Home အက္ေဆး ကုိယ္ဝန္ေဆာင္ အမ်ိဳးသမီးဆုိတာ

ကုိယ္ဝန္ေဆာင္ အမ်ိဳးသမီးဆုိတာ

355
0
Advertise Here

၂ဝ၁၈၊ ဒီဇင္ဘာလထုတ္ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း အမွတ္(၆ဝ)မွ Essay ျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စုမြန္ေရးသည္။

တစ္ရက္ခါက ရပ္ကြက္ထဲက အိမ္တစ္အိမ္မွာ နာေရးျဖစ္တယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက ေဆြတစမ်ဳိးတစ ခင္မင္ရင္းႏွီးသူတခ်ဳိ႕႕က ကိုယ္၀န္ေဆာင္ဆိုတာ နာေရးအိမ္ မသြားေကာင္းဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ ကၽြန္မက ျပန္ေမးေတာ့ သူတို႔ မွာ ေရရာ တိက်တဲ့ အေျဖမရွိဘူး။

Advertise Here

အိမ္နဲ႔လည္း သိပ္မေ၀းတာတစ္ေၾကာင္း၊ ငယ္စဥ္က ေန ထိုင္ခဲ့တဲ့ အိမ္ေဘးကပ္လ်က္ဆိုေတာ့ အိမ္နီးနားခ်င္း ခင္မင္ ရင္းစြဲရွိတဲ့ အိမ္ျဖစ္တာက တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ နာေရးအိမ္ကို အေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။

ကြယ္လြန္သူအတြက္ ရည္စူးၿပီး က်န္ရစ္ၾကသူတို႔က အလွဴဒါန ျပဳႏိုင္ၾကေစဖို႔ အလွဴေငြလည္း ထည့္ရင္း၊ သတင္း လည္း ေမးရင္းဆိုေတာ့ နာေရးအိမ္မွာ အခ်ိန္ၾကာၾကာေနခဲ့ၿပီး အိမ္ျပန္ခဲ့တယ္။

အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ မိခင္ကို နာေရးအိမ္သြားခဲ့ တယ္၊ အလွဴေငြထည့္ခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ေျပာျပျဖစ္တယ္။ ေစာေစာက ရပ္ကြက္ထဲက လူေတြေျပာသလိုပဲ ကၽြန္မ မိခင္က ေျပာတယ္။ ကၽြန္မ မိခင္ဟာ မ်က္ႏွာမသာမယာနဲ႔ ေျပာတယ္။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္ဆိုတာ ဘုန္းနိမ့္ေနတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ နာေရးအိမ္ကို မသြားရဘူး၊ မသြားေကာင္းဘူးတဲ့။

အရင္တုန္းက တစ္ခါမွမၾကားဖူးတဲ့ စကားျဖစ္တာရယ္၊ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္ဆိုတာ ဘုန္းနိမ့္ခ်ိန္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာရယ္ ေတြေၾကာင့္ ကၽြန္မစိတ္ထဲ အေတာ္ကိုခုသြားတယ္။ စိတ္စႏိုး စေနာင့္ ျဖစ္ရတယ္။ လူအျဖစ္ စတင္ေမြးဖြားခံလာရၿပီး သိတတ္ တဲ့ အရြယ္ကတည္းက “မိန္းကေလးဆိုတာ”နဲ႔ အစျပဳတဲ့ ၀ါက် ေတြ၊ အဆိုအမိန္႔ေတြ၊ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ၊ တားျမစ္ခ်က္ေတြ၊ ပညတ္ခ်က္ေတြကို ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္ မုန္းတီးေနခဲ့တာ အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီ။

အခု ကိုယ္၀န္ေဆာင္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ “ကိုယ္၀န္ေဆာင္ေတြ ဆိုတာ”နဲ႔ အစျပဳတဲ့ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ၊ ခြဲျခားႏွိမ္ခ်မႈေတြ စတင္ေတြ႕ႀကံဳလာရျပန္ပါၿပီ။

