သည္။ ‘ေရႊလမွာ ယုန္ဝပ္လုိ႔၊ ဆန္ဖြပ္သည့္ အဘုိးအုိ၊ ေဟာ ၾကည့္ ပါဆုိ’ ကဗ်ာစာသားကုိ မရေသးေသာ္လည္း မိခင္လုပ္သူက မၾကာမၾကာ ေျပာျပထားသျဖင့္ လဝန္းထက္မွာ တကယ္ပဲ ယုန္ ႏွင့္ အဘုိးအုိကုိ ျမင္မိခဲ့ပါသည္။ အဘုိးအုိက ခါးေလးကုန္းကာ ဆန္ဖြပ္ေနဟန္ ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူတုိ႔ ရြာမွာ ညညဘက္ဆုိ လွ်င္ လေရာင္ေအာက္မွာ အိမ္တုိင္းေစ့လုိလုိ ဆန္ဖြပ္ၾကပါသည္။ ယခုကာလကဲ့သုိ႔ ဆန္ဖြပ္စက္ မေပၚေသး၊ ဆန္ကုိ လက္ေထာင္း ဆုံတြင္ ထည့္ကာ က်ည္ေပြ႕ႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေထာင္းရသည္။ နာ ရီဝက္ေလာက္ၾကာမွ ျဖဴေဖြးေသာ ဆန္ကုိ ရပါသည္။ ေရနံဆီ မီး ခြက္ဆုိသည္မွာ ႏုိ႔ဆီဘူးမွာ အႏုိ႔တံ တပ္ထားၿပီး အဝတ္စကုိ မီး စာအျဖစ္ ထည့္ရသည္။ ဆီမီးခြက္ထဲမွာ ေရနံဆီ ထည့္ၿပီး ႏုိ႔တံ အဖ်ားမွ အဝတ္စကုိ မီး႐ႈိ႕ျခင္းျဖင့္ အလင္းေရာင္ေပးေသာ ဆီမီး ခြက္ကုိ ဆုိသည္။ ညေမွာင္ၿပီဆုိတာနဲ႔ ဆီမီးခြက္ကုိ ထြန္းရသည္။ ဆီမီးခြက္အလင္းေရာင္ျဖင့္ အလုပ္လုပ္ၾကရသည္။

စာေရးသူတုိ႔ ကေလးဘဝက ထမင္းခ်က္အုိးခြက္မ်ားမွာ ထမင္းခ်က္တစ္အုိးသာ ဒန္အုိးျဖစ္ၿပီး က်န္ဟင္းခ်က္အုိးမ်ားမွာ ေျမအုိးမ်ား၊ ေျမခြက္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ စာေရးသူအဘြားသည္ ေျမအုိးကေလးျဖင့္ ထမင္းကုိပါ ခ်က္ေလ့ရွိသည္။ ေျမအုိးထမင္း သည္ ဒန္အုိးထက္ စားေကာင္းသည္။ ငယ္စဥ္က ထမင္းခ်က္လွ်င္ အိမ္အနီးဝန္းက်င္တစ္ခုလုံး ေမႊးႀကိဳင္ေနတာကုိ သတိျပဳမိပါ သည္။ ယခုေခတ္ ဆန္ေတြထက္ ေကာင္းပုံရသည္။ ေကာက္ႀကီး စပါးဆုိလွ်င္ နယုန္လက စတင္စုိက္ပ်ဳိးကာ တန္ေဆာင္မုန္းက်မွ ရိတ္သိမ္းရသည္ဟု ဆုိသည္။ ေျခာက္လခန္႔ၾကာသည္။ ယေန႔ ေခတ္ လယ္သမားမ်ားမွာ ေျခာက္လအထိ မေစာင့္ႏုိင္ေတာ့ေပ။ သုံးလႏွင့္ စပါးျပန္ရဖုိ႔ လုိေနၾကၿပီ။ အရည္အေသြးထက္ အေရ အတြက္ မ်ားမ်ား လုိအပ္လာၿပီ။ ျမန္မာႏုိင္ငံ လူဦးေရကလည္း စာေရးသူတုိ႔ ငယ္စဥ္က သန္း ၂ဝ၊ ယခု သန္း ၆ဝ ဆန္စပါးေတြ လည္း သုံး၊ ေလးဆ တုိးဖုိ႔ လုိလာသည္။

စာေရးသူတုိ႔ ကေလးဘဝက ဆန္းျပားေသာ အလင္း ေရာင္တစ္မ်ဳိးမွာ ေလထုိးဓာတ္မီး ျဖစ္ပါသည္။ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းတြင္သာ ရွိသည္။ ရြာတြင္ အလွဴပြဲမ်ား ရွိေသာအခါ ထြန္းေလ့ရွိသည္။ ေလထုိးဓာတ္မီး ထြန္းရန္ ဦးစြာ ဓာတ္မီး ေအာက္ေျခ ဆီအုိးထဲသုိ႔ ဓာတ္ဆီ ထည့္ရသည္။ ဓာတ္မီးမီးစာမွာ မႈိကြန္ခ်ာနဲ႔ တူသည္။ ခ်ည္တစ္မ်ဳိးကုိ ရက္လုပ္ထားသည္ဟု ထင္ ပါသည္။ မီးစာကုိ ေလထုိးဓာတ္မီးအတြင္းဘက္ ဦးေခါင္းပုိင္းတြင္ တပ္ဆင္ရသည္။ ေအာက္ေျခတြင္ ေလထုိးမည့္ ေနရာ ပါသည္။ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာဘုန္းႀကီးသည္ ေခြၽးတလုံးလုံးျဖင့္ ေလကုိ ဦး စြာ ထုိးလုိက္ပါသည္။ ၿပီးလွ်င္ အဝုိင္းကေလး ခလုတ္တစ္ခုျဖင့္ ဆီအခုိးအေငြ႕မ်ားကုိ ဖြင့္ေပးပါသည္။ ၄င္းကို အပ္ကစားသည္ဟု ေခၚသည္။ ၿပီးေနာက္ မီးစာကုိ သစ္သားမီးျခစ္ဆံျဖင့္ မီးကူးလုိက္ ေသာအခါ မီးေတာက္ ထေတာက္ပါသည္။ ဆရာဘုန္းႀကီးသည္ အပ္ကစားေသာ ခလုတ္ျဖင့္ ဆီ၊ ေလ၊ မီးတုိ႔ကုိ ထိန္းညႇိခ်ိန္လုိက္ ေသာအခါ မီးဇာမွာ ျဖဴေဖြးေသာ အလင္းေရာင္မ်ား ထြက္လာ သည္။ ထုိအခါ ဓာတ္မီးေခါင္းကုိ ခ်ဳပ္လုိက္သည္။ ေအာက္သို႔ အလင္းေပးေစရန္ သံျပားဝုိင္းတစ္ခုကုိလည္း ခ်ဳပ္လုိက္ပါသည္။ ဓာတ္မီးေအာက္ေျခတြင္ ေလ ျပည့္၊ မျပည့္ကုိ ျပေသာ ေပါင္ခ်ိန္ ျပ ေနရာတစ္ခု ပါသည္။ ေလမျပည့္ေသးလွ်င္ ျပည့္ေအာင္ထုိးေပး ရသည္။ ထုိအခါ ေလထုိးဓာတ္မီးႀကီးက တရွဲရွဲျမည္ကာ အလင္း ေရာင္ ေကာင္းေကာင္းေပးေနပါေတာ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ကေလးတစ္သုိက္သည္ ဓာတ္မီးအနားသုိ႔ ကပ္ကာ ေသေသခ်ာ ခ်ာ ၾကည့္ၾကပါသည္။ ဓာတ္မီးေအာက္ေျခ ဆီအုိး၏ မ်က္ႏွာျပင္ မွာ ေၾကးမုံျပင္ကဲ့သုိ႔ လူ႐ုပ္ ေပၚပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏ မ်က္ႏွာ မ်ားမွာ ရွည္ေမ်ာေမ်ာႀကီး ျဖစ္ေနပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ ပါးစပ္ကုိ ဟျပၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏ စိတ္ကုိ ေပ်ာ္ျမဴးေစ  ပါသည္။

အသက္ သုံး၊ ေလးႏွစ္ အရြယ္ ကေလးဘဝတုန္းက ဘုန္း ႀကီးေက်ာင္းသားလည္း မျဖစ္ေသး၊ မူလတန္းေက်ာင္းလည္း မေနရေသးခင္ ၾကားကာလတစ္ခုႏွင့္ ႀကံဳခဲ့ရပါသည္။ မိဘမ်ား မွာ အိမ္ကုိ ထားကာ လယ္ယာလုပ္ငန္းခြင္သုိ႔ သြားၾကရာ စာေရး သူတုိ႔ ကေလးတစ္သုိက္မွာ အိမ္မွာပင္ စု႐ုံးေနခဲ့ၾကရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ မုိးရာသီတြင္ မိဘမ်ားက အိမ္ကုိ ထားကာ လုပ္ငန္း ခြင္ ဝင္ေနၾကရသည္။ စာေရးသူတုိ႔ ကေလးတစ္သုိက္မွာ မုိးရြာ လာၿပီဆုိလွ်င္ မုိးေရထြက္ခံၾကသည္။ ရြာအလယ္လမ္းမမွာ စီး ဆင္းလာေသာ ေရစီးေၾကာင္းတြင္ ပိန္းရြက္ေတြကို ေမွ်ာၾက သည္။ ပိန္းပင္ေတြ ရြာထဲမွာ ေပါက္ေရာက္ေလ့ရွိသည္။ ႐ုိးတံ လည္း သန္၊ အရြက္ေတြ ဖားဖားေဝလ်က္ ရွိသည္။ ပိန္းရြက္မွာ ေရမစုိေသာ အမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ပိန္းရြက္ေတြ ေရစီးေၾကာင္းတြင္ ေမ်ာပါသြားသည့္ေနာက္ကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ကေလးေတြက ေျပး လုိက္ၾကပါသည္။ ေနာက္ မုိးႀကီးတစ္ႀကိမ္ ရြာခ်လုိက္ျပန္သည္။ ရြာထဲတြင္ ေရစီးက ပုိသန္လာသည္။ ေရစီးႏွင့္အတူ သဲေက်ာက္ စရစ္ခဲေလးမ်ား ေမ်ာပါလာသည္။ ေက်ာက္စရစ္ခဲေလးမ်ားကုိ အုန္းသီးခြံခြက္ေလးေတြနဲ႔ ထည့္ကာ ကုိယ့္အိမ္နားမွာ သဲဖုိ႔ၾက ျပန္သည္။ ဒီလုိနဲ႔ ခႏၶာကုိယ္ ေအးသလုိ ေတြ႕ေသာအခါ အိမ္ထဲ ဝင္ၿပီး အေဖပုဆုိးကုိ ၿခံဳကာ ေႏြးေထြးစြာ ေနလုိက္ၾကျပန္ပါသည္။ မုိးရြာရင္ မုိးေရခ်ဳိးမယ္ဆုိတာ ကေလးေတြအတြက္ တကယ္မွန္ ကန္ပါသည္။