အျမစ္ကေန ေျမလွန္တူးပစ္ခ်င္တဲ့ အဲဒီေရွးထံုးေတြ အေၾကာင္းကို ကၽြန္မနဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ အမ်ဳိးသမီးမိတ္ေဆြတခ်ဳိ႕ကို ေျပာျပေတာ့ သူတို႔မွာလည္း စိတ္ပ်က္စရာ အယူအဆေတြ ေၾကာင့္ စိတ္ထိခိုက္ခဲ့ရဖူးတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳေတြ ရွိခဲ့ဖူးတာ ျပန္ ရင္ဖြင့္ၾကတယ္။

တစ္ေယာက္ ေျပာျပတာဆိုရင္ သူ႔အေတြ႕အႀကံဳဟာ ကၽြန္မနဲ႔ ဆင္တူတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အေမလို၊ အေဒၚလို ခင္မင္ေနသူတစ္ဦး ကြယ္လြန္သြားတဲ့အတြက္ နာေရးသြားဖို႔ ျပင္ ဆင္ေနတဲ့ သူ႔ကို “ကိုယ္၀န္ေဆာင္ထားခ်ိန္မွာ ဘုန္းနိမ့္ေနလို႔ အသုဘမသြားရဘူး”လို႔ ၀ိုင္းၿပီးတားၾကတယ္။

သူစိမ္းနယ္မွာ အလုပ္တာ၀န္က်စဥ္ သူ႔အေပၚ ေကာင္းခဲ့ တဲ့ မိတ္ေဆြရင္းျဖစ္လို႔ မျဖစ္မေနသြားရမယ့္ အေၾကာင္းတုံ႔ျပန္ တဲ့အခါ ေစာေစာက တားျမစ္ၾကသူေတြက “ဒါဆိုရင္ တြယ္ခ်ိတ္ ေဆာင္သြား”လို႔ ဆိုၿပီး သူ႔အက်ႌမွာ တြယ္ခ်ိတ္ေတြ ခ်ိတ္ေပး လိုက္ၾကတယ္။ အေၾကာင္းျပခ်က္ခိုင္ခိုင္လံုလံုမရွိတဲ့ အယူအဆ ေတြကို သူကိုယ္တိုင္က အယုံအၾကည္မရွိေပမယ့္ ေဘးဥပဒ္ တစ္စံုတစ္ရာ မျဖစ္ေစလိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ၀ိုင္းတားၾကသူေတြ ခ်ိတ္ ေပးလိုက္တဲ့ တြယ္ခ်ိတ္ေတြကို မျဖဳတ္ေတာ့ဘဲ အဲဒီနာေရးကို သူအေရာက္သြားခဲ့ဖူးတယ္။

ဒါ့အျပင္ သူေတြ႕ႀကံဳဖူးတဲ့ေနာက္ထပ္အေတြ႕အႀကံဳတစ္ခု ကေတာ့ သူကိုယ္၀န္လြယ္ထားရခ်ိန္မွာ ခင္ပြန္းျဖစ္သူရဲ႕ အခ်စ္ ဆံုးအဘုိး ဆံုးတယ္။ နာေရးခ်တဲ့ေန႔မွာ အေခါင္းကို ၀ိုင္းထမ္းၾက ေတာ့ သူ႔ခင္ပြန္း(ကြယ္လြန္သူရဲ႕ေျမး)က အေလာင္းထမ္းခြင့္ မရ ဘူး။ ေဆြမ်ဳိးေတြနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ကလူေတြက အေလာင္းထမ္း ခြင့္မျပဳၾကဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဇနီးျဖစ္သူ ကိုယ္၀န္ ေဆာင္ထားရင္ ခင္ပြန္းျဖစ္သူေခါင္းမထမ္းရ ဆိုတဲ့ အယူအဆ တစ္ခုေၾကာင့္ပါ။ အဘိုးခ်စ္တဲ့ ေျမးဟာ အဘိုးနာေရးမွာ အေလာင္းထမ္းခြင့္ မရလိုက္ဘူး။ ဘယ္သူ စတင္ဖန္တီးလိုက္တဲ့ အယူအဆမွန္း မသိသလို၊ ဘာေၾကာင့္ဆိုတဲ့ ဆက္စပ္မႈကိုလည္း တားျမစ္သူေတြကိုယ္တိုင္ ေျခေျချမစ္ျမစ္ မသိၾကဘူး။

ေနာက္ထပ္တစ္ေယာက္က်ေတာ့ သူ႔သားေလးကိုယ္၀န္ေဆာင္ထားတုန္းအခ်ိန္မွာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ရဲ႕ မဂၤလာပြဲကို သြားေတာ့ “က်က္သေရမရွိဘူး”လို႔ အေျပာခံခဲ့ရဖူးတဲ့အေၾကာင္း ရင္ဖြင့္တယ္။

လူေတြေျပာေလ့ရွိၾကတဲ့ စကားတစ္ခြန္းရွိတယ္။ နတ္ ျပည္က က်လာတဲ့အပ္တစ္စင္းနဲ႔ လူ႔ျပည္ကေထာင္ထားတဲ့ အပ္တစ္စင္း ထိခ်င္ထိမယ္၊ လူျဖစ္ဖိ္ု႔မလြယ္ဘူးတဲ့။ လူဆိုတာ သတ္ၱ၀ါေတြထဲမွာ ဘုန္းကံအျမင့္ဆံုး သတ္ၱ၀ါတဲ့။

ကိုယ္၀န္ႀကီးနဲ႕ နာေရးအိမ္သြားမိလို႔ မသြားသင့္ဘူး၊ ကိုယ္ ၀န္ေဆာင္ခ်ိန္ဟာ ဘုန္းနိမ့္ေနခ်ိန္လို႔ေျပာတဲ့ ကၽြန္မ မိခင္ကို ျပန္ေျပာမိတယ္။ ““ကိုယ္၀န္ေဆာင္ဆိုတာ လူျဖစ္လာမယ့္ သေႏၶ သားကို ဗိုက္ထဲမွာ လြယ္ထားရတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္။ လူသား တစ္ေယာက္ကို ဗိုက္ထဲထည့္ထားရတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ ေလာက္ ဘုန္းကံျမင့္တဲ့သူ ေလာကႀကီးမွာမရွိဘူး၊ ကိုယ္၀န္ ေဆာင္ဆိုတာ ဘုန္းမနိမ့္ဘူး၊ ဘုန္းျမင့္ေနတာ”” လို႔။

ရလဒ္ကေတာ့ ““နင္တုိ႔ကိုေျပာလိုက္ရင္ ဒီလုိခ်ည္းပဲ၊ နင္ တို႔ေခတ္က နင္တို႔အယူ၊ ေရွးထံုးလည္းမပယ္နဲ႔ ဆိုတာရွိတယ္””ဆိုတဲ့ စကားပါပဲ။

ေရွးထံုးေတြထဲမွာ ပယ္ကိုပယ္ပစ္ရမယ့္ အယူအဆေတြ၊ ဆက္စပ္မႈ တစ္စံုတစ္ရာမရွိတဲ့ အစြဲေတြ ရွိေနတာကို အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္အျဖစ္ ေမြးဖြားလာတဲ့ ကၽြန္မဟာ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ရ ခ်ိန္မွာ ပိုၿပီးခံစားလာရတယ္။ ပိုၿပီး ေတြ႕ႀကံဳလာရတယ္။

ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ဘုန္းနိမ့္ေနတယ္ ဆိုတဲ့ အယူအဆ ကို ကိုယ္၀န္ေဆာင္ဖူးတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြကိုယ္တိုင္ လက္ခံလိုက္ နာေနတာကို ေတြ႕ရေတာ့ အံ့ၾသစိတ္ပ်က္မိတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ဘိုး ေဘးေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ကို ယုတၱိ ရွိရွိ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၿပီး ဆက္စပ္ ေတြးေခၚအေျဖရွာရမယ့္အစား ဒီလို အဓိပ္ၸာယ္မဲ့ အယူအဆေတြ တကယ္ပဲ ခ်န္ရစ္ထားခဲ့ေလသလားလို႔ သံသယရွိလာတယ္။

အဲဒီအယူအဆကို ကၽြန္မ မိခင္ကလည္း လက္ခံတယ္၊ ကၽြန္မ ပတ္၀န္းက်င္က အျခားမိန္းမႀကီးေတြကလည္း လက္ခံ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုတာ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ မသိၾကဘူး။  