စာေရးသူတုိ႔ အိမ္နားတြင္ အေမစုိက္ထားေသာ စုိက္ခင္း ေလး ရွိပါသည္။ စုိက္ခင္းထဲတြင္ ခ်ဥ္ေပါင္၊ သခြား၊ ႐ုံးပတီႏွင့္ အႏြယ္ခဝဲပင္မ်ား ရွိပါသည္။ မုိးရာသီတြင္ ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္းမွာ မ႐ုိး ႏုိင္ေသာ ဟင္းတစ္မယ္ျဖစ္ပါသည္။ ခ်ဥ္ေပါင္အပြင့္မွာ နီဝါေရာင္ ပြင့္ပါသည္။ ႐ုံးပတီပင္မွလည္း အဝါေရာင္အပြင့္ႀကီးႀကီး ပြင့္ပါ သည္။ သခြားပင္မွာ လိေမၼာ္ေရာင္ေသးေသးေလး ပြင့္ပါသည္။ အႏြယ္ခဝဲပင္မွလည္း အဝါေရာင္ပြင့္ကုိ ႐ုိးတံျဖင့္ အလွဆင္ထား သလုိ ရွိသည္။ ထုိပန္းပြင့္တုိ႔အနီးမွာ ပိတုန္းေကာင္မ်ား ဝဲပ်ံေန ၾကသည္။ စုိက္ခင္းအျပင္ အိမ္ၿခံစည္း႐ုိးတြင္ ေခါင္ရမ္းပန္း၊ ဆြဲလဲ ပန္းမ်ား ပြင့္လန္းေနၾကသည္။ အေလ့က်ေပါက္ေသာ အႏြယ္ပင္ တုိ႔မွ အျပာေရာင္၊ အျဖဴေရာင္ ပန္းမ်ဳိးစုံလည္း ပြင့္လန္းေနၾက သည္။ အိမ္အနီးတြင္ သရက္ပင္၊ ငွက္ေပ်ာပင္၊ အုန္းပင္ကဲ့သုိ႔ အသီးစားအပင္မ်ားလည္း ရွိသည္။ ရြာထဲတြင္ သစ္ပင္ႀကီးႀကီး မ်ား ရွိသည္။ မန္က်ည္းပင္၊ ခေရပင္၊ ကုကၠိဳပင္ႀကီးမ်ားမွာ အၿမဲ ပင္ စိမ္းလန္းေနသလုိ ျမင္ေတြ႕ရသည္။ အစိမ္းေရာင္ လႊမ္းမုိး ေသာ ကမၻာေလးထဲမွာ ေရာင္စုံပန္းမ်ဳိးစုံနဲ႔အတူ ရွင္သန္ႀကီးျပင္း ခဲ့ရသလုိ၊ ခံစားခဲ့ရသလုိ ခံစားရပါသည္။ အရာရာသည္ ေပ်ာ္ စရာႏွင့္ စိတ္ဝင္စားစရာခ်ည္း ျဖစ္လုိ႔ေနပါသည္။

အိမ္တြင္ ေမြးျမဴထားေသာ ႏြားမ်ား၊ ၾကက္မ်ားမွာ ကေလးေတြရဲ႕ အနီးစပ္ဆုံး မိတ္ေဆြမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ၾကက္မႀကီး ႏွင့္ ၾကက္ကေလးမ်ားမွာ ဆန္ဖြပ္သံ၊ ဆန္တီးဆန္ျပာသံ ၾကား လွ်င္ အနီးသုိ႔ ေရာက္လာတတ္သည္။ ၾကက္မႀကီးသည္ စားစရာ မ်ား ေတြ႕လွ်င္ ကုိယ္တုိင္မစားဘဲ သားသမီးမ်ားကုိ အသံ တေၾကာ္ေၾကာ္ေအာ္ကာ ေကြၽးေမြးေလ့ရွိပါသည္။ ၾကက္ကေလး မ်ားမွာလည္း အေမ့ေတာင္ပံေအာက္သုိ႔ ေခါင္းကေလးတုိးဝင္ ကာ မိခင္ႏွင့္ သားသမီးတုိ႔ ျပဳမူေနထုိင္ၾကပုံမွာ ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းလွပါသည္။