ဒီေတာ့ ကၽြန္မေတြးမိတယ္။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္ဟာ သာမန္အခ်ိန္ထက္ ႏူးညံ့ညင္သာေနတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္တယ္။ လူ သားေလာင္းလ်ာေလးတစ္ေယာက္ကို သူ႔၀မ္းဗိုက္ထဲက အင္ မတန္ ႏူးညံ့ဆန္းၾကယ္တဲ့ သားအိမ္ေလးထဲမွာ ထည့္ထားရတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ခႏၶာေဗဒျဖစ္စဥ္နဲ႔ ဟုိမုန္းေျပာင္းအလဲေတြေၾကာင့္ အစစအရာရာ သတိျပဳဆင္ျခင္ ေနထိုင္သြားလာစားေသာက္ရမယ့္ အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ သာမန္လူ ထက္ ေရာဂါဘယ ကူးစက္ခံရလြယ္ေနႏိုင္တဲ့အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။

ဒီလိုအခ်ိန္မွာ နာေရးအိမ္ကိုသြားတဲ့အခါ ကြယ္လြန္သြား သူက မက်န္းမာ နာတာရွည္ျဖစ္ၿပီးကြယ္လြန္တာ၊ ကူးစက္       ေရာဂါ တစ္ခုခုျဖစ္လို႔ ကြယ္လြန္တာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ေနရင္ ေရာဂါပိုး ေတြေလထဲမွာ ရွိေနႏိုင္တယ္၊ ဘက္တီးရီးယားေတြ ေပါက္ဖြားေန ႏုိင္တယ္။ အဲဒီကေနတစ္ဆင့္ သေႏၶသားလြယ္ထားတဲ့ မိခင္ ေလာင္းဆီ ကူးစက္ေကာင္း ကူးစက္ႏုိင္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ နာေရးအိမ္သြားတာျဖစ္ေစ၊ ေဆး႐ုံ၊ ေဆးခန္း၊ လူမမာအိမ္ စတဲ့ေနရာေတြကို သြားတာ သတိျပဳ ဆင္ျခင္သင့္ တယ္။ ေရွးလူႀကီးေတြက ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိခင္ကို အကာအကြယ္ ေပးခ်င္၊ က်န္းမာသန္စြမ္းေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေစခ်င္တဲ့ အေျမာ္အျမင္နဲ႔ သတိေပးတားျမစ္ခဲ့တာ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အစကတည္းက အမ်ဳိးသမီးေတြကို ႏွိမ္ခ်ခြဲျခားခ်င္သူေတြဟာ      “ကိုယ္၀န္ေဆာင္ဆိုတာ ဘုန္းနိမ့္တယ္” ဆိုတဲ့ ဉာဏ္ပညာမဲ့တဲ့ အယူအဆကိုဖန္တီးလိုက္တာ ျဖစ္ ႏုိင္တယ္လို႔ ကၽြန္မ ေတြးမိတယ္။

ဒါတင္မက “ကေလးေမြး ထားတဲ့ အိမ္၊ မီးေနသည္အိမ္ကို သြားရင္လာဘ္တိတ္တယ္”ဆိုတဲ့ အယူအဆမ်ဳိးေတြ၊ “မီးေနသည္အိမ္ သြားရင္ ကင္ပြန္းသင့္တတ္တယ္၊ ကင္ပြန္းခြက္ကိုင္ရတယ္”ဆိုတာမ်ဳိး ေတြက တစ္ေလွ်ာက္လုံး နားနဲ႔မဆံ့ေအာင္ ၾကားရဦးမယ္ဆိုတာ ကိုယ္၀န္လႏုႏုကို ေဆာင္ထားရတဲ့ ကၽြန္မ ႀကိဳေတြးထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ သည္းခံၿပီး ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ လက္ခံလိုက္ မယ့္ အမ်ဳိးသမီးထဲမွာ ကၽြန္မ မပါဘူးဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ခိုင္ခိုင္ၿမဲၿမဲ ဆုပ္ကုိင္ထားတယ္။

အဲဒီလို ေမာင္းတင္ထားတဲ့ၾကားထဲကပဲ တစ္ေန႔က အေတြ႕အႀကံဳအသစ္တစ္ခု ထပ္ရျပန္တယ္။ ကၽြန္မတို႔ေနထိုင္တဲ့ ၿမိဳ႕ကေန ရွစ္မိုင္ေလာက္သြားရတဲ့ ရြာေလးတစ္ရြာမွာ ကထိန္ အလွဴတစ္ခု ျပဳၾကတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြ စုၿပီး လွဴဒါန္းၾကတဲ့ အလွဴျဖစ္လို႔ ကထိန္ပြဲကိုအေရာက္သြားခဲ့တယ္။ ကၽြန္မဘ၀မွာ ပထမဆံုး ကထိန္အလွဴျဖစ္တာရယ္၊ သူငယ္ခ်င္း ေတြ၊ သူတို႔မိသားစုေတြရယ္နဲ႔ဆိုေတာ့ စိတ္ထဲေပ်ာ္ေနတယ္။