ဓာတ္ပုံ- ေဇယ်ာလႈိင္/ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း

အိမ္တြင္ ေမြးထားေသာ ႏြားမ်ားကုိ အေရာင္အဆင္းကုိ လုိက္ကာ အမည္ေပးေလ့ရွိပါသည္။ အျဖဴႏွင့္ ေျပာက္က်ား အေရာင္ကုိ ငေျပာက္ဟု ေခၚသည္။ ႏြားမႀကီးမွာ အမည္းေရာင္ ျဖစ္သျဖင့္ မဲမဟု ေခၚသည္။ မဲမမွ ေမြးထားေသာ ႏြားကေလးမွာ အလြန္ခ်စ္စရာေကာင္းလွသည္။ အေရာင္မွာ ထန္းသီးေရာင္ ျဖစ္သည္။ ခုန္ေပါက္ခုန္ေပါက္ႏွင့္ ေျပးေဆာ့တတ္သည္။ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔သည္ မဲမႀကီးထံမွ ႏြားႏုိ႔ေကာင္းေကာင္း ေသာက္ရပါ သည္။ စာေရးသူအဘုိးသည္ ေစာေစာစီးစီး ႏြားႏုိ႔ ညႇစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အိပ္ရာက ႏုိးခ်ိန္တြင္ ႏြားႏုိ႔ကုိ ေျမအုိးႏွင့္ ခ်က္ၿပီး ၿပီ။ ႏြားႏုိ႔က ေကာင္းလြန္းသျဖင့္ ေစးပ်စ္ေနပါသည္။ အဘုိးသည္ ရခုိင္ငွက္ေပ်ာသီးအစိမ္းကုိ မီးဖုတ္ၿပီး ေကြၽးေလ့ရွိပါသည္။ ရခုိင္ငွက္ေပ်ာသီးမွာလည္း ေမႊးရနံ႔သင္းလ်က္ ႏြားႏုိ႔ႏွင့္ လုိက္ ဖက္ပါသည္။

ႏြားႏုိ႔မွာ ေရေရာေရာင္းသည္ဆုိေသာ စကားကုိ အသက္ ႀကီးၿပီးမွ ၾကားဖူးပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္အဘုိး သည္ စာေရးသူအား ႏြားငယ္တစ္ေကာင္ လက္ေဆာင္ေပးထားပါသည္။ စာေရးသူ လက္ေဆာင္ရေသာ ႏြားကေလးသည္ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးျပင္း လာခဲ့သည္။ ေတာင္သူလယ္သမားတုိ႔သည္ ကြၽဲႏြားမ်ားကုိ ခုိင္းေစ႐ုံသာ မဟုတ္၊ ဝင္ေငြတစ္ရပ္အျဖစ္ ေရာင္းစားရန္ပါ ေမြးျမဴေလ့ရွိၾကသည္။ တစ္ေန႔တြင္ စာေရးသူ၏ ဖခင္သည္ အဘုိးေပးထားေသာ ႏြားငယ္ကုိ အျခားရြာသုိ႔ ေရာင္းေပးလုိက္ ပါသည္။ စာေရးသူမွာ သုံးရက္ခန္႔ ထမင္းမစားႏုိင္ဘဲ ႏြား ငယ္ေလးကုိ လြမ္းေဆြးေနခဲ့ရပါသည္။ စာေရးသူဖခင္က ႏြား ေရာင္းရေငြႏွင့္ ေရႊလက္စြပ္တစ္ကြင္း ဝယ္ေပးမယ္ဆုိလည္း ေရႊကုိ မလုိ၊ ႏြားကုိသာ လုိေၾကာင္း ျပန္လည္ေျပာဆုိခဲ့ဖူးပါသည္။

စာေရးသူ ငယ္စဥ္က ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားတြင္ အမဲ သားကုိ စားရခဲလွသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကြၽဲႏြားမ်ားကုိ ေက်းဇူးရွင္မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ေလ့ရွိကာ သတ္ျဖတ္ေရာင္းခ် ေလ့မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အသက္ႀကီးၿပီး အုိမင္း၍ ဓမၼတာ အတုိင္း ေသဆုံးသြားေသာ ကြၽဲႏြားမ်ားကုိမူ တစ္ရြာလုံး မွ်ေဝစား ေသာက္ၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ ငါး၊ ပုစြန္မ်ားကုိသာ ေန႔စဥ္ ရွာေဖြစားေသာက္ေလ့ရွိၾကသည္။ အမဲသားကုိမူ တစ္ႏွစ္လုံးမွာ တစ္ႀကိမ္စားဖူးရန္ပင္ ခဲယဥ္းပါသည္။ ဝက္သားကုိမူ ခ်င္းတုိင္း ရင္းသားမ်ားက လာေရာက္ေရာင္းခ်ေလ့ရွိသည္။ အထူးသျဖင့္  အလွဴပြဲမ်ား ရွိလွ်င္ ဝက္သားကုိ စားရေလ့ရွိပါသည္။ ေက်းလက္ ေန ေတာင္သူလယ္သမားတုိ႔သည္ မိိမိတုိ႔ႏွင့္ မုိးလင္းမွ မုိးခ်ဳပ္ထိ အတူတြဲဖက္ လုပ္ကုိင္ၾကရေသာ ကြၽဲႏြားမ်ားကုိ ေက်းဇူးရွင္မ်ား အျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကျခင္းမွာ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္လွေပသည္။

စာေရးသူတုိ႔သည္ ေက်းလက္ေတာရြာတြင္ ေနရေသာ္ လည္း အစားဆင္းရဲလွသည္ဟုေတာ့ မဆုိႏုိင္။ ၿမိဳ႕မွာကဲ့သုိ႔ ေန႔စဥ္ မုန္႔မစားရေသာ္လည္း မၾကာမၾကာဆုိသလုိ အိမ္မွာ မုန္႔တီ၊ မုန္႔ ဖက္ထုပ္၊ ေကာက္ညႇင္းေပါင္းတုိ႔ စားရတတ္သည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ေတာင္သူလယ္သမားတုိ႔သည္ လုပ္ငန္းသစ္ တစ္ခုကုိ စတင္ေတာ့မယ္ဆုိလွ်င္ ဒါနျဖင့္ စေလ့ရွိသည္ကုိ သတိ ျပဳမိပါသည္။ ပမာအားျဖင့္ ဒီေန႔ စပါးပ်ဳိးေထာင္မည့္ေန႔၊ ဘုန္း ႀကီးေက်ာင္းကုိ ဆြမ္းတစ္ပြဲ ပုိ႔ရမယ္၊ ဒီေန႔ေတာ့ စပါးရိတ္သိမ္း မယ့္ေန႔၊ မုန္႔တစ္မ်ဳိးလုပ္မွ ျဖစ္မယ္၊ ဒီေန႔ စပါးက်ီသြင္းမယ့္ေန႔၊ ေကာက္ညႇင္းေပါင္း ေကြၽးရဦးမယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆမ်ဳိး ရွိတတ္ ၾကသည္ကုိ သတိျပဳမိပါသည္။

အစားအစာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္တစ္ခု ထူးျခားမႈမွာ ဘာကုိ စားစား ဝေအာင္ စား ျဖစ္သည္။ သရက္သီး စားမလား၊ ဝေအာင္ စား။ ပိႏၷဲသီး စားမလား၊ ဝေအာင္ စား။ ငွက္ေပ်ာသီး စားမလား၊ ဝေအာင္ စား။ ထမင္းစားရာတြင္ မိဘေတြက ေခြၽတာ စားပါဟု ေျပာေလ့နည္းရျခင္းမွာလည္း အေၾကာင္းရွိသည္။ ၿမိဳ႕ေစ်းမွာကဲ့သုိ႔ ေငြေပးၿပီး ဝယ္ရတာ မဟုတ္လုိ႔ ျဖစ္မည္။ သား၊ ငါးက အစ ဟင္းသီးဟင္းရြက္အဆုံး ကုိယ္တုိင္ ရွာေဖြစုိက္ပ်ဳိးစနစ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

က်န္းမာေရးဘက္က်ေတာ့ အေတာ္အားနည္းခ်က္ ရွိပါ သည္။ ဘယ္ကုိယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္မွ ေဆးခန္းျပဖူးတယ္ဆုိတာ မရွိ၊ အရပ္လက္သည္နဲ႔ ေမြးလုိက္ၾကရသည္။ ကေလးေတြလည္း အပ်က္အစီးရွိပုံ ရပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ရြာနဲ႔ သိပ္ မေဝးေသာ ေနရာမွာ ကေလးျမႇဳပ္တဲ့ သခ်ဳႋင္း ရွိခဲ့လုိ႔ ျဖစ္သည္။ ကေလးအေမမ်ားမွာ နႏြင္းေရာင္တဝင္းဝင္းႏွင့္ ေသြးသားႏုခ်ိန္ မွာ မီးလႈံေပးၾကရသည္။ အိမ္တုိင္းတြင္ မီးေနခန္းဟု ရွိသည္။ နည္းနည္းဖ်ားနာကုိက္ခဲပါက ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ထံမွ ေျခာက္ပါးေဆးတစ္မ်ဳိးကုိ ေတာင္းေသာက္ရပါသည္။ ေျခာက္ ပါးေဆးတြင္ ကြမ္းရြက္၊ ဆားႏွင့္ ၾကပ္ခုိးတုိ႔ ပါသည္။ ပါရာစီ တေမာကဲ့သုိ႔ အာနိသင္ရွိသည္။ ကြမ္းရြက္ျပဳတ္ရည္၊ ခ်င္းျပဳတ္ ရည္၊ ၾကက္ဟင္းခါးရြက္ျပဳတ္ရည္မ်ားကုိ ေသာက္ရပါသည္။ အေတာ္ေနမေကာင္းပါမွ တုိင္းရင္းေဆးဆရာကုိ ပင့္ေလ့ရွိၾက သည္။ အခ်ဳိ႕မိန္းမႀကီးေတြမွာ နတ္ကေတာ္ကုိ ေခၚ၍ နတ္ၾကည့္ ေလ့ ရွိၾကသည္။ နတ္ကေတာ္က ၾကက္လႊတ္ရမည္ဟု မၾကာ မၾကာ ေျပာေလ့ရွိသည္။ ၾကက္လႊတ္သည္ဆုိသည္မွာ လူနာကုိ  အေမွာင့္ပေယာဂတစ္ခု စြဲကုိင္ထားသျဖင့္ အသက္ေဘးကုိ ခ်မ္း သာေပးရန္ လူကုိယ္စား စားစရာတစ္မ်ဳိးကုိ ေကြၽးေပးျခင္း  ျဖစ္သည္။