အလွဴတရားနာေတာ့ အလွဴရွင္ေတြ ေရစက္ခ်ဖို႔ တရား နာပရိသတ္ရဲ႕ ေရွ႕ဆံုးမွာထိုင္ၾကတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ ကိုယ္ ေလးလက္၀န္နဲ႔ဆိုေတာ့ ၾကာၾကာမထိုင္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ေနာက္ ဆံုးမွာ ထိုင္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာတို႔ရဲ႕ ဓေလ့ထံုးစံအတုိင္း ဘုန္း ေတာ္ႀကီးဆီကေန ငါးပါးသီလခံယူၾကတယ္။ ျပႆနာက ငါးပါးသီလယူအၿပီးမွာ စတာ။

ငါပါးသီလယူၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းထိုင္သံဃာနဲ႔ ပင့္သံဃာ ေတာ္ေတြက ပရိတ္တရားရြတ္ဖတ္ၾကတယ္။ ငယ္စဥ္ကတည္း က နားရည္၀ေနတဲ့ ပရိတ္တရားေတြျဖစ္ေတာ့ စိတ္ထဲက လိုက္ ဆုိၿပီး စိတ္ၾကည္ၾကည္လင္လင္ေလး ခံစားေနရတုန္းမွာပဲ ေရွ႕ဆံုး မွာထိုင္ေနတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ ငယ္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ေနာက္ဘက္ကို လွည့္ၾကည့္ၿပီး  လက္ဟန္ေျခဟန္နဲ႔ တခုခုလွမ္း ေျပာတယ္။ ကၽြန္မက ျမင္ေနေပမယ့္ ကိုယ့္ကိုေျပာတယ္ မထင္ဘူး။

သူ ေျပာေနတာကို ဘာမွ မတုံ႔ျပန္တဲ့အဆံုးမွာ အဲဒီသူငယ္ ခ်င္းက ထုိင္ရာကထလာၿပီး ကၽြန္မကို လက္ေမာင္းကိုင္ၿပီး          ““ကိုယ္၀န္ေဆာင္ဆိုတာ ပရိတ္မနာရဘူး၊ ဆင္း၊ ဆင္း””ဆိုၿပီး ေက်ာင္းေအာက္ကို ဆင္းခိုင္းပါတယ္။ ကၽြန္မက ျငင္းပါတယ္။ ဘာမွမဆိုင္ဘူး၊ ပရိတ္နာလို႔ရတယ္လို႔ ျပန္ေျပာၿပီး ေဘးကို ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ကၽြန္မေဘးက အမ်ဳိးသမီးေတြကလည္း ၀ိုင္း ၾကည့္ေနၾကတယ္။ အဲဒီထဲက တစ္ေယာက္က ““ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္တယ္။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ဆိုတာ ပရိတ္မနာရဘူး။ဆင္းလိုက္ ပါ အစ္မ””ဆိုၿပီး ကၽြန္မကို ေျပာပါတယ္။

ကၽြန္မပတ္၀န္းက်င္က အမ်ဳိးသမီး အမ်ားစုဟာ ကိုယ္၀န္ လႏုခ်ိန္မွာ ပရိတ္တရားနာရင္ တရားရဲ႕တန္ခိုးကို မခံႏုိင္တဲ့ အတြက္ ဗိုက္ထဲက ကေလးပ်က္က်တတ္တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆ ေတြ အခုထိရွိေနတုန္းဆိုတာ ကၽြန္မသိလိုက္ရတယ္။