ဘာသာေရးဘက္တြင္ ရဟန္းသံဃာမ်ားကုိ တန္ဖုိးထား ၾကသည္။ မိမိတုိ႔ သားေယာက်္ားမ်ားကုိ ရွင္ျပဳေပးၿပီး ရဟန္းခံလုိ ၾကသည္။ ကုိရင္အေဖ၊ အေမကုိ ကုိရင္ဖ၊ ကုိရင္မိဟု ေခၚၾက သည္။ သကၤန္းအလွဴရွင္ကုိ သကၤန္းဒကာဟု ေခၚၾကသည္။ ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္ျခင္း ၿမဲၾကသည္။ သက္ႀကီးဝါႀကီးမ်ား ေန႔စဥ္အိမ္တြင္ ညဦးပုိင္းတစ္ႀကိမ္၊ နံနက္ေစာေစာပုိင္းတစ္ႀကိမ္ ဘုရားဝတ္တက္သံ ၾကားရသည္။ ရွင္ျပဳပြဲ၊ ပၪၥင္းခံပြဲကုိ မဂၤလာပြဲ ထက္ အေလးထားၾကသည္။  ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲမ်ားကုိ အေတာ္ ေငြ ကုန္ေၾကးက် အကုန္ခံ က်င္းပေလ့ရွိၾကသည္။

ဓာတ္ပုံ- ေဇယ်ာလႈိင္/ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း

စာေရးသူတုိ႔ ရြာေလးတြင္ ေက်းရြာတီးဝုိင္း ရွိပါသည္။  ရြာတီးဝုိင္းသည္ ရပ္ရြာအတြင္း သာေရး၊ နာေရးပြဲ အားလုံးတြင္ အခမဲ့ တီးေပးရသည္။ သူတုိ႔ကို ရြာတြင္ ေပးေဆာင္ရမည့္ စရိတ္ ေငြေၾကးမ်ားကုိ ကင္းလြတ္ခြင့္ျပဳထားသည္။ ရြာလုံးကြၽတ္  ဆင္ႏႊဲ ရေသာ ပြဲေတာ္မ်ားမွာ သီတင္းကြၽတ္ မီးထြန္းပြဲေတာ္၊ ဆရာ ကန္ေတာ့ပြဲ၊ သႀကၤန္မတုိင္မီ ဘုရားေရသပၸာယ္ပြဲ၊ သႀကၤန္အၿပီး ဆရာကန္ေတာ့ပြဲတုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ရြာတီးဝုိင္းသည္ ရြာသူ ရြာသားတုိ႔၏ အလွဴပြဲမ်ားတြင္ အခမဲ့ တီးမႈတ္ေပးၾကရသည္။ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲ က်င္းပရန္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသုိ႔ မတက္မီ ရြာ လယ္စုရပ္မွာ တီးဝုိင္းက ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ တီးေပးရသည္။ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ ကေလးတစ္သုိက္မွာ အေျပးအလႊား ေရခ်ဳိး၊ သနပ္ခါး လူးၾကရသည္။ စာေရးသူတုိ႔ ကေလးဘဝက နားမွာ နားဘပ္ဝတ္ ရေသးသည္။ လည္ပင္းမွာလည္း ကတၱီပါ ႀကိဳးလွလွျဖင့္ ေရႊ ေမာင္းကုိ ဆြဲရတတ္ပါသည္။ လူတုိင္းေစ့ေတာ့ မဟုတ္။ တတ္ ႏုိင္ေသာ မိဘမ်ားက ဝတ္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ လက္မွာလည္း ေက်ာက္နီလက္စြပ္၊ ေက်ာက္ျပာလက္စြပ္မ်ား ဝတ္ဆင္ရသည္။ ဤလက္စြပ္ကေတာ့ ေရႊအစစ္ မဟုတ္၊ ပခုကၠဴနယ္ဘက္က အလွ ကုန္သည္ေတြ လာေရာင္းသည့္ ေရႊလက္စြပ္အတု ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မွာ ဘယ္ဟာက အတု၊ ဘယ္ဟာက အစစ္ဆုိတာ မသိ၊ အျပာေရာင္၊ အနီေရာင္ေတြကုိ သေဘာက်ကာ တီးဝုိင္းသံ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္နဲ႔ ေပ်ာ္ျမဴး၍ ရွိၾကပါသည္။

စာေရးသူတုိ႔ ငယ္စဥ္က ပခုကၠဴနယ္မွ အထမ္းျဖင့္ အလွ ကုန္မ်ဳိးစုံ လာေရာက္ ေရာင္းခ်ၾကပါသည္။ သူတုိ႔သည္ အုပ္စု လုိက္ လာေလ့ရွိပါသည္။ တစ္ဖြဲ႕တြင္ ဆယ္ေယာက္မွ ႏွစ္ဆယ့္ ငါးေယာက္ထိ ပါတတ္သည္။ ၿမိဳ႕ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ဇရပ္တစ္ ေဆာင္တြင္ စခန္းခ်ၿပီး ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ေနထုိင္ၾကပါ သည္။ ေက်းရြာမ်ားသုိ႔ လွည့္လည္ေရာင္းခ်ၾကပါသည္။ သူတုိ႔မွာ ထန္းေခါက္ဖာႏွစ္လုံးကုိ ထမ္းပုိးျဖင့္ ထမ္းလာၿပီး ထန္းေခါက္ဖာ ေပၚတြင္ မွန္ေသတၱာေသးေသးတစ္လုံး ပါသည္။ ထုိမွန္ေသတၱာ ထဲတြင္ မိတ္ကပ္မ်ဳိးစုံ၊ ႏႈတ္ခမ္းဆုိးေဆး၊ လက္သည္းဆုိးေဆး၊ လက္သည္းညႇပ္အစ ေရႊရည္စိမ္လက္စြပ္၊ ပုတီးမ်ား ပါတတ္ သည္။ ရြာထဲကုိ ဝင္လုိက္လွ်င္ ”အလွကုန္ေတြ အလွကုန္ေတြ” ဟု ေအာ္ေလ့ရွိပါသည္။ သူတုိ႔လာလွ်င္ အိမ္ရွင္မေတြ၊ အပ်ဳိေတြ ဝုိင္းအုံၾကပါသည္။ သူတုိ႔က ‘အစ္မ ဝယ္လုိက္ပါဦး’၊ ‘အေဒၚ ဝယ္ လုိက္ပါဦး’ နဲ႔ အေျပာခ်ဳိၿပီး ေစ်းဆစ္၍ ရေအာင္ ေစ်းကုိ မတန္ တဆ တင္ထားပါသည္။ ဝယ္သူကလည္း တစ္ရာေစ်းေခၚသည္ ကုိ ငါးဆယ္နဲ႔ ဝယ္ရလုိက္တယ္ဆုိၿပီး ေက်နပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေရာင္းရတြင္ေစ ေက်နပ္ေစ ဆုိတဲ့ ေစ်းသည္လမ္းညႊန္ႏွင့္ ကုိက္ ညီပါေပသည္။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ကေလးမ်ားမွာ လေရာင္ေအာက္တြင္ ညစဥ္ ကစား၍ ေပ်ာ္ၾကရသည္။ ကြမ္းသီးဝွက္တမ္း ကစားရ သည္မွာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွသည္။ ကြမ္းသီးဝွက္တမ္းကုိ ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦးႏွင့္ က်န္အဖြဲ႕ဝင္ ငါးဦး၊ ေျခာက္ဦးျဖင့္ ကစား ၾကပါသည္။ ေရွးဦးစြာ ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦး မဲႏႈိက္ၾကသည္။ မဲႏႈိက္ရန္ အရြယ္တူ ဝါးႏွီးျပားႏွစ္ခုကုိ တစ္ခုက အေကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခုက အနည္းငယ္က်ဳိးေအာင္ လုပ္ထားၿပီး ေခါင္း ေဆာင္တစ္ဦးက လက္ထဲတြင္ ဆုပ္ထားပါသည္။ ႏွီးစႏွစ္ခု အေပၚသုိ႔ ထြက္ေနပါသည္။ မဲႏႈိက္ပါဆုိၿပီး က်န္တစ္ဦးက ႏွီးစ တစ္ခုကုိ ဆြဲယူလုိက္ရသည္။ အေကာင္းက်လွ်င္ မဲႏုိင္ၿပီး အရင္ ဆုံး ကစားရသည္။ ႏွီးအက်ဳိးက်ရင္ ေနာက္မွ ကစားရပါသည္။ ကစားရန္မွာ အဖြဲ႕ဝင္ငါးဦး သုိ႔မဟုတ္ ေျခာက္ဦးကုိ ေျခကုိ ေရွ႕သုိ႔ ဆန္႔တန္းကာ တစ္ဦးေနာက္မွ တစ္ဦးတန္းစီ ထုိင္ရသည္။ လက္ ႏွစ္ဖက္ကုိ ဦးခ်ရန္ ပုံစံ ပူးၿပီး ေပါင္ၾကားတြင္ ထုိးထားရသည္။ အရင္ကစားရမည့္ အသင္းေခါင္းေဆာင္က လက္မွာ ေက်ာက္ စရစ္ခဲေလးတစ္လုံးကုိ ထုိင္ေနသူတုိ႔ ေပါင္ၾကားတြင္ ရွိေသာ လက္ခုပ္ထဲသုိ႔ ‘ေရာ့ ေရာ့ ေရာ့’ ဆုိၿပီး ထည့္ဟန္ျပဳရပါသည္။ ေျခာက္ဦးအနက္ တစ္ဦးဦး လက္ခုပ္ထဲမွာ အမွန္လည္း ထည့္ရ သည္။ ထည့္ၿပီးပါက က်န္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးကုိ ရွာႏုိင္ၿပီဟု အခ်က္ေပးလုိက္ပါသည္။ က်န္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးက အဖြဲ႕ဝင္ ေျခာက္ဦး၏ မ်က္ႏွာပုံပန္းသဏၭာန္ေတြကုိ အကဲဲခတ္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ  ဒီေကာင္ နားရြက္ေအးစက္ေနသလားဟု ဆုိကာ နားရြက္ကုိ ကုိင္ၾကည့္ပါသည္။ ေက်ာက္ခဲလုံး လက္ထဲ ေရာက္ ေနသူကလည္း မခ်ဳိမခ်ဥ္ မ်က္ႏွာတည္သလုိလုိ ၿပံဳးသလုိလုိ ျဖစ္ ေနတတ္သည္။ ဒီေကာင္ဆီမွာ ရွိရမည္ဟု အတပ္ေျပာလုိက္ ေသာအခါ မွန္သြားပါက အႏုိင္ရသည္။ ႏုိင္သူမွာ ဒုတိယအႀကိမ္ ေက်ာက္စရစ္ခဲကုိ ပထမအႀကိမ္ကဲ့သုိ႔ ဝွက္ရသည္။ က်န္ေခါင္း ေဆာင္တစ္ဦးက ရွာရသည္။ လြဲေခ်ာ္သြားၿပီဆုိလွ်င္ တစ္ဖြဲ႕လုံး ရယ္ၾကရသည္။ ေပ်ာ္ၾကရသည္။