မျငင္းသာေတာ့တဲ့အဆံုးမွာ တစ္ခါမွမၾကားဖူးတဲ့ အယူ အဆတစ္ခုနဲ႔ ကၽြန္မကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေပၚကေန ဆြဲခ်ေခၚ သြားခံလိုက္ရပါတယ္။ ကၽြန္မဟာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရဲ႕ ေနာက္ဘက္ေလွကားထစ္မွာ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ထိုင္ေနခဲ့ရတယ္။ ေက်ာင္းေပၚက သံဃာေတြ ရြတ္ ဖတ္ေနတဲ့ ပရိတ္တရားသံေတြကိုလည္း ကၽြန္မ အတိုင္းသား ၾကားေနခဲ့ရတယ္။

မနက္ကတည္းက ၾကည္လင္ရႊင္ပ် ေနတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးဟာ အဲဒီခဏ အတြင္းမွာပဲ အဆိုးဆံုး ေနာက္ က်ိသြားခဲ့ရတယ္။ ကိုယ္ ၀န္ေဆာင္ထားရတဲ့ ကၽြန္မဟာ မေကာင္းဆိုး၀ါး တစ္ေကာင္လို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေပၚက ဆြဲခ်ခံခဲ့ရတာကို ေတြး မိတိုင္း တႏံု႔ႏံု႔နဲ႔ ၀မ္းနည္းျခင္း၊ ေဒါသထြက္ျခင္းေတြကို တစ္လွည့္ စီ ခံစားေနရတယ္။

သံဃာေတာ္ေတြ ပရိတ္တရား ရြတ္ဖတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အလွဴရွင္ေတြက ကထိန္သကၤန္းကပ္လွဴရမယ့္ အစီ အစဥ္ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္မနာမည္ကို ေခၚေပမယ့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေပၚကို ျပန္မတက္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ကၽြန္မကိုယ္စား လွဴခ်င္တဲ့သူေတြသာ လွဴလိုက္ ၾကပါေစဆိုၿပီး ေလွကားေျခရင္းမွာပဲ ထိုင္ေန လိုက္ေတာ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တစ္ေလွ်ာက္မွာ မ်က္ရည္က်ခ်င္ေနတယ္။ ခံစားခ်က္တစ္ခုခု ကို အမည္ေဖာ္လို႔မရေပမယ့္ ေဒါသစိတ္ ျဖစ္ေနတာကေတာ့ ေသခ်ာ ေနခဲ့တယ္။

အဲဒီကထိန္ပြဲၿပီးလို႔ လူေတြအားလံုး ေက်ာင္းေအာက္ကို ဆင္းလာေတာ့ တရားနာေနတုန္း ကၽြန္မေဘးမွာ ထိုင္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီးက သူမွားသြားတဲ့အေၾကာင္း၊ ကိုယ္၀န္ေဆာင္သည္ ပရိတ္နာလို႔ရတဲ့အေၾကာင္း၊ ကမၼဝါဖတ္ခ်ိန္မွသာ နား မေထာင္သင့္တဲ့အေၾကာင္းေျပာၿပီး ေတာင္းပန္ပါတယ္။

ကမ္ၼ၀ါဖတ္တယ္ဆိုတာ ဗုဒ္ၶဘာသာေတြရဲ႕ အယူ အရ မေကာင္းဆိုး၀ါးေတြကို ႏွင္ထုတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ျပဳ လုပ္ေလ့ရွိတယ္ဆိုတာ သိထားေတာ့ ကၽြန္မ ျပန္ ေျပာ မိတယ္။ ““ကမ္ၼ၀ါဖတ္ခ်ိန္မွာ နားမေထာင္ေကာင္း ဘူးေျပာရေအာင္ ကၽြန္မနဲ႔ ဗိုက္ထဲကကေလးက မေကာင္းဆိုး၀ါးေတြမွ မဟုတ္တာ””လို႔။

တစ္ဆက္တည္းပဲ ကၽြန္မကို ေက်ာင္း ေပၚကဆင္းခိုင္းတဲ့ သူငယ္ခ်င္းကို ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလိုလုပ္တဲ့အေၾကာင္း ေမးခြန္းထုတ္ ေတာ့ သူ႔နံေဘးမွာထိုင္ေနတဲ့ ကၽြန္မမိခင္ က ခိုင္းလို႔ လုပ္ရတဲ့အေၾကာင္း သူက ျပန္ ေျဖတယ္။ ကၽြန္မရင္ထဲမွာ ေဒါသနဲ႔ မခံခ်င္ စိတ္ေတြ၊ အယူအဆဆိုးေတြကို အျမစ္ ျဖဳတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ထုထည္အစိုင္အခဲ ျဖစ္ေနၿပီ။