လသာတုန္းကစားရင္းက လကုိ ငပုတ္ဖမ္းတာနဲ႔ ႀကံဳခဲ့ရပါ သည္။ လငပုတ္ဖမ္းဆုိသည္မွာ လမင္းႀကီးကုိ မည္းမည္းပုတ္ပုတ္ ငပုတ္ဆုိတဲ့ အေကာင္က ဖမ္းစားေသာေၾကာင့္ လေရာင္ ေပ်ာက္သြားျခင္းကုိ ဆုိလုိသည္။ လူႀကီးေတြ ေျပာသံၾကားရေသး သည္မွာ လကုိ ဖမ္းၿပီး ငပုတ္စအုိမွ ယုိထြက္လာလွ်င္ အစား အစာ ရွားပါးမည္။ ပါးစပ္မွ ျပန္အန္ထြက္လာလွ်င္ အစားအစာ ေပါမည္ဟု ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ကေလးဘဝမွာ လၾကတ္ တာတုိ႔၊ ေနၾကတ္တာတုိ႔ကုိ မၾကားဖူးေသးေပ။ ေနၾကတ္တာကုိ ေနထီးေဆာင္းသည္ဟု နားလည္ခဲ့ရသည္။ ထုိ႔ထက္ပုိ၍ စိတ္ဝင္ စားဖြယ္ရာ ေကာင္းသည္မွာ ေကာင္းကင္တြင္ သက္တံေရာင္ ေပၚေနသည္ကုိ နဂါးေရေသာက္ေနသည္ဟု သိမွတ္ခဲ့ရပါသည္။ သက္တံေပၚၿပီး ေနာက္ေန႔ေတြမွာ ေနပူလုိ႔ ေရခန္းသြားသည္ကုိ နဂါးေသာက္လုိ႔ ကုန္သြားသည္ဟု ထင္ခဲ့ၾကသည္။

အသက္ သုံး၊ ေလးႏွစ္အရြယ္ ငယ္ဘဝ အမွား၊ အမွန္ ေကာင္းစြာ ေဝဖန္ပုိင္းျခားႏုိင္မႈ မရွိေသးတဲ့ အရြယ္မုိ႔ အရာရာ တုိင္းသည္ အံ့ၾသဘနန္း စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာတုိ႔ အတိသာ ျပည့္လွ်ံေနခဲ့သည့္ အေမ့ရြာေလးမွာ ေနထုိင္ခဲ့ရေသာ ငယ္ဘဝကုိ ယခုတုိင္ လြမ္းဆြတ္ေနမိပါေတာ့သည္။     ။

၂၀၁၇-ေဖေဖၚဝါရီလထုတ္၊ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း အမွတ္(၄၃)မွ အက္ေဆး ျဖစ္ပါသည္။

ကုိႀကီးေက်ာ္(ပုဂံ) ေရးသည္။

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here