သူတို႔ငယ္စဥ္ကတည္းက ၾကားခဲ့ သိခဲ့တဲ့အရာေတြနဲ႔ ကၽြန္မကို စိတ္ဒဏ္ရာ ေပးတဲ့အေတြးအေခၚ ေတြကို ကၽြန္မ မုန္းတီးမိတယ္။ ကၽြန္မ စိတ္ဆိုးေနမွန္းသိတဲ့အခါ ကၽြန္မအေမ စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားတာ ေတြ႕ရတယ္။ သူ ႀကီးျပင္းလာရတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြအတိုင္း ကၽြန္မကိုပံုစံခြက္ထဲ ဆြဲထည့္လိုက္ တယ္ဆိုတာ ကၽြန္မေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္လုိက္တယ္။

အဲဒီေန႔က ဘာမွေျပာမေနေတာ့ဘဲ ကၽြန္မ တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ ေနလိုက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ေမြးလာမယ့္ မ်ဳိးဆက္ ကို ဒီလုိအေတြးအျမင္ေတြ၊ အဓိပ္ၸာယ္မဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြနဲ႔ မေျခာက္လွန္႔ဖို႔၊ ေခါင္းထဲကို ႐ိုက္မသြင္းဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မိတယ္။

ကၽြန္မ ကေလးမီးဖြားတဲ့အခါ အိမ္ေပါက္၀မွာ တေရာ္ ကင္ပြန္း၊ စားဆီနဲ႔ နႏြင္းမႈန္႔ေတြ ေရာထည့္ထားတဲ့ ကင္ပြန္းခြက္ ကို ခ်မထားဘူး။ ဘုန္းနိမ့္တယ္လို႔ ယူဆလို႔ အိမ္ကို မလာၾကရင္ လည္း ေနၾကပါေစလို႔ေတြးထားတယ္။

မိန္းမတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေမြးဖြားလာကတည္းက “မိန္း ကေလးဆိုတာ”နဲ႔ အစျပဳတဲ့ အဓိပ္ၸာယ္မဲ့ ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္း၊ ခြဲျခားဆက္ဆံခံရျခင္းေတြကို မုန္းတီးၿငီးေငြ႕ေနတဲ့ ခံစားခ်က္တူ မိန္းမသားမိတ္ေဆြေတြ ကၽြန္မမွာ ရွိၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က ကိုယ္ ၀န္ေဆာင္ဖူးၾကတယ္၊ တခ်ဳိ႕က ကိုယ္၀န္မေဆာင္ဖူးၾကေသးဘူး။ “ကိုယ္၀န္ေဆာင္ဆိုတာ”နဲ႔ အစျပဳတဲ့ ေရွး႐ိုးစြဲအယူအဆေတြ၊ တန္ခိုးရွင္က ဖန္တီးထားသလိုလို အဆိုအမိန္႔ေတြ၊ ခြဲျခားႏွိမ္ခ် ျခင္းေတြကို ကၽြန္မတုိ႔ မ်ဳိးဆက္မွာ အတူတကြ တိုက္ ထုတ္ပစ္ရမယ္။

ဒီလို ေရွး႐ိုးစြဲ အယူအဆေတြနဲ႔ ခြဲျခား ႏွိမ္ခ် ဆက္ဆံခံရတာ ႀကံဳတိုင္း ၿငိမ္ခံမေနဘဲ ရဲရဲရင့္ရင့္ ျပန္ ေမးခြန္းထုတ္ၾကပါ၊ ျပန္တိုက္ ပြဲ၀င္ၾကပါ၊ အယူအဆဆိုး ေတြကို ေနာင္မ်ဳိးဆက္အထိ သယ္မသြားၾကပါနဲ႔၊ ယုတၱိမရွိ၊ စိတ္ဒဏ္ရာေတြ ေပးႏိုင္တဲ့ ေရွး ထံုးေတြကို သတၱိရွိရွိ ပယ္ၾကပါစို႔လို႔ ဒီစာစု နဲ႔အတူ အားေပးလိုက္ပါရေစ။

 

Advertise Here

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